Aprilia RS/Tuono

^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 16.6.2012 16:40

no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Lulz » 16.6.2012 17:34

Paljon räsässä muuten on öljyä säiliössä kun valo alkaa palamaan?
Jönsky
Pyörä:
Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
24.6.2008 17:44
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Jönsky » 16.6.2012 19:03

^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi

Siis pyörähän tuli minulle konevikaisena, toinen runkolaakeri oli mennyt. Ennen konerikkoa pyörällä kerkesi entinen omistaja ajamaan n.3-5tkm koneremontin jälkeen, jossa vaihdettiin laakerit, kiertokanki, mäntä, stefat, tiivisteet ja muovirattaat koneeseen. Kun kävin mittauttamassa kampiakselin suoruutta, niin näytin samalla sitä "leiponutta" laakeria, niin sanoivat että on ollut varmaan öljyn saanissa vikaa. Kun saan koneen taas käyntikuntoon, niin pitää kokeilla, että toimiiko öljypumppu oikein, jos ei, niin sitten pitää poistaa se käytöstä. Sen takia kyselin, että mikä olis kaikista järkevin tapa poistaa se käytöstä.
Ja pyörällä on rullailtu n.38tkm..
http://jonzki.kuvat.fi/kuvat/
jone696
Pyörä:
Aprilia RS 125 -06
Paikkakunta:
Miehikkälä
Liittynyt:
26.12.2010 15:26
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut jone696 » 16.6.2012 19:44

^^jaani^^ kirjoitti:ai heitit sinne vaan jonku kokosen männän? :lol:

Mäntä 53.99 mikä aina ennenkin ollu
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 17.6.2012 13:35

Jönsky kirjoitti:
^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi

Siis pyörähän tuli minulle konevikaisena, toinen runkolaakeri oli mennyt. Ennen konerikkoa pyörällä kerkesi entinen omistaja ajamaan n.3-5tkm koneremontin jälkeen, jossa vaihdettiin laakerit, kiertokanki, mäntä, stefat, tiivisteet ja muovirattaat koneeseen. Kun kävin mittauttamassa kampiakselin suoruutta, niin näytin samalla sitä "leiponutta" laakeria, niin sanoivat että on ollut varmaan öljyn saanissa vikaa. Kun saan koneen taas käyntikuntoon, niin pitää kokeilla, että toimiiko öljypumppu oikein, jos ei, niin sitten pitää poistaa se käytöstä. Sen takia kyselin, että mikä olis kaikista järkevin tapa poistaa se käytöstä.
Ja pyörällä on rullailtu n.38tkm..


Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.

Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 17.6.2012 15:10

[quote=]Mitenköhän nuo apikan säädöt nyt ko seos ruuvi on 2,5kiekkaa auki ja pää suutin 160, neula edellee k57 tk suutin 34lorton vakio ja putkena giannel. niiiiiiiii, tulppa on semmonen tumman ruskea mutta röpöttelee vielä melko pahasti keskikierroksilla, nii jos laittaa pää suuttimen vaikka 158 tai pienemmäksi nii sehän menee vissiin jo varmasti laihalle ko toi tulppa oli sen värinen mitä oli nyt noilla säädöillä :|
Ilmanputsarina on nyt vakio loota sen sisällä piperin sukka ja imutötsät pois.
[/quote]
osaako joku vastata tähä?
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 17.6.2012 15:32

imutötsä kiinni niin alkaa toimimaan.
Al_ksi
Pyörä:
Skyteam "ilmatiimi" monkey 125cc, BMW 320 e36 coupe "germanlook" proju & BMW 5** e34 touring
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
26.11.2009 20:19
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Al_ksi » 17.6.2012 16:22

^^jaani^^ kirjoitti:[quote=]Mitenköhän nuo apikan säädöt nyt ko seos ruuvi on 2,5kiekkaa auki ja pää suutin 160, neula edellee k57 tk suutin 34lorton vakio ja putkena giannel. niiiiiiiii, tulppa on semmonen tumman ruskea mutta röpöttelee vielä melko pahasti keskikierroksilla, nii jos laittaa pää suuttimen vaikka 158 tai pienemmäksi nii sehän menee vissiin jo varmasti laihalle ko toi tulppa oli sen värinen mitä oli nyt noilla säädöillä :|
Ilmanputsarina on nyt vakio loota sen sisällä piperin sukka ja imutötsät pois.

