Yamaha DT 125R

iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 2.4.2012 23:58

aina on kiire ajoon ;) öljyy/bensaa kestävää "vuodon korjaus" epoksii meni kierteeseen ja hyvin tuntuu pysyvän =)
T0n1
Pyörä:
Aprilia 125RS ja tunturi tiger S(ikuisuus projektit)
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
8.5.2009 19:03
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut T0n1 » 3.4.2012 18:45

Nonni hyvä juttu :)
iamjani4life
Pyörä:
Husqvarna 610SM
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
23.8.2011 21:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut iamjani4life » 7.4.2012 19:00

mitäs sanotte, gallerian uusin kuva jossei link toimi: http://www.motot.net/galleria/kuva127286/
TomppaDt
Liittynyt:
6.11.2011 18:30
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut TomppaDt » 8.4.2012 0:55

Mikäs on ku dt heittää paisuntasäiliöst nesteitä pihalle, keuliessa enimmäksee, mutta ihan niinku keräis painetta vitusti liikaa sinne järjestelmään.. Konerempan jälkee vika ilmeni, voiko kaasariin menevillä jääh.neste letkuilla olla asiaa vikaan? Juu eli keuliessa tömäyttää paisuntasäiliön korkin vittuun ja muutamaan kertaan joutunu sitä bongailemaan ympäri huudei.. Kiitos kaikki etukäteen..
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut juvee_ » 8.4.2012 12:42

TomppaDt kirjoitti:Mikäs on ku dt heittää paisuntasäiliöst nesteitä pihalle, keuliessa enimmäksee, mutta ihan niinku keräis painetta vitusti liikaa sinne järjestelmään.. Konerempan jälkee vika ilmeni, voiko kaasariin menevillä jääh.neste letkuilla olla asiaa vikaan? Juu eli keuliessa tömäyttää paisuntasäiliön korkin vittuun ja muutamaan kertaan joutunu sitä bongailemaan ympäri huudei.. Kiitos kaikki etukäteen..
Täytätkö sen paisuntasäiliön ihan täyteen aina? Siinähä on se ylä-ja alapinta merkitty, ja sit ajossa syylarilta nesteiden laajetessa tulee nestettä lisää paisuntasäiliöö, jos siellä on vaikka lisää nesteitä niin kyllä ne jostain tiensä ulos löytää :D Ei tuu kyllä muuta mieleen, tai sitten että nesteet ei kierrä konees ja sit alkaa lämpöjä nostaa.. Kokeilehan että laitat paisuntasäiliöön tosi vähän jäähytysnestettä ja kokeilet tekeekö vieläkin...
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Mr_Simppa.
Pyörä:
Yamaha DT 125 SMR -02/7. Aprilia MX 125 -06 (P)roju. EX: Honda CRM 125cc -93.
Paikkakunta:
laukaa
Liittynyt:
3.9.2010 18:48
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mr_Simppa. » 9.4.2012 11:46

Haittako jos on kampiakselin limpuissa semmoset pienet sinistymä pilkut kiertokangen kohdalla ? 13000km ajettu -07 kone. Nyt just vaihtamassa mäntää, ja mietin että mitä tarkoittaa "H" merkintä männässä ??? Mikä olisi hyvä mäntä ja mikä on oikea koko. Todennäköisesti alkuperäinen kun ajettu niin vähä..

E: olisko hyvä ? http://www.mc-scatter.com/mantasarja-tz ... -2394.html
Hullu ei huomaa, ja viisas ei virka.
Myydään Yamaha DTR 125 SM 2002 -07 tekniikalla. Nettimoto rek. WU-935
Purettuna Derbi GPR 125 -07, ja Honda NSR 125 -92.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 9.4.2012 21:35

Ei ne sinertymät haittaa, kunhan vain laakerit on kunnossa. Jos sulla on nykyinen mäntä vakiokokoinen eli 56.00 ja sylinterissä ei ole havaittavissa kulumista, naarmuja tms. niin pytty hoonattavaksi ja uusi 56.00 mäntä sisään. Tuo mäntä jonka linkkasit on 56.40 koossa eli kyseessä on tzr mäntien koot, kun niissä on eri poraukset, se kuitenkin sopii ja kelpaa kunhan vain pytyn porauttaa oikeaan kokoon. Itellä on taiwaanimäntä, joka on ainakin halpa. Wiseco on varmaankin paras, mutta se vaatii takomäntänä hyvän lämmityksen ennen ja jälkeen ajamisen. Originaalimäntä on hyvä ja toimii, eikä ongelmia pitäisi ilmestyä piiitkään aikaan. H:sta en tiedä...
juvee_
Pyörä:
Suzuki Sv 650-S & Honda Monkey Orkkis & Suzuki GT 125 -75 Ikuisuusrojekti
Paikkakunta:
Kuopio & Heinävesi
Liittynyt:
27.3.2009 17:50
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut juvee_ » 10.4.2012 0:59

^^ Alkuperäisissä männissä on tuo H merkki männän päällä ainakin, miksi? sitä en tiedä :D
Specs: M.A. Ported Cylinder & Modified Head, Wiseco Piston, Ktm Exhaust, V-Force 3 Reed Valve System, 34 Dellorto VHSB Carburettor, Cr 125 Inlet Manifold, Pro-air Filter = Going to kill husses:DD
UsD DeZZi härpäke ---> http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo1533/ kahtokkee ja ihmetelkee !
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Saari^ » 10.4.2012 7:44

Itekkin sain ton detsin eilen kasaan ja wörkkimään, piti vaan vesipumpun tiivistettä paikkailla kun tiputti vähän nesteitä ulos.
Ja oli mullakin sinertymät limpuissa, apauttirallaa kynnen kokoset läiskät.
Ei kyl innosta yhtään toi ajaminen enää, joku sais ostaa ton vekottimen multa veks. ;)
Mr_Simppa.
Pyörä:
Yamaha DT 125 SMR -02/7. Aprilia MX 125 -06 (P)roju. EX: Honda CRM 125cc -93.
Paikkakunta:
laukaa
Liittynyt:
3.9.2010 18:48
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Mr_Simppa. » 10.4.2012 8:51

Kiitoksia näistä tiedoista. Taidan viedä sen pytyn hoonattavaksi ja ottaa koneistamon kautta männän. Paljonko ajaa TT pyörällä ilman koneremonttia ? Kannattaako kannelle tehä mitään ? Koulussa voisin vähä viistää siitä ;)
Hullu ei huomaa, ja viisas ei virka.
Myydään Yamaha DTR 125 SM 2002 -07 tekniikalla. Nettimoto rek. WU-935
Purettuna Derbi GPR 125 -07, ja Honda NSR 125 -92.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 10.4.2012 16:34

15-20tkm kaikesta mahollisesta ja mahottomasta riippuen... Älä koske kanteen ellet tiedä mitä teet (parempi tulee kun jätät sen rauhaan ;) ). Mäntä itsessäähän ei kulu, vaan m-renkaat, jotka ovat kosketuksessa pytyn kanssa, eli samaa mäntää voi käyttää, kunnosta totta kai riippuen ja männänrenkaat vaihtamalla huomattavasti pidempään, kuin 15 tai 20tkm asti.
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Saari^ » 10.4.2012 21:59

Mä ajoin männällä 3000km :lol:
Nohnoh, ajotavasta riippuen. Mut nyt sais priimapelin teknisesti, ulkosesti päässyt _hieman_ rapistumaan.
Vähän sieltä sun täältä maalailee niin tulee entisen veroinen.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 11.4.2012 17:51

Joko sitä on yammu kuskit käyneet ajelemassa tälle keväälle? Jos sitä itsekkin sitten piakkoin, täällä kyllä tuli melkoinen takatalvi tänään...
Barreleye
Pyörä:
Dt 125r
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
6.9.2010 18:11
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Barreleye » 11.4.2012 17:52

Eikös tuon ypvs kiekon pitäisi matalilla kierroksilla mennä myötäpäivään ja sitten korkeille kierroksille mentäessä vastapäivään? Mulla se lähtee vetää ainoastaa vastapäivään eli toimiiko tuo jotenkin väärin? Hirveä tehokuoppa tuntuu olevan ennen piikkiä.. :s Eli noin 5-6 tonnin kierroksilla ei löydy mitään vetoja :(
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Saari^ » 11.4.2012 21:54

^Mulla loppuu vedot 7-8k rpm.. Tai no, kyll se sit siinä 9k kieppeil lähtee hiukan vetää mut ei se tolla vakioputkella jaksa mennä.. Gianellillä vetää ihan mukavasti ylhäältä.
Ei toi detsi oo kovin kauhee kierroskone kuristamattomana, vähän ku laittais ni sais vetoja lisää, tiivistettä pytyn alle yms..

Mä oon ajellu joku 50km tänä keväänä eikä kauheesti innosta enempiä ajella.
Joku sais tosiaan ton vehkeen ostaa pois nurkista pyörimästä, löytyy kaikki vakiokilkkeetkin yms..