KTM EXC 125

-linttamummo-
Pyörä:
EX KTM EXC -04, Honda monkey -99
Liittynyt:
26.2.2011 19:40
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut -linttamummo- » 18.11.2012 22:12

Ihan perus nappirajoittimen vaan ostaa mitä mopoihinki laitetaan :D
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut torstaattori » 18.11.2012 22:23

olen kuullut niistä kaasukapula viritelmistä miten semmonen käytännössä toimii?
hassukka
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Helsinki, Etelä-Haaga
Liittynyt:
30.7.2009 17:19
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut hassukka » 18.11.2012 23:31

No nehän on sellasia eli rajoittaa kaasukahvan liikettä. Mul oli mopossa joskus sellanen, toteutettu niin että siit kahvan kyljestä ruuvi läpi joka estää sen kahvan kääntymisen loppuun asti. Sitä on vähän hankala selittää :D
edit: mutta aika turhaa omasta mielestä kotariin alkaa sellaista väsäämään, menee väkisinkin jokatapauksessa yli 11kw. Ellet laita sit jotain ihan millin liikettä.
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut torstaattori » 19.11.2012 17:42

aattelin että jos sais sinne 13-15kw nii vois meidän kiltti posliinisetä päästää helpommalla jos jaksavat vaikka raijata sen dynonsa mukanaan mutta jos sieltä poksahtaakin 25kw nii ei pakolla oikein tykkää.
alpinestars^
Pyörä:
kTm
Liittynyt:
6.4.2008 13:49
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut alpinestars^ » 19.11.2012 22:37

http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... 8009099000
Saiskohan noista lyhentämällä sopivat smoto vanteille ?
Joillakin nähny smotoissa nuo teipit, niin saako noita jostain ihan smotoille tarkotettuna vai noistako ne on leikelty ?
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut torstaattori » 19.11.2012 22:44

luulisin jos vaan pituus riittää.
jonipe
Pyörä:
Ktm EXC 125 -09
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
1.2.2011 19:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut jonipe » 20.11.2012 0:14

Vaihelaatikon kasaus... Vastauksia tarvittais! :roll:
Koneremontti meneillää ja vaihelaatikko tuottaa ongelmia.. Vaihoin siis laatikkoon kaikki laakerit ja runkolaakerit.
Ongelmana on se, että vaihelaatikko ei tahdo pyöriä kun lohkot ovat kiinni. Jos lohkot laittaa "kiinni" toisiinsa ilman että kiristää pultteja ja pyörittää vetoakselista, niin kaikki liikkuu moitteettomasti, mutta heti jos kiristää lohkon pultteja niin vaihelaatikko pyörii vain voimaa käyttäen.
Vetoakselissa tuntuu aksiaaliklappia aika paljon, vaikka kaikki prikat on oikeilla paikoilla jne. Itellä tuli mieleen että vaihteiston laakerit ei olis tullu kunnolla paikoilleen lohkoihin, mutta eikai akselitkaan menis sillon nätisti paikalleen?
Harrastushan tämä on, mutta jää aina vaivaamaan ko ei ongelmaa löydy.. :roll: ++ Kun ootte laittanu vaiherumpua ja "siirtäjäsorkkia" paikalleen, niin ootteko joutunu nostamaan rattaita että saa niitten sorkkien tapit menemään vaiherummun uriin? :D

Kiitos jos joku osaa vastata! :)
Sandeels
Pyörä:
KTM EXC 125 -05, ex HVA WR 125
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.12.2010 20:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Sandeels » 20.11.2012 14:17

Takarengas klappaa sivuttaissuunnassa aika pahasti eli epäilen, että laakerit hajonnu/vetelee viimeisiään, joten miten renkaan laakerit vaihdetaan (miten saa irti) ja meneekö noihin BEHRin smotovanteisiin samat orkkislaakerit kun orkkisenskavanteisiin? Apua kaipailisin kun en ennen noita renkaiden laakereita oo vaihtanu :nolo: Kiitokset jo etukäteen vastauksista! :)
jonipe
Pyörä:
Ktm EXC 125 -09
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
1.2.2011 19:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut jonipe » 20.11.2012 16:57

Sandeels kirjoitti:Takarengas klappaa sivuttaissuunnassa aika pahasti eli epäilen, että laakerit hajonnu/vetelee viimeisiään, joten miten renkaan laakerit vaihdetaan (miten saa irti) ja meneekö noihin BEHRin smotovanteisiin samat orkkislaakerit kun orkkisenskavanteisiin? Apua kaipailisin kun en ennen noita renkaiden laakereita oo vaihtanu :nolo: Kiitokset jo etukäteen vastauksista! :)


Ulosvetäjällä tai ihan vaan naputtelemalla vanhat laakerit pois. En tiiä meneekö samoilla laakereilla, mutta jospa ottaisit laakerin käteen ja kävelisit paikalliseen laakeriliikkeeseen, mikäli sellainen löytyy. Ota se vanne irti ja tutki hetken aikaa, kyllä se mieleen juolahtaa miten ne sieltä pois saa :lol:
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut torstaattori » 20.11.2012 17:37

elikkäs tuota kotka kattelen tuossa niin mitä osaa siihen pitää vaihtaa männän ja laakerien lisäksi? ja paljonko "ne muut osat" maksavat ja kuinka usein ne pitää vaihtaa? (en tarkoita tulppia tai ilmanputsareita)
jonipe
Pyörä:
Ktm EXC 125 -09
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
1.2.2011 19:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut jonipe » 20.11.2012 18:41

Vika löyty. Kytkinakselin laakerit ei ollu menny lohkoihin pohjaan asti. Kokeilin ilman akselin prikkaa ja pyörii kevyesti! :P
bömbeer_
Pyörä:
Ktm exc 125 vm 06
Liittynyt:
25.4.2010 14:04
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut bömbeer_ » 20.11.2012 19:14

niin mitenkäs tommosen teholommon sais oikastua? :)
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 20.11.2012 20:35

Ite oikasin pakkasessa. Hyvin tuli ulos. Eli putki vettä täyteen, tulpat päihin ja pakkaseen.
Pöö
hengga96
Pyörä:
yamaha yzf450 -06
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
20.11.2011 20:59
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut hengga96 » 20.11.2012 21:07

torstaattori kirjoitti:elikkäs tuota kotka kattelen tuossa niin mitä osaa siihen pitää vaihtaa männän ja laakerien lisäksi? ja paljonko "ne muut osat" maksavat ja kuinka usein ne pitää vaihtaa? (en tarkoita tulppia tai ilmanputsareita)


Saisit kyllä vastauksen kun vähän jaksaisit kelata keskustelua taaksepäin. mutta jos alakerta remppaa alat tekemään nii olisi hyvä vaihtaa kaikki laakerit, kiertokanki/kampiakseli, tiivisteet ja stefat. Itselle tuli alakertaremppa maksamaan n.450-500€ kun pistin proxin osat koneesee + kampiakselin tasapainotus (alkp. tiivisteet+stefat motokeitaalta varaosanumerolla). Ja se on iha mite ite tykkää millo haluaa remppaa tehä ja kuinka kauan uskaltaa ajaa mutta joku 200h on se normi alakerta rempan aikaraja. Omalla kotarillani oli ajettu 270h ilman alakertaremppaa. Tietenkin jotkut vaihtaa kytkinlevyjä ja jousia samalla, mutta nekin on hyvä vaihtaa vasta sitku alkaa luistaa/ei irrota. Mutta elkää koskaa ostako noita halppis levyjä!! ihte ostin EBC:n levyt iha kokeilu mielessä nii luisti nii pirusti :D
torstaattori
Pyörä:
KTM EXC 125 -05
Paikkakunta:
pyhäjärvi
Liittynyt:
20.7.2012 0:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut torstaattori » 20.11.2012 22:25

hengga96 kirjoitti:
torstaattori kirjoitti:elikkäs tuota kotka kattelen tuossa niin mitä osaa siihen pitää vaihtaa männän ja laakerien lisäksi? ja paljonko "ne muut osat" maksavat ja kuinka usein ne pitää vaihtaa? (en tarkoita tulppia tai ilmanputsareita)


Saisit kyllä vastauksen kun vähän jaksaisit kelata keskustelua taaksepäin. mutta jos alakerta remppaa alat tekemään nii olisi hyvä vaihtaa kaikki laakerit, kiertokanki/kampiakseli, tiivisteet ja stefat. Itselle tuli alakertaremppa maksamaan n.450-500€ kun pistin proxin osat koneesee + kampiakselin tasapainotus (alkp. tiivisteet+stefat motokeitaalta varaosanumerolla). Ja se on iha mite ite tykkää millo haluaa remppaa tehä ja kuinka kauan uskaltaa ajaa mutta joku 200h on se normi alakerta rempan aikaraja. Omalla kotarillani oli ajettu 270h ilman alakertaremppaa. Tietenkin jotkut vaihtaa kytkinlevyjä ja jousia samalla, mutta nekin on hyvä vaihtaa vasta sitku alkaa luistaa/ei irrota. Mutta elkää koskaa ostako noita halppis levyjä!! ihte ostin EBC:n levyt iha kokeilu mielessä nii luisti nii pirusti :D

kiitos että viitsit vastata vaikka se ei varmaankaan kovin tiukassa jos olisi vaan jaksanut lukea taaksepäin. :nolo: