GasGas SM/EC 125

Eläkeläinen
Pyörä:
GSX-R 1000 K8
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
13.7.2008 20:22
GasGas SM/EC 125

ViestiKirjoittanut khor » 21.10.2010 18:08

Vanhat viestit.

Messico kirjoitti:Kirjottelen etusivulle juttua tässä flunssassa aikani kuluksi, mikäili joku haluaa parannella tekstiä, niin yv:llä viestiä. Mielestäni etusivulla kun on juttua, niin enempi säästyy tilaa paskanjauhantaan eikä tule niitä "turhia kysymyksiä" :)

Jos teksti kelpaa etusivulle, niin joku mode vois pistää sen sinne.

"Gas Gas SM125 & EC125 (2t)


Gas Gas SM125 & EC125 ovat ratapyöriä, jotka on mahdollista myös saada valkokilpisiksi.

Hyvää:
+Tehokas moottori
+Moottorin luonne
+Ulkonäkö
+Säädettävät osat mm. iskunvaimennus
+Kasattu parhaista osista
+Ketterä sekä helppo ajaa

Huonoa:
-Hinta
-Alavääntö
-Huoltoväli
-Bensan- ja öljynkulutus
-Sivujalka
-Leipurin maineessa (?)

+/- Kisamaiset äänet

Teho:
A1: ~5hp
TT: ~30hp

Huiput: Väleistä riippuu. SM malli vakio-väleillä noin 130-140km/h.

Kuristuksena näissä on maahantuojalta tullessaan putken alkukäyrässä, äänenvaimentimen päässä, ilmanputsarissa sekä pakoaukonsäädin on lukittu ala-asentoon. Tuorevoitelua ei tuttuun tyyliin näissä ole, joten 2% 2-tahtiöljyä bensan sekaan joka tankkauksen yhteydessä. Pyörä on kasattu parhaista osista, joita tukee mm. Öhlins, Marzocchi, Messico, HEBO, Michelin ym ym. Tankin koko on 9L, jolla ajelee ajosta riippuen ~60-100km.

Katukäyttöön tätä peliä ei luonnollisesti suositella korkean huolto-välin, kisakireyden sekä bensan kulutuksen takia. Pyörä ei tykkää "tasa-kaasuttelusta", eli kaasua on pumpattava matkan aikana, kaasun asento on oltava kierrosten mukana sekä lämmitettävä ennen liikkelle lähtöä huolellisesti. Moottori on luonteeltaan yläkierroksinen, joten verrattuna kilpailijoihin (TM,KTM,WR), ovat alaväännöt olemattomat, eli kytkintä saa luisutella. Eli pyörä rakastaa yläkierroksia ja ytyä tuntuu olevan myös siellä.

Mittaristo on digitaalinen, kaikilla mausteilla varustettu sekä selkeä luettava säällä kuin säällä. Uutena mittaristo kusee pikkasen ylöspäin, mutta pienellä vaivalla sen saa kalibroitua oikein. Myös iskunvaimennus ja keula on säädettävä. Maahantuojalta tullessa perä on aivan liian matala ja sitä sietää säätää jos pituutta löytyy enemmän kuin 160cm.

Varaosia myy:
-Maahantuoja, Ahvala Racing http://www.gasgas.fi
-Kaikki Gas Gas- jälleenmyyjät, esim. http://www.cellenmc.fi
-Muoveja, ym. http://www.jokaosa.fi

Huoltoja ja hintoja:
-Laatikkoöljyt 400-600km välein (15¤)
-Tulppia 1-2tkm välein (12¤), alkuaikoina enemmän
-Ketjuöljyt, ilmanputsariöljyt, ilmanputsarit, ketjut, rattaat ym
-Mäntäsarja 3-6tkm (120¤)
-Koneremppa 8-15tkm välein:
-Kiertokankisarja (~130e)
-Tiivistesarja (~50e)
-Laakerit (~100-150e)

Muuta huomioitavaa:
-Poliisit kiinnostuu ehkäpä liikaakin pyörästä
-Hana suljettava joka kerta ajon jälkeen, kaasari tulvii bensaa kun pyörä ei ole käynnissä ja pyörä kallellaan.
-Penkki hemmetin kova
-Vakio kilventeline ruma, jonka saa kyllä nätiksi leikkaamalla saumaa pitkin, jonka jälkeen kilvenkulma on tosin laiton.
-Maahantuojalta pyörä on rekisteröity kahdelle, sekä kädenpaikat toiselle matkustajalle, mutta jalkatapit puuttuvat."

Johnsson kirjoitti:Lisätään tohon alkuviestiin että lähes kaikki varaosat ja muut tarvikkeet löytyy Gasgas-onlinesta tuotenumeroilla.
You can live more in five minutes going flat out on a motorcycle than a lot of people do in a lifetime.
Pyörä:
kasawika, 300ec
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2006 12:43

ViestiKirjoittanut Johnsson » 21.10.2010 21:22

Lisätään tohon alkuviestiin että lähes kaikki varaosat ja muut tarvikkeet löytyy Gasgas-onlinesta tuotenumeroilla.
Jos nyt vaikka saatais vähemmän noita samoja turhia kyselyjä :)
Liittynyt:
6.4.2010 8:43

ViestiKirjoittanut justusv » 26.10.2010 20:47

Onko kellään käsitystä meneekö Ktm EXC mallisessa pyörässä olleet supermotovanteet, 3,5 ja 4,5 leveet, suoraan Gas Gas EC malliseen pyörään? kiitokset vastauksista jo etukäteen.
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 27.10.2010 15:05

justusv kirjoitti:Onko kellään käsitystä meneekö Ktm EXC mallisessa pyörässä olleet supermotovanteet, 3,5 ja 4,5 leveet, suoraan Gas Gas EC malliseen pyörään? kiitokset vastauksista jo etukäteen.


Ei mene suoraan. Holkit joudut tekemään ainakin.
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
5.10.2008 13:44

ViestiKirjoittanut Jumatuse » 2.11.2010 17:16

http://www.nettimoto.com/gas-gas/ec/1038885 Kommentteja tuosta vehkeestä? Onko tuttu täältä foorumeilta? Aika aikasin tehty koneremppaa tonne alakertaan jos 5000km kohdalla vaihdettu kuluvia osia? Keksiikö joku syytä? Mitä pitäisi kysellä myyjältä? :)
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 2.11.2010 17:34

Oisko leiponu tai sitten vaan rahaa niiiiin maan vitusti että rempannu samalla? Kuka tietää :lol: Muuten ihan näppärän näkönen lelu. Käy ihmeessä koeajamassa jos ei kaukana ole niin siinähän sitä huomaa jos joku ei toimi niinku pitäs.
Paikkakunta:
Luvia
Liittynyt:
5.10.2008 13:44

ViestiKirjoittanut Jumatuse » 2.11.2010 17:43

Nii ku olisiki lähellä :D Yli 3h ajomatka ja oma pyörä pitäis vaihtaa tuohon. :/ Lisää mielipiteitä vain :) Ilmoituksessa lukee että käytetty Mobilin täyssynteettistä 2-tahti öljyä. Eihän se ole mitään laadukasta? Pitäisi käyttää Motul 710 vai jopa 800 näissä vehkeissä?
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 2.11.2010 17:48

Ei se niin tarkkaa ole onko siellä kalleinta vaiko vähän "huonompaa" öljyä käytetty, samalla tavalla ne toimii siinä kisaenskassakin, tukkoon voipi vetää nopeempaa jos hissuttelee. Vaihteistossa nyt toimii eri öljyt eri tavalla, Itellä toimi hondassa vaan MTX kunnolla ja joillain sitten muissa katulaiskoissa ihan jotkit nesteen öljyt toimi yhtä hyvin.
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 3.11.2010 19:58

Ihan nätti vehje, käy ostaa pois jos ylimäärästä on eikä hinnallakaan pahemmin pilattu.

Eipä sillä niin merkitystä ole mitä sinne tankkiin laittaa, kunhan ei mitään teboilin 2t mixiä tai vastaavaa sinne mene laittamaan 5% seoksilla.

Jos sitten uutena GG-omistajana ilmenee noita lastentauteja niin entisiä topic:eja selaamalla löytyy vinkkejä niihin... mm. nestekytkin ja sähköt jotka on korjattavissa mikäili et ole peukalo keskellä kämmentä.
Liittynyt:
3.12.2007 18:32

ViestiKirjoittanut Larv- » 8.11.2010 12:23

Mitä h*lvettiä ne siellä Ahvalalla ja GGn tehtaalla säätää koko ajan. Täs syyskuun alus tilasin sieltä osia moottoriin ja sitte ne tuli sieltä syyskuun lopus, sitte kun kokoaminen oli alotettu ja saatu melkeen valmiiksi pytty vain puuttu, niin kiertokanki oli liian pitkä, no sitte laitettiin se takasin Ahvalalle ja ne lähetti sen tehtaalle, siis 28 syyskuuta, noh täs perjantaina pitkän odotuksen jälkeen ne sai jopa tuotua perille uuden kiertokangen. Kokoamisen alettua huomattiin että kiertokangen yläpään reikä on liian iso eli liian väljä neulalaakerille.. Taitaa olla kyllä ensimmäinen ja viimenen GasGas merkkinen pyörä minkä ostan kun eivät s*atana osaa laittaa oikeaa osaa tulemaan -08 pyörään. Ja täs on odotettu 2kk osia jotka ovat olleet vielä vääriä.. Saa nähdä kauan nyt saa odottaa Taas uutta kiertokangea.. Niin ja kun itse en sitä korjaa niin korjaus kustannukset kasvaa sitä mukaa mitä sen pitää purkaa ja koota se kone, ei ollu ku 3kerta kun purkas koneen ja 2 kerta kun kasannu.
Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 19:07

ViestiKirjoittanut robbani » 8.11.2010 23:00

ite oon odottanut takapyörän laakereita kans abaut 2k ja jarrupaloja jouduin melkein kesän odottamaan :roll:
Liittynyt:
3.12.2007 18:32

ViestiKirjoittanut Larv- » 8.11.2010 23:49

robbani kirjoitti:ite oon odottanut takapyörän laakereita kans abaut 2k ja jarrupaloja jouduin melkein kesän odottamaan :roll:

Laakereita ei kyllä kannata ahvalalta ostaa :s Kaikki GGn laakerit mitä vain löytyy niin saa suoraan laakeri kaupasta, itse hain juuri Lakeuden Hydrolta eteen uudet laakerit, stefatkin hommasin siin samal. Mutta jarrupaloilla meni kylläsitte aika kauan tulla :S
Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 19:07

ViestiKirjoittanut robbani » 11.11.2010 23:48

Larv- kirjoitti:
robbