Yamaha RD 125

@Lauri
Pyörä:
Derbi DRD Racing 08 + Yamaha DT 125
Paikkakunta:
<|Koskenkorva City|>
Liittynyt:
7.6.2008 10:51
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut @Lauri » 27.5.2011 15:30

Itse en ole löytänyt tohon DT.seen ku läppiä. ja eikö täällä voisi kysellä ku onhan näissä kumminkin sama konekin?
pykis1
Pyörä:
Yamaha RD 125 lc
Liittynyt:
16.4.2010 22:52
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut pykis1 » 30.5.2011 13:13

@Lauri kirjoitti:Itse en ole löytänyt tohon DT.seen ku läppiä. ja eikö täällä voisi kysellä ku onhan näissä kumminkin sama konekin?

Ensinnäkin riippuu iästä. Ja Detsiin ei esim. käy sama putki, välttämättä ei edes samat läpät (jossain on vähän leveämmät kuin rd:eessä). Mopo-sportin sivuilta löytyy tehoputki:
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=54026
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 30.5.2011 16:28

pykis1 kirjoitti:
@Lauri kirjoitti:Itse en ole löytänyt tohon DT.seen ku läppiä. ja eikö täällä voisi kysellä ku onhan näissä kumminkin sama konekin?

Ensinnäkin riippuu iästä. Ja Detsiin ei esim. käy sama putki, välttämättä ei edes samat läpät (jossain on vähän leveämmät kuin rd:eessä). Mopo-sportin sivuilta löytyy tehoputki:
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=54026

Pykis1:n vastaus oli sen verran virheellinen ja epäselvä, että oikastaan.

Jos dt on vuosimallia 82-87, niin kone on sama RD:n kanssa ja läpätkin siis sopii. Riippuu vain vuosimallista, onko se DTLC1,2,vai3 mallia. http://img192.imageshack.us/img192/1889 ... aminen.jpg - Laurin galleriaa kun vilkaisee, niin näkyy olevan DTLC2 tai 3 jossa on jonkun muun mallin keula.

Vuonna -88 tullut DTR malli on jo eri koneella ja tässä on siis se leveempi läppäventtiili (6läppäinen). pykis1:n linkittämä tehari on tähän DTR koneeseen. Ei siis sovi Laurille, kun menee eri puolelta runkoakin. Moposportissa on kyllä DTLC malliin vielä muutama kappale tehareita. (Tuotekoodi: 54014 hakukenttään niin löytyy)

Muun virityksen osalta menee paljolti samoin, kuin RD:n kohdallakin, eli läpät nyt taitaa olla ainoat valmiit mitä viritysosaa enää mistään saa. Kierronkautta kyllä VFORCE3 läppäventtiili onnistuu, samaten männän saa 180cc pyttyyn jos itse pytyn jostain vielä löytää. Näistä oli juttua faktaosiossa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
@Lauri
Pyörä:
Derbi DRD Racing 08 + Yamaha DT 125
Paikkakunta:
<|Koskenkorva City|>
Liittynyt:
7.6.2008 10:51
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut @Lauri » 2.6.2011 1:27

Kiitoksia vastauksista vielä sellanen että meneekö ton vanhemman dt:n sylinteri missä ei ole ypvs:ää tähän uudempaan missä on ypvs??
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.6.2011 12:19

@Lauri kirjoitti:Kiitoksia vastauksista vielä sellanen että meneekö ton vanhemman dt:n sylinteri missä ei ole ypvs:ää tähän uudempaan missä on ypvs??