osaako joku vastata tähä?[/quote]

laita vakioelementti putsariin... imutötsiä ei oo pakko sillon laittaa
marko_2
Pyörä:
Skyteam monkey 07, Aprilia RS125 02
Paikkakunta:
Lapinjärvi
Liittynyt:
6.2.2010 16:30
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut marko_2 » 17.6.2012 21:10

Ansta kirjoitti:
Jönsky kirjoitti:
^^jaani^^ kirjoitti:no kaikki vaikka pois ja öljypumpun tilalle metalli levy. miks otat pois? nii varmatoiminen apikassa ko olla ja voi

Siis pyörähän tuli minulle konevikaisena, toinen runkolaakeri oli mennyt. Ennen konerikkoa pyörällä kerkesi entinen omistaja ajamaan n.3-5tkm koneremontin jälkeen, jossa vaihdettiin laakerit, kiertokanki, mäntä, stefat, tiivisteet ja muovirattaat koneeseen. Kun kävin mittauttamassa kampiakselin suoruutta, niin näytin samalla sitä "leiponutta" laakeria, niin sanoivat että on ollut varmaan öljyn saanissa vikaa. Kun saan koneen taas käyntikuntoon, niin pitää kokeilla, että toimiiko öljypumppu oikein, jos ei, niin sitten pitää poistaa se käytöstä. Sen takia kyselin, että mikä olis kaikista järkevin tapa poistaa se käytöstä.
Ja pyörällä on rullailtu n.38tkm..


Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.

Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.


Ite ajelen 2,5% seoksilla tankissa :) Eli jos on seosvoitelu nii pitääks olla tavallista isompi pääsuutin? Nyt on 160 kii 34mm lortossa. Käy ainaskin keskikierroksilla rikkaalla :D k56 neula pitäs tilata.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 17.6.2012 23:10

Ei ikinä 2,5 seoksilla... Vähintään 3
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut mikkets » 17.6.2012 23:17

Ansta kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.

Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.



Öö miten tuorevoitelu vaikuttaa alakerran voiteluun? Ihan yhtälailla kampuran laakerit saa voitelua seosbensalla kampikammion kautta sekä tuorevoiteluna että seoksena. Ja mulla ainakin 2,5% riitti hyvin, ei mitään ongelmia, n. 2% öljymäärälläkin tuli ajeltua ilman ongelmia :roll:
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Lulz
Liittynyt:
13.8.2009 22:13
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Lulz » 18.6.2012 0:16

^Ongelmahan on siinä että seosbensalla ajaessa ei voida öljyn määrää pitää samalla tavalla optimina kuin tuoreöljyvoitelulla.
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 18.6.2012 1:57

mikkets kirjoitti:
Ansta kirjoitti:
Tuoreöljyvoitelun poistamisesta ei ole mitään hyötyä, vaikeuttaa vaan. Vaikuttaa kaasarin säätöihin jonkunverran seosbensalla ajo = laihentaa seosta periaatteessa, ja VÄHINTÄÄN 3% seoksella täytyy ajaa.

Alakerta saa huonompaa voitelua seosbensalla kuin tuoreöljyvoitelun kautta.



Öö miten tuorevoitelu vaikuttaa alakerran voiteluun? Ihan yhtälailla kampuran laakerit saa voitelua seosbensalla kampikammion kautta sekä tuorevoiteluna että seoksena. Ja mulla ainakin 2,5% riitti hyvin, ei mitään ongelmia, n. 2% öljymäärälläkin tuli ajeltua ilman ongelmia :roll:


Ei todellakaan saa kampuran laakerit samaa voitelua kuin tuoreöljyvoitelulla.

Ja 2% seoksilla ajelu on sulaa hulluutta.

Tuoreöljyvoitelupumpun avulla alakerta saa parempaa voitelua kuin seosbensalla.

Seosbensaa käytettäessä räsässä on seoksen oltava 3% vähintään, vaikka vähän ylikin.
nieminja
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750 Suzuki RGV 250
Liittynyt:
29.10.2007 18:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut nieminja » 18.6.2012 10:32

Meneekö Apriliassa öljyletkut suoraan laakereille? RGV ainakin menee molemmille runkolaakereille ja sitten pakoaukon välirivalle.
http://www.motot.net/talli/osat/id57984/ CRM etujarrulevy
Sen1
Liittynyt:
9.1.2004 16:33
Re: Aprilia RS/Tuono

ViestiKirjoittanut Sen1 » 18.6.2012 11:07

Suoraan imukaulaan syöttää öljyn kaasarilta.