Derbi GPR 125

Cpi sx
Liittynyt:
19.5.2009 16:34

ViestiKirjoittanut Cpi sx » 16.4.2011 17:00

SmiQuel kirjoitti:Juu elikkäs, ei lähde ny derbi käyntii, tulppa vaihdettu, akku ladattu. Öljysilmässä ei näy öljyä, onko mahdollista ilmata se? vai mitä pitäs tehdä? ideoita? :s



hän tarkoittanee varmasti sitä etujarrun öljysäiliössä olevaa silmää :D.
suitoonen
Liittynyt:
25.2.2011 14:55

ViestiKirjoittanut suitoonen » 16.4.2011 17:45

Noni oisko kellään minkäännäköstä tietoo mikä vikana ku xenonit on kiinni, mutta ne ei pysy päällä räppää vaan. Rele on vaihettu ja johot on tarkistettu. Noin on ollu kiinni jo parikesää ja toiminu ihan hyvin mutta ku pääsi akku tyhyjäks nii sen jäläkeen ei enää toiminu :itku: .
SmiQuel
Pyörä:
Derbi gpr 170cc
Liittynyt:
5.4.2010 0:04

ViestiKirjoittanut SmiQuel » 16.4.2011 18:22

Cpi sx kirjoitti:
SmiQuel kirjoitti:Juu elikkäs, ei lähde ny derbi käyntii, tulppa vaihdettu, akku ladattu. Öljysilmässä ei näy öljyä, onko mahdollista ilmata se? vai mitä pitäs tehdä? ideoita? :s



hän tarkoittanee varmasti sitä etujarrun öljysäiliössä olevaa silmää :D.

siis koneen kyljessä olevaa :D mut ideoita?
suitoonen
Liittynyt:
25.2.2011 14:55

ViestiKirjoittanut suitoonen » 16.4.2011 18:43

SmiQuel kirjoitti:
Cpi sx kirjoitti:
SmiQuel kirjoitti:Juu elikkäs, ei lähde ny derbi käyntii, tulppa vaihdettu, akku ladattu. Öljysilmässä ei näy öljyä, onko mahdollista ilmata se? vai mitä pitäs tehdä? ideoita? :s



hän tarkoittanee varmasti sitä etujarrun öljysäiliössä olevaa silmää :D.

siis koneen kyljessä olevaa :D mut ideoita?

Eikö se näy siitä ikkunasta vastaku on ollu jonkuaikaa käynnisä? ja jos tulee kipinää nii koita lykätä käyntiin tai tulupan reijästä bensaa ja kato myös että kaikki johot on kiinni cdi:llä ettei oo liittimet irronnu nii ja kannattaa kaasariaki vissiin kattoa jos ei saa bensaa.
nadiz
Pyörä:
Derbi GPR Racing -07
Liittynyt:
14.11.2009 19:37

ViestiKirjoittanut nadiz » 17.4.2011 13:30

Ootteko muuten mistä päin tilannut eturattaita? Huvittas kokella vähän kevyempiä välejä :)
Zodd
Liittynyt:
27.3.2009 15:26

ViestiKirjoittanut Zodd » 17.4.2011 13:57

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/yamah ... 5_277.html
Tuolta saa ainakin, heti alussa kuusi eri kokoa.
Kehiz
Pyörä:
GPR '05
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
28.2.2008 9:00

ViestiKirjoittanut Kehiz » 17.4.2011 16:01

Huomailin tuossa, että gpr on alkanut pissiä alleen. Syö vaihteistoöljyä melko navakasti. Isoilla vaihteilla ei ole vääntöä, nipin napin vitosella jaksaa vielä mennä, kutosella ei enään kierroksia saa nostettua. (vaikka 14-50 välit)
Kampiakselin stefat vaihtokunnossa?
SmiQuel
Pyörä:
Derbi gpr 170cc
Liittynyt:
5.4.2010 0:04

ViestiKirjoittanut SmiQuel » 17.4.2011 18:49

suitoonen kirjoitti:
SmiQuel kirjoitti:
Cpi sx kirjoitti:
SmiQuel kirjoitti:Juu elikkäs, ei lähde ny derbi käyntii, tulppa vaihdettu, akku ladattu. Öljysilmässä ei näy öljyä, onko mahdollista ilmata se? vai mitä pitäs tehdä? ideoita? :s



hän tarkoittanee varmasti sitä etujarrun öljysäiliössä olevaa silmää :D.

siis koneen kyljessä olevaa :D mut ideoita?

Eikö se näy siitä ikkunasta vastaku on ollu jonkuaikaa käynnisä? ja jos tulee kipinää nii koita lykätä käyntiin tai tulupan reijästä bensaa ja kato myös että kaikki johot on kiinni cdi:llä ettei oo liittimet irronnu nii ja kannattaa kaasariaki vissiin kattoa jos ei saa bensaa.

Kokeilin niin kipinää ei anna ollenkaan, missä vika?
alluz
Liittynyt:
3.8.2007 15:30

ViestiKirjoittanut alluz » 18.4.2011 2:06

SmiQuel kirjoitti:Kokeilin niin kipinää ei anna ollenkaan, missä vika?


Jos kokeiltu uudella tulpalla. Mahdolliset viat; tappokatkaisija, Cdi-yksikkö, Puola tai Staattori. Jos vika ei selviää, minulta löytyy täysin toimivat Cdi ja puola. Aikanaan selvitin kipinä ongelmaa, joka johtui hajonneista käämeistä (eli staattori). Staattorista voi yrittää mitata resistansseja. Itsellä käämit olivat palaneet.

Koitin tänään pähkäillä derbin tyhjäkäyntiä. Käy hetken kierroksilla tyhjäkäyntiä, kierrokset laskee ja pyörä sammuu. Käy kuintekin nätisti jos ryyppy päällä. Päättelin siis, että seos liian laiha tyhjäkäynillä. Kysymys kuuluukin, että kumpaan suunta seosruuvia kuuluu kiertää, että seos menee rikkaammalle?
saNpza
Pyörä:
Derbi Gpr racing -o5
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
22.1.2009 19:36

ViestiKirjoittanut saNpza » 18.4.2011 16:55

mitä kautta pääsis helpoiten käsiks tyhjäkäynti ja seos ruuveihin? :|
http://www.nettimoto.com/derbi/gpr/1126301
--kim--
Pyörä:
Gilera sc 125 '08
Liittynyt:
20.6.2008 19:22

ViestiKirjoittanut --kim-- » 18.4.2011 18:11

Selaileppa muutama sivu takaperin tätä topikkia niin pitäs löytyä.
M1ksu_
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.6.2010 20:05

ViestiKirjoittanut M1ksu_ » 18.4.2011 20:02

SmiQuel kirjoitti:
suitoonen kirjoitti:
SmiQuel kirjoitti:
Cpi sx kirjoitti:
SmiQuel kirjoitti:Juu elikkäs, ei lähde ny derbi käyntii, tulppa vaihdettu, akku ladattu. Öljysilmässä ei näy öljyä, onko mahdollista ilmata se? vai mitä pitäs tehdä? ideoita? :s



hän tarkoittanee varmasti sitä etujarrun öljysäiliössä olevaa silmää :D.

siis koneen kyljessä olevaa :D mut ideoita?

Eikö se näy siitä ikkunasta vastaku on ollu jonkuaikaa käynnisä? ja jos tulee kipinää nii koita lykätä käyntiin tai tulupan reijästä bensaa ja kato myös että kaikki johot on kiinni cdi:llä ettei oo liittimet irronnu nii ja kannattaa kaasariaki vissiin kattoa jos ei saa bensaa.

Kokeilin niin kipinää ei anna ollenkaan, missä vika?


jos ei anna kipinää niin sanoisin että magneton käämit menny tai cdi johdot irti.. tarkista mittarilla sähköjä (magnetosta lähdet eteenpäin mittailemaan) aika ketullista hommaa kokemuksesta mutta yrittämisen arvoista.
...123
Liittynyt:
22.9.2010 17:59
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut ...123 » 19.4.2011 14:49

Ajatuksissa ois derbi hankkia kesäksi, mutta kun ei tiiä minkälainen se on käytännössä, joten omakohtaisia kokemuksia saa laittaa. Miten se menee kaupunkiajossa ja miten pidemmillä matkoilla? Kiihtyvyys ja muita asioita. Antakaa perustelut miksi ostaisin :D
kiitos
HimoHippeli
Pyörä:
Derbi GPR 125cc + Beta rr50
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.5.2010 21:32
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut HimoHippeli » 19.4.2011 16:46

Kaichuki kirjoitti:Ajatuksissa ois derbi hankkia kesäksi, mutta kun ei tiiä minkälainen se on käytännössä, joten omakohtaisia kokemuksia saa laittaa. Miten se menee kaupunkiajossa ja miten pidemmillä matkoilla? Kiihtyvyys ja muita asioita. Antakaa perustelut miksi ostaisin :D
kiitos

noh jos tätä olet miettinyt muut vaihtoehtosi taitavat olla cagiva mito ja aprilia rs. kaikki hyviä pyöriä omine miinuksine ja plussineen. eri palstoilta löytyy enemmän kuin tarpeeksi tietoa näiden kolmen eroista. sieltä vaan valkkaamaan.
M1ksu_
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.6.2010 20:05
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut M1ksu_ » 20.4.2011 15:01

HimoHippeli kirjoitti:
Kaichuki kirjoitti:Ajatuksissa ois derbi hankkia kesäksi, mutta kun ei tiiä minkälainen se on käytännössä, joten omakohtaisia kokemuksia saa laittaa. Miten se menee kaupunkiajossa ja miten pidemmillä matkoilla? Kiihtyvyys ja muita asioita. Antakaa perustelut miksi ostaisin :D
kiitos

noh jos tätä olet miettinyt muut vaihtoehtosi taitavat olla cagiva mito ja aprilia rs. kaikki hyviä pyöriä omine miinuksine ja plussineen. eri palstoilta löytyy enemmän kuin tarpeeksi tietoa näiden kolmen eroista. sieltä vaan valkkaamaan.


näin itse kokemuksen ja muun vitutuksen kautta mielestäni viisaantuneena sanoisin että osta yamaha yzf-r tai jokin muu nelari, jos et oikeasti halua korjailla pyörääsi vapaa-ajalla. Kyllähän tämä derbi silti ihan jees vehje on ja itselläkin kulkee sen 120 kevyesti ja huiput noin 140-150. kiihtyvyys on riittävä ja kivat äänet, dt:n kone kyllä kestää vinguttamista, mutta sähköt ovat tyypillistä derbiä. (lähinnä tarkoittaen bensamittari, yöljymittari, yms..)