KTM 125 Duke

Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Gogge » 18.3.2012 0:37

Voipi lisätä vähän.

Itse luulin että kiertää edes lähes rajottimelle asti. Jos kiertäis niin isompi pyttykään ei huippuja lisäis. Yzfr kiertää ainakin oman ymmärryksen mukaan rajottimelle asti..?

Oikeanlainen rajoitinhan ei pitäisi koneen kestoon vaikuttaa, ja juuri siksihän nämä ovatkin rajoitettu, ettei koneet hajoa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Sugee
Pyörä:
Ex KTM Duke 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.9.2010 21:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Sugee » 18.3.2012 0:39

Muna asennossa menee n. 125gebsii. Pystyssä vitosella 112km/h ja pystyssä kutosel 105km/h.
saattaa antaa pari km, mut katalysaattorin poiston pitäs auttaa enemmän
Earth Works!
Duken vakio-osia!
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 18.3.2012 0:46

Daisarit kirjoitti:paljon teillä tää duke kulkee ihan vakioväleillä? ku motokeitaalla ois toi 46 takaratas ni eikös vakiona oo 45? mahtasko se vaikuttaa yhtää et keräis huippuja helpommin :roll:
Vakiovälit 15:45 ja semmosen 110 menee melko kevyesti (ei se nyt nopeesti kiihdy mutta jaksaa pitää tän vauhdin aika hyvin) ja 115 on tehtaan lupaamat huiput ilman nopeudenrajoitinta, ja kyllä sen rattaan kanssa varmaan kulkee paremmin tai ainakin jaksaa pitää nopeutta paremmin yllä ja en usko, että menee edes liian lyheksi, että kone alkas huutaa hoosiannaa matka-ajossa.

Ja itse en paljon yli 100 aja, koska katteettomuus alkaa näkyä ja ilmanvastus on kova + etupyörä kevenee jonkun verran aiheuttaen pientä hermostuneisuutta ajoon ja mielestäni on vaan mukavampi ajaa vähän hijempaa ni pyöräkin on rauhallisempi.
Gogge kirjoitti:Voipi lisätä vähän.

Itse luulin että kiertää edes lähes rajottimelle asti. Jos kiertäis niin isompi pyttykään ei huippuja lisäis. Yzfr kiertää ainakin oman ymmärryksen mukaan rajottimelle asti..?

Oikeanlainen rajoitinhan ei pitäisi koneen kestoon vaikuttaa, ja juuri siksihän nämä ovatkin rajoitettu, ettei koneet hajoa.
Joo, voi se yzäri kiertääki, mutta silti ei se oo tervettä konetta huudattaa rajotinta vasten putkeen montaa sataa kilsaa ja nää isommat pytythän yamahan koneeseen lisää vaan vääntöä, jotta se jaksaa pitää sitä nopeutta yllä paremmin.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Sugee
Pyörä:
Ex KTM Duke 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.9.2010 21:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Sugee » 18.3.2012 0:54

Kerroppa vähän tosta etupyörän kevenemisestä. Ku en oo ite tällästä huomannu, vaikka ajan pääasiassa sitä 110km/h. Mutkapätkillä kään en oo kyl mitää pito ongelmii huomannu, vaikka sielläki pää asiassa yli 100mittaris. Jotenki mun mielestä tosi ketterästi duke kulkee aina siihe 112asti. Muna asennossa paljon vaikeempi luonnillsesti ajaa, ku ei oo kauheen luonnollinen asento.
Earth Works!
Duken vakio-osia!
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Gogge » 18.3.2012 0:54

Jep, tiedossa on, sanoinkin ettei se isompi pyttykään anna lisää huippuja kun nakuttaa rajottimelle, pidemmillä väleillä toki eri juttu.. Ja on niitä jotain malossin valmistamia sytkä bokseja jotka sallii koneen kiertää enemmän. Ja ei kukaan jaksa montaa kilsaa ajaa rajoitinta vasten, tuntuu niin ikävälle ajaa kun tahmoo, ennemmin höllää vähän kaasua että on vähän rajottimen alla kiekat.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 18.3.2012 1:13

Sugee kirjoitti:Kerroppa vähän tosta etupyörän kevenemisestä. Ku en oo ite tällästä huomannu, vaikka ajan pääasiassa sitä 110km/h. Mutkapätkillä kään en oo kyl mitää pito ongelmii huomannu, vaikka sielläki pää asiassa yli 100mittaris. Jotenki mun mielestä tosi ketterästi duke kulkee aina siihe 112asti. Muna asennossa paljon vaikeempi luonnillsesti ajaa, ku ei oo kauheen luonnollinen asento.
No voi olla kun en mikään keijukainen oo painoltani enkä kooltani muutenkaan ni vaikuttaa mulla vaan enemmän, ja tuntuu vaan semmoselta, että eturenkaan pito heikkenee aavistuksen ja saa puristaa tangosta kovempaa, että pysyy suorassa ja että kääntyilis herkästi jos laskis tangosta irti, mitään ongelmaa se ei aiheuta ajamiseen, mutta tuntuu vaan miellyttävämmältä tiputtaa nopeutta.

Hankala selittää, mutta normaali ilmiö katteettomalla pelillä yleensä tosin ilmenee vasta kovemmassa vauhdissa, ja olen koittanu muna-asentoo ja helpottaa, mutta en jaksa ajaa silleen ku tuntuu jotenki luonnottomalta asennolta.

Ja ei mullakaan oo pidosta muuten valittamista, hyvät renkaat noi on ja uskaltaa kanttaillakin kunnolla.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 18.3.2012 1:15

nokun puhutte nyt 180cc yzäristä niin vähän tietoa, 3heppaa tulee lisää tehoa, huipputehot vähän alemmilla kierroksilla ja ala kierroksil enempi tehoa! taatusti mukavempi ajella! :D http://www.athenaparts.com/files/pdfs/P400485100034.pdf

Prätkä jätkä, jos oot isokokoinen niin ihan muuten vaan kyselen (OFFTOPIC) että onko epämukava ajaa normi ajoasennos kovaa kun niin armoton tuulen vastus että joutuu puristamaan tangosta, ja jos ei purista niin selkä väsyy saman tien kun pitää pistää tuulta vastaan selkälihaksilla? :D aika tärkee kysymys (itteeni vaivaa kyseinen ongelma, matka ajo ei oo kivaa)
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 18.3.2012 1:38

Joo, juuri samaa vaivaa itsellä ja siksi pidänkin mukavampana ajaa vähän hiljempaa, ja enempi se tosiaan on se syynä eikä pyörä, vaikka siitäkin kyllä huomaa, että ei oo paras vaihtoehto yli 100 vauhteihin (kyykky ois parempi, mutta semmosen ajoasennosta taas en tykkää yhtään).

Ja itse en niin välitä muutenkaan mitä pyörän huippunopeus on niin duke on tuntunut hyvältä pyörältä itselle, eikä tunnu laiskalta vaikka sen varmaan huomaa kyllä sitte isomman sarvissa kun potkaseeki vähän rajummin ku vääntää kaasun pohjaan :lol:
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Sugee
Pyörä:
Ex KTM Duke 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.9.2010 21:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Sugee » 18.3.2012 1:59

Nii no sit ymmärrän ton. Kuin isoi muute ootte jos tollasii ongelmii tulee? :eek:
Earth Works!
Duken vakio-osia!
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 18.3.2012 2:14

No minä ainakin oon tämmönen noin 180cm pitkä, leveä harteinen ja hieman ylipainoinen kaveri.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Sugee
Pyörä:
Ex KTM Duke 125
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
12.9.2010 21:38
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Sugee » 18.3.2012 2:19

:eek: Ite oon 183cm/75kg eikä mul oo tollast kyl ollu havaittavis :roll:
Mut taitaa olla vähä turhan paljon OT.

Onko kukaa muute alkanu virittekee dukee mitenkää? Ei sit mielellää niit "osta 2t jos haluut tehoo" huutelui. Iha vaan mielen kiinnost kysyn jos joku ois alkanu tekee jotai hauskaa
Earth Works!
Duken vakio-osia!
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 18.3.2012 2:22

ite 195cm/90kg ja suht leveet hartiat myös. ei hitto sitä ku törkee ajaa kun vähänkin tuulee ja hyytyy pahasti :D aika kaukana aiheesta varsinkin kun itellä ihan eri pyörä :D
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut suurpasko » 18.3.2012 10:26

Eihän tuohon dukeen edes vielä löydä kunnon viripalikkaa muutakuin jotai ilmanputsaria :lol: Ja tuohon nopeuteen niin itsellä menee sen 118km/h kutosella helposti normi asennossa. Munassa tietenkin kovempaa
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut AceFin » 18.3.2012 11:00

jalkapyörä kirjoitti:ite 195cm/90kg ja suht leveet hartiat myös. ei hitto sitä ku törkee ajaa kun vähänkin tuulee ja hyytyy pahasti :D aika kaukana aiheesta varsinkin kun itellä ihan eri pyörä :D


Sama täällä, pituuteni takia en dukea voinu ostaa. Välillä muutenki ikävää ku ite 190/92 nii hävii viivoil sellasille 170/65 hippäisille niin helposti :( Sori OT
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: KTM 125 Duke

ViestiKirjoittanut Gogge » 18.3.2012 11:06

Ilmanputsari, kansi, pytty(?), pc, putki jne.. Kyllä palikkaa löytyy, jos rahaa löytyy.. 4t viritys vaikeeta ja kallista. Nitrot tähän taisin myöskin bongata, mutta kadulla niissä ei mitään järkeä. Ja 20-25hp väliin jäätänee kummiskin..
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."