Yamaha YZF-R125

Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 13.2.2014 13:44

10W40 ja 10W50 on samalla kylmäviskositeeltilla mutta jälkimmäisellä on parempi kuumankesto.
Sandstrom
Liittynyt:
22.4.2009 16:09
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Sandstrom » 15.2.2014 23:57

Se on sitten uudistunut tämäkin. http://www.motoblog.it/galleria/yamaha-yzf-r125-my-2014
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut jonicc » 16.2.2014 0:23

Kelluvaa etulevyä, usd ja hienompi maski :eek: Mitä muuta vois enää toivookaan tähän. Jos on oikeesti uudistunu tommoseks ni on kyllä siistein kyykkypiikki markkinoilla ainakin omasta mielestä!
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Murska » 16.2.2014 9:07

Killerchipmunk kirjoitti:voiko tota 10w50 käyttää, huomaako mitään eroa/kärsiikö mikään, vai täytyiskö vaihtaa?


Voit ihan hyvin käyttää sitä öljyä. Pojan Betassa on sama moottori ja siinä on käytetty 10w50 ja 15w50 Motorexiä, 10w60 Motorex oli yhden vaihtovälin (2000km) ajan ja siitäkään öljystä ei ole huomautettavaa.
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 17.2.2014 19:00

Sandstrom kirjoitti:Se on sitten uudistunut tämäkin. http://www.motoblog.it/galleria/yamaha-yzf-r125-my-2014

Ainoa asia tosiaan joka mua ei näissä ysäreissä ei oo miellyttäny ulkonäöllisesti on toi USD- keulan puute.. Hitto kun ois rahaa nii tommonen uus ois pihassa ! Tiiä sitte että parantaako toi USD huomattavasti ajo-ominaisuuksia, luulisi ainenkin ?
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
Killerchipmunk
Pyörä:
Yamaha DT 125 R ´02
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.11.2013 21:11
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Killerchipmunk » 28.2.2014 10:04

Morjens taas...
Tietääkö kukaan et voiko yzärin valoja mitenkää kohdistaa? tai mikö nyt termi onkaan. Tarkotan sitä et sais valot osottaa matalemmalle? Myyjäki sano xenoneista et näkee eteensä pirun hyvin mut vastaantulijat väläyttelee pitkii valojansa vaik ois vaa lyhyet pääl :/ huomasin sen itekki tos pikku lenkin heittäes
"Elo ilman reikää on kuin masturbaatio ilman käsiä!" -Klamydia
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 28.2.2014 13:02

Voi. Tai ainakin olis voitava. :lol:

En ole varma, mutta mielestäni se on se kirkas ruuvi siinä kumisuojan alla keskempänä keulaa. Pitäis purkaa ja tarkistaa, mutta inspis puuttuu. :roll:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Killerchipmunk
Pyörä:
Yamaha DT 125 R ´02
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.11.2013 21:11
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Killerchipmunk » 1.3.2014 22:56

Täytyy katella myöhemmin joskus ku pääsee ajos niit valoi koittamaan viel kunnol... Pari kk korttii viel aikaa :(

Kui must muuten tuntuu et ghostly sä pomppaat kaikkialle mihin tääl mototis meen ja aina vastailemas mun kaltasten tyhmiin kysymyksin :D
"Elo ilman reikää on kuin masturbaatio ilman käsiä!" -Klamydia
Killerchipmunk
Pyörä:
Yamaha DT 125 R ´02
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.11.2013 21:11
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Killerchipmunk » 1.3.2014 22:57

Täytyy katella myöhemmin joskus ku pääsee ajos niit valoi koittamaan viel kunnol... Pari kk korttii viel aikaa :(

Kui must muuten tuntuu et ghostly sä pomppaat kaikkialle mihin tääl mototis meen ja aina vastailemas mun kaltasten tyhmiin kysymyksin :D
"Elo ilman reikää on kuin masturbaatio ilman käsiä!" -Klamydia
a-b-e-p
Liittynyt:
15.2.2011 18:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut a-b-e-p » 2.3.2014 15:22

Vinkatkaas kavereillekkin tällästä komeaa peliä;) http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r/1640885
On valmiiks laitettua xenonia, putkea yms ;)
Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 9.3.2014 15:02

Noniin, pieni varoituksen sananen. Alla tulee olemaan moooonta kuvaa liittyen Xenonvaloihin, nimenomaan pitkiin valoihin.

Tää nyt on vähän jälkikäteen tehty ohje, mutta kerran pyörä oli ny purettuna ja näitä rämpläsin, niin päätinpä sit napsia kuvat siin samalla. Eli pääpaino tällä tekstillä on nyt sen kannan muokkaamisessa ja sovittamisessa umpioon. Yzärissähän se kanta, mihin hehku tulee on (ilman hehkua) tällanen. Kuva on muuten jo muokatusta kannasta.

Kuva

Toi aukaistaan simppelisti kääntämällä vastapäivään eli vasempaan.

Sivusta toi mutikka näyttää tältä. Eli tuon oikealla puolen olevien kahden palikan pitäis jatkua tohon ihan keskelle asti. Leikkasin ne pois, eli johdotkin joutui sit modaamaan uusiksi. (lue: liittimet) Muista tehdä rei'ästä niin iso, että ne ballastiin tulevat liittimet mahtuvat läpi. Allekirjoittanuthan joutui vähän suurentamaan tuota aukkoa ensialkuun. :lol:
Kuva

Muista ennen lampun sovittamista ottaa irti tuo pieni metallinen rinkula kannan pohjasta. Tee siihen leikkaus, jotta saisit sen pujotettua valmiiden johtojen läpi. Tuosta rei'ästä ei nimittäin mahdu xenonin johdot läpi. Rinkula on kiinni kolmesta kohtaa ja lähtee nätisti vetämällä.

Kuva

Nyt kun mötikkä on leikattu ja se pieni metallirinkula on hyvin, tarkistetaan hehkun istuvuus. Mulla tuo istuu aika hyvin kun pieni puristus on, eli itse hyväksyn tuon. Toisella kädellä kuvasin, niin ei oikein saanut hyvää kuvaa, mutta idean ymmärtää.
Kuva

Sitten voidaankin sovittaa hehku umpioon. Tästä kuvasta huomaa, että ylimääräistä tilaa hehkun ja ton mötikän välissä hirveesti ole, joten ole huolellinen, ettet leikkele liikaa. Voi hehkun poisottaminen myöhemmin olla aika tuskaa ilman tuota liparetta.

Kuva

Sitten yhdistelet johdot väri väriin ja hyvin menee. Mutta entä kun pitäis saada järkevästi johdot läpi siitä kumitötsästä?

Otat puukon ja leikkaat kauniin X kirjaimen siihen tötsään, tähän tapaan.
Kuva

Tuolla sisässä on hehkun + ja - kiinnitys itse xenoniin ja tuolta ulos tulee sit vedenkestävät ballastin johdot, eli nämä kolme.
Kuva

Tulevat sitten ballastiin kiinni, mutta nyt päästäänki siihen mielenkiintoisimpaan kohtaan. Eli ballastin kiinnittäminen pyörään. Tuo mötikkä kuitenkin on kohtuu iso + se pitäis saada pois näkösältä ja vielä suht kuivaan paikkaan. Tietenkin tästä yhdistelmästä puuttuu vielä piiiiieni rajoittava ominaisuus.. Johdot eivät olleet erityisen pitkät.
Kuva

Allekirjoittaneella meinas mielikuvitus loppua tuon kanssa, joten päätinpä sit vetästä tuonne mittariston taakse parilla patentilla. Ainakin kädessä tuntuu erityisen tukevalta, ei valskaa ja on suht kuiva paikkakin. Toivotaan parasta pysyvyyden kannalta. Edelliset ballastit olivat kiinni töötin pidikkeessä ja sit syylärin korkin yläpuolella olevassa raudassa. Aika paskaiset olivat, joten jospa tuo olis vähän parempi paikka. Älkää lynkatko minua ton likakerroksen takia.. :lol:

Kuva

Päältäpäin vasemmalta

Kuva

Päältä oikealta

Kuva

Tuleekohan noista kuvista sanomista.. Tietopankkiin jos joku on halukas, voi minun puolestani siirtää tekstin + kuvat sinne.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Aksuli96
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 -10 (EX), Yamaha DT50X -11 (EX)
Liittynyt:
31.8.2011 0:07
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Aksuli96 » 11.3.2014 11:42

Perkele kun ei lähde yzäri käyntiin :D Akun jo latasin mutta kai täytyy uutta bensaa heittää tai jotain :roll:
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut AceFin » 14.3.2014 0:16

Laitetaas uutta ketjua tulille, tämä on jo paisunut tarpeeksi pitkäksi. Uusi ketju löytyy täältä.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP