Honda NSR 125

tonsa69
Pyörä:
CH Racing 70cc [ex], Derbi DRD Pro Sm 74cc [ex], Honda NSR 154cc
Liittynyt:
30.8.2011 17:31
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut tonsa69 » 27.5.2013 22:59

Shetken kirjoitti:
tonsa69 kirjoitti:Kertokaas että mikä putki on parhain 125cc pytylle täystehosena siis. Tällä hetkellä on giannelli kiinni mutta se on aivan paska, joten aattelin hankkia jollymoton, sen paremman version, mutta kertokaa te joilla on kokemuksia eri tehareista että mikä on ollut parhain.


Sanoisin et käytä vakioputkea, tehoputket eivät oikein toimi NSR:ssä ilman 180cc pyttyä ja kunnon säätöjä. Vakioputki antaa tasaisen väännön ja suunniteltu 125cc pytylle.


Vakio putki on vaan niin helvetin ruma, kellään kokemusta Jolly moton Alu. 95. sp:stä 125cc pytyn ja tt suutinten kanssa?
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut astr0 » 28.5.2013 16:27

Kyl toi std jolly on ihan kannattava hankinta, sillon joskus ku itelle laitoin muinoin ni vaati 140 pääsuuttimen ja seosruuvilla korjasin pikkusen. Muuten tt-suuttimet. Putkia ostaessa ei oikein auta miettiä, että "toi on parempi ku se on sp ja maksaa enemmän". Sp-jollya en ostais millekään nsr:n isommallekaan pytylle, koska siinä luultavasti on tehoalue liian korkeella. Ei oo väliä, onko 125cc vai 180cc jos sylinterin aukot on kummassakin tehty vääntökoneelle ja kaikki NSR:n sylinterit on enemmän tai vähemmän alempaa vääntäviä kierrosten kustannuksella. Vakiosylinteri nyt vielä on kaikkein vähiten kierrosherkkä. Ei sinne yläkierroksille vaan sit riitä paukkuja tarpeeks ilman aukkojen korjailua ja isoja kaasareita. Sp-putket erikseen niille Miton erikoissylintereille.
Kettu kuittaa.
mualari
Liittynyt:
21.4.2011 22:09
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut mualari » 28.5.2013 18:30

joo elikkäs, näsäri rupesi pätkimään kun staattoriin oli jostain ilmestynyt vettä? nooh, otin vedet pois ja kuivattelin paikat. eikä siltikään pätkiminen loppunut? juuri ennen piikkiä rupee pätkimään ja polttamaan putkessa? sytyssä vikaa? kokeiltu eritulpalla
^Nice^
Pyörä:
Honda NsR 125 -03
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
13.2.2011 17:33
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut ^Nice^ » 29.5.2013 20:09

Onko muilla ilmennyt tällaista ongelmaa? Pyörä oli talven yli tallissa ja vaihdoin silloin männän ja tein perushuollon, sitten keväällä kokeilin käymään eikä antanu enään minkäänlaista kipinää ja tulppakin on vaihdettu. Osaako kukaan neuvoa?
Niqooo
Pyörä:
Monkey -98, 110cc Pitbike, 125cc Nsr, 600cc PC25
Liittynyt:
30.11.2011 21:24
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Niqooo » 30.5.2013 10:57

Onko talven seisoneet bensat? Oisko joku liitin huonosti, eikä sen takia anna kipinää?
Tai saitkos käyntiin heti männän vaihdon jälkeen?

En nyt millään haluis mainostaa, mutta http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1576950 :lol:
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 31.5.2013 15:36

Pientä ajovideota:
https://www.youtube.com/watch?v=_pT0Z0Bpjtw
JaniH96
Pyörä:
Honda NSR 125
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
19.12.2011 17:11
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut JaniH96 » 5.6.2013 21:38

Mites porukka on matkaa pisimillään ajanut Näsärillä? Mitenkä pitkään yhtäjaksosesti esim. 80km/h rajoituksella ja mikä pisin matka päivään? :)

Miten absurdilta kuulostaisi ajaa päivässä Näsärillä vähän reilu 500km? Olen miettinyt jos serkun häihin ajelisin Kuopiosta Turkuun tuossa heinäkuussa.. Taukojahan tietysti täytyy pitää autolla ajamiseen verrattuna paljon enemmän koneen vuoksi, mut mikä kuulostaisi teistä kohtuulliselta yhtämittaiselta ajalta ajaa maantietä?

Pyörästä sen verran että perus TT, vm.2001 ja ajettu 44tkm.
tonsa69
Pyörä:
CH Racing 70cc [ex], Derbi DRD Pro Sm 74cc [ex], Honda NSR 154cc
Liittynyt:
30.8.2011 17:31
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut tonsa69 » 8.6.2013 1:28

mualari kirjoitti:joo-o... tuli tuossa näsärillä ekoja kunnon kiihytyksiä otettua, eli vitosen loppuun vingutin kunnes olin jo sen verran lähellä autoa että hiljensin. sitten lähes pysähdyksissä kävin ja kiihdytin uudestaan, ja ilmeisesti lämpöleikkasi? eli sammui siihen paikkaan. lähti käyntiin vähän ajan päästä, kotona katoin tulpan, ei ollut valkea vaan ihan maitokahvi, ja sitten katoin nesteet, ei silmin nähtävää määrää ollut jäljellä...

eli ongelma meenaa nyt siis olla, että hävittää nesteitä, ei ole tuota ylimäärä nestesäilöä kiinni mikä on kiinni myös tuorevoitulassa, johtuuko tästä? että hävittäisi avonaisen letkun kautta koko ajan vähän nestettä?

nooh, nyt patentoin limppari pullosta sellasen säiliön mihin letku menee.. saa nähdä sitten hävittääkö enää... mitä mieltä ootte tästä "oneglmasta"

E: pätkimis ongelma löytyi. puolalta johto irti, ihan hävettää myöntää. mutta nyt enää tuo veden hävitys juttu, nyt oli pulloon jo vähän höytyä tullut.. saa nähdä meneekö sitä tippaakaan takaisin?


Juu ite otin sen paisunta säiliön kans helvettiin näsäristä kun vei ihan liikaa tilaa. Ja laitoin tietty sen letkun pätkän mikä menee sinne säiliöön niin kiinni, ennenkun ees käynnistin uusilal nesteillä niin tajusin että kun se kerää painetta niin päästää vettä letkun kautta ulos, joten katkasin letkun silleen että jätin sitä noin 6cm pätkän kiinne ja ruuvasin 6mm pultin tiivistemassan kera letkuun, Että teeppä samalla tavalla ;)
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut AapoV » 9.6.2013 1:45

JaniH96 kirjoitti:Mites porukka on matkaa pisimillään ajanut Näsärillä? Mitenkä pitkään yhtäjaksosesti esim. 80km/h rajoituksella ja mikä pisin matka päivään? :)

Miten absurdilta kuulostaisi ajaa päivässä Näsärillä vähän reilu 500km? Olen miettinyt jos serkun häihin ajelisin Kuopiosta Turkuun tuossa heinäkuussa.. Taukojahan tietysti täytyy pitää autolla ajamiseen verrattuna paljon enemmän koneen vuoksi, mut mikä kuulostaisi teistä kohtuulliselta yhtämittaiselta ajalta ajaa maantietä?

Pyörästä sen verran että perus TT, vm.2001 ja ajettu 44tkm.


Itse ajoin aikoinaan näsärillä parhaimmillaan sellaisen 300km matkan. Pyörä oli TT, -01, 50tkm ajettu ja naku. Ei 500km kuulosta mun mielestä mitenkään kovin pahalta. Ite ajoin tuon 300km todella lyhyillä tauoilla (100km jälkeen nopeahko kahvitauko, loput 200km pelkästään kahdella parin minsan jalkojenoikomistuokiolla), eikä pyörä tuntunut olevan moksiskaan. Lämmöt pysyi koko ajan normaalissa jne (viileä ilta edesauttoi). Sulla tosin reitti saattaa koostua enemmän isommista teistä, kun itse valitsin maisemareitit ja pikkutiet. Eiköhän tuo onnistuisi, vaikka jos pitää vähintään yhden kunnon tauon (n. 1h? ruoka?) ja sitten lyhyempiä taukoja lisäksi. Tuskin kuskikaan kestää kovin pitkiä matkoja ilman jaloitteluja, mulla ainakin kaikilla kevareilla 100km pidemmät matkat alkavat jo painaa ja puuduttaa.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 9.6.2013 16:18

Rohkeesti vaan, ite murjoin viime kesänä parhaimmillaan +200km yheltä istumalta :) Ja paljon vanhempi yksilö oli kyseessä, 92. Enemmin antaa periksi kuskin perse kuin pyörä jos kaikki on kohallaan.
JaniH96
Pyörä:
Honda NSR 125
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
19.12.2011 17:11
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut JaniH96 » 9.6.2013 22:37

L_rppa kirjoitti:Rohkeesti vaan, ite murjoin viime kesänä parhaimmillaan +200km yheltä istumalta :) Ja paljon vanhempi yksilö oli kyseessä, 92. Enemmin antaa periksi kuskin perse kuin pyörä jos kaikki on kohallaan.

Vaihteistoöljyä tihkuu vähäsen lohkojen välistä.. :roll: Ajattelin vetää rtv-silikoonia lohkojen saumaan ja katsoo miten pärjää sitten. Öljypurkki mukana olen ajellut ja tarvittaessa lisännyt. Tämä kesä tarkoitus vaan ajella, niin ei isompi remontti nyt kauheasti kiinnosta:D
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 10.6.2013 16:14

Ei se oo niin kauhean vakava vika kunhan muistaa lisäillä tarvittaessa, tietenkin joskus kannattaa se korjata mutta ei kannata ajokautta sen takia keskeyttää ;)
JaniH96
Pyörä:
Honda NSR 125
Paikkakunta:
Iisalmi
Liittynyt:
19.12.2011 17:11
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut JaniH96 » 10.6.2013 18:03

L_rppa kirjoitti:Ei se oo niin kauhean vakava vika kunhan muistaa lisäillä tarvittaessa, tietenkin joskus kannattaa se korjata mutta ei kannata ajokautta sen takia keskeyttää ;)

Näin olen itsekin aatellut :)
NewSpeedRider
Liittynyt:
12.5.2013 13:17
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut NewSpeedRider » 14.6.2013 19:25

Mitkäs on Hondassa raskaimmat välit millä pystyy vielä normaalisti ajamaan? :D koska suunnittelin että välit 14-34 olis aika passelit matka-ajoon,ainakin teoriassa :lol:. mutta kuinka honda jaksaa niillä mennä kaupunki ajossa ja sitten ylämäkiin?
Jontuss
Pyörä:
A2 luokan pyörä suunnitteilla.
Paikkakunta:
Teuva
Liittynyt:
25.10.2009 22:49
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Jontuss » 15.6.2013 19:12

Onko kukaan tunkenu eteen muuta rengaskokoa kuin 100/80? Esim 110/70? Huomaako eron tuohon vakiokokoon?