Yamaha RD 125

antti-boy
Pyörä:
Ex Derbi DRD Racing R -05, yamaha rd ypvs
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
25.5.2006 17:38
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut antti-boy » 12.5.2011 8:05

-Zone- kirjoitti:
antti-boy kirjoitti:Eli löytyi tuolta jostain varaston perukoilta tuommoinen yamahan rd ypvs ja nyt koitetaan kovasti taikoa pyörää käyntiin niin heräsi semmoinen kysymys tuota kaasaria katsellessa että pitäisikö noissa jokaisessa nipassa olla jotain ja jos pitää niin mitä?

Veikkaan että ihmettelet niitä kaasarin lämmityskierron nippoja, mutta olisiko kuvaa heittää varmuudeksi mitä tarkoitat?
öö oon ollu siinä uskossa että imukaulaan menevä letku on joku lämmitys mutta kaasarissakin? Pyörä on sadan kilsan päässä eli kuvia ei oo mutta muistaakseni kohokammion pohjassa oli ainaki yks nippa ja kaasarin kyljissäki ainaki 1 nippa molemmilla sivuilla...
En oikein perusta noista etuvetoisista ajoneuvoista... Takaveto sen olla pitää!

>Käy heittämässä kommenttia!<
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.5.2011 11:08

antti-boy kirjoitti:öö oon ollu siinä uskossa että imukaulaan menevä letku on joku lämmitys mutta kaasarissakin? Pyörä on sadan kilsan päässä eli kuvia ei oo mutta muistaakseni kohokammion pohjassa oli ainaki yks nippa ja kaasarin kyljissäki ainaki 1 nippa molemmilla sivuilla...

Imukaulaan menevä letku on YEIS säiliön letku. Kaasarin pohjassa ja sivuilla olevat nipat on pelkkiä ylivuotoletkuja varten. Eivät ole tarpeellisia. Latailehan tuolta mun faktaosiosta tiedostoja, niin tulee tutummaksi laite jonka kanssa olet nyt tekemisissä.

Ja tähän nyt taas kaikille muistutukseksi, Faktaosion linkki löytyy aina tämän topicin ensimmäisessä viestistä.

--**--
Pistetäänpä ajankuluksi vaihteeksi muutamia faktaosion tilastoja.
Tiittasen kirjaa on ladattu 1407 kertaa, hieman yllättäen kärkipaikkaa pitää kuitenkin etuhaarukan kunnostusohjeet 1641 latauksella! (jos joku osasi arvata, suosittelen lottoamista). Seuraavaan sitten onkin jo matkaa. TZR parts cataloue on ladattu 292 kertaa, Kannen oikaisujuttu on kiinnostanut kansaa 271 kertaa. Daven Micron RD artikkeli on ladattu yllättäen 210 kertaa. Ypvs säädön ohjeet on kiinnostaneet 167 kertaa.

Sitten onkin sekalainen seurakunta jossa latausmäärät vaihtelee suuresti. Vähiten ladattuna on tietysti uusin tiedosto, mutta pitkään saatavissa (upittu 2008) olleista kaikkein vähiten on kiinnostanut Terpparin ja L-Anturan testausohjeet 33 latauksella.

Olen vähän miettinyt jos laittaisin nuo vähiten ladatut tiedostot yhteen ja samaan sekalaiset tiedostoon. Periaatteessa kaikki testitkin voisi yhdistää yhdeksi tiedostoksi, mutta lopullinen tiedostokoko tahtoo vaan tulla hitusen turhan suureksi ja selkeämpää lukemisen kannalta on lukea erillisiä juttuja.

Koska ihmiset ilmeisesti lukee aika vähän vanhempia postauksia, niin heitetään tämä uudelleen jos sattuisi jollain olemaan kiinnostusta:

Ei kukaan muuten sattuis tarvitsemaan 10W mallin etuhaarukkaa T-paloineen ? mukaan saa jarrusatulan, letkun ja jarrupääsylinterin. Saa ilmaiseksi jos noutaa. Myin sen jo kertaalleen, mutta tyyppi ei koskaan sitä hakenut ja kun tuossa kyselin niin sanoi ettei enää tarvitsekaan.

