Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut sampul1 » 29.10.2013 15:15

Kaasarin pohjan koppa (kohokammio) auki, sioin ruuvi missä reikä keskellä kopan sisällä on suutin. Avaa ja pistä kiinni varovasti, varitiivistettä ja jos et jotenkin tyhjennä kaasaria, koppaa avatessa tulee kbensat ulos kaasarista.
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
2299
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -11, Suzuki PV -92
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
18.9.2011 17:26
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut 2299 » 29.10.2013 15:22

Alkaako kuulostamaan konerempalle jos Husse syö öljyä 3dl 400km? :roll: Pärrällä ajettu siis 20tkm.. Tuntuu että öljyä menee niin kuin 2t hussella aikanaan :lol: Mitä mieltä olette automotiveparts shopin isommasta kytkimestä, 200cc pytystä, isovenakannesta ja isommasta kaasarista :nörtti: :nörtti: 8) Mitäköhän osia kannattaisi vaihtaa konerempassa?
ex: Suzuki PV 82cc -86, Husqvarna WR/SM 125 -09 *kisakiree*, HM cre Baja RR -11, HM cre Baja RR -12, Honda TRX 420fe
OSTETAAN HUSSEEN ENSKAT!!
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut miiggz » 30.10.2013 12:54

Suuttimen vaihtoon voisin lisätä pari asiaa, jotka itse koin toimivaksi kyseisen toimenpiteen aikana.
Eli:
- alkukäyrä irti, kaksi mutteria+ jousi äänenvaimentimen sauman sidontana+pakokaasunkierrätysjärjestelmän letku alkukäyrästä. (näin saat käsille lisää tilaa kaasarin ympärille)

- bensahana kiinni ja irroita bensaletku kaasarista

- kaasuttimen (pakoputken puolella) on kaasuvaijerijärjestelmä, kierrä vetovaijerista ylempää mutteria auki, niin että saat vaijerin pois hahlostaan (ei alempaa, koska muuten joudut säätämään kaasuvaijerin vastaavuuden uudestaan) Kierrä sitten palautusvaijerin mutteri auki ja irroita vaijeri. Merkkaa vaijeriin merkki että kumpi tulee kumpaan hahloon, jos et muuten muista kasatessa.

- avaa imukaulan puoleinen kiristyspanta ja ilmanputsarin puoleinen kiristyspanta.

- käännä/väännä ilmanputsarin torvi pois kaasarista.

- avaa kaasuttimen pohjan tyhjennysruuvi (seuraa kaasuttimesta moottorin taakse lähtevää ohutta letkua niin löydät ruuvinkin) odota että bensat valuvat ulos

- vedä kaasutin pakoputken puoleiselle kyljelle ulos. Tarkkaile paikoillaan olevia vaijereita samalla kun vedät kaasutinta ulos.

- kaasutin on nyt käsissäsi. avaa pohjasta neljä ristipääruuvia. Käytä alkuavaukseen lukkopihtejä, ovat ruuvilukitteella kiinni, kannat pyöristyvät ruuvarilla helposti. Irrota kaasarin pohja rauhallisesti irti, tarkkaile ettei sieltä tipu irrottaessa mitään osia lattialle. Suutin on keskellä kaasutinta pohjasta katsottuna. http://myural.com/Keihin%2032CVK%20Service%20029.jpg (ei ole hussen kaasari, mutta samaa mallisarjaa)

- asenna lenkkiavain kuvanmukaisesti suutinputkeen ja taltalla kierrät itse suuttimen irti. Uusi suutin paikoilleen samassa järjestyksessä. Asenna koppa takaisin paikoilleen varovaisesti, jos jokin panttaa vastaan, tarkasta mikä. Muista kopan ristiinkiristys, että kopan tiivistepinta ei väänny.

- asenna kaasutin paikoilleen käänteisessä järjestyksessä.

Mikäli kaikki vaiheet ovat sujuneet ongelmitta, voit alkaa säätämään tyhjäkäyntiä. Ennen käynnistystä avaa bensahana ja pumppaa pari kertaa kaasua (kiihdytyspumppu suihkuttaa bensaa kanaviin) jolloin käynnistys on helpompaa.
Onnea vaihtoon ;)
Eleeppo
Liittynyt:
8.8.2012 23:09
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Eleeppo » 30.10.2013 16:15

Viikona alulla pesin pyörän ja sen jälkeen ei oo mittari näyttäny nopeutta. Mitä kannatais kokeilla?
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 30.10.2013 16:51

Paineilmaa mittarin liittimii. Omassa oli keväällä häikkää virtalukon kanssa pesun jälkeen joka kylläkin korjaantui itsekseen, niin kun mp-racingille viedessä huoltoon mainitsin asiasta niin sanoivat vaan että ihan normaalia, jos toistuu ni koita paineilmaa liittimii että vedet lähtee :D

Ja miiggz, tarviiko tosiaan kaasari irrottaa että saa suuttimen vaihdettua vai eikö pelkkä kääntäminen riittäis?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 30.10.2013 17:19

Ei tarvitse irroittaa kaasaria, sen mahtuu kääntämään kaasarin alapuoli pakoputken puolelle.

Kirjotin tämän viestin jo itseasiassa aikasemmin, mutta luuri ei sitä jostain syystä lähettänyt.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut miiggz » 30.10.2013 17:37

Sanoisin että järjettömän paljon helpompi ottaa se irti kuin alkaa taittelemaan imukaulan akselilla.
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 30.10.2013 22:03

Itsekin olen vain kääntänyt kaasarin poikittain, ei tarvitse mitään voimakeinoja (ainakaan itse en). Alkukäyrä vain irti, kaasarin vaijerien löysäys, kiristyspannat löysälle, ja vain kääntää. Nopeaa ja helppoa.
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 30.10.2013 23:01

Jep, vaikeampaa se on ottaa irti ja taiteilla sitten takaisin paikalleen. Pitäisikö tuo miiggzin ohje laittaa tietopankkiin suuttimenvaihto-ohjeeksi?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 30.10.2013 23:08

Mitä enemmän tietoa, sen parempi kunhan vaan on hyvin selitetty eli kyllä olen sitä mieltä, että sinne vaan tietopankkiin.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 31.10.2013 20:17

Jees, lisäsin tuon ohjeen tietopankkiin, löytyy jatkossa sieltäkin.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 1.11.2013 21:43

Oli viime vuonna tarkoitus hankkia mopoon nastat, mutta idea tuli vasta talven lopulla, joten näin ei tapahtunut.

Nyt olen kuitenkin miettinyt vakavissani samaa kevarille ja mietin mitä muuta talviajo vaatisi. Husse on teknisesti tällä hetkellä aivan vakiokunnossa. Jos joku viitsii, niin voisi heittää linkkiä pariin eri hintaluokan rengassettiin. Katsoin kyllä tietopankista renkaan koon, mutta en tiedä kuinka paljon siitä koosta voi sitten poiketa. Suutinta isommaksi? Öljyjä yms. toisenlaisiksi...?
lorso
Pyörä:
Aprilia sx50, 4t Husqutin, 2t Husqutin, nsr
Liittynyt:
22.4.2012 19:41
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut lorso » 1.11.2013 22:10

Öljynä itellä talviajoa varten belrayn kurapyöriin tarkoittettua 5w-30, nyt pari sataa kilsaa sillä ajellut ja toimii helvetin hyvin ;) renkaita kannattaa kattela esim. satapiikiltä välikelin renkaat osastosta, niissä piikit ovat vielä järkevän kokoiset katuajoon, pitoa riittää ja löytyy vielä suht edullisiakin vaihtoehtoja, itsellä eteen maxxis 4,60-17 170 piikillä ja taakse kenda 130/90-17 240 piikillä. Kahvalämppäreitä ja -suojia suosittelen myös, tuli todettua viime talvena niiden mukavuus :D Ja sitten vielä muovi oikean syylärin eteen ja itsellä on vielä näitten lisäks pohjapanssari, ei pakollinen mutta suojaapahan konetta lentäviltä jääkököiltä :lol:
R1KS4
Pyörä:
(EX) Husqvarna SMS 4 125 Hermunen, (EX) Derbi DRD Pro R, (EX) Samurai 110cc
Liittynyt:
8.4.2011 22:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut R1KS4 » 1.11.2013 22:20

Okei. ;)

Mites jäätymisen estäminen, vai onko tarvetta?
lorso
Pyörä:
Aprilia sx50, 4t Husqutin, 2t Husqutin, nsr
Liittynyt:
22.4.2012 19:41
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut lorso » 1.11.2013 22:33

Ainiin ja suuttimet tottakai isommiksi, pääsuuttimeksi 132,5-140 ja tk 42. Kannatta myös säilyttää pyörää lämpimässä tallissa jos mahdollista sekä rasvata vaijerit ja virtalukko huolella ja liittimiinkin kannattaa suihkauttaa hieman crc:tä ;) Eiköhän noilla pärjää, muut täydentäkööt jos tulee jotain mieleen :idea: