Yamaha DT125RE/DT125X

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.4.2013 17:44

Mitä eroa noissa EG ja ES tulpissa nyt muka oikeesti on käytännössä? Ite en oo kestossa, enkä ajossa huomannut mitään eroa noilla :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 15.4.2013 17:46

Joo kiitoksia! :)

Tosiaan tulppa oli Denso ja tuo teksti siinä vaan oli, pitää huomenna hakea NGK BR9ES tilalle ja vaikka yksi varalle.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 15.4.2013 17:48

EG:ssä erilainen keskielektrodi, joka antaa paremman kipinän ja pitäs olla hieman kestävämpikin myös. ES-tulppa riittää hyvin detsiin, mutta itse oon käyttäny EG-tulppaa kun niitä sattuu tossa tallissa oleen läjä kun kisavehkeeseen joutunu ostaan muutaman varatulpan :lol:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.4.2013 17:57

Joo sen tiedän, mutta niinkun käytössä, että kestääkö ne nyt muka pitempään ja miten sen paremman kipinän huomaa? :lol:
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 15.4.2013 18:04

Kyllähän nuo meillä noissa vähän kireemmissä vehkeissä on kestäny sitä 40-50h kun tuolla ES-tulpalla päästiin 4 kierrosta :lol: Tohon parempi kipinä hommaan ni kai se sit vähän herkemmin pitäs polttaa sitä tavaraa siitä eli kierrosherkkyys yms. pitäs hieman parantua. Mene ja tiedä sitten, että tapahtuuko näin missään määrin huomattavasti :lol:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.4.2013 18:15

Noh, dt:ssä ei taida ainakaan olla mitään väliä kummalla ajaa :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 15.4.2013 19:36

Juu ei nää niin nirsoja oo tulpan suhtee :D
villlee
Pyörä:
Yamha Dt 125 ja Tunturi Tiger aqua
Paikkakunta:
Rautavaara
Liittynyt:
30.5.2011 20:40
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut villlee » 15.4.2013 20:52

Mulla ainakin huomasin eron ES ja EG tulppien kestoiässä. ES tulpat kesti pari-kolme kilometriä, kun taas EG tulpalla ajeli muutamia tuhansia kilometrejä. Mutta minä käytin varmaan liian paljon öljyä bensan seassa(oisko ollu 3%, tai ylikin), joten todennäköisesti siksi hajotti noita halvempia tulppia niin helposti.. :)
Detsin ja tetsarin osia: http://www.motot.net/talli/kayttaja/120032
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.4.2013 20:53

Mulla ei ainakaan oo yhtään es tulppaa hajonnu, paitsi sillon kun kävin liian rikkaalla.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 15.4.2013 23:30

Joo, säädöillä on aika helvetillinen osuus tossa tulppien kestoiässä, koska on noita ES-tulppia paukkunu liian rikkaiden säätöjen takia monilta mopo- ja piikkikuskeilta eli kaikille vaan säädöt kuntoo ni rupee ne ES-tulpatkin kestään! ;)
Rajis, taisit tarkottaa että detsi kävi rikkaalla, et sinä :lol:
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.4.2013 23:38

Mulla tuppas myös kaiken näköset tulpat laukemaan parissa päivässä, kun syksyllä lämmitelin pyörää ryyppy päällä :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
homma_kuseee
Pyörä:
Onhan noita
Paikkakunta:
Eura-Harjavalta
Liittynyt:
18.8.2009 9:13
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut homma_kuseee » 16.4.2013 15:49

Menee OT:ksi muttamutta..

EeäSsät kestää ihan yhtä hyvin kuin 2kertasen hintalapun omaava EG, joka teoriassa parempi. Tehoissa ei ole eroja. Kisalaitteissa meillä lähes aina käytetty ES ja kyllä rokkaa ;)
MYYDÄÄN TM 250 4t vm-04 , Sherco trial 125-200cc vm-03
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 16.4.2013 16:45

Näköjään vähä laitekohtasta kun nää meiän kireemmät laitteet on kaikki nyrpistäny nokkaansa ES-tulpalle :lol:

Mutta mitäs täällä on herrat mieltä, että ostanko Wössnerin vai Vertexin männän? 57.00mm ylikokomäntä on siis tulossa seuraavaksi.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.4.2013 17:04

Jumalauta, että toi dt on talousihme :D Giannelli, avarrettu putsari ja suuttimet 340ps/30tk, koulumatka ajossa mihin kuuluu enimmäkseen 60 rajotusta, varmaa öbaut kolmasosa motaria ja 80 rajotusta, 3,8l/100km :lol: tosin mittari kusettaa 10kmh ylöspäin, eli varmaa tasan 4l on lähellä oikeeta ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
pelle000
Pyörä:
DT125X -07 & RM80 -88
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.1.2010 10:10
Re: Yamaha DT125RE/DT125X

ViestiKirjoittanut pelle000 » 16.4.2013 17:49

Pattes798 kirjoitti:Näköjään vähä laitekohtasta kun nää meiän kireemmät laitteet on kaikki nyrpistäny nokkaansa ES-tulpalle :lol:

Mutta mitäs täällä on herrat mieltä, että ostanko Wössnerin vai Vertexin männän? 57.00mm ylikokomäntä on siis tulossa seuraavaksi.

Wössneri, laatu takomäntä. :P