Jos haluaa hitusen samalla sijoittaa (50€), niin samalla kun etuhaarukan hakee saa mukaan ton yz80 yammun, pv:n koneen, pv:n koneen osia ja lohkoja (sisuskaluja noin 4:n koneen edestä), pv:n vanteet renkaineen, pv:n pyttyjä, s1 mallin teharin, Pv:n uudet kytkinlevyt, pari papitsan käyttökelpoista pyttyä, jne.. Eli kaikki mopon osat mitä löydän + yz80-pv projektiraadon. Myös moottorisahapotkulaudankin saa viedä pois jos kelpaa. Meinaan hävittää nuo moporoinat, kun en kummiskaan viitsi niille itse mitään tehdä. Jos joku kiinnostui niin potkikoon mua yv:llä.


Lisäyksenä, että yhteishinta kaikille mopo-osille on siis 50€ ja 10W etuhaarukka on ihan käyttökelpoinen vielä. Jarrusatulan olen putsannut ja satulan männän olen kiillottanut uudelleen peiliasteelle. Jarrujärjestelmä on muutoinkin putsattu ja uudet nesteet on myös sisällä. Toimii herkästi. Ei tarvitse kuin kiinni ruuvata. Keulan voi tarvittaessa sovittaa vaikka mopoonkin.

Kuvia voin ottaa keulasta ja muistakin osista jos joku haluaa roinamäärää nähdä. PV osia on kaikkinensa aika reilu satsi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.5.2011 19:12

Kaikki RD 125 miehet ei ole enää aivan pikkupoikia. MK3 Entisöintiprojekti meneillä http://youtu.be/hd2JxrncKUA Kysellääs nyt taas muistaessa, sattuuko myös kauniimpaa sukupuolta, eli RD125 naisväkeä olemaan yhtään kappaletta kotimaassa?
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut RMK » 12.5.2011 21:52

-Zone- kirjoitti:Kaikki RD 125 miehet ei ole enää aivan pikkupoikia. MK3 Entisöintiprojekti meneillä http://youtu.be/hd2JxrncKUA Kysellääs nyt taas muistaessa, sattuuko myös kauniimpaa sukupuolta, eli RD125 naisväkeä olemaan yhtään kappaletta kotimaassa?

Joopa, itsellä ei vielä noin leveää jakausta ole ;) . Moottoripyöräilyn olen kylläkin aloittanut siihen aikaan kun Suomessa ei ollut vielä kattonopeuksia, eikä kypäräpakkoa ja 16v. sai ajaa seiskapuolikkaalla! Onhan siitä jo jonkun aikaa :roll: .
Asiasta toiseen... olihan aika putsaaminen siinä pääsylinterissä, että sai nesteen valumaan läpi.
Mikähän mahtaa sitten olla sen jarrukahvan säätöruuvin oikea säätö?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.5.2011 1:09

RMK kirjoitti:Joopa, itsellä ei vielä noin leveää jakausta ole ;) . Moottoripyöräilyn olen kylläkin aloittanut siihen aikaan kun Suomessa ei ollut vielä kattonopeuksia, eikä kypäräpakkoa ja 16v. sai ajaa seiskapuolikkaalla! Onhan siitä jo jonkun aikaa :roll: .
Asiasta toiseen... olihan aika putsaaminen siinä pääsylinterissä, että sai nesteen valumaan läpi.
Mikähän mahtaa sitten olla sen jarrukahvan säätöruuvin oikea säätö?

Eipä ole jakaus mitattavissa sähkötolpalla mullakaan, vaikka onkin tuo yläkerran puska jo hieman mopoiästä ohentunut. Hiuksia on silti vielä edessä päällä sivuilla ja takana niin ettei järki loista edes niiden välistä (niin kuin se nyt muullatavoinkaan loistaisi :P). Pituuttakin letillä on reilusti kuten nuorenakin. Kasvakoon, kun kerran vielä haluaa. Leikataan sitten pois, kun alkaa näyttään enemmän savannilta kuin sademetsältä. Naama ei taas näytäkään enää ihan samalta vaikka parrankin parturoisi orvasketeen saakka.

