Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

Atzku
Pyörä:
Aprilia AF1 Futura '93
Liittynyt:
27.9.2011 19:13
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Atzku » 6.6.2012 20:47

Tarvitsisin kiirrellistä apua.
Vuosimallin 2004 sm derbiin pitäisi kiirrellä hommata etupumppujen stefat ja niitä on yli 9000 kokoa tarjolla joten mikä on se oikea tuohon vuosimalliin.

Ja on tietääkseni paiolin keula.

Kiitoksia avusta jo etukäteen.
Vakio on vain lähtökohta.
kartzag
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
24.5.2007 18:22
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut kartzag » 6.6.2012 21:21

Jees, eli sain korjattuu ton stonga ongelman niin, että MUIJA keksi laittaa ruuvien alle vakioprikkojen lisäksi vielä yhdet prikat niin palikat uppos kohilleen :D NYT on fättis !
Karppi
haraa
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.8.2007 15:43
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut haraa » 6.6.2012 21:51

Atzku kirjoitti:Tarvitsisin kiirrellistä apua.
Vuosimallin 2004 sm derbiin pitäisi kiirrellä hommata etupumppujen stefat ja niitä on yli 9000 kokoa tarjolla joten mikä on se oikea tuohon vuosimalliin.

Ja on tietääkseni paiolin keula.

Kiitoksia avusta jo etukäteen.



Maahantuojalta (ainakin helsinginpyörä ja mopo) saa valmiin setin mutta maksaa 05vm derbiin ainaki 90€ :eek: Tässä setissä tulee kyllä ne pölysuojatkin mukana joita on hirveen vaikea löytää erikseen. Itse stefat löytyy helposti kun on mitat ylhäällä tai malli mukana. Mutta pölysuojia ei lööydetty mistää :s
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Andis » 8.6.2012 20:02

No niin naiset ja herrat, tytöt ja pojat, nyt on niitä kuvia teidän ihailtavaksi! Enää pitää uusi kilpi käydä hakemassa ja laittaa takavalon johdot kiinni, niin on Derbin Stage 1 valmis :D

Kuvat löytyy siis galleriasta.
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
Atzku
Pyörä:
Aprilia AF1 Futura '93
Liittynyt:
27.9.2011 19:13
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Atzku » 10.6.2012 16:45

Nyt on laitettu kunnollisia kuvia galleriaan. :D
Enään uudet leveet renkaat ja etustefat paikalleen ja sitten pääsee ajamaan kun kortti napsahtaa viikon päästä taskuun.

Näillä mennään siihen asti KUN ruvetaan hifistelemään ja tekemään pärrästä omaan silmään sopivaa. :seko:
Vakio on vain lähtökohta.
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Andis » 12.6.2012 11:30

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että miten tukkonen toi vakioilmanputsari oikee on? Vai mistähän mahtaa johtua, että lämpimänä Derbi jää vakiosuuttimellaki paukuttaa siihen n. 8k kierroksiin kaasupohjassa. Puolikaasulla kiertää kyllä ihan kunnolla. Neulaakaan ei voi säätää, joten onko seosruuvilla suuri merkitys kaasarin toimintaan? miks se on pitäny työntää sinne kaasarin alle? :paha: Paljonko teillä on seosruuvi auki?
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 12.6.2012 13:21

Kyl se vaikuttaa aika paljon kun on sopiva pää ja tyhjäkäyntisuutin ja vielä neula tai neulan asento kohdallaan.

Mutta ihmeitä sillä ei tehdä, eikä sillä korjata väärää suutinkokoa, ja vaikuttaa lähinnä tyhjäkäynnistä puolikaasuun, mut jos säätö on ihan metässä vaikuttaa myös täyskaasuun.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Andis » 12.6.2012 19:56

Ok, mistähän mahtaa sitten johtua kun ei suostu kiertää täyskaasulla? Kylmempänä tuntuis toimivan paremmin, mutta lämpimänä alkaa sit tekee tota rötäämistä ja paukuttamista. Onkohan tuo 95 suutin sitte liian pieni? 100 löytyis myös, vois koittaa et miten se vaikuttaa.
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
J_J
Pyörä:
Derbi senda 125
Paikkakunta:
Mänttä
Liittynyt:
15.5.2010 22:45
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut J_J » 12.6.2012 20:18

Säädöt vaan perssiillään, mene kokeilemaan!
Seosruuvi yleensä aina 2 kierrosta auki.

Itellä ps105 ja neula 4.lovessa ylhäältä päin.
"Lippa taakse ja baanalle"
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Andis » 12.6.2012 20:21

Juu eikai tässä muukaa auta ku mennä räpläämään. :D :D
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
VihainenLintu
Pyörä:
Derbi Senda SM 125 4T -05, Jincheng Monkey x2, -07 & -08
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
13.9.2009 13:23
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut VihainenLintu » 19.6.2012 16:45

Todi, tänää tuli kevarikortin opetusluvat ja äskön kävin ekan lenkin. :D Hyvin hyrisee muuten mutta tasakaasulla pätkii lievästi ja moottorijarrutuksessa paukkuu, jälkimmäine vissii ihan normaalia. Pittää vissii neulaa säätää, mutta ei oo ku kolme kohtaa mihin sen voi laittaa tuossa Mikunissa, nyt se on keskimmäisessä lovessa. Ja mitespäi tuota seosruuvia pitäis pyöritellä? Vakiosuutin 95 on paikallaan ja vakioänkkä ja putsari.
Atzku
Pyörä:
Aprilia AF1 Futura '93
Liittynyt:
27.9.2011 19:13
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Atzku » 19.6.2012 23:14

Muillakin siis tota ongelmaa että täyskaasulla ongelmia :s
Huomasin tossa kun ajelin ensimmäistä kertaa vähän enemmän nyt kun tänään kortin sitten vihdoin sain.
Pitää itsekkin noita säätöjä vielä tarkistella. Pelkään pahoin että tällä hetkellä olisi vakio suutin tyhjennetyn änkän kanssa.
Minkä kokoista suutinta sinne kannattaisi laittaa sitten?

Ja minkä jäykkystä öljyä keulaan menee?
Vakio on vain lähtökohta.
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Andis » 25.6.2012 15:34

Teme Fin kirjoitti: tasakaasulla pätkii lievästi ja moottorijarrutuksessa paukkuu


Itelläki pätkii kuulemma tasakaasulla, kun faija kävi kokeilemassa :) Täyskaasulla rokkas kuulemma loistavasti. Varmaa johtuu tosta neulasta, kun se kapenee sillee jyrkästi, nii saisko se siinä n. 1/2 kaasun kohalla liikaa benstsiiniä?

E: Missä kohassa ne lovet siinä neulassa oikee on, ite en huomannu mittää? :nolo: Mopossa ne on ihan selvästi näkyvillä ,mutta tästä en löytäny... 8o
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut xTreme. » 25.6.2012 19:05

Onko jollain heittää varmaa tietoa et millanen pääsuutin menee -04 malliin?
VihainenLintu
Pyörä:
Derbi Senda SM 125 4T -05, Jincheng Monkey x2, -07 & -08
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
13.9.2009 13:23
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut VihainenLintu » 25.6.2012 21:26

«AnÐiS» kirjoitti:
Teme Fin kirjoitti: tasakaasulla pätkii lievästi ja moottorijarrutuksessa paukkuu


Itelläki pätkii kuulemma tasakaasulla, kun faija kävi kokeilemassa :) Täyskaasulla rokkas kuulemma loistavasti. Varmaa johtuu tosta neulasta, kun se kapenee sillee jyrkästi, nii saisko se siinä n. 1/2 kaasun kohalla liikaa benstsiiniä?

E: Missä kohassa ne lovet siinä neulassa oikee on, ite en huomannu mittää? :nolo: Mopossa ne on ihan selvästi näkyvillä ,mutta tästä en löytäny... 8o


Itellä ei pätki enää juurikaan kun huomasin että ilmanputsarin kiinnitysklemmari oli väärän kokonen ja se oli huonosti kiinni... Vaihdoin kapeamman klemmarin että pysyy eikä pätki enää. :) Kyllä ne neulan lovet näkyy ihan selvästi mulla ainaki.

300km ajeltu nyt opetusajoja ja vaikuttaa ihan viksulta laitteelta, kiihtyy melekosta vauhtia mutta eipä tuo tunnu juuri mitään kulkevan (oiskohan keposemmat välit vaihettu, en oo kyllä ihan loppuun kiihdyttäny) ja mittarivirhe on 80 vauhissa sen 10kmh... Vaan hintansa arvonen peli on, ainakin tähän mennes. Huomenna jos vaihtais etustefat ja öljyt pumppuihin ja konneeseen kans öljyt niin ei kai siinä muuta ku ajoa vaan. :)