Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Derbi1996
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12 Ford Focus -06
Liittynyt:
13.8.2011 22:53
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Derbi1996 » 24.10.2013 11:59

Mul se tuli ku käynnistin. Eka starttas hetke sit se välähti siin ja starttaus loppu ja sit se lähti pois ja sit se käynnisty iha normaalisti, eikä oo enää sen jälkee tullu sitä :roll:
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut sampul1 » 24.10.2013 13:03

AceFin kirjoitti:Vähän kyllä harmittaa, että nyt nämä kaikki katulailliset kisapyörät ovat melkolailla samanlaisia. Toivottavasti joku muukin merkki huomaa tämän kotarin/husan/hussen monopolin ja rupeaa tekemään katulaillisia kisapelejä.

Ihan samaa mieltä! Toivotaan että HVA tuo kaasarinelarin... Ei ruiskuja jaksais virin kannalta... Okei itellä on ruiskucbr mut se pysyykin vakiona :lol: Ja miksei Suomeen perusteta jotain kisapyörämerkkiä mikä markkinoisi aggressiivisesti eikä myytäisi KTM:lle? :D
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 24.10.2013 16:03

Siittä alat sitten vaan perustaan ;)
Qxep
Pyörä:
Husqvarna SMR 125
Liittynyt:
8.7.2013 17:54
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Qxep » 24.10.2013 19:08

Mikä mahtaa olla, ku ajon jälkee haisee palanut?
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut sampul1 » 24.10.2013 19:35

Saattaa olla jotain joutunut putkelle... Itellä tehny ex Derbi, nykynen CBR aina sateella.
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 24.10.2013 20:36

Takarenkaalta lentää kuraa änkälle ja vesi ja muu paska siinä sitten höyrystyy kuumasta änkästä.
Kudeeh
Liittynyt:
25.10.2013 23:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Kudeeh » 25.10.2013 23:42

Moro!

osaisko kukaan sanoa miksi husse nakuttaa? Kuullostaa vähä kun venat nakuttais mut vaan kovemmalta.. venttiilinsäädöt ihan niinku pitää. Tulppa oli musta ja on syöny öljyä viime öljynvaihdosta n. litran. Savuttaaki aikalailla ja öljy tuoksahtaa aikas hyvi.. ja nakutus kun alkoi niin koneessa oli öljyä enään vain n. 2dl. + pyörä hyyty 104 ---> 95... kunnes alkoi nakuttamaan.


+ hussella ajettu kohta 19 tkm ja netti luettu läpi eikä oikeen samanlaisia oireita kokonaan tuu vastaan.. toivonmukaa tääl olis jotai vinkkejä :)
lorso
Pyörä:
Aprilia sx50, 4t Husqutin, 2t Husqutin, nsr
Liittynyt:
22.4.2012 19:41
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut lorso » 26.10.2013 0:01

Kuva
Tommotteet tuli sitten husseen hommattua talven varalta 8) Nyt ei vaan meinaa malttaa odottaa että pääsee lumelle ja jäälle ajeleen :lol: Mutta millastas öljyä suosittelisitte talvea varten? Oisko 5w-30 hyvää?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.10.2013 0:31

5w30 on oikein hyvä talviöljyksi.

Kudeeh, ei kyllä kuulosta kovin hyvältä, jos ajettu kovilla kierroksilla vähillä öljyillä. Suosittelen avaamaan koneen pikimmiten ja katsomaan mikä siellä on rikki, ihan vaan välttääksesi vielä fataalimman konerikon.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
lusikka6000
Liittynyt:
27.5.2012 14:46
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut lusikka6000 » 26.10.2013 0:58

itsellä sama ongelma betassa että hyytyy juuri samoissa vauheissa ja alkaa pitämään kaiken näkösiä ääniä :s odotellaan nyt vähän kylmempiä ilmoja jos oiskin vain rikkaista seoksista kiinni :D
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 26.10.2013 1:00

Kertokaapas että minkä takia husse kärsii joskus suuresta tehovajeesta?
Aluksi jonkin aikaa sitten ajoin 6. vaihteella n. 70 km/h, ja kaasun vääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään. Sittenkun tiputin 4. vaihteelle ja väänsin kaasua niin tuntui yhtä laiskalta. Vähän aikaa huudatti nelosella niin ääni koveni ja lähti vetämään.

Nyt sitten näin disco-iltana aattelin lähteä vähän ajelulle, ois vänän kasvanut virtuaalipippeli kun olisi discon alueelle tullut hytti taivaissa. Noh, lähdin sitten ajelemaan, aluksi ratsiaan ja valittivat mm. takakumesta, takavilkkujen puutteesta ja vain yhdestä bilteman peilistä. Lähdin sitten rauhallisesti ajamaan, 80 alueelle tullessa täysi kiihdytys, tuntui lähtevän suorastaan normaalia paremmin. Sitten toinen samanlainen kiihdytys, jäätävän helposti 80 km/h asti. Käännyin sitten kylälle, jossa posottelin pikkukierroksilla menemään. Yhtäkkiä ilmeni sellainen tehovaje ettei esim. 2. Vaihteellakaan kiihdyttäminen kaasupohjassa tuntunut mopoa kummemmalta.
Siinä sitten discolle menevällä suoralla kiihdytin risteyksestä kumman laiskan tuntuisesti, annoin kytkintä ja väänsin kaasua, tuntui ottavan vaan noin. 50% kierroksia siitä mitä normaalisti, eikä keula noussut minkäänlaisella repimisellä.
Ajoin sitten discon pihaan silleen. "öhm, en ollut minä", kun pommittelin ykkösellä mukamas ylös, eihän se mitään jaksanut.
Noh discosta lähtiessä aluksi jonkun kusipään lasinsirujen päältä, kytkintä taas eikä kiertänyt yhtään. Konetta kyllä lämmitin, tekee tätä samaa vaikka tulikuumalla koneella. Ei helvetilläkään noussut keula kytkinpommilla ja kunnon repäisyllä.

Asiaan tuntui kyllä auttavan se, että pistin kytkimen pohjaan ja paukutin rajoittimelle. SItten kakkosella täyskiihdytys rajoittimelle asti, tuntui kun ääni yhtäkkiä taas koveni ja lähti vetämään. Sittenhän se lähtikin kuin mikä ja kiihdyttäessä ei mennyt sekunttiakaan 80 km/h asti.

Eli siis ihan ilman mitään syytä, en tiedä meneekö tukkoon vai mitä helvettiä kun yhtäkkiä ei jaksa kiertää ja kiihtyy niinkuin virigilerani. Mistä ihmeestä tämä johtuu?
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 26.10.2013 22:20

mulla tehnyt samaa, vastasi huonosti kaasuun ja kiihtyi laiskasti. Annoin kaverin (joka keulii kaasua pumppailemalla, eikä tasakaasulla) keulia mun hussella, ja laiskuus hävisi :-o jotakin kaasarin kalvoon liittyvää häikkää varmaan. Tosin minulla ei pidä mitään ylimääräistä ääntä.
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 27.10.2013 11:53

Kudeeh kirjoitti:Tulppa oli musta ja on syöny öljyä viime öljynvaihdosta n. litran. Savuttaaki aikalailla ja öljy tuoksahtaa aikas hyvi.. ja nakutus kun alkoi niin koneessa oli öljyä enään vain n. 2dl. + pyörä hyyty 104 ---> 95... kunnes alkoi nakuttamaan.


Siis olet ajanut niin että koneessa on ollut vain 2dl öljyä? 8o

Ajot seis ja moottori auki, nakutus voi tulla väljäksi kuluneen männän helmasta tai kiertokangen laakerista. Koneremontti edessä, kannattaa suosiolla avata lohkot ja vaihtaa alakerran laakerit sekä kiertokanki.
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut miiggz » 27.10.2013 18:11

Kaasunvastaavuusongelmiin, ottakaa huomio että ajamme pohjoisessa, lämpötilaero pahimmassa tapauksessa 40 astetta ajokauden aikana. Mukaanlukien tällä hetkellä jylläävä matalapaine britanniasta tulevan myrskyn johdosta.

Kalvokaasari on kohtuullisen herkkä lämpötilan ja kosteuden eroille, verrattuna normaaliin vaijeriluistiseen. Tarkoittaen että kylmällä säällä kalvo jäykkeenee eli luisti ei nousekkaan yhtä nopeasti kun kesäkuumilla.

Ja vielä muistuttaen, vaihtakaa sitä pääsuutinta vaikka 5nro isommaksi. Se ei ketään tapa eikä se kesälläkään pahaa tee valmiiksi laihalle säädetylle koneelle. näin syksyisin Ilman kosteuden noustessa ja lämpötilan rajusti viiletessä happipitoisuus runsastuu. Kone saa rikkaampaa happea=käy laihemmalla. Samalla ilmanputsari ''sakkautuu'' ilmaan tiivistyneestä vedestä.

Myös kuskin oma olotila, kellonaika+vuodenaika, sää ja hämäryys vaikuttavat aisteihin. Silloin se kevari voi tuntua tehokkaammalta kuin pari tuntia aikaisemmin.
Naikhouu
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM
Liittynyt:
27.9.2012 18:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Naikhouu » 29.10.2013 10:02

Mites tämmöseen husseen vaihetaan suutin, ku en oo vaihtanu sitä mistään menopelistä. Perus ohjeita jos sais :)
Sit samalla vähä suuntaa antavia suuttimen kokoja vapaavirtaavalle änkälle ja nyt ku ottaa huomioon kylmemmät ilmat.
Kiitän jo etukäteen!
http://www.youtube.com/user/XxNSk8xX/videos <- Motovlogeja sekä muuta videota Derzillä!