Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Stål » 26.4.2013 21:00

Kuva
Laitoin WR250 ja TE125 päällekkäin toss. Näkee että piikkinen enemmän "takakenossa".
Husaberg FS 570
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 26.4.2013 21:00

Niin, itekin kun aloittelin niin tuntui mahdottomalle saada keula ylös 2 vaihteella, mutta nyt saa jo kolmosellakin ylös :D
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.
tumpula24
Pyörä:
Husqvarna sms4 125
Liittynyt:
19.5.2011 18:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut tumpula24 » 26.4.2013 21:14

Onkos Bomb3rilla video materiaalia jossai? :D olis iha kiva kattella ku ei hirveesti oo noita nelari hussella stunttailua
Naikhouu
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM
Liittynyt:
27.9.2012 18:37
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Naikhouu » 26.4.2013 21:23

Tuppaa hussest tulla bensat ulos tankist jos hiukanki on tankki täynnä ni korjaantuukoha iha vaa uudella tankinkorkilla?
Sit toine et mites sais tyhjäkäynni kierrokset n. 1750 rpm (ohjekirja mukaan) ku mulla vaihtelee siin 800-1800 rpm ja jos hiukaki kylmä kone ni sammuu :s
Voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta olis kiva jos apua sais :)
http://www.youtube.com/user/XxNSk8xX/videos <- Motovlogeja sekä muuta videota Derzillä!
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 26.4.2013 21:35

Kuinka paljon teillä pitää venttiilit ääntä? Tossa ehkä n. 100-130km sitte alko pitää surinaa jonka kovuus nousee kierrosten mukaan, ja sen surinan kuulee myös ajaessa. Uskalaako lähtee miittiin kun kilsoi tulis jo ainaki 60 matkoihi allrightille ja takasi?
miiggz
Pyörä:
Honda FMX 650
Paikkakunta:
salo
Liittynyt:
11.8.2009 20:22
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut miiggz » 26.4.2013 21:37

Nyt täytyy kyllä puuttua maxii:n kysymyksiin.
Koropalasta sen vertaa että hermusessani ei ollut ongelmaa korkeamman iskarin takia joten en ota kantaa.
miksi vaihtaa paperinen suodatin twin air-suodattimeen:
- vapaampi ilmanvirtaus
- +80 vauhdeissa kerää alipaineen kurakaaren alareunaan, josta vakioputsari ottaa korvausilmansa, täten vesisumu kulkeutuu suodatinkankaaseen ja märkänä paperisuodatin päästää pinnalla olevan hiekkahunnun lävitsensä, twin air öljyttynä estää veden ja hiekanpääsyn kahden suodatinkerroksensa lävitse. Kaikillehan on varmaan selvää että hiekka koneen sisässä hyvää tee. Tuo tyhjiöluistikaasari on sitäpaitsi erittäin herkkä lialle, koska luisti naarmuuntuu ja täten päästää ilmat tyhjiösuppilon ohi.
- twin airia ei tarvitse ostaa uutta likaantuessaan.
- twin airin asennus nopeampaa kuin paperisen.
- twin air ei sisällä nelireikäkurilevyä kuten paperisuodatin
( saa sen paperisestakin irti, mutta sitte on kaasarin sääätö edessä)

miksi vaihtaa suuttimet isompiin putkiston kanssa:
- vakiona käyvät yläkiekoilta laihalla, tästä alavääntöjen tuntu vakiona.
- putkistosta ei ole käytännössä mitään hyötyä edes seosten puhtaamminpalamisessa, koska seokset menee laihalle, yläkerta lämpenee rajummin suhteessa öljyn lämpemiseen, jolloin voiteluteho heikkenee.
- kaasarin säädöllä saat yläväännötkin kehiin joka helpottaa keulimistakin kun vauhti alkaa nousta.
- bensaa hörppii vähemmän kun palaa tehokkaammin säädöissä ollessaan.
- 25 euroa ja saat imupuolen ja kaasuttimen säädöt kuntoon ja säästät konetta.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 26.4.2013 23:29

Naikhouu kirjoitti:Sit toine et mites sais tyhjäkäynni kierrokset n. 1750 rpm (ohjekirja mukaan) ku mulla vaihtelee siin 800-1800 rpm ja jos hiukaki kylmä kone ni sammuu :s
Voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta olis kiva jos apua sais :)

Itellä kans tuli samaa vikaa noin viiden tonnin kohdalla. Säädin tyhjäkäyntiruuvista tyhjäkäyntiä kovemmalle, nyt pysyy aika hyvin siinä 1900-2100 rpm, mikä on ihan sopiva. Laitat sen verran sitä isommalle, ettei enää putoo alas kiekat.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Rosecenze
Pyörä:
Husqvarna SMR 125 '11
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
30.7.2012 22:32
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Rosecenze » 27.4.2013 13:17

Tuntuuko muilla jäävän pyörä hirveen pystyyn ko laittaa jalalle? Näyttää siltä et pysyy tahdon voimal välil pystyssä, et pystyykö sitä jalkaa säätämään jotenki vai onko tarvis edes?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut AceFin » 27.4.2013 14:02

Hermunen ainakin jäi pirun pystyyn, kerran tai kaks kaatukin sen takia. Koropalan jälkeen just sopiva.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 27.4.2013 15:35

jonicc kirjoitti:Kuinka paljon teillä pitää venttiilit ääntä? Tossa ehkä n. 100-130km sitte alko pitää surinaa jonka kovuus nousee kierrosten mukaan, ja sen surinan kuulee myös ajaessa. Uskalaako lähtee miittiin kun kilsoi tulis jo ainaki 60 matkoihi allrightille ja takasi?


Ja onko haittaa jos välykset o vähä vituillaa? Koht ois jo lähtö miittii vastatkaas äkkii:D
Sok
Liittynyt:
23.5.2006 19:05
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Sok » 27.4.2013 15:44

tuskinpa se sun pyöräs nyt tuosta vielä aivan räjähtää. Hyvä kuitenkin jossain välis tarkistaa ja säätää venat.

e: paljonko pyörälläsi on ajettu?
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 27.4.2013 15:47

Ajettu 9800 ja ollu 6000km huollossa sillo ku mittaris 7500 eli venttiilit säädetty vähä yli 2k sitten..
Sok
Liittynyt:
23.5.2006 19:05
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Sok » 27.4.2013 15:54

Ei muuta kun kovaa ajoa vaan. Jokainen pyörä pitää jonkilaista kilinää ja kolinaa ja jos ei nyt oikeasti kuulu mitään ihmeellistä ja kovaa ääntä en usko, että sieltä pyörästä on mitään rikki tai säädöt pielessä. Ellet sitten itse ole mennyt pyörää säätämään huollon jäljiltä.
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut jonicc » 27.4.2013 17:19

Joo tosiaan piti sitä kilinää jo ennenkin mut sehän kuuluu asiaan, nyt vaan koventunu se ni aattelin et onkoha kaikki kunnossa :D
Bomb3ri
Pyörä:
Suzuki DR-Z 400 SM 2006 Husqvarna smr 125 2010 (ex) Skyteam st 125 monkey 2013 (ex) Skyteam monkey 50 2011 (ex)
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
8.5.2011 19:52
Re: Husqvarna SMS 4 125 & TE 125

ViestiKirjoittanut Bomb3ri » 27.4.2013 17:50

vaarallisempaa se on jos sieltä ei yhtään mitään tikitystä kuulu.. :lol:
Motorcycling - It's not the destination, it's the journey.