Ei silti potkukelkka vielä kovin montaa kertaa ole tästä lärvistä yli mennyt, vaan katotahan 5 vuoden päästä uudestaan. Silmäkulmissa tosin on jo pientä alkavaa perunavakoa havaittavissa, vaikka oma punainen tupa multa vielä uupuukin. (Mua ihmetyttää monien "botoxreaktiot", kun silmäkulmaryppyjä alkaa tulla. Tiede kuulemma kertoo niiden syntyvän paljosta nauramisesta. Ikävääkö sen eletyn elämän sitten olisi tarvinnut olla? :D)

No joo.. Asiaan taas Zonedeus.. Jarrukahvan säätöön ei ymmärtääkseni ole varsinaista oletusmittaa, vaan on tehty lähinnä kuskin mieltymysten mukaan, eli kuinka lähellä tankoa alkaa palat ottamaan kiinni. Pääasia on että satulan mäntä ei estä uuden jarrunesteen pääsyä letkuun sitä mukaa kun palat ohenee ja satulassa tilavuus suurenee ja toinen ääripää on, että jarrutusteho ei heikkene sen vuoksi, kun kahva ottaisi jo tankoon kiinni. Mulla ton Tokicon satulan kanssa nyt niin, että noin puolet pultista on molemmin puolin. Uudemmissa peleissä saa usein vielä säädettyä erikseen, kuinka kaukana kahva on tangosta oletuksena. Hyvä silloin jos on esim keskivertoa lyhyemmät sormet.

Jos joku on joskus ihmetellyt säiliön kannen alla olevaa kumikurttua, niin sillä on 2 tehtävää. Ensimmäinen syy on toimia tiivisteenä ja sen muoto johtuu syystä 2. Toinen syy nimittäin on, että kun säiliön kannen reunassa on pieni ilmakanava, kumin yläpuolelle pääsee korvausilmaa, mutta kumi estää jarrunesteiden poispääsyn tätä kautta.

Korvausilmaa tarvitaan, kun palat kuluu ja neste tietysti säiliössä vähenee. Tämän seurauksena kumin keskellä oleva "kurttu" pääsee laskeutumaan nesteen perässä syvemmälle säiliöön. Jos kannessa ei olisi ilmakanavaa eli kansi olisi täysin tiivis, säiliöön muodostuisi alipaine ja lopulta kävisi kuten täysin tiiviin bensakorkinkin kanssa, eli että nestevirtaus alaspäin tyrehtyisi kokonaan korvausilman puutteesta.

Jos kumi jätetään pois säiliöstä, jarru kyllä toimii mutta nesteet voi karata ilmakanavan kautta esim kaaduttaessa tai voimakkaammin kurvissa kallistettaessa (jarruun voi päästä samalla ilmaa). En suosittele poistotoimenpidettä. Olen nähnyt muutamien remonttireiskojen nimittäin näin tekevän. Ilmeisesti sen kumin tarkoitusta ei ole kunnolla tajuttu.

Mites saiko RMK jarrun kasattua ja onnistuneesti ilmailtua?
Toiminnan kannalta sen nesteen ei muutes tarvitse päästä sieltä säiliöstä valumaan mitenkään päätöntä tahtia. Pääasia, että valuu uutta nestettä kun palat kuluu. Se palojen kuluminen on sen verran hidas tapahtuma, että pienikin virtaus riittää. Ilmaaminen on kyllä sitä helpompaa, mitä reippaammin pääsee neste läpi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
HepeXi
Pyörä:
Yamaha RD 125 LC
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
29.8.2006 16:01
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut HepeXi » 13.5.2011 1:34

