Derbi GPR 125

mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
28.2.2011 23:11
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikerin » 13.7.2013 22:08

Gilera<3 kirjoitti:Miten tuo tuorevoitelun säätö oikee pitää olla, ku tuntuu savuttavan aivan perkeleesti. Nytten on siinä 2 kohalla kun kaasua ei oo käännetty.


Syökö paljonki öljyä? http://www.youtube.com/watch?v=WwFUzgr2xnA
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
j0un|
Liittynyt:
2.5.2010 19:12
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut j0un| » 15.7.2013 1:46

_rieska_ kirjoitti:Turhaa vaihdat sen kaasarin, ei se auta arkiajossa mitään. Tavalliseen ajoon riittää mikä vaan rajoitusten mukaan kulkeva laite ja sillon ne kestääkin (siis vakiokuntoset ja matalaviritteiset), virityshommiin ryhdyttäessä voi olla varma että säännöllisin väliajoin jotain hajoaa/pitää vaihtaa.

Nimim. 50cc viripeeveen omistaja ja roplaaja, joka on ajanut mopolla n. 30km. Jokaisen koeajon jälkeen ilmenee jotain rikkinäistä/hajoavaa.

juuu itsekkin ajoin kyllä pv:llä oli 60cc kiinni koko mopoajan ja se jos joku sai kenkää ku keulin sillä joka päivä/ kuminpolttoa hyvin se sitä kesti ku vaihto vain riittävin ajoin pytyn ja männän ja vuojen välein alakerta remppas... keulaki sattumoisin katkes suskasta :D sillon muinoin ku kävin testaa kaverin ktm:mää nii alko se viritys halu nousuu ku ei oo pappabetalar:/ ja oon vaihtanu omaab gepardiin jo mäntää ja ite sen suskanki remppasin!
ottotin
Pyörä:
Gepari 125 -05
Liittynyt:
13.1.2011 22:54
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut ottotin » 15.7.2013 21:28

Mistä saa 05 gepariin kytkinvaijeria, kun näyttää vaan olevan tuota 06 malliin ja nudeen saatavilla. Vai meneekö 05 malliin 06 kytkinvaijeri?
Gilera<3
Liittynyt:
28.9.2012 15:37
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Gilera<3 » 16.7.2013 11:04

mikerin kirjoitti:
Gilera<3 kirjoitti:Miten tuo tuorevoitelun säätö oikee pitää olla, ku tuntuu savuttavan aivan perkeleesti. Nytten on siinä 2 kohalla kun kaasua ei oo käännetty.


Syökö paljonki öljyä? http://www.youtube.com/watch?v=WwFUzgr2xnA


Aika paljon tuntuu syövän, aina saa olla lisäämässä öljyä.
Gilera<3
Liittynyt:
28.9.2012 15:37
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Gilera<3 » 16.7.2013 11:44

Taisin keksii tuon öljynsyönti ongelman. Tuossa miun gpr:ässä on kaasussa aika paljo tyhjää joka ei vaikuta kierroksiin, mutta vaikuttaa siihe öljynsaantii. Se oli sillee et ku kaasusta kääntää tyhjän pois nii öljynsäätö oli 2 kohalla. Laitoin sen nytten, kun kaasusta tyhjä käännetty niin säätö oli 0-1 välillä. Eikös se näin pidä olla?
Gilera<3
Liittynyt:
28.9.2012 15:37
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Gilera<3 » 16.7.2013 11:46

Gilera<3 kirjoitti:Taisin keksii tuon öljynsyönti ongelman. Tuossa miun gpr:ässä on kaasussa aika paljo tyhjää joka ei vaikuta kierroksiin, mutta vaikuttaa siihe öljynsaantii. Se oli sillee et ku kaasusta kääntää tyhjän pois nii öljynsäätö oli 2 kohalla. Laitoin sen nytten, kun kaasusta tyhjä käännetty niin säätö oli 0-1 välillä. Eikös se näin pidä olla?

Mitenhän sen tyhjän sais pois siitä kaasusta, kun se vaijerin säätö on jo kaikkein kireimmällä.
sMt
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
10.5.2007 18:46
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut sMt » 17.7.2013 11:45

Paljonko öljyä gpr:n etupumppuihin? Ja onko näissä kahta erilaista keulaa kun tilasin 40-52 stefat niin näyttävät liian pieniltä? 40-58 tuntuisi olevan lähempänä oikeaa? Pyörä nude ja vm-06.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.7.2013 17:26

Otahan silmä käteen ja lue ne numerot siitä vanhasta stefasta että saat oikian kokosen.
hakdan77f
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.6.2013 21:05
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut hakdan77f » 18.7.2013 13:57

http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... p-907.html

Tiiättekö, mikä on toi isoin letku, tossa keskellä moottoria, ja mihin se kuuluu?
Omasta fudesta oli ton toinen pää irronnut, kun oli kaatunut tuelta.
mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
28.2.2011 23:11
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikerin » 18.7.2013 18:04

Vähän väärä topikki ton asian kyselyyn..

Noniin oma ongelma eli nyt toi paska myrkyn lykkäs. Sammutin sen eilen ihan normaalisti ja lähin kaupungille. Illalla tulin takasin ja lykkäsin sitä käymää aika kauanki mutta ei millään lähteny, kerran käynnisty ja sitte taas sammu. Sitten huomasin et tappokytkin oli menny sijoiltaa ja korjasin sen tänään ja sen jälkee koitin käymään. Ei mitään eloa tuntunut ja tulppa oli märkä joka työntökerran jälkeen.
Nyt purin sen kokonaan ja otin kaasarin poies ja puhdistan sen huomenna.
Sitten että miten v*tussa ton ilmanputsarin kotelon saa poies? Koko takahäkki täytyy ottaa pois??
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
Juhoqqeli
Pyörä:
Peugeot xps-05 (EX), Derbi gpr125- 05, saab 96l -77
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
8.11.2010 21:05
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Juhoqqeli » 19.7.2013 0:28

takahäkki poies ja ikäänkuin liu'utat sen kotelon pois
"Yamaha ei Pamaha."
sMt
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
10.5.2007 18:46
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut sMt » 19.7.2013 15:55

_rieska_ kirjoitti:Otahan silmä käteen ja lue ne numerot siitä vanhasta stefasta että saat oikian kokosen.

Lukisinhan sitä, mutta ei satu juuri nyt olemaan tarpeeksi suurta kuusiokoloavainta putken avaamiseen. Lähimpään liikkeeseen mistä saa kyseisen työkalun 50km joten ei noin vain kerkeä töiltä käymässä hakemassa joten ulkopuolelta mittasin stefan. Olisit voinut jättää tuon täysin turhan viestin kirjoittamatta jos ei tuon tärkeämpää asiaa ollut.

Ja sitten asiaan. Onko stefan päällä joku pölysuoja ja sen sisällä sitten tuo 52mm leveä stefa?
valdo_the_noob
Pyörä:
BMW F650GS
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.11.2010 17:32
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut valdo_the_noob » 20.7.2013 12:11

Tietääkös joku kuinka paljon tuossa on jäähdytysnestettä että on täynä? Vaihdoin kannentiivisteen ja käytin kannen koneistamolla kun oli väärä, kasasin momenttiavaimella ja kaikki kivasti, täytin jäähdytysjärjestelmän ja säiliön max rajaan. Sitten kun ekan kerran ajelin töihin ja takas, niin kotimatkalla sihinää sylinterissä ja hetken kukuttua kotona katsoin niin säiliö rutikuiva ja vettä ei valu mihinkään. Täytin säiliön ja rullailin 3 vaihteella työntäen, säiliö tyhjeni silmissä. Ajattelin sitten että kansipahvi paskana ja nesteet menevät moottoriin, purin ja ihmettelin kun mäntä tulppa ym ovat kuivia ja kansipahvi normaalin näköinen. Ideoita minne sitä vettä häviää vai onko se jäähdytysjärjestelmä vaan niin iso että oli jäänyt tyhjäksi?
mikerin
Pyörä:
Nitro+ Derbi GPR 125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
28.2.2011 23:11
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut mikerin » 20.7.2013 14:24

No koitappa ainakin saaha ilmat pois sieltä.. Oikean etukatteen takana on jäähdyttimen yläosassa letku, sinne kaadat vettä niin kauan kunnes sitä tulee jäähdyttimestä
Saa ilman että irroittaa katetta.

Sitten ite tarvisin apua tossa kaasarin kytkennässä? että mikä letku tulee mihinkin?
Etenkin se mikä tulee siihen mihin tulee imukaula kiinni?
Ja onko väliä kuinkapäin ne letkut laittaa missä kulkee jähärinneste?
http://www.motot.net/talli/osat/id52472/ Terpin osaa tuossa.
Jos roxin viriosaa myynnissä halvalla niin yyveetä vaan.
hakdan77f
Pyörä:
Hakusessa
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
29.6.2013 21:05
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut hakdan77f » 23.7.2013 16:44

tuli sunnuntaina ostettua tommonen 05 vm gepardi. Mistähän löytyy öljynsaannin säädin, kun tuntuu, että saa aivan liikaa öljyä. Ei meinaa pysyä käynnissä, ja tulppa on aivan öljyinen, joten ei varmaan saa kunnollista kipinää liian öljyn takia.
Vai voisiko tossa olla joku muu ongelma?

Tosiaan tulppia mulla on kahen laisia, lämpöarvoltaan 8 ja 9. Aluks tuntu ysillä käyvän liian kylmänä, joten vaihoin kasin kiinni. Pyörä on siis TT.