Hyosung Comet

bjusmsix
Pyörä:
Kawasaki KMX 125 '95, Aprilia RS 125 '01, Pappatunturi '71
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 18:37
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut bjusmsix » 2.6.2014 10:08

Mikäs Cometissa vois olla, kun pikku motarihuudaruksen jälkeen alko kulkea ensin vajaa 90 ja lopulta vaihti tippui seittemäänkymppiin. Kone vaan ei jaksanut vääntää, ja tutkin hieman ja totesin että toinen pytty tais olla pimee. Koitin tulpat vaihtaa, ja samalla vaihdoin bensafiltterin. Sitten se ei jaksanut mennä lainkaan, ihamn kuin ei saisi bensaa. Mietin että voisiko suodatin olla viallinen, koitan vielä vanhalla uusiksi. Mikä muu tässä voisi olla?
Tekeekö mielesi isokoisempaa bomberipiikkiä? Check http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1768110
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 3.6.2014 16:56

tallirotta kirjoitti:Eiiiii hitto, mistä mä löydän hyosungin kaasariin seosruuvin ? nettiä selannu ja mistää löydä.
Pitäs vaihtaa kun jostain syystä murtunut ruuvin kanta nii ei voi säätää toista kaasaria.

Laita sähköpostia Mopo-Sportiin ja Nakkilaan ja Stormille. Kaasarin tyyppi tais olla Mikuni BDS26. Samaa kaasaria käytetään mm. Yamaha Viragossa, eli vois löytyä Yamahalta.

http://www.alpha-sports.com/hyosung_parts.htm
Täältä saat varaosanumeron, sillä pystyy tilaamaan ehkä Motorpowerilta. Halvin tilata Suomesta.

Tässä yksi kuva, jonkun toisen vehkeen BDS-kaasutin: http://s58.photobucket.com/user/hmmmnz/ ... b.jpg.html
Tarkista kampiakselin stefa.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 3.6.2014 17:02

bjusmsix kirjoitti:Mikäs Cometissa vois olla, kun pikku motarihuudaruksen jälkeen alko kulkea ensin vajaa 90 ja lopulta vaihti tippui seittemäänkymppiin. Kone vaan ei jaksanut vääntää, ja tutkin hieman ja totesin että toinen pytty tais olla pimee. Koitin tulpat vaihtaa, ja samalla vaihdoin bensafiltterin. Sitten se ei jaksanut mennä lainkaan, ihamn kuin ei saisi bensaa. Mietin että voisiko suodatin olla viallinen, koitan vielä vanhalla uusiksi. Mikä muu tässä voisi olla?

Itsellä pimeni toinen pytty. Oli yksi alipaineletku hapero.
Tarkista kampiakselin stefa.
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut tallirotta » 5.6.2014 18:12

Voiskos joku kertoo minkä paksuset pumput hyosungissa on....ajattelin nääs ebaysta clip onit tilata
EDIT* sain mitattua ja pumput on 35mm
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut tallirotta » 25.6.2014 5:36

Mistäs muusta vehkeestä sopii etuhammasratas comettiin ?
Ei muuten muttakun menee joka varaosaliikkellä sormi suuhun kun kysyvät mikä merkki ja vastaan hyosung.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 25.6.2014 21:09

JT Sprockets 125-JTF410.14 on 14-piikkisen rattaan tyyppi.

https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... ratas-292/
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9 ... neuvo=2236

Ainakin tuosta.
Tarkista kampiakselin stefa.
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 25.6.2014 21:12

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=jt ... 0&_sacat=0

Eurooppa pullollaan rattaita. Postikulut tuskin päätä huimaavat.

Ja tässä näet, missä vehkeissä sama eturatas:
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... ki-F410-14
Tarkista kampiakselin stefa.
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut tallirotta » 26.6.2014 9:27

Joko sä olet velho löytään osia tai mä en vaa osaa :D :D Kiitoksia :)
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 1.7.2014 19:21

Kyllä se on sussa vika ku näitä ensimmäisenä ehdottaa Google :D

Hakusanat on "Hyosung 125" + haluttava osa englanniksi tai saksaksi ja kyllä löytyy tyyppiä ja vaihtoehtoa ja kun hakee esim. ebay.co.uk ja ebay.de niin löytyy Euroopasta eikä tarvitse huolehtia tullimaksuista tai veroista. Monesti osat tulevat yhtä nopeasti kuin kotimaassa lähetettynä.

Kannattaa aina tarkistaa Motor Powerin verkkokauppa.
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut riksu26 » 15.7.2014 0:11

Multa kun on tullut ennenkin näitä täysin älyvapaita ajatuksia niin tuossa kävi mielessä, että mitenköhän tuon Suzuki GS 500:sen motin saisi sopimaan hyosung:iin?

Tuossa kun ei parempaakaan tekemistä ollut niin katselin vähän hintoja.. Täysin toimivan hyosungin voi saada lähemmäs 400 euroon, eikä suikistakaan pyydetä kuin tonnin luokaa, mutta hyvällä tuurilla voi saada vieläkin halvemmalla.

Ei siis tulisi kovinkaan kalliiksi loppujen lopuksi noiden pyörien hankkiminen. Tarkoituksenahan ei ole saada aikaan mitään tappiviri amistuning pommia, vaan luotettava suht vähäkulutteinen matkapyörä, josta ei kuitenkaan ihan heti lopu tehot kesken edes motarivauhdissa.

Jos Wikipediaan on luottaminen, suikki ottaa huippuja 165-175kmh ja kiihtyy 0-100 5-6 sekunnissa, mikä on ehkä vähän turhankin hyvä, mutta eipä ainakaan pitäisi jäädä motarilla jälkeen, joten viitsisi heittää vaikka pitkänkin lenkin.

Toki tuolle koneelle pitäisi varmaan ulkoisestikkin jotain tehdä jos katteettomaan malliin saisi sen tungettua, meinaan poliisisetien takia.

Mitäs mieltä Cometti kuskit tuollasesta? Toki muutkin saa vastata jos siltä tuntuu :)

Turha kuitenkaan tulla pätemään, että ei se hyon runko kestä, paikat hajoaa tms..

E: Joku hullu kerennyt toteuttamaan jo 8o : http://korider.com/index.php?topic=16589.0
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut kersti91 » 16.7.2014 16:51

Miksei ota tankkia yms. siitä 500 € Hyosungista ja laita Suzukiin?

Toisaalta ihan toteutuskelpoinen idea. Samalla foorumilla taisi joskus olla toinenkin projekti, aika rankasti koneen kiinnikkeitä saa muuttaa mutta muuten ihan ok. 250cc-Cometissa on USD-keula ja 520-jaon ketjut.
Tarkista kampiakselin stefa.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut riksu26 » 16.7.2014 18:08

Olisi hieman hämäävämpi jos hyon runkoon laittaisi suikin motin Ihan vaan runkonumeron takia ja eikös se olisi myös helpompi myydä kun sen aika tulee?
Ihan kun olisin jostain lukenut, että takahäkki on hieman erilainen niissä, joten katteet eivät menisi suoraan jos tuo siis pitää paikkaansa.


Vähemmän ne poliisit kuitenkin noita kattelee. Jos pitää kaiken kunnossa ja ajaa nätisti niin ei kait sillä kiinni jää jollei sitten todella huono tuuri käy.


Jos niitä GTR versioita löytyisi tuommoseen hintaan käytettynä niin olisihan se parempi kun konekkin jäisi piiloon katteiden taakse, sekä olisi usd valmiina.


Mistähän saisi suht halvalla sitten vielä ainakin tuon 250 Cometin keulan kun varmasti parantaisi ajettavuutta sekä ulkonäköä? Tai sitten jos saisi jostain toisesta pyörästä purkuosana koko keulan ja sovittelisi kiinni.
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut tallirotta » 18.7.2014 19:55

http://www.powerfactory.fi/product_info ... ts_id=5868
Hölmö kysymys mut haluun varmistaa, että köykö 04 comettiin ?
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut riksu26 » 18.7.2014 23:19

Siellä sivullahan lukee seuraavasti:

"Sopivuus:
GT 125 R (2006-2010)
125 COMET (2003-2006)"
tallirotta
Pyörä:
Hyosung comet gt 125
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
4.4.2011 13:58
Re: Hyosung Comet

ViestiKirjoittanut tallirotta » 22.7.2014 1:53

Syytän lukihäiriöö :D