Yamaha RD 125

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.11.2010 19:41

Joo yritetään pitää mielessä. Meillä on ollut täällä aika vapaa meininki ja vaikka mallikohtainen RD topic onkin, ei me olla syrjitty DT/TZR/yms sisarmallejakaan tässä topicissa ja toivoisin, että siltä osin moderaattoreiden taholta keskustelumme ei johtaisi sanktioihin. Koitetaan tosiaan silti jatkossa pitää autot poissa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
khor Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22

ViestiKirjoittanut khor » 23.11.2010 21:44

Sanktioihin ei ole tarvetta ryhtyä, kunhan aihealueena pysyy kuten tähänkin asti Yamaha RD kaikkine sisarmalleineen, jotka tänne mielestänne liittyvät.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.11.2010 18:48

Hieno on tämäkin. http://i628.photobucket.com/albums/uu8/ ... 010437.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 11.12.2010 18:07

Lueskelin tässä koko ketjun läpi, ja ei voi kuin todeta että vesipyssy ärdee on hengissä ja elääkin elämäänsä. samalla mietin omaa saman aikakauden laitettani, sitä toista japanilaista joka yritti laittaa kapuloita ärdeeyammun rattaisiin siihen kuitenkaan pystymättä. puhun nyt siis samaa aikakautta olevasta toisesta japsi vesipyssystä, eli kawasakin ar125:sta. markkinoille se tuli samaan aikaan kuin ekat lc yammutkin, eli kasariluvun alussa, ennen mitään höpöhöpö muoviluoteja kuten vaikka suizan legendaarinen gamma on (hieno pyörä sekin!). '

Itse mitä olen silloin tällöin omalla "arskawa":llani pyörinyt niin kyllä silläkin on saanut muisteluita aikaan, moni vanhempi parta muistelee että joko itsellään oli moinen tai jollain kaverillaan moinen oli ja seuraavaksi pohditaan miten tämä yksilö on vielä hengissä koska "nuohan olivat jo uutena aivan toivottomia tapauksia, ei noi koskaan pysyneet nipussa", kawassa oli paljon hienoa (mm. rris valve, eli tuttavallisemmin imujakolevy eli luistiventtiili), kone on todella kierrosherkkä ja se legendaarinen tehopiikkikin on oikeasti piikki.

Merkki ja malli ovat vääriä tänne tarinointiin mutta kun taidan olla ainoita (ellen jopa ainoa) arskaharrastaja niin päätin ottaa vapauden kirjottaa tänne kilpakumppanin topikkiin, eiköhän kaksi ikuista kiistakumppania tänäpäivänä mahdu jo saman pöydän ääreen.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.12.2010 20:28

Kyllähän "Arska" on omalla tavoin ihan hauska peli. Hieman hintelä runkorakenne, joskin sama vaivaa hitusen myös 10W tyypin RD:tä. YPVS malli on paremman etupään johdosta huomattavasti tukevamman tuntuinen, vaikka muu osa pyörästä onkin samaa. Tuossa mitä katselin taas myytäviä osia, niin sattuukos muutes joku täällä pyörivistä omistamaan huutonetin kohteen 160143149 ?

Toinen harvinaisuus löytyy nettivaraosa.comista ID:llä 1062824. Myyntikuvaus on kyllä aivan yliampuvan optimistinen niin tehon kuin hinnankin suhteen. Siitä myyjän toki kanssa samaa mieltä, että aika harvinainen paketti alkaa olla. Joskin vakiosylinteristä saa halvemmallakin irti enemmänkin kuutiota, jos vain tietää mitä tekee. Ovatpa maailmalla laittaneet Rotax 123 -tyypin sylintereitäkin näihin piikin RD:hin. Sylinteriä pitää lyhentää ala- ja yläpäästä + Pinnapultin reikiä modifioida + huuhtelujen lähtöjä lohkossa, mutta näitäkin on siis jokusia laitettu, eikä temppu ole ihan mahdoton toteuttaa. (Tietysti pakoputki menee modifiointiin/uusiksi + muuta pientä askarreltavaa on, mutta nämä on hommassa sieltä helpoimmasta päästä.)

