Honda CBR 125 R

olpe_
Pyörä:
Honda CBR 125 '10 (Tricolor) Rieju MRT '09 Power Up (E-nox),
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
5.12.2012 22:01
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut olpe_ » 21.4.2014 16:18

Auttakkaas avutonta sähköissä!
Oikea etuvilkku ei toimi. Otin irti ja tällaiset löytyi:
http://gyazo.com/b562dfad517da95c2c5859e53b45cda3
Eli toi vasemmanpuolinen pitäisi varmaan saada laitettua tähän kiinni:
http://gyazo.com/350dfd99943f186e88e6ca62cf224899
Saako enää tossa kunnossa vai pitääkö ostaa uusi vilkku uusine johtoineen?
Meinaan en saanut ainakaan pikaisesti räpläämällä toimimaan.

Edit: Toimimaan sain, isältä löytyi pätkä johtoa ja juotti sen kiinni vilkkuun. Varmaan tekniikkapuolelle seuraavalla kerralla.
"Toistaiseksi tuntemattomasta syystä miesten kolarit jopa kaksinkertaistuvat kesäisin."
laama52
Pyörä:
Honda cbr 125r -11,ex husq sm 125
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
13.6.2010 23:58
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut laama52 » 26.4.2014 11:25

saako netistä jostain näihin uuden mallisiin seppoihin öljynsuodattimia?
huuko07
Liittynyt:
11.7.2011 22:11
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut huuko07 » 26.4.2014 23:27

laama52 kirjoitti:saako netistä jostain näihin uuden mallisiin seppoihin öljynsuodattimia?


http://www.ebay.com/itm/Honda-CBR-125-2 ... 1e8a85be5e

Huomasin, että molemmat etuhaarukan stefat vuotaa. Onko tuo vaikea tehä ite, vai pitääkö lähettää ihan huoltamolle? Onko mitään neuvoja siihen
valevandro
Pyörä:
Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
11.11.2013 15:15
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut valevandro » 26.4.2014 23:29

Helppo homma on vaihtaa itse nuo stefat. Katso vaikka videoita miten puretaan tai pähkäile itse. Ei ole kova homma opetella purkamaan ja kasaamaan :)
Janzui
Liittynyt:
21.8.2011 18:34
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Janzui » 28.4.2014 17:29

laama52 kirjoitti:saako netistä jostain näihin uuden mallisiin seppoihin öljynsuodattimia?


Erillistä öljynsuodatinta ei sepossa ole, vaan öljynverkkosuodatin jonka puhdistus riittää, sitäkään ei tarvitse joka vaihdon yhteydessä tehdä. Pitää siis avata kytkinpuolen lohko jotta saa filtterin putsattua.

laama52 kirjoitti:Huomasin, että molemmat etuhaarukan stefat vuotaa. Onko tuo vaikea tehä ite, vai pitääkö lähettää ihan huoltamolle? Onko mitään neuvoja siihen


Kohtuu yksikertainen työ, kuitenkin vaatii hieman työtä ja työkaluja. Joku pukki/nostoliinoilla roikkumaan jotta keula pysyy ylhäällä ilman pumppuja, sitten pumput irti. Pumppujen pohjasta pultit auki jotka luultavasti ruuvilukitteella kiinni, vieläpä siten että vastakappale pyörii tyhjää. Erikoistyökalulla voi yrittää pitää vastaan, helpointa kuitenkin pulttipyssyllä avata, jos tuuria aukea myös käsin (itselläni ei millään, pulttipyssy kova sana). Sisuskalut sitten pihalle ja uutta stefaa, öljyntäytön kanssa tarkkana että tulee oikea määrä. Sitten vain kamat kasaan ja baanalle.

E: Stefoja uusittaessa tietysti myös uudet öljyt, samaten pölysuojat kannattaa vaihtaa jotta pysyy seuraavat kuosissa! :)
rriiPPerii
Pyörä:
Cbr 125r
Liittynyt:
28.4.2014 18:07
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut rriiPPerii » 28.4.2014 18:09

Tietääkö kukaa mite sais 05 separii xenonit?
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut kersti91 » 29.4.2014 19:22

Ostamalla ja asentamalla. Selvitä polttimon tyypit, osta moottoripyörään tarkoitettu satsi pienemmillä ballasteilla ja lyö johdot kiinni. Xenoneita myy varaosaliikkeet, kiinakrääsäliikkeet, nettihuutokaupat yms. Laatu melko tasainen joka paikassa, eli kannattaa ostaa sieltä, missä on helpoin hoitaa takuuasiat eli suomalaiselta jälleenmyyjältä, niin ei tarvitse lähetellä kiinaan risoja osia. On erittäin yleistä, että ballastit ja polttimot hajoilevat tai ovat valmiiksi rikki.
Tarkista kampiakselin stefa.
rriiPPerii
Pyörä:
Cbr 125r
Liittynyt:
28.4.2014 18:07
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut rriiPPerii » 29.4.2014 23:29

mitäs poliisit niistä tykkää jos halon umpiot ja niihi xenon? Ja onko isooki säätämistä sähköjenkanssa?
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut sampul1 » 2.5.2014 10:54

