Derbi GPR 125

Nyhiss
Liittynyt:
5.4.2012 15:08
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Nyhiss » 30.10.2013 23:42

Kellään myydä sylinterii ja kantta ?
jjojje
Pyörä:
Yamaha DT 50CC SM.Derbi GPR 125 nude
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.4.2011 2:57
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut jjojje » 5.12.2013 0:24

Vähä myöhäs tulos teijän putki keskusteluun mutta kyllä vakioputken ja jollyn välillä huomaa merkittävän eron muista en osaa sitten sanoa

Multa saattais löytyy ylimääränen jolly moto.
kaipais uudet maalit pintaa mut meneehä vanhoillaki.

Sit ois koko pyörä jollekki varaosiks puskee nesteet säiliönkorkist läpi. Alle 100 km ajettu mäntä muutaki uutta osaa ja sit pari osaa vaihtokunnossa. YV jos kiinnostaa oikeesti halpapyörä varaosiks!
henrij
Liittynyt:
1.9.2013 22:24
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut henrij » 2.1.2014 2:59

jos vaihtaa sen sulakkeen ja nii tarviiko suutinta vaihtaa?
Willz
Liittynyt:
11.11.2013 18:53
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Willz » 2.1.2014 20:17

Jos ei kierrosmittari toimi derbi gpr 125 07vm ollenkaan niin toimiiko kuitenkin ypvs kunnolla?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 6.1.2014 22:54

Toimiihan se. Se kierrosluvun signaali tulee ypvessalle cdi:ltä. Se kiekkamittari on kyllä tosi näppärä asentaa paikolleen, ainakin me taannoin kierrettiin sitä johtoa muutama kierros tulpanjohdon ympärille ja hyvin se kesän pelitti.
crz_
Pyörä:
Kymco Agi 50, Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Etseri
Liittynyt:
16.4.2012 20:58
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut crz_ » 17.2.2014 15:18

Miteköhä menis tälläsee vehkeesee vapaavirtaussuodatin? Onko kellään kokemusta miten toimis?
Kymco on hurja peli.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.2.2014 17:07

Ei kannata ellet ole valmis säätämään kaasaria uudelleen. Tehoa ei luultavasti tule yhtään lisää, eikä siitä oikeastaan ole muutenkaan kuin haittaa. Mm. vesi pääsee vapariputsariin paljon paremmin kuin oikeaan kotelolliseen putsariin.
valdo_the_noob
Pyörä:
BMW F650GS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.11.2010 17:32
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut valdo_the_noob » 18.2.2014 17:41

voiko joku ulkomuistista tai äkkiä kurkkaamalla kertoa että kaasarin kurkun mustan säiliön paksumman mustan letkun toinen pää menee mihin? Pyörä ollu osissa aika kauan niin en muista itse
crz_
Pyörä:
Kymco Agi 50, Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Etseri
Liittynyt:
16.4.2012 20:58
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut crz_ » 19.2.2014 12:16

Vakiosuodatin on niin huonosti suunniteltu kyllä että kaasaria on lähes mahdoton muutenki saada säätöihin että eipä se vapari varmaan paljoo eroa tee... sitäpaitsi vakioputsari vie niin järjettömän tilan että vaihtoehtoisia ehdotuksia vastaanotetaan mielellään :D
Kymco on hurja peli.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 19.2.2014 23:50

Meinaatko tosissaan että räkänokkamopopoika kykenee tuosta vaan pieraisemalla luomaan paremman ilmanputsarisysteemin kuin tehtaan suunnittelijat? Jos tosiaan olet tuota mieltä, niin sillon varmasti voit esittää jotain todistetta väitteesi tueksi esim. manometrimittauksia tmv. Jos et mitään oikeata syytä pysty esittämään niin säätelet sen kaasaris hyvillä mielin pelkkiä suuttimia vaihtamalla (ja saat sen myös sillä toimimaan) ja ajelet ilman huolta huomisesta.

Se vakioputsari vie tilaa paljon, mutta se ei ole moksiskaan sateesta eikä se ime kaikkea mahdollista paskaa sisäänsä sijoituspaikkansa vuoksi. Ja mitä sinä sen tilalle edes laittaisit? Tuossa pyörässä noita sähköjäkään ole niin mahdottomasti että tarvis niille saada lisää tilaa. Nimim. kokemusta on, eikä todellakaan poistettu vakioputsaria.
crz_
Pyörä:
Kymco Agi 50, Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Etseri
Liittynyt:
16.4.2012 20:58
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut crz_ » 20.2.2014 15:29

No sieltähän tuli agressiivistä tekstiä, ihan nyt tässä harmittelin kun on senkin kanssa niin älytön homma ettei kaasaria saa pois pyörän uumenista ilman koko takahäkin kiskomista irti ja tuoreöljyvoitelut irroittamalla. Suurinpiirtein järjetön systeemi mutta mikässiinä jos tuosta koosta tykkää, vaihtoehtoisia tapoja tässä nyt haen vain jos kellään DIY-miehellä olisi ollut järkeviä ehdotuksia mutta jos siitä nuin hiillytään niin eikai sitten parane typeriä kysellä.
Kymco on hurja peli.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.2.2014 19:31

On vaan jotenkin huvittavaa kun tosiaan kuvitellaan että se vapariputsari suoraan kaasarin perässä tekis autuaaksi. Valitettavasti se vaan menee niin että se tuo vaan rajoituksia ja juurikin noita säätöongelmia (joutuu jo pohtimaan erilaisten neulojen profiilin vaikutuksia yms. ) ja voit olla varma että esim. vesisateella se vaahtomuovituppo ottaa kosteutta itseensä paljon helpommin kuin vakioputsari.

Ainahan sitä voi rakennella putsarikotelon uusiksi ja pienemmässä koossa, mutta itse en missään nimessä alkaisi sellaista tekemään käyttöpyörään. Etenkin kun luvassa ei ole muuta kuin lisää ääntä ja suutin- ja neulajumppaa. Vakioputsarin kanssa ei tarvi säätää kuin tk-suutin ja pääsuutin kohdilleen, niin pyörä toimii hyvin vaikka käyttäs tehoputkea ym. Kieltämättä kaasari on vaikeasti saatavilla, mutta eipä sitä joudu monesti sieltä tavoittelemaankaan, joten pitäisin ehdottomasti helpompana elämää sen vakioputsarin kanssa.

GPR on muutenkin suunniteltu monelta osin hyvin kummallisesti, joten jos helppoa huollettavuutta ja laajaa muutososien skaalaa haluaa niin kannattaa suosiolla vaihtaa pyörää johonkin kisaenskaan.

Jos taas harrastella haluat niin osta itselles joku halpa projektintynkä jonka kanssa alat reenailemaan erilaisten muutosten vaikutusta yms.
sMt
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
10.5.2007 18:46
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut sMt » 20.2.2014 22:32

Onkos vaihdepolkimen akselin stefan vaihtaminen iso homma, vai meneekö periaattella entinen vain ulkokautta irti ja uusi paikalleen? :) Olisi kiva saada pieni öljyntiputus loppumaan.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/292 ... _Assy.html
Kivan kallis mutteri tuo osa numero 4 :o Omasta pyörästä tuo on jonnekin edellisellä omistajalla hävinnyt, enkä ostaessa edes tuon puuttumista huomannut. Ei jollain pyörisi ylimääräistä nurkissa niin ei tarvitseisi noin paljon tuosta maksaa?
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 20.2.2014 23:59

Vaihdepoljin härdelli vaan irti ja sitten voit irrotella sen vanhan stefan esim. ruuvilla tai muulla vapaavalintaisella tavalla ulkokautta. Uusi stefa tuskin montaa euroa maksaa.

Kannattaa jostain mp-purkaamolta kysyä tuota ja selailla myyntipalstaa jos siellä joku myis purettua pyörää.
sMt
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
10.5.2007 18:46
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut sMt » 15.3.2014 20:01

Jeps, onnistuukos vetoakselin stefan vaihto samalla tavalla? :)