Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut kersti91 » 28.4.2014 16:16

http://crfsonly.com/howto/crf250x/crf-v ... stment.php
http://www.crfsonly.com/howto/honda-crf ... emoval.php

Penkin alapuoleiset osat vilahtaa noissa.
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.4.2014 16:21

Juu kävin eilen kattomassa penkkiä. Yllättävän helposti pitäisi mennä kiinni. Vähän pitää muovia ottaa pois sieltä alta kun otti akkuun ja tankkiin kiinni. Varmaan ihan hyvä hinta tuo 30€ alkuperäisestä pelkistä, josta vaan Hondan tekstit kulahtanut vähän?

E: Katoin sitä tankkia myös. Eihän sitä sovittaa pystynyt, mutta näytti ettei sovi terpin runkoon. :)
mirtsu98
Liittynyt:
24.3.2014 20:47
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut mirtsu98 » 10.5.2014 11:57

Mitkä ois hyvät välit derbii jaksas keulii ja kulkee sen 100:D? Kyseessä 05 derbi jammun koneella :D
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 10.5.2014 13:05

14-48 voisi ehkä toimia, tai sitten 15-48.
mirtsu98
Liittynyt:
24.3.2014 20:47
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut mirtsu98 » 10.5.2014 17:33

Entäs 15/50 kun vakiot on 17/50 ?pitää kokeilla :D on siinä pipercross ,hatomoto ja 105 suutin :D
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 10.5.2014 18:22

Kokeile ihmeessä. :)
jorppa95
Pyörä:
yamaha wr125, ktm lc4 640
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
1.6.2009 23:51
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut jorppa95 » 10.5.2014 23:28

Jos jollakulla on tarvetta kyseisen vehkeen osille -04 nii olis huomisen ajan myynnissä osina. Huomisen jälkeen vien sitte kokovehkeen kierrätyksee
mirtsu98
Liittynyt:
24.3.2014 20:47
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut mirtsu98 » 12.5.2014 14:49

Kannattaako laittaa vakiokoneeseen jyrkenpi nokka avartaa kanavat ja isompi kaasari ? Kärsiikö alavääntö ?:D
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 13.5.2014 18:20

Yleensä ne valmis virinokat on tehty keski- ja yläkiekoille, jolloin tehoa häviää alapäästä, kun siirtyy ylemmille kiekoille. Kallistahan se laittaminen on varmasti, mutta jos rahaa on niin mikä ettei.

Pitää toki tehdä uusi imukaulakin jos isomman kaasarin hommaat ja sekin on kohtuu tarkkaa hommaa. Kunhan et tee niin kun mun terpin entinen omistaja, siitä tulee varmasti hyvä. On meinaan keskellä imukaulaa helvetillinen railo poikittain ja pytyn imupuoleen nähden imukaula liian iso = virtauseste, joten tehoa häviää ja pahimmassa tapauksessa sitä voi hävitä paljon.

Mulla tällä hetkellä Remuksen putkisto, korkeapuristeinen takomäntä, vapaavirtaussuodatin ja 30mm aito Mikuni ja 15-48 väleillä kiihtyy hieman paremmin kuin Wr jammu.

Suosittelisin kiihdytyspumpullista kaasaria jos vain mitenkään mahdollista. Mulla ei nimittäin ole ja nopeasti jos kääntää kaasua, meinaa tukehtua joka on kyllä hieman ärsyttävää välillä.

Kiihdyttäessä kun pumppaa kaasua kerran parhaalla tehoalueella kuulostaa ja tuntuu kuin antaisi kytkinpommia tai ottaisi tehopiikin. Jyrkässä ylämäessä isolla vaihteella ajaessa meinaa tukehtua ja hyytyä jos kääntää kaasun ihan pohjaan, mutta jos ei ihan pohjaan käännä, kiihtyy :roll:

Jos mitotat kaiken sille isommalle kaasarille, voi olla sen verta pirteämpi, että eron huomaa selkeästi. Tuskin sä siitä kuitenkaan yli 15 heppaa saat ihan helposti.


Niinkuin moni muukin sanoo: Jos tehoa kaipaat, hommaa 2-tahti, jos luotettavuutta ja todella pitkiä huoltovälejä, 4-tahti.. Älä kuitenkaan ymmärrä väärin. En yritä kääntää päätäsi, enkä pidä sua tyhmänä :D
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 24.5.2014 20:57

Kellään myydä nokkaa ja/tai kantta yammun koneeseen? Vähän tekisi mieli viedä nokkaa ja kantta ammattilaiselle, mutta en halua vakioita tuhota..
mirtsu98
Liittynyt:
24.3.2014 20:47
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut mirtsu98 » 29.5.2014 10:16

en ymmärrä väärin :DD niihän se on jos tehoa haluaa ni pitäisi 2t ostaa :D. osaisiko kukaan sanoa mikä olisi voinut mennä koneesta vaihdepolin roikkuu kun tyhjää vaihteet ei mene päälle ? ja kaikki tämä tapahtui sillä aikaa kun kun derbi vain oli seinää vasten nojaamassa ja itse katsoin kun kaverit keulivat.Sitten lähdin ajamaan ihmettelin vaihteet eivät mene päälle polin roikkuu tuntui kun se olisi lyönyt vaih tyhjää :DD no ssitäpä sitten työnsin vähän matkaa ja ukko tuli hakemaan.
ÄssäN_
Liittynyt:
31.12.2013 20:19
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut ÄssäN_ » 29.5.2014 21:52

Nyt ois derbin hankinta edessä nii voisitteko kertoa hyviä ja huonoja puolia? Miten näissä kestää kone? Kumpaaa näistä suosittelette: http://www.nettimoto.com/derbi/senda/1695516
http://www.nettimoto.com/derbi/senda/1690647

jompikumpi noista siis tulossa. Valkonen hienompi omastamielestä mutta ajettu 36tkm, tuntuuko ajomäärä missään???

Sininen ajettu n.21tkm. :D

kiitos kaikille jo etukäteen ;)
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 29.5.2014 22:33

Mun mielestä sininen on hienompi, mutta valkoisessa on Yamahan kone mistä mulla on kokemusta melkein 1v.

Kone kestää todella hyvin ja männänvaihtovälikin näissä on n. 50tkm. Tuonkin voi ylittää jos ei mitään oireile.

Ota myös huomioon se, että tuo valkoinen on viritetty, eli vääntöä löytyy huomattavasti enemmän kuin vakiosta, joten voi olla mukavampi ajaa.

15-48 välityksillä oli mukava pärräillä sekä kaupungissa, että maantiellä pidempääkin matkaa.

Vaikka tuo ilmajäähynelari onkin niin kyllä senkin saa kulkemaan puristusten nostolla. Itsellä oli Wisecon takomäntä, joka nosti puristukset vesipelejen tasolle, 30mm kaasari, vapaavirtaussuodatin ja remuksen putkisto. Jo noilla virityksillä jäi WR jammut sun muut.

Tuossa valkosessa kun on tuo 150cc pytty, kireämpi nokka (siirtää tehoalueen hieman ylemmäksi) ja tehoputki, niin luulisi jättävän muut nelarikemmut helposti jollei sitten satu viereen tulemaan 180cc pytyllä oleva vesipeli.

Omasta mielestä terpillä oli hyvä ajaa sekä maastossa, että kadulla. Vähän päälle 100km lenkin kun heitin, kotiin tullessa oli perse kipeä ja korvissa soi.

Oli luotettava ja vei paikasta a paikkaan b kelillä kuin kelillä valittamatta ja aina käynnistyi kuin palmun alta.

Tossa Yamahan motissa on sekin hyvä puoli, että siihen saa myös käynnistyspolkimen (akseli ja hilppeet on valmiina), jos tykkää polkea :D

Kaikenkaikkiaan itsellä jäi todella hyvät fiilikset tuosta terpistä, mutta nyt teki mieli kokeilla jotain uutta, joten vaihdoin detsiin. Vähän kyllä jää kaipaamaan sitä viriviri nelarin korvia hivelevää röpellystä pienissä nopeuksissa.
jäksyjei
Pyörä:
Derbi Senda 125 Sm -08, 2x Suzuki Pv, Derbi Senda R 99, Derbi Senda R -05, Tunturi Tiger Air 75cc -92
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
17.10.2013 20:16
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut jäksyjei » 30.5.2014 18:35

Onko minkäänlaista vaikutusta jos laittaa Derbiin Yamahan koneella 26-28mm kaasarin ja avaramman äänenvaimentimen? Olis ihan kiva saada vähän enemmän huippuja suht halvalla. :)

E: Jos joskus innostun laittamaan 150cc kitin, pitääkö kantta käyttää koneistamolla ettei mäntä hakkaa kanteen?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.5.2014 19:04

Ei tarvitse välttämättä kantta missään käyttää, mutta jos sen optimoi 150cc:lle ja isommalle kaasarille niin kyllä siitä vähän potkua saa lisää.

28 millistä on yleensä laitettu jos ei ole muuta viriä kuin tehoputki ja vapaammin virtaava putsari, mutta 150cc:n kanssa vähintään 30mm kiihdytyspumpullinen kaasari.