Rieju Marathon

Tonikki
Pyörä:
MH Furia Max 50cc, Rieju Marathon 183cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.5.2011 21:35
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Tonikki » 28.1.2015 20:25

Tipsu98 kirjoitti:Scalvini tuli tänään ja on muuten kevyt ja hyvin viimeistelty. Pitää laittaa kuvaa kun saan kiinni ja riejun kasaan ja säätöihin. Tuli muuten samalla huomattua että ainakin -12 mallissa vakioputki on tecnigasin valmistama :lol:



Mites vetäsit tuon putken kiinni? Tai menikö ihan normisti heittämällä ku ite meinaa vähän kaarella olla tuo änkän kiinnitys että ottaa putki jonkun verran tuohon matkustajan jalkatappiin kiinni, että tulee vähän vinoon tuo änkkä...

Mikähän voisi olla btw vikana jos starttia ei jaksa pyörittää? Kokeiltu kahdella akulla joista toinen uusi, tottakai myös täyteen ladattuja..
Eikä ku se ei ota siihen
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Kimzter » 28.1.2015 22:43

Onko 180cc vai vakio ja onko jotai tehty yläpäähän esim mäntä vaihettu tai muutenvaan avattu kansi/pytty?
Tonikki
Pyörä:
MH Furia Max 50cc, Rieju Marathon 183cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.5.2011 21:35
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Tonikki » 29.1.2015 11:16

180cc pytty on. Niin ja unohtu mainita että melkein 3kk kohta seisonut tallissa, missä ei ole lämmitystä :nolo:
Eikä ku se ei ota siihen
Kimzter
Pyörä:
Fantic Caballero 125 SM H2O
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.6.2014 22:27
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Kimzter » 29.1.2015 13:02

Onko se lähteny ollenkaan käyntiin 180cc vaihdon jälkeen koska sillon vois jako olla vituillaa tai puolipuristin pois käytöstä. Jos se työntämällä lähtee nii johtuu varmaanki juuri siitä että on seisonu tallissa. Jonkun verran oli tekniikka alueella tästä juttua, kannattaa lukasta läpi :)
Tonikki
Pyörä:
MH Furia Max 50cc, Rieju Marathon 183cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.5.2011 21:35
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Tonikki » 29.1.2015 14:58

Ohan tuolla 180cc setillä ajettu lähes 10tkm.. Vähän vaikia työntää missään tähän aikaan vuojesta :roll:
Eikä ku se ei ota siihen
Leksaj
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Pro & Derbi X-Race
Liittynyt:
18.4.2014 12:20
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Leksaj » 2.2.2015 19:32

Oottekos minkälaisia vaahtomuovi-ilmanputsareita laittanu Maraan? :D ja onko kauheesti pitäny tehä omia patentteja et meneekö suoraa? vaahtomuoviputsari ilmeisesti parempi kuin tuo vakio paperinen?
Kiitoksia taas! :lol:
Tonikki
Pyörä:
MH Furia Max 50cc, Rieju Marathon 183cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.5.2011 21:35
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Tonikki » 10.2.2015 16:26

Itellä oli vakio paperinen putsari ja tilasin uuden Mascon tehtaalta, Sparewheelin kautta ~30€ postikuluineen.. Uus malli oli siis vaahtomuovia ja meni heittämällä kiinni.. Eli uusimmissa Marathon vuosimalleissa on vissiinki samanlaiset ilmanputsarit mutta vaahtomuoviset :)
Eikä ku se ei ota siihen
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Murska » 10.2.2015 16:48

Onko suodatin valmiiksi öljytty?
Tonikki
Pyörä:
MH Furia Max 50cc, Rieju Marathon 183cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.5.2011 21:35
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Tonikki » 12.2.2015 19:14

Eikai, onko muka ihan välttämätöntä öljytä?
Eikä ku se ei ota siihen
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Murska » 12.2.2015 20:03

On.

Vaahtomuovisuodattimessa on käytettävä siihen tarkoitettua öljyä. Jos suodatinta ei öljytä niin se päästää kaiken pölyn läpi ja moottori on hyvin nopeasti kaputt.
JiiÄl
Pyörä:
Rieju Marathon 180cc, Ex. Husqvarna wr 125
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
17.2.2012 19:26
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut JiiÄl » 21.2.2015 13:21

MIkä mahtas olla rieskassa vikana, kun ei startti pyöri? Toissapäivänä laitoin kiinni uuden 180cc pytyn, ja starttasin jonkun kolmisenkymmentä sekuntia, jonka jälkeen ei startti enään pyörinyt. Ajattelin että vanha paska akku hyyty, noh otein 400 drz:tasta akun jonka latasin täyteen, ja sama jatkui eli ei mitään muutosta. Releestä kuuluu naksahdus ja jotain todella vaimeaa ja pientä pyörimisen merkkejä moottorista että joku siellä pyörii todella hitaasti, mutta ei moottori. Ja kaikenlisäksi kun vielä avasin tuon ajotusten tarkastusreijän mg kopasta niin savua tuli pienissämäärin sieltä.... :roll: Ja ajotukset yms. on kohdallaan ja moottoria olen käsin pyöritellyt ja siellä on kaikki niinkun kuluukin eikä mikään ota vastaan. :roll:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Murska » 21.2.2015 16:19

Onko ajoitus kohdallaan? Puolipuristin paikallaan ja toimii? Mikä pyttysarja, onko squish riittävän suuri?

Voihan se olla että startille on tullut tunnit yllättäen täyteen samalla kun vaihdoit pytyn, mutta aika epätodennäköistä. Jos ylläolevat on kunnossa niin startti pyörittää yhtä herkästi kuin 125 pytyllä.
Tonikki
Pyörä:
MH Furia Max 50cc, Rieju Marathon 183cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.5.2011 21:35
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Tonikki » 24.2.2015 15:22

Mihinkäs pitäs nakata tuo Rieju huoltoon, jos kannentiiviste pitäs vaihtaa ja säädättää Scalvinille.
Moto24 kyselin niin vastasivat että: "Hei, kyseessä viritetty laite, joten takuu on toimii huollon jälkeen. EI MUUTA TAKUUTA."

On toimii?

Eli 183cc kanssa saako mistään huoltoliikkeestä takuuta vehkeelle?
Eikä ku se ei ota siihen
Muikhu
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
4.11.2014 9:33
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Muikhu » 24.2.2015 16:00

Ilmeisesti siis takuu huollossa pyörä laitetaan vain toimimaan joten esim. Scalvinin säädätys ei kuulu takuun piiriin. Mutta kannentiivistehän pitäisi kuulua?
~Ei sillä väliä millä vaan miten~
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Murska » 24.2.2015 16:26

Ei ole olemassa mitään takuuhultoja, on olemassa määräaikaishuoltoja jotka tehdään tietyn kilometrimäärän jälkeen. Sitten ole takuukorjauksia jos pyörästä on mennyt jotain takuun piiriin kuuluvaa osaa rikki takuuaikana.

Jos maahantuoja ja/tai tehdas ei ole hyväksynyt putken vaihtoa niin takuu loppuu siihen paikkaan moottorin ja voimansiirron osalta, sama pätee 180 pyttyjen kanssa.