Pikkusen OT:tä heitän tähän samaan, joskin 2-pyöräisissähän tuli jo luvattua pysyvän. Tässä RD350 koneessa sylinterit asennettu väärinpäin : http://i355.photobucket.com/albums/r469 ... C00540.jpg Kaasarit härskisti menosuuntaan. Näinhän ne aidoissa kilpakoneissa on ennen ruukattu laittaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.1.2011 15:41

Tästä pyörästähän tuli kuva jo laitettuakin - http://www.youtube.com/watch?v=psBoPCeq13o
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 6.1.2011 17:00

-Zone- kirjoitti:Tästä pyörästähän tuli kuva jo laitettuakin - http://www.youtube.com/watch?v=psBoPCeq13o


Hieno peli ja aika pirteäkin. :P Tosin kytkin kuulostaa hieman luistavan.
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.1.2011 16:27

Tehtailin aikanikuluksi RD-Logo GIF-animaation. Saa halutessaan kuka tahansa vapaasti käyttää vaikka omilla nettisivuillaan. http://img152.imageshack.us/img152/9615/rdanimlogo.gif
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.1.2011 18:17

Faktaosioon lisätty : Yamaha RD 125 LC YPVS Jarrulevy.pdf - http://www.mediafire.com/?ag9dxyljuub9zmf

Edit: Tuossapa vastaan tullut kuva TZR 125 / RD 125 iskareista vierekäin. Liian lyhkäinenhän tuo TZR:n on. - http://i628.photobucket.com/albums/uu8/ ... 011475.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.1.2011 19:57

Melko siisti DTLC MK3 http://www.youtube.com/watch?v=zLzEw0iTj1E
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57

ViestiKirjoittanut specialisti » 16.1.2011 20:47

-Zone- kirjoitti:Melko siisti DTLC MK3 http://www.youtube.com/watch?v=zLzEw0iTj1E


On! Ite olin vähällä ostaa ekaksi mp:ksi tuommoisen (tosin punavalkoisen) joskus 6v sitten. Jäi ostamatta juurikin oletetun CDI-vian vuoksi. Tuossa videon pyörässä näkyisi vielä olevan 10W masina. Eikös suomessa ollut 85:ssa jo 1GU kone? Tuo onkin kyllä briteistä, joten selittänee...
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.1.2011 22:54

specialisti kirjoitti:...Tuossa videon pyörässä näkyisi vielä olevan 10W masina. Eikös suomessa ollut 85:ssa jo 1GU kone? Tuo onkin kyllä briteistä, joten selittänee...

Joo. DTLC1 ja 2 mallissa on rumpujarru edessä. Mk3 on levyjarrulla. Jostain syytä suurin osa engelsmannien DTLCMk3 malleista on 10W pytyllä ja kannella (alakerta on 1GU). Suurin osa niiden RD:stä on vanhoja 10W tai sitten 1GU alakerta, mutta 10W yläkerralla. Sitten enkuilla on jonkin verran aitoja RD 1GU malleja, mutta niistä puuttuu YPVS servo ja YPVS palikka on lukittu ala-asentoon. Englannissa taisi olla jotkin tehonormit jo silloin, kun meille tuli mallit vielä täysitehoisina. Ei A1, mutta jotkin tehonormit 125cc koneille.

Tietääkseni kaikki täysitehoiset 1GU koneet on jälkikäteen muutettuja. Aika haluttuja näkyy niillä olevan nuo YPVS servon osat. Sen sijaan 1GU mallien CDI bokseja eivät kauhean suuressa arvossa pidä. Huomattavasti helpompi saatavuus englannista, kuin täältä meiltä.

Edit: Korjataanpahan sen verran, että videon DT ei välttämättä olekaan MK3 vaikka vuosimallin perusteella pitäisikin, vaan voi olla rakenneltu hybriidi (jolloin mallimääritys on hivenen hankalaa). Näkyykin olevan MK1 mallin takahaarukka, johon en heti osannut kiinnittää huomiota. Myös sivunumerokilpien muotoilu viittaa MK1 malliin. MK2 mallissa oli jo uudempi takahaarukka. - http://img692.imageshack.us/img692/1889 ... aminen.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.1.2011 17:23

-Zone- kirjoitti:Faktaosioon lisätty : Yamaha RD 125 LC YPVS Jarrulevy.pdf - http://www.mediafire.com/?ag9dxyljuub9zmf ...

Kysellääs muutes taas tätäkin: Josko joku vaikka viitsisi mitata samat mitat 18" vanteella olevasta 10w jarrulevystä ja ilmoittaa mulle. Selvittelen sitten, että onko jossain mallissa mahdollisesti myös tuohon vanhempaan saatavissa korvaavaa jarrulevyä. En viitsisi hommata levyä pelkästään mittaustarkoitukseen itselleni.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.1.2011 13:30

Erikoista, että Athena valmistaa big bore sylinteriä RD 80 LC mallille ( http://tinyurl.com/62msycp ) ja RD 350 LC:lle, mutta ei RD 125:lle. Kolmepuokin ymmärtääkin, mutta luulisi 125cc mallia olevan enemmän käytössä erpuolilla maailmaa, kuin 80cc mallia.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 26.1.2011 15:51

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 10:08, muokattu yhteensä 1 kerran