Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 17.6.2013 6:32

Ei jeesusteluna vaan muistutuksena, noi peilit on laittomat. E-hyväksyntä puuttuu ja peili on liian pieni.

Näkee miten näkee, mä olen tollaisia kokeillut ja kyllä niistä näkee että siellä takana on jotain mutta näkyvyys on aika kaukana kunnon peileistä. Kunnollisilla peileillä pystyy paljon paremmin tiedostamaan ympärillä olevan liikenteen eikä tarvii jatkuvasti pyöritellä päätä katsoakseen voiko vaihtaa kaistaa vai ei. Monesti ulkonäkö menee käytännöllisyyden edelle ja siksi näitä tangon alle laitettavia peilejä ruuvataan kiinni, näki niistä tai ei ;)

Ei ole kallis, toisten mielestä ruma, mutta näkee muutakin kun ajovalot tai auton hahmon. Lisäksi on taittuva joten sen saa tarvittaessa kipattua tangon keskelle. http://www.allrightshop.fi/index.php?to ... te=1820FAR
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 17.6.2013 11:04

Tosiaan hyviä peilejähän tässä pitäis hankkia :D
Noita FARin peilejä oon kans meinannu. Aika löysän tuntunen tuo kiinnitys mutta kai se ihan toimii :D Mikäli nuo FARin peilit ovat sellaiset että erottaa onko takana polkupyörä vai halrey davidsoni niin sellaiset sitten hankin :D
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 17.6.2013 13:52

Voihan sitäotaa adapterit väliin ja laittaa pyörän omiin peilinkiinikkeisiin kiinni ;)
Superleijona
Pyörä:
Peugeot TKR
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
8.4.2012 11:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Superleijona » 17.6.2013 17:32

Superleijona kirjoitti:Auttakaa miestä mäessä! Eli tänä aamuna kouluun lähtiessä husse oli vähän nihkeä käynnistää ajoin kouluun ja matkalla pätki jokseeenkin kummasti. putkeen ampui ja ikävästi nyki jos koitti pintakaasulla madella. Pätkimistä ilmenee muulloinkin kuin pintakaasulla. Käy laihalla??
Käsittääkseni tässä pyörässä ollu joskus ennenki sama vika joka johtui egr venttiilistä joka sittemmin poistettiin.
Tankissa on bensaa tekee samoja temppuja varatankilla ja normi tankilla. Kaasari putsattu, Korvaus ilmaa saa kanssa hyvin. Tulppa oli vaaleahko kärkiväli ok.


Eikö kukaan osaa auttaa? Pyörä toimi ihan hyvin noin 500 km ja nyt taas aloitti uudestaan tuon temppuilun... :x
Ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä ihmisiä esittämässä kysymyksiä.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 17.6.2013 17:50

Ootko koittanut uudella tulpalla? Hatusta vedetty, mutta käytätkö E95 vai E98? Mopot ei ainakaan toimi kovin hyvin 95:lla.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
THElias
Liittynyt:
21.9.2011 20:20
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut THElias » 17.6.2013 18:04

Moni lenkkiset ketjut huskus pitäis olla?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 17.6.2013 18:22

Kokeiles huvikseen laittaa tohon topicin hakuun "lenk*"...
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 17.6.2013 19:41

Tulipa tehtyä husseenki hienompi kilventeline. Eli siis siihen kilventelineen alla olevaan lippaan kilpi kiinni, ja kilventelineen ex-kiinnikkeisiin raudanpalat niinku Acella.
Tuli kans lisättyä galleriaan pari paskalaatuista kuvaa :)
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut miiggz » 17.6.2013 20:27

Taivutas vielä hieman loivemmaksi tuota kilvenkulmaa, sakot tulee samantien tuosta. Kuumailmapuhaltimella lämmität tai sytkärillä tasaisesti ja väännät ja pistät vaikka pakastepussin taitettua kulmaa vasten, hyytyy nopeammin. Itse laitoin vielä rosterikaistaa vahvikkeeksi, ettei kilpi heilunut jokaisen sepelinjyvän päältä ajettaessa. Eipähän muovi ainakaan rasittunut poikki.
Superleijona
Pyörä:
Peugeot TKR
Paikkakunta:
Kalajoki
Liittynyt:
8.4.2012 11:30
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Superleijona » 17.6.2013 22:41

Ihan teboilin ja abc:n 98 bensalla ajellut. Tulppaa kokeillaan huomenna kun jostain semmoisen ostan.