Hehee,rd:seen tuli tuossa 50k täyteen 8) Konetta ei ole vielä koskaan auottu muuta kuin kytkimen puolelta ja yläpäästä. Kyllä nuo vehkeet on ennen tehty kestämään,toisin kuin nykyajan vempeleet,10k ajettu ja kone aukastu jo 2 kertaa :lol: Mutta asiasta toiseen: Mikä tuon yamahan kaasarin mallinimi on? Alkaa olla tuo kaasarin neula jo aika kaput,pitäisi uusi saada jostain,mutta mistä? Kaasari on kuulema joku ''28mm täysiteho-kaasari'', vai onko semmosta edes olemassakaan? Ja vielä muutama kysymys :lol: : Onko nuita nikkonin putkia saatavilla mistään päin suomea? kun en itse uskalla mennä tilailemaan tuolta enklannista.. Ja onko tuo micronin putki mistään kotoisin? Ei oo itsellä kokemuksia ollenkaan tuosta micronista ja ei tunnu mistään löytyvän sellaista.. Ja onko micron ns. ''parempi'' kuin tuo gianneli? Giannelissa kun ei ollut tuota alavääntöä yhtään,mutta piikkiä otti ihan kivasti 8) Nyt on vakioputki,joka on kyllä kieltämättä mukavampi kaupunkiajossa kuin tuo siankelli :lol:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.5.2011 11:44

HepeXi kirjoitti:...Mikä tuon yamahan kaasarin mallinimi on? Alkaa olla tuo kaasarin neula jo aika kaput,pitäisi uusi saada jostain,mutta mistä? Kaasari on kuulema joku ''28mm täysiteho-kaasari'', vai onko semmosta edes olemassakaan? Ja vielä muutama kysymys :lol: : Onko nuita nikkonin putkia saatavilla mistään päin suomea? kun en itse uskalla mennä tilailemaan tuolta enklannista.. Ja onko tuo micronin putki mistään kotoisin?..

Kaasarin tyyppi riippuu mallista. Vanhemmassa mallissa oli VM24SS uudemmassa YPVS mallissa VM26SS. 28mm kaasaria ei RD:ssä ole alkujaan ollut missään mallissa. Kaasarin tyypit, säätöarvot ja suutinkoot löytyy faktaosion tiedostosta : Fakta RD125lc Specs Models 1-3.pdf

Nikkonilla ei ole maahantuojaa/jälleenmyyjää kotimassa, eli ulkomailta joutuu tilamaan. Micronilla ja Gianellilla ei ole kauhean suurta eroa. Piikikkäitä putkia siis molemmat. Gianellilla muistaakseni huipputeho hitusen korkeampi. Normaaliin jokapäiväiseen käyttöön vakioputki on melkeinpä paras. Kyllä senkin huipputehoilla enemmän pääsee, mitä laillisesti saa ajaa.

Noiden lisäksi on muitakin piippuja. All Speedin putkea voi löytää kotimaasta vielä jostain ja ulkomailta saa esim Jim Lomasia. Hinta ei vaan ole sillä kovin houkutteleva http://www.jl-mxshop.com/jl-yamaha-exhausts-13-c.asp
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut RMK » 13.5.2011 19:35

-Zone- kirjoitti:Mites saiko RMK jarrun kasattua ja onnistuneesti ilmailtua?

Kasattu on ja järjestelmä on nyt puhdas. Ilmaamaan en vielä ehtinyt, mutta ei siinä varmaan mitään ongelmia tule kun neste liikkuu nyt hyvin.
HepeXi kirjoitti:Hehee,rd:seen tuli tuossa 50k täyteen 8) Konetta ei ole vielä koskaan auottu muuta kuin kytkimen puolelta ja yläpäästä. Kyllä nuo vehkeet on ennen tehty kestämään,toisin kuin nykyajan vempeleet,10k ajettu ja kone aukastu jo 2 kertaa :lol: Mutta asiasta toiseen: Mikä tuon yamahan kaasarin mallinimi on? Alkaa olla tuo kaasarin neula jo aika kaput,pitäisi uusi saada jostain,mutta mistä? Kaasari on kuulema joku ''28mm täysiteho-kaasari'', vai onko semmosta edes olemassakaan? Ja vielä muutama kysymys :lol: : Onko nuita nikkonin putkia saatavilla mistään päin suomea? kun en itse uskalla mennä tilailemaan tuolta enklannista.. Ja onko tuo micronin putki mistään kotoisin? Ei oo itsellä kokemuksia ollenkaan tuosta micronista ja ei tunnu mistään löytyvän sellaista.. Ja onko micron ns. ''parempi'' kuin tuo gianneli? Giannelissa kun ei ollut tuota alavääntöä yhtään,mutta piikkiä otti ihan kivasti 8) Nyt on vakioputki,joka on kyllä kieltämättä mukavampi kaupunkiajossa kuin tuo siankelli :lol:

Noita Microneita oli pari vuotta sitten Stormin poistomyynnissä 30€/kpl, ostin silloin kun halvalla sai :D . En tiedä tuleeko sitä koskaan kokeiltua, vakioputkella on paljon parempi kierrosalue. Rompetoreilla näkyy silloin tällöin joppareilla noita samoja Microneita. Hinnat on vaan pompsahtaneet.
Neulasuuttimen (kannattaa vaihtaa myös suutinputki) luulisi löytyvän lähimmältä Yamahakauppiaalta tilaamalla. Katso faktan partslistasta osanumerot, niin saat mitä tilaat! Suosittelen ostamaan jostain purkuRD:stä vakiokaasarin, jos on vaihdettu!
leppist
Liittynyt:
25.7.2007 15:48
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut leppist » 13.5.2011 20:54

Muistuttelen että multa löytyis kaikennäköistä RD-osaa vielä, mm. vakiokaasari kun nyt tuli puheeksi. Saa kysellä!
HepeXi
Pyörä:
Yamaha RD 125 LC
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
29.8.2006 16:01
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut HepeXi » 14.5.2011 1:35

RMK kirjoitti:
-Zone- kirjoitti:Mites saiko RMK jarrun kasattua ja onnistuneesti ilmailtua?

Kasattu on ja järjestelmä on nyt puhdas. Ilmaamaan en vielä ehtinyt, mutta ei siinä varmaan mitään ongelmia tule kun neste liikkuu nyt hyvin.
HepeXi kirjoitti:Hehee,rd:seen tuli tuossa 50k täyteen 8) Konetta ei ole vielä koskaan auottu muuta kuin kytkimen puolelta ja yläpäästä. Kyllä nuo vehkeet on ennen tehty kestämään,toisin kuin nykyajan vempeleet,10k ajettu ja kone aukastu jo 2 kertaa :lol: Mutta asiasta toiseen: Mikä tuon yamahan kaasarin mallinimi on? Alkaa olla tuo kaasarin neula jo aika kaput,pitäisi uusi saada jostain,mutta mistä? Kaasari on kuulema joku ''28mm täysiteho-kaasari'', vai onko semmosta edes olemassakaan? Ja vielä muutama kysymys :lol: : Onko nuita nikkonin putkia saatavilla mistään päin suomea? kun en itse uskalla mennä tilailemaan tuolta enklannista.. Ja onko tuo micronin putki mistään kotoisin? Ei oo itsellä kokemuksia ollenkaan tuosta micronista ja ei tunnu mistään löytyvän sellaista.. Ja onko micron ns. ''parempi'' kuin tuo gianneli? Giannelissa kun ei ollut tuota alavääntöä yhtään,mutta piikkiä otti ihan kivasti 8) Nyt on vakioputki,joka on kyllä kieltämättä mukavampi kaupunkiajossa kuin tuo siankelli :lol:

Noita Microneita oli pari vuotta sitten Stormin poistomyynnissä 30€/kpl, ostin silloin kun halvalla sai :D . En tiedä tuleeko sitä koskaan kokeiltua, vakioputkella on paljon parempi kierrosalue. Rompetoreilla näkyy silloin tällöin joppareilla noita samoja Microneita. Hinnat on vaan pompsahtaneet.
Neulasuuttimen (kannattaa vaihtaa myös suutinputki) luulisi löytyvän lähimmältä Yamahakauppiaalta tilaamalla. Katso faktan partslistasta osanumerot, niin saat mitä tilaat! Suosittelen ostamaan jostain purkuRD:stä vakiokaasarin, jos on vaihdettu!
Kuule RMK,kun nyt otit puheeksi niin pitänee kysyä et ootko koskaan miettinyt luopua micronin putkesta? Mua kiinnostaisi :lol: Ja tosiaan,Oma yamaha menee tässä nyt mitä ilmeisemmin mp-näyttelyyn ;)
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut RMK » 14.5.2011 4:37

Pidän tuon Micronin toistaiseksi ns. RD-rekvisiittana. Ensi lauantaina VMPK:n kevätromppeilla pirkkahallissa sellainen saattaisi löytyäkin.
HepeXi
Pyörä:
Yamaha RD 125 LC
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
29.8.2006 16:01
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut HepeXi » 14.5.2011 18:12

RMK kirjoitti:Pidän tuon Micronin toistaiseksi ns. RD-rekvisiittana. Ensi lauantaina VMPK:n kevätromppeilla pirkkahallissa sellainen saattaisi löytyäkin.

Jep jep,vähä liian kaukana pukkaavat olemaan :s Jospa kesällä oulaisten wanhan woiman päiviltä löytyis? :lol:
antti-boy
Pyörä:
Ex Derbi DRD Racing R -05, yamaha rd ypvs
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
25.5.2006 17:38
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut antti-boy » 14.5.2011 18:35

Noniin nyt on rd saatu ekaa kertaa tulille ... Pyörä savutti oikein mallikkaasti ja ryypyllä otti kierroksia mutta kun pytty oli lämmin ja ryypyn ottaa pois niin ei lähde enää käyntiin edes ryypyllä tai ilman ja teki saman pari kertaa kun pyörän antoi jäähtyä. Eli mistä vikaa etsimään?
En oikein perusta noista etuvetoisista ajoneuvoista... Takaveto sen olla pitää!

>Käy heittämässä kommenttia!<
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut RMK » 14.5.2011 19:05

antti-boy kirjoitti:Noniin nyt on rd saatu ekaa kertaa tulille ... Pyörä savutti oikein mallikkaasti ja ryypyllä otti kierroksia mutta kun pytty oli lämmin ja ryypyn ottaa pois niin ei lähde enää käyntiin edes ryypyllä tai ilman ja teki saman pari kertaa kun pyörän antoi jäähtyä. Eli mistä vikaa etsimään?

Aika paljon on mahdollisia syitä... Mitä kaikkea olet pyörälle tehnyt? Onko kaasari ollut auki? Oliko tulppa kuiva vai märkä? Kokeilitko toisella tulpalla? Tuleeko kipinä? Kerrotko vähän lisää, niin arvaillaan lisää ;) .
antti-boy
Pyörä:
Ex Derbi DRD Racing R -05, yamaha rd ypvs
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
25.5.2006 17:38
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut antti-boy » 14.5.2011 19:13

RMK kirjoitti:
antti-boy kirjoitti:Noniin nyt on rd saatu ekaa kertaa tulille ... Pyörä savutti oikein mallikkaasti ja ryypyllä otti kierroksia mutta kun pytty oli lämmin ja ryypyn ottaa pois niin ei lähde enää käyntiin edes ryypyllä tai ilman ja teki saman pari kertaa kun pyörän antoi jäähtyä. Eli mistä vikaa etsimään?

Aika paljon on mahdollisia syitä... Mitä kaikkea olet pyörälle tehnyt? Onko kaasari ollut auki? Oliko tulppa kuiva vai märkä? Kokeilitko toisella tulpalla? Tuleeko kipinä? Kerrotko vähän lisää, niin arvaillaan lisää ;) .

Tulppa on ainakin ihan uusi... Kaasarin käytin kohokammiosta auki, putsasin suurimmat "puurot" (pyörä seisonut vuosia) ja puhaltelin suutinta... Bensahanan avasin myös... Täytyy vielä nyt ainakin tarkistaa että kaasarin seosruuvi on kohdillaan ja laittaa tyhjäkäyntiä isommalle kun en oikein osaa tuosta kaasuvaijerin kireydestä sanoa... Jos ei sekään auta niin kai se on taas kaasari avattava ja nyt myös lisäksi tarkastaa luisti?
En oikein perusta noista etuvetoisista ajoneuvoista... Takaveto sen olla pitää!

>Käy heittämässä kommenttia!<