Asiallisesti tehtynä ja kunhan eivät häikäise autokuskeja paitsi pitkät päällä, mutta pimeällä en aja pitkät päällä autoa vastaan vakiovaloillakaan millään vempeleellä :lol: niin tuskin mitään.
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Themacrill
Liittynyt:
20.2.2014 23:33
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Themacrill » 12.5.2014 16:50

Honda cbr sisäänajossa, kuinka suuria nopeuksia pitää välttää?
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut aksim97 » 13.5.2014 15:59

Eiks se oo niin, että ekat 100-200km vältä yli 8000 kierrosta ja sitten niitä pitääkin antaa ja jossain vaiheessa täyskaasujakin täytyy antaa. Honda tosin ei varmaan niin arka. Onko uusi pyörä? Jos on niin lue käyttöohjekirjasta, jos sulla ei sitä oo niin voin lukea omastani jos siellä ois ohjeita. :D
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut mustavi » 13.5.2014 18:52

No joo, ajatus olisi välttää suurimpia paineita moottorin osiin, mitkä eivät vielä ole ehtineet sovittautua toisiinsa. PÄÄASIASSA tämä tarkoittaa koneen voimakkaan kuormittamisen välttämistä, eli ei pitäisi ajaa esimerkiksi matalilla kierroksilla kaasu levällään ("raskas vedättäminen") eikä käyttää korkeita kierroksia. Ajaessahan sen huomaa hyvin "kevyestä" rullaamisesta jossain 5.000-8.000/min kierroksilla, rauhallisesta kiihdyttelystä. Vedon vaihteluja kiihdytykseltä moottorijarrulle saisi alussa myös vältellä. Näin pinnoista ei lähde materiaalia, mitä sitten aikanaan 40-50tkm kieppeillä alkaisit kaivata.

Sisäänajo-Wikijutussa mainittu käyntilämpöisen koneen LIEVÄ kuormittaminen on tuttu juttu jo monien vuosikymmenten takaa. Kuulin sen eräältä Renault/Volvo-automyyjältä joka nyt taitaa olla jo eläkkeellä, eli tyypillisesti uudesta asti pikkasen öljylle persot Rellun moottorit tiivisty hänen käsittelyssään selvästi normaalia paremmiksi ja kulki/kesti hyvin. Ajatus on tosiaan, että männänrenkaat ei vain kiillotu vaan tiivistää lempeällä kuormittamisella paremmin. Ei siis namu tiskiin ja kierrokset rajottimelle asti, vaan asteittain esimerkiks jutussa mainituissa 3:n sarjassa hieman enemmän kierroksia ja hieman enemmän kuormaa. Paras hetki on kuitenki varmaan jo menny.

Oman Varjoni eka omistaja oli motoristiperheestä (6v pyörä oli kuin uus), ja ilmeisen hyvällä pidolla olleena se on nyt 55tkm ajettuna edelleen tiivis ku pullo. Oljynkulutus esimerkiks rautapersetyyliin ajetulla viime kesän pikareissulla 2.500km aikana puhdas nolla, ja komiasti kulkee myös edelleen. On siis kyl tärkeetä antaa pedolle hyvä alku elämäntaipaleelleen :)
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut riksu26 » 13.5.2014 19:13

Itseasiassa luin jostain, että sisäänajossa (jos mäntää/pyttyä vaihdettu) pitää antaa happea sille pyörälle. Toki moottorin pitää antaa käydä kunnolla lämpimäksi ennen ajoa. Älä edes käynnistä pyörää ennen kuin olet lähdössä ajamaan vaikka tekisikin mieli!

Tällä tavoin saadaan enemmän tehoa koko kierrosalueelle vrt. tehtaan suosittelemaan sisäänajotyyliin. Ja se mäntä/pytty ei ole syy miksi sisäänajetaan, vaan männänrenkaat.

E: Teksti on englanniksi, mutta tuossa linkki: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut aksim97 » 13.5.2014 19:32

Hondan käyttöohjeen kanta asiaan: "Moottoripyörän moitteettoman ja pitkäaikaisen toimivuuden kannalta on tärkeää, että ensimmäiset 500km ajetaan erityisen varoen ja täydellä kaasulla ajoa välttäen"

Must ei olis siis uutta pyörää sisäänajaan :lol:
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Honda CBR 125 R

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 13.5.2014 20:06

Itse olen ajanut Jammun sisään tolla Riksun mainitsemalla linkillä. Ainakin toistaiseksi, n.2tkm tuntuu ihan hyvin puristukset. Mielenkiinnolla odottelen +5tkm eteenpäin.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.