Menee, mutta kannen joutuu ottamaan myös vanhemmasta 10W koneesta. Tietty kannentiiviste täytyy tilata myös 10W mallisen.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.6.2011 21:45

http://img143.imageshack.us/img143/3848/08062011r.jpg
Ei aivan huonosti ideoitu tuokaan väriyhdistelmä. Alkuperäinen RD tarra ei vain enää oikein istu. Näkyy olevan uudemman TZR mallin vanteet alla, kuten etu ja takahaarukkain. Huomatkaa, että pakoputki on niinikään TZR mallista. Näin se siis istuu RD yamahaan jos joku on asiaa miettinyt.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
HepeXi
Pyörä:
Yamaha RD 125 LC
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
29.8.2006 16:01
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut HepeXi » 11.6.2011 2:56

Olipa kyllä mukava kun ajaa päräytettiin kaverin kanssa tuohon rantaan kevareilla (sillä itsellä KTM) niin heti tuli monenmoista ihmettelijää RD:n ympärille ja kehuskelivat et oli aikoinaan hyvä kemmu :lol: Oon muuten suunnitellu tässä,että kokeilisin ihan kokeilumielessä,mitenkä ärdee toimis tuommosella rg gamma suzukin putkella,kun on tuolla tallinperukoilla ylimääräisenä.. Ja myös tetsarin putkea ois tarkoitus tässä kesänmittaan testailla rd:ssä,kun tuli semmonen bongattua tuolta paikallisesta romunkeräyksestä :roll:
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut RMK » 11.6.2011 4:21

Alkaa RD:t pikkuhiljaa liikkua, hyvä! Itsellä tuli aloitettua toissailtana sadan kilsan lenkillä. Piti vielä akkukin uusia. 26€ orkkis Yuasa, ei paha! Mukava taas ajella, kun on etujarrussa hyvä tunto.
HepeXi
Pyörä:
Yamaha RD 125 LC
Paikkakunta:
Raahe
Liittynyt:
29.8.2006 16:01
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut HepeXi » 11.6.2011 12:31

RMK kirjoitti:Alkaa RD:t pikkuhiljaa liikkua, hyvä! Itsellä tuli aloitettua toissailtana sadan kilsan lenkillä. Piti vielä akkukin uusia. 26€ orkkis Yuasa, ei paha! Mukava taas ajella, kun on etujarrussa hyvä tunto.

Meilläpäin on tänäkesänä ilmaantunu yks RD 125 LC lisää ja vieläpä näyttäisi orggikselta 8) Ilmeisesti muuallakin kuin enklannisa on hiffattu alkaa laitteleen näitä rd:itä :P
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.6.2011 13:43

RMK kirjoitti:Alkaa RD:t pikkuhiljaa liikkua, hyvä! Itsellä tuli aloitettua toissailtana sadan kilsan lenkillä. Piti vielä akkukin uusia. 26€ orkkis Yuasa, ei paha! Mukava taas ajella, kun on etujarrussa hyvä tunto.

Minä olen tuossa kanssa jonkin verran ajellut, kun on ilmoja ollut. Onnistuin eilen RD:llä saamaan jonkun hiton lentomurkun yms vasempaan silmään. Näitä itikoita silmässä on sattunut ennenkin kun on tullut ajeltua visiiri ylhäällä, mutta tälläpä kertaa mokoma purikin luomeen. Aika lujaakin vielä. Nousi oikea pieni patti ja punotti. Kirveli silmäkin muutaman tunnin. Muutoin on ollut oikein mukava viettää aikaa RD:n satulassa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
RMK
Liittynyt:
13.5.2008 17:24
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut RMK » 11.6.2011 16:29

-Zone- kirjoitti:
RMK kirjoitti:Alkaa RD:t pikkuhiljaa liikkua, hyvä! Itsellä tuli aloitettua toissailtana sadan kilsan lenkillä. Piti vielä akkukin uusia. 26€ orkkis Yuasa, ei paha! Mukava taas ajella, kun on etujarrussa hyvä tunto.

Minä olen tuossa kanssa jonkin verran ajellut, kun on ilmoja ollut. Onnistuin eilen RD:llä saamaan jonkun hiton lentomurkun yms vasempaan silmään. Näitä itikoita silmässä on sattunut ennenkin kun on tullut ajeltua visiiri ylhäällä, mutta tälläpä kertaa mokoma purikin luomeen. Aika lujaakin vielä. Nousi oikea pieni patti ja punotti. Kirveli silmäkin muutaman tunnin. Muutoin on ollut oikein mukava viettää aikaa RD:n satulassa.

