Yamaha DT 125R

Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 24.2.2012 19:29

http://aijaa.com/001349634949 Aikasemmi kyselin näistä mun takakatteista.. joten tommone kate olis kyseessä ja kysyisin taas kerra että mistä sais uusina noita tai edes käytettynä ku en kellään ole vielä vastaavia nähny.. :p
Liittynyt:
19.12.2008 23:18
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Henkkka__ » 24.2.2012 20:20

Clutch kirjoitti:http://aijaa.com/001349634949 Aikasemmi kyselin näistä mun takakatteista.. joten tommone kate olis kyseessä ja kysyisin taas kerra että mistä sais uusina noita tai edes käytettynä ku en kellään ole vielä vastaavia nähny.. :p


Eikö tuo ole ihan perus uudenmallin deeteen takakate? :roll:
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 24.2.2012 20:53

No sitä mä täsä olen kans vähä aprikoinu mut en ole mistään iha sata rosenttista selvyyttä saanu muiden käyttäjien kuvien perusteella. kai se sit on se oltava.. piti vaan kuulla edes jonkunnäköne asiantuntijan mielipide ku mulla enne detsiä ollut ni vaikee sanoo mittään.
Liittynyt:
19.12.2008 23:18
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Henkkka__ » 24.2.2012 21:10

Clutch kirjoitti:http://aijaa.com/001349634949 mistä sais uusina noita tai edes käytettynä


Yamaha centteristä saa uutena, tai multa käytettynä. ;) :lol:
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.2.2012 19:15

Missä asennossa sen ypvs mustan pyörivän jutskaakkelin pitää olla ? Tai mihenkä suuntaan sitä pitää kääntää että toimii. Ei ole siis ypvs:ää. Elikä pitäisi lukita siis aukiasentoon ? Eli kumpaan suuntaan.
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 25.2.2012 20:09

Clutch kirjoitti:Missä asennossa sen ypvs mustan pyörivän jutskaakkelin pitää olla ? Tai mihenkä suuntaan sitä pitää kääntää että toimii. Ei ole siis ypvs:ää. Elikä pitäisi lukita siis aukiasentoon ? Eli kumpaan suuntaan.

Ota putki pois ja kato valolla pakoaukkoon, sitten pyörittelet sitä mustaa kiekkoa, niin pakoaukon yläosan pitäisi liikkua ja sen systeemin kyllä tajuaa kun hetken ihmettelee! Eli se on auki silloin kun pakoaukko on suurimmillaan. Siinä mustan kiekon kotelossa tosiaan on se lovi johon se hahlo sopii, ja periaatteessa kun hahlo ja lovi vastaa, niin pakoaukko on suurimmillaan, mutta kato sieltä pakoaukosta missä asennossa se on!
Sori, tuli sekavaa paskaa mutta etköhän jotain tajua ku 10 kertaa luet :lol:
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.2.2012 20:22

Hyvä vastaus oli :)

Ei lähe käymää ku tulppa kastuu kokoajan vaikkei ole edes ryyppy päällä. Mitenkä tuo poljin detseissä.. onko se suht jäykkä vai löysä painaan alas ? Ku tuo menee aika helposti alas.. mahtaakohan olla puristuksia.. :roll: 1tkm sitte tehty koneremontti..

edit1. Ja kun kurkkasin pakoaukkoon niin nyt o kokonaan auki ja kohdistusmerkit kohdallaan.
Tosin aukko + putken suu ja koko putki änkkää myöten niin helvetinmoisessa öljytatinassa..
Mitenkähä saa putken sisältä puhtaaksi ?
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 25.2.2012 23:15

Toholla, keittiön uunissa tai nuotiossa paistat. Maalit saa sit kyytiä, mut kuule niin saa karstatkin ja maali ei paljoa maksa eikä oo kova homma maalatakkaan. Ai niin, jos sulla on oikeasti TEHOKAS kuumailmapuhallin, niin silläkin onnistuu karstojen poltto.

Meinaatko polkimella kiksiä, jos meinaat niin kyllä mulla ainakin saa polkasta ihan kunnolla jos aikoo koneen herättää (kone vasta rempattu). Katso mäntä, se kertoo sulle kaiken ja vähän enemmänkin. Jos koko pakoaukon puoleinen männänkylki on ihan musta/ruskea niin väljä ja jos taas mäntä on sellanen kivan (metallin?) värinen, niin kaikki on ok. Männänrenkaiden väli ja niiden yläpuoli kuuluukin olla ruskeat.

Ja ei lähde käyntiin, no antaako sinistä kipinää? Jos antaa niin varmaan imuvuoto jossakin, eli käy kaikki kaasarin ja imukaulan liitokset läpi. Ja tosiaan ootko kokeillu laittaa bensaa tulpanreiästä ja sit tulppa kii ja polkasta käyntiin?

Tuo öljy ei kuulosta kovin hyvältä...
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 25.2.2012 23:28

Kyllä se putki on muutenkin niin pahassa kunnossa maaleiltaan ja muuteki vähä ruosteessa et pakko se on hioo ja maalata. Imuvuotoja vois koittaan ettii.. helpompi ois ettiin ku sais koneen käyntiin :D
Njooh mäntä näyttäs olevan suht uuden näkönen ja renkaat näytä ollenkaa väljiltä ku pakoaukosta kurkkailin. Juu ja antaa kipinää. Vois uudet suuttimetki vaihtaan ku tk suutin vakio 8o Maanantain si haen suuttimia.. Tietäs vaa mitä hakea.. Täl hetkel kii Arrow ja vakio 28mm kassu ja ei ypvs:ää.

En tiedä miten se aikasempi omistaja saanu sitä öljyä joka puolelle.. ihan ku se olis huolellisesti levittänyt sitä jokapuolelle :| Pessy edellispäivä pyörää 2h , ja tänää 2h viimeistelin yksityiskohtia ja vasta huomenna alan käyttään liuotinpesuainetta.. Että niin mukavasti sitä öljymutakakkaa on jokapuolella <3
Sähkötkin väärin kytketty... -.-
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 26.2.2012 12:13

Sähköviat on niin vittumaisia korjata, että ei herran jestas! 25-tk suutin on ns. TT-suutin mutta kun nää on niin pyöräkohtaisia, että voi hyvinkin tarvia isompaa tai sit ei (ota sieltä kaupasta vaikka 25, 30 ja 35 tk-suuttimet). Kokeile laittaa käyntiin sillä pensaa palotilaan kikalla! Tai sitten vie pyörä lähimpään metsään, polta ja nosta vakuutusyhtiöltä deeteen verran euroja :lol:

Mistä sais halvimmalla täys koneremontin osat ?

Yläkertaremppaan saa halvimman taiwanilaisen männän mopo-sportilta joka maksaa n. 40e, itsellä sellanen käytössä ja hinta-laatusuhde ainakin on hyvä. Osta vaikka athenan yläpään tiivistesarja n. 20e. Pytyn hoonaus/poraus jossain paikallisella tai moposportilla 10-50e. Neulalaakeri 15e. Mut ei kannata suin päin alkaa remppaamaan konetta, kun vika saattaa johtua imuvuodosta esim. kampiakselin stefa vuotaa! Todennäköisesti pääset kuitenkin purkamaan sitä konetta edes hiukan :lol:
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Clutch » 26.2.2012 12:40

Ookei hyviä vinkkejä :D No luulen et ku saan tuon kulkemaa etiäpäi ni heti myyntiin en taho ottaan riskii tänkaa ku aikasempi omistaja säätäny niinku kaikki väärin. En ymmärrä miten se on voinu olla niin laiska että kaikissa on pitäny kiertää... ei kyllä 10v vanhasta saa edes tonnia vaikka olis just kullattu koko pyörä :D
Pyörä:
Ktm exc 200 -04, exc 250 -14
Liittynyt:
14.4.2009 18:51
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Sappu » 26.2.2012 17:28

Sappu kirjoitti:Mikä helvetti tossa polkimessa voi olla, kun ei ota kiinni toisee rattaasee muutaku jos oikein kovasti nykäsee?

Tän kuvan: http://www.bikepics.com/pictures/1521514/ osa 8 puuttuu, eli siis jonkinnäkönen sokka, onks sillä jotai merkittävää vaikutusta toimivuuteen?


Tein ton osan tilalle pellistä prikan, ainakin näin pikasella testauksella tuntu toimivan.
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut Johani » 29.2.2012 2:20

Clutch kirjoitti:Ookei hyviä vinkkejä :D No luulen et ku saan tuon kulkemaa etiäpäi ni heti myyntiin en taho ottaan riskii tänkaa ku aikasempi omistaja säätäny niinku kaikki väärin. En ymmärrä miten se on voinu olla niin laiska että kaikissa on pitäny kiertää... ei kyllä 10v vanhasta saa edes tonnia vaikka olis just kullattu koko pyörä :D


viimevuonna tarjottiin mun 21v vanhasta pyörästä 2200€.... en myynyt!
Liittynyt:
7.12.2011 16:08
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut mwteew » 2.3.2012 1:23

Kuinka paksut akselit näissä on? Eli etu ja taka akselin paksuuden jos saisi.
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Yamaha DT 125R

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 2.3.2012 15:46

M0T0M0T0 kirjoitti:Kuinka paksut akselit näissä on? Eli etu ja taka akselin paksuuden jos saisi.

15mm eessä ja 20mm takana!