Cagiva Mito

Liittynyt:
15.7.2015 15:17
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut TuplaR » 18.5.2017 18:43

Paljonko tollasella Miton männällä ajelee? 10tkm? Entäs alakerralla? Oon tossa lauantaina menossa hakemaan Mitoa nii ois kiva tietää miten tarvii koneremontteja tehä :lol:
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 18.5.2017 20:58

Männällä menee sen 10-15tkm, alakerralla huitelee sitten 30tkm, tai pidempäänkin mutta siinä kohtaa tarkistaisin paikat ja vaihtelisin runkolaakerit, ihan varmuuden vuoksi. Noilla pitäisi sitten välttyä ainakin isommilta yllätyksiltä niiden suhteen. Männän kohdalla vaihtoväli riippuu jonkun verran männästä, itse suosittelisin Asso Werken mäntää käyttämään, niiden kestävyydestä ja laadusta en ole vielä kertaakaan moitittavaa keksinyt.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Liittynyt:
12.9.2016 22:43
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Juuso1337 » 2.6.2017 18:12

Joo tossa ostin miton n. viiko sitten ihan hyvin se toimi ei pysyny vaa tyhjäkäynnillä kunnolla vaikka säädin tyhjäkäyntiä. Noh kuitenki tossa kävin motarilla kiihdyttelin siinä normaalisti ja pääsin siihen 150 ja en huudattanu kauheesti. Sitte yhtäkkii rupes hyytymää ja ajoin pois motarilta. Startti ei ees ota kiinni pyörii vaan tyhjää ja jos yrittää työntää nii paukkuu eikä lähe käyntii. Kipinää saa. Kellään mitää tietoo mikä ois vikana ja vm on 07 KIITOS
Liittynyt:
14.9.2017 21:08
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut joojoomies » 14.9.2017 21:35

Olis pari kysymystä

mikä olisi paras yleismallin ilmanputsari mitoon kun omaansa ei pysty käyttämään tilan vuoksi? :D

onko läppien ja imukaulan välissä oleva muovinpala kuristin ?

pitäis saada pidempi tulpanjohto, käyköhän siihen joku yleismalli esim motonetistä vai onko joku erikoisjohto ettei käy kuin omansa. itse en pysty koittamaan vielä kun on moottori paloina ja sähkö karsittu minimiin :P

ja pikkunen osto ilmoitus vielä... onko kellää ehjää pyttyä myydä halvalla :lol:
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut MX_125 » 26.9.2017 22:03

Jos alkuperäistä putsaria ei pysty käyttämään on jossain vika, alkuperäinen on paras mahdollinen tietty tuoreella suodattimella. Ei noissa mitään kuristimia ole imupuolella eli pelkkä ohjain, menettää muutaman heposen jos jättää pois.
Liittynyt:
14.9.2017 21:08
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut joojoomies » 15.10.2017 11:46

jees otetaan ilmanputsari mietintään. ohjuriksi sitä vähä ajttelinkin mutta parempi varmistaa viisaammilta :D

koneen kun avasin niin oli vesipumpun muoviratas kahdessa palassa moottorin pohjalla :roll: elikkä onko ihan kulutus tavaraa meneekö useinki hajalle? ja mistähän tuon sais uuden kun mp-racing ei ole ja italian varasto näyttää nollaa ja ei tiedä koska saa uusia
Liittynyt:
14.9.2017 21:08
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut joojoomies » 12.11.2017 21:24

edelliseen sen verran että ratas löyty läheiseltä purkaamolta :lol:

ja jottei nyt liika hyvin menisi niin sähköt sain omasta mielestä kuntoon. Kaikinpuolin kaikki toimii paitsi että pakoaukonsäädin ei pyöri eikä sano mitään ääntä (no kipinää ei tiedä vielä kun ei mäntää eikä pyttyä)... elikkä saako tuota mitenkään testattua mikä on hajalla servomoottori vai ohjainboksi?

omaveikkaus on tuo ohjainboksi, kun on virrat päällä niin kaikkiin johtoihin tulee virta mitkä menevät servolle.
johdotusista nyt sen verran että sininen on maajohto ja vihreämusta on virtajohto ja sitten tulee vielä sen valkosininen kierrossignaali cdi-boksilta näin ymmärsin sähkökaaviosta .

edit.. ainiin ja sopiiko kaikkien mitojen/raptorien servot ja ohjainboksit keskenään vai onko eroavaisuuksia
Liittynyt:
12.8.2018 15:46
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Deekujorma » 12.8.2018 15:54

Heipähei!

Mistähän mahtaisi johtua se että pyörä jää "miettimään" siinä 7000-8000 kierroksen kohdalla? Röpöttää eikä meinaa päästä piikille. Alhaalla toimii siedettävän tasaisesti mutta pintakaasulla ja ennen piikkiä röpöttää pahasti. Neulaa olen siirrellyt ylös ja alaspäin, mutta tuntuu ettei sillä olisi hirveästi vaikutusta. Pyörä siis tt 2002vm mito evo 2. Lisäksi, mitkähän mahtavat olla 28mm dellorton tt suuttimet ja neulan koko? Alkaa huumori loppua kun töihin pitäisi päästä, mutta en tiedä uskaltaako tuon röpeltäjän päälle lähteä.
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut MX_125 » 13.8.2018 0:20

Hyvä aloittaa vaikka CTS:n putsailusta, hyvin yleinen ongelma noissa että jämähtää kiinni eikä liiku. Voi johtaa hyvin äkkiä servon/ohjausboxin hajoamiseen kun kuormaa on niin paljon jos se ei liiku.
Liittynyt:
12.8.2018 15:46
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Deekujorma » 2.10.2018 13:51

Noh, käyntiongelma selvitellään talven aikana kun pyörä pääsi etuajassa telakalle kiitos Mauri myrskyn. Pyörä oli kaatunut ja katteet sekä tuulilasi ottanut osumaa. Jos jollakulla on tietoa mistä mahtaisi saada uuden tuulilasin suht edullisesti niin saa ilmoittaa. Kiitokset edelliselle vinkistä anyway.
Kiinnostaisi myös tietää että mahtaisiko noiden uudempien pyörien tuulilasi/katteet käydä tähän vanhempaan malliin? (vm2002)
Vielä sellaista että jos startti ei aluksi ottanut aina kiinni ja nykyään ei kuulu inahdustakaan (eli sitä kuuluisaa naksahdusta solenoidilta?), niin oletettavasti silloin menee solenoidi sekä bendix vaihtoon?
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut mustavi » 2.10.2018 20:02

Hakusanoilla "carena" (kate) ja "cupolino" (tuulilasi/visiiri) tai "... + doppia bolla" (kaksoiskupoli) ainakin Ebay IT löytää tarvikeosia alkaen 65,02€+36,60€ toimitusmaksu. Käytettyjä osia vilkaistessa ainakaan saksalaisella Bike-Teile:lla ei ollut kuin hintavia katteen osia, ei visiiriä. On ollu tarkoitus työstää tuota kovin köyhää Italia-Suomi -sanakirjaa Wikissä, mutta... noniin..."yep, I`m a slacker" :)
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut MX_125 » 4.10.2018 15:37

Kaikissa evoissa on sama tuulilasi eli 95-2007, ebaystä löytää tarvikelaatusta shittiä ja sitten näitä replicoita aidoista. MRA tuulilasi on lähin alkuperäistä jos ei käytettyä/uutta OEM:ää löydy järkevään hintaan. Tarvikelaseissa on istuvuus aika huono ja reunat ei oo pyöristettyjä useimmiten.

https://www.ebay.co.uk/itm/Cagiva-MRA-W ... SwPkJbNVLk

Slipscreensiltä itse tilannut apikkaan ja cagivaan uudet, laatu on OK ja hinta ei päätä huimaa: https://www.slipscreens.co.uk/
Liittynyt:
6.11.2016 13:02
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut ex.faitteri » 6.10.2018 21:38

MX_125 kirjoitti:Slipscreensiltä itse tilannut apikkaan ja cagivaan uudet, laatu on OK ja hinta ei päätä huimaa: https://www.slipscreens.co.uk/


Thanks, tää saitti menikin kirjanmerkkeihin. Täytyy tehdä inventaariota talven mittaan ja tilata läjä pleksejä... :)
Liittynyt:
12.8.2018 15:46
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Deekujorma » 16.10.2018 9:18

Hei te paremmin tietävät, olenko nyt missannut jotain koska huomasin muutaman paikan myyvän imukauloja/inlet manifold jotka kävisivät sekä Mitoon että Näsäriin?
En nyt muista saiko tänne linkittää kauppojen sivuja joten sen jätän tekemättä. Olisiko kenelläkään tietoa asiasta, koska minulla makaa tallin pohjalla myös vanha näsäri josta voisin lainata imukaulan kun isken isomman kaasarin kiinni. :s
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut MX_125 » 17.10.2018 14:17

Kaulan kulma on todennäköisesti ihan väärä mitoon, pulttijaon puolesta varmaan sopii. Ja eihän näsäriä saanut edes 28mm isommalla kaasarilla, eli paljon joudut tunkemaan että sopii. Tosin miksi tekisit patentilla kun voit tilata uusia alkuperäisiä isoja kauloja mitoon edullisesti. https://www.bike-parts-mv.com/mvagusta- ... rice/14850