Auts! Mulla on ajaessa kerran osunut amppari otsaan ja pistänyt saman tien. Kyllä kirveli ja silmäkulma turposi aika hurjan näköiseksi.
Muuten aika hyvin pysyi RD:n lämmöt kurissa, mittari näytti vain vähän yli puolen välin. Kasikympin tiellä vähän nousi, mutta laski saman tien kun käännyin hitaammalle tielle. Mites teidän RD:n lämmöt, pysyykö aisoissa näillä keleillä?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.6.2011 16:42

RMK kirjoitti:Mites teidän RD:n lämmöt, pysyykö aisoissa näillä keleillä?

Kun oikein rivakas tahti on päällä, niin hitusen puolenvälin yläpuolelle menee. Sellaista 90-100km/h kun ajelee, niin pysyy juuri puolen välin alapuolella. Mullahan on tuossa TZR terppari, jossa on avautumislämpötila RD:tä hitusen matalampi. Huolestuahan tarvitsee vasta, jos alkaa kipumaan sinne puna-alueelle. Silloin alkaa vesi kiehua. Purkuosat.net tuli joskus kateltua isojen pyörien sähköflektejä, että jos joskus sellaisen hommaisi ja tohon modaisi. Voisi olla kaupunkiliikenteeseen hyvä lisä, kun ajoviima jää vähäisemmäksi. Esim jostain CBR 600 mallista saisi kooltaan aikas passelin.

Ampiaiset on myös tuttuja. Mopoikäisenä, kun mummolasta tulin ja oikaisin mettäpolun kautta, niin jostain kuusenoksasta yms putosi ampiaispesä kaulaukon kautta T-paidan sisään. 7 pistosta kerkesin siinä vartaloon saamaan. Kyllä siinä tuli ohjelmaa tunturi supersportin päällä ja ilma oli vähän aikaa täynnä käsiä. Saatoin olla hiukka huvittava näky huitoessani ja huutaessani kypärä päässä keskellä metsää. Silloin ei tosin paljoa naurattanut. Nykyään muisto muiden joukossa.

Muutes.. Jos yliherkkyyttä jollain on ampiaisiin, niin kantsii pitää siellä taskussa tai työkalujen joukossa kyypakkaus mukana. Ihan varmaa on, että kun ampiainen nappasee, ei se sitä apteekin pihalla tee ;) MP:n päällä tahtoo tulla ne nappasut kaulan lähettyville ja muutoinkin ylävartaloon. Jotkut on niin herkkiä ampiaisille että turpoo hengitystiet umpeen. Kaulaosuma voi olla jo kohtalokas.

Kaverilla mojautti kimalainen sormeen ja naama turposi ihan muodottomaksi. Vietiin polille ja oli useamman tunnin siellä. Muutama vuosi sitten tapahtui. Ei tiennyt itsekään, että oli yliherkkyyttä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.6.2011 22:33

Tulin tuossa juuri ajelemasta. Hitto, mä en ikinä totu varatankille menoon. :D

Lähes aina käy vielä niin, että on täyskiihdytys päällä ja yli 100 vauhtiakin, kun menee varatankille. Tuo mun peli ei edes varoita mitenkään. Yht-äkkisesti kone vain hyytyy. Ensin sitä kerkiää meinaamaan, että nyt jotain levis. Pianhan sen diagnosoi kun on läpinäkyvä letku ja suodatin, että gason puutehan se vain. Pitäis kyllä ihan oikeasti duunata vähintään bensavalo tuohon joka syttyis vähän ennen varatankkia. Esim ledi. Siitä ei tuo mittariston ulkonäkökään edes juuri muuttuis. Piti tuohon bensamittarikin tehdä, mutta en sitten laitakaan. Bensavalo vois olla riittävä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-jho-
Pyörä:
1k4
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
21.3.2008 12:13
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -jho- » 12.6.2011 0:13