Edit: Uudella tulpalla kokeiltu ei muutosta. Miten tuo alipaineluisti toimii voisiko kadottaa alipaineet johonkin ja sulkea kaasun hetkellisesti jolloin ilmenee tätä tökkimistä?
Viimeksi muokannut Superleijona päivämäärä 18.6.2013 16:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä ihmisiä esittämässä kysymyksiä.
Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Blacklake » 18.6.2013 0:54

On niin hieno kulma etten ainakaan vielä halua sitä vääntää :D
Virheistä oppii, väännän sen sitte ku oon sakot saanu :D

Tullu hussella jo jätettyä Yamaha WR, ja Beta RR kiihty ihan pikkusen paremmin, mutta husse vei huippunopeudessa :D

Edit: Mikä on kun ei saa taka-akselin muttereita vitullakaan auki? Mistään ei löytyny 25mm hylsyä tai jakoavainta, mutta joka kodin mutterinpyöristäjällä koitin vääntää auki muttei auennut. Pitää ostaa 25mm jakoavaimet ja koittaa vääntää auki, vai pitäiskö pistää jotaki "avaa-kaikki-jutut"-ainetta että sais auki?
Viimeksi muokannut Blacklake päivämäärä 18.6.2013 1:26, muokattu yhteensä 1 kerran
THElias
Liittynyt:
21.9.2011 20:20
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut THElias » 18.6.2013 1:01

AceFin kirjoitti:Kokeiles huvikseen laittaa tohon topicin hakuun "lenk*"...


Eipä tuottanut tulosta. 520 jakoset ketjut pitäs tilaa niin eiks jotkut 140 lenkkiset käy?
Derbi1996
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 -12 Ford Focus -06
Liittynyt:
13.8.2011 22:53
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Derbi1996 » 18.6.2013 1:46

Blacklake kirjoitti:On niin hieno kulma etten ainakaan vielä halua sitä vääntää :D
Virheistä oppii, väännän sen sitte ku oon sakot saanu :D

Tullu hussella jo jätettyä Yamaha WR, ja Beta RR kiihty ihan pikkusen paremmin, mutta husse vei huippunopeudessa :D

Edit: Mikä on kun ei saa taka-akselin muttereita vitullakaan auki? Mistään ei löytyny 25mm hylsyä tai jakoavainta, mutta joka kodin mutterinpyöristäjällä koitin vääntää auki muttei auennut. Pitää ostaa 25mm jakoavaimet ja koittaa vääntää auki, vai pitäiskö pistää jotaki "avaa-kaikki-jutut"-ainetta että sais auki?

Mul tuli ainaki pyörän mukana 25mm avain ja sai sitä aika helvetin kovaa vääntää auki :lol:
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut miiggz » 18.6.2013 5:47

Nelarihussen alkuperäiset ketjut ovat 428 jakoiset, 140 lenkkiset. Jos ostat 520 jakoiset ketjut, tarvitset 520 jaolla olevan eturattaan ja takarattaan, lenkkipituus 120.
Ajoin RK:n erikoisvahvistetuilla o-rengasketjuilla (428) 8000km, ketjuja kiristin neljä kertaa, kun huolloissa laittoivat vituralleen. Oli tapana aina kunnon pesun yhteydessä liuottaa hiekkapaskat pois ketjuista lakkabensiinissä. Sen jälkeen tuhti rasvakerros päälle.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Murska » 18.6.2013 6:40

Mä en näe järkeä laittaa 520 ketjuja näihin vehkeisiin, 428 O-rengas ketjuilla pitäisi pärjätä mainiosti kuten miiggz kertoi.

Muutama huomio, 520 ketju on painavampi ja siinä on enemmän kitkaa. Ketju joutuu taipumaan hyvin pienen eturattaan ympärille joka kasvattaa tehohäviötä, 520 ketjun lenkit joutuu aikamoiseen kulmaan kiertyessään 11-12 eturattaan ympärille. Kitka ja paino kun kertaantuu pienitehoisessa moppelissa niin se näkyy jossain, missäpä muussa kun kulkupuolessa.

Sitten ihmetellään miksi kaverin 428 ketjuinen pyörä kiihtyy paremmin ;)