Rieju Marathon

Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 5.10.2011 21:23

.
Viimeksi muokannut Riejutherocket päivämäärä 11.10.2011 17:37, muokattu yhteensä 1 kerran
tupez
Liittynyt:
26.10.2010 19:09
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tupez » 6.10.2011 21:51

Kellään kokemusta todellisesta enduro ajosta reiskalla? Kestääkö hyppyjä ja patikoita vääntää mennee urku auki? Entäs niin sanottu suo ralli jossa sitä mutaa on että särkyykö mitää helposti esim. mittaristoo yms sähköstä?
jalkapyörä
Liittynyt:
26.2.2011 0:58
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut jalkapyörä » 6.10.2011 22:26

koneesta voin sanoa sen verran että kyllä pikku poluilla on tarpeeksi hurjaa. ja kyllä uskoisin että kestää kunnon röykyytystä. riejun sähköistä mulla ei ole kokemusta.
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 7.10.2011 14:46

tupez kirjoitti:Kellään kokemusta todellisesta enduro ajosta reiskalla? Kestääkö hyppyjä ja patikoita vääntää mennee urku auki? Entäs niin sanottu suo ralli jossa sitä mutaa on että särkyykö mitää helposti esim. mittaristoo yms sähköstä?

Ilmanputsarin kotelon saumat eivät ole täysin tiiviit, vaan niistä tulee sisälle hienoa pölyä ja ehkä jopa hiukan vettä, joten niihin kannattaa sisäpuolelta heittää hiukan teippiä. Muutenkin suodatinta kannattaa putsata useasti jos ajat likaisissa olosuhteissa. Alkuperäinen paperisuodatin on kätevä putsata pahemmista paskoista paineilmalla joka reissun jälkeen jos mahdollisuus siihen löytyy.
Suosittelen myös vaahtomuovista putsaria, helpompi pestä ja virtaakin paremmin.

Stopparit ovat aika heikot eli ne kannattaa etukäteen vaihtaa jos tosissaan meinaat enskata, sillä kunnon lippoja tulee varmasti. Stoppareiden pettäessä kun kaadut, voi keulaputki tehdä runkoon pienen lommon. Keulasta puheenollen, kannattaa aina sillointällöin pyyhkäistä liukuputket puhtaaksi liasta, pidentää stefojen elinikää.

Patikkoa ja jonkinlaisia hyppyjäkin luulisi kyllä kestävän, ja urku auki voi kyllä polettaa mettäpolkuja. Jousituksen olen todennut ehkä hiukan liian kovaksi säännölliseen enskakäyttöön. Perä tykkää pomppia patikossa ja keula puskee pehmeillä alustoilla. Tämä siis supermotomallissa, en tiedä olisiko endurovanteisessa pehmeämpi alusta. Keulan puskeminen on kyllä smotoissa enemmänkin ominaisuus johtuen pienestä ja sileästä renkaasta.

Suon taittamisesta sen verran, että tähän asti on kaikenmaailman Derbit, deeteet ym. mopotkin tuota kestäneet, että eiköhän maratoonarillakin pääse ko. huvista nauttimaan. Muista vain pitää pyörä puhtaana. Sähköhäiriöitä voi ennaltaehkäissä mm. katsomalla että johdotukset ovat paikoissa jossa ne ovat suojassa pahimmalta kuntalta. Liittimiä voi varmistaa vaikka sähköteipillä, sekä ruiskuttaa niihin kosteutta syrjäyttävää tavaraa, esimerkiksi Castrolin DWF. Sähkömopon omistajana kannattaa pitää varasulake aina matkassa : D

Koneen altistuessa pahemmalle rääkkäykselle endurokäytössä, kannattaa pyörän huoltovälejä lyhentää.
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 7.10.2011 15:14

Nuadhu kirjoitti:Stopparit ovat aika heikot eli ne kannattaa etukäteen vaihtaa jos tosissaan meinaat enskata, sillä kunnon lippoja tulee varmasti. Stoppareiden pettäessä kun kaadut, voi keulaputki tehdä runkoon pienen lommon.

Joo noi stopperit kannattaa ehdottomasti vaihtaa! Itellä kävi justiinsa noin miten yllä mainitsit. En ymmärrä mitä Riejun insinöörit on taas miettiny kun on sellaset stopperit menny laittamaan. :lol: Ite hioin vanhat stopperit tasaseks ja porasin niiden kohdille reijät. Sitten väsäsin kierteet reikiin ja pultti läpitte. Pulttiin sitten laitoin metalliputken palasen, jossa juuri pultin kokoinen reikä. Varmistukseksi vielä mutteri päähän. Voin kyllä sanoa, että mulla on kyllä vakavempaakin huolen aihetta kun noi stopperit jos ne pettää. :D
tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tommia » 7.10.2011 17:45

Ite just tulin tuolta poluilta, likasta puuhaa :D

Mutta kyllä tuo kestää patikkoa ja luukutusta huonoimillakin poluilla. Ketjut vaan hakkaa ikävästi vaikka oliski tarpeeksi kireällä. Enska renkailla olis paljon kivempaa kyllä kun tuppaa nytten rengas pyöriin turhaa koko ajan.
min-akin
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Enduro
Paikkakunta:
Asikkala, Vääksy
Liittynyt:
28.9.2011 18:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut min-akin » 10.10.2011 15:50

Itsellä menossa Rieska venojen säädätykseen tällä viikolla 120-130€ ja pieneen lisähintaan vaihtavat jarrunesteet. Onko toi sopuhinta, kun Lahesta etsiskelisin myös muitakin paikkoja kuin toi rikumotor..? :D
Jotain topicia luin ja joku sanoi, että muuttuu yleensä pöyrän käynti parempaan suuntaan ja ventiilien säädön jälkeen vois kasvaa huiput tosta vitos vaihteen 107:stä --> kutosen 110 paremmalle puolelle. ;)
Onko näistä venttiilien säätämisestä tullut hyötyä noihin huippuihin?

PS. Eilen kävin 10km päässä kotoa ajamassa yhteen kilometrin pituiseen jyrkkään alamäkeen tätä ja sain kulkemaan jopa 112! :lol: Kyllä sen huomaa, ettei ole täydellisessä kunnossa jokin, kun ei kerää tossa mäessä mitään vauhtia edes muna-asennossa.. No tästä se paras vielä jatkuu, että bensa sattui loppumaan sinne mäen jälkeen, kun oli varatankkille käännetty ja unohdin tankata. :roll: Soitin isukille ja oottelin puol tuntia siellä ja sitten pääsin ajamaan huoltsikalle.
:)
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
19.2.2009 21:29
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut sikil4 » 10.10.2011 18:11

No täälläpäin vent.säätö 60e. Ja ihan turha odotella mitään huippuja tolla venttiilien säädöllä :lol: usko pois vaan että ei se vaan sen kovempaa mene....
ozzy95
Pyörä:
Peugeot XPS -09, Rieju Marathon 125 -10, Derbi Senda R -04
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
26.9.2009 14:16
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut ozzy95 » 10.10.2011 18:20

Mitenkäs rieskan omistajat olette laittaneet v-facen kiinni? Ihan vaan niillä kumilenkeillä, laittamalla alkuperäsiin kiinnikkeisiin vai miten? Kun tossa äsken sovittelin niin mietin et miten vitussa sen saa tohon kiinni.....
Ja mikähän mahtas olla vikana ku on ruvennu lämpövalo palamaan jatkuvasti? Onko niin sähkösiika vai lämpeneekö muka oikeesti :eek:
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 11.10.2011 15:41

Onko toi korotustapa jossa porataan uudet reijät koiranluihin ollut hyvä? Muuttuuks jousitus paljon ja kestääks runko/koiranluut hyvin? Kuinka paljon ootte muuttanut sitä paikkaa?
Santzuk
Pyörä:
125cc
Liittynyt:
29.4.2010 20:11
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Santzuk » 11.10.2011 16:12

Perstuntumalta jousitus ei muuttunut yhtään, kestää jos poraa reiät oikeaan linjaan, ite porasin 2 senttii lyhkäsemmäks muistaakseeni.
tsuhone
Pyörä:
Rieju Marathon 125
Liittynyt:
31.7.2009 11:25
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tsuhone » 11.10.2011 16:33

Hyvin toimii itelläkin. Tärkeetä justiinsa vaan että reiät tulee suoraan linjaan.
: )
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 11.10.2011 17:36

Kestääköhän tuo enään, kun laskee takaisin alkuperäiseen asentoon?
-Villeh-
Pyörä:
[EX]Rieju mrt 50 ja Rieju marathon 125 PRO ja Tunturi City ja Honda monkey 50cc
Liittynyt:
29.7.2010 23:03
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut -Villeh- » 11.10.2011 21:38

Tuli sit hommatuu 36mm kaasari sitä pitää vähän modaa vie
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 11.10.2011 22:05

ehkä vähän turhan iso tuolle 125 pytyllle?:D
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!