Täällähän on poristu! Hyvä juttu se. Joo itellä tullut reilu 2000km mittariin tänä kesänä, eli ihan mukavasti on tullut ajettua. Aiempi ypvs ongelma ei ole vielä kokonaan kadonnnut, mutta ypvs toimii nyt huomattavasti enemmän. Muutos tapahtui sähköjen sorkkimisen jälkeen eli todennäkösesti jossakin piuhassa vika. Viimeksi kun niitä sähköjä katsoin, niin sillä hetkellä ei ollu yleismittaria käytössä eli ei arvoja voinu katella. Sillon kuitenkin tuli itse sähkömoottori testattua ja se toimii hyvin. Samalla vaseloin hammasrattaa sieltä.

Sitten tuohon lämpö ongelmaan. Eli Oulussa keskustassa tulee paljon ajeltua ja ongelmana on lämpöjen reipas nousu :S Eli siis tuossa paisarissahan on tuo "näyttö" niin siitä huomaa kun alkaa kuplia tuleen pintaan :S ja mittari on erittäin lähellä punaista. Olen tuossa miettiny että jos ottaisin termostaatin kokonaan pois, kun kylmillä ilmoilla ei paljon tuu ajettua. Siitähän ei mitään haittaa ole? Olen myös jonkun verran kyselly noita tzr käytettyjä termostaatteja, mutta kukaan myyjä ei jaksa alkaa niin pikkuosaa lähettämään.

Muuten RD kulkee erinomaisesti! Nopeus on riittävää ja sitä kiihtyvyyttä enemmän haen. Ainakin omasta mielestä tuo kiihtyy ihan perhanan lujaa, 100 kelaa lasiin vähän turhankin nopeaa (lue: kortti oli kuivumassa). Tuossa yks kaunis päivä virittelin kameran kiinni tankkiin ja ajelin ympäriinsä 20 minuuttia, mutta kuvaa tarkasteltaessa kamera liikahti ensimmäisessä kiihytyksessä ja näin ollen videossa näkyy tankin kiiltävä maalipinta 19 minuutin ajan :D Joku päivä pitää ottaa uudestaa ja ladata se juutuubbiin.
Awesome Piaggio Nrg Project
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.6.2011 1:31

-jho- kirjoitti:Muutos tapahtui sähköjen sorkkimisen jälkeen eli todennäkösesti jossakin piuhassa vika.

Luultavimmin näin on. Sitkeällä metsästyksellä yleismittarin kanssa luulisi vian löytyvän.

-jho- kirjoitti:Olen tuossa miettiny että jos ottaisin termostaatin kokonaan pois, kun kylmillä ilmoilla ei paljon tuu ajettua. Siitähän ei mitään haittaa ole?

Voihan sen tietty ottaa pois. Kone vaan lämpiää hitaammin normaaliin. Joskin jos kaikki on ok, niin pitäisi toimia ilman terpparin poistoakin. Oletko tarkistanut terpparin aukeamislämpötilan?. Eihän kansi vuoda? (mun pääsi keittään ja kansi kieroutui.(faktaosiossa juttu)) Onko sulla kaasarin kurkun esilämmitys käytössä? Se kun on näin kesällä ihan turha. Oletko tsekannut vesipumppua?. On nimittäin useammasta kuin 2:sta yamahasta irronnut ne pumpun siivet akselista. Se siipiratas on liimalla kiinni. Uusintaliimaukseen voisi käyttää 2-komponenttista veneliimaa joka kestää mahdollisimman paljon lämpöä. reilu 120 astetta olis jo ihan riittävä kesto.

-jho- kirjoitti:videossa näkyy tankin kiiltävä maalipinta 19 minuutin ajan

Oikea rd-mieshän jaksaa tunninkin ihailla reilu parikymmentä vuotta vanhan yamahan tankin maalipintaa vaikka ei moottorin pärinää taustalla kuuluisikaan. Voi kyllä olla, että youtubessa ei saisi kovin arvostusta, kun taitaa olla ne rd-miehet niin vähissä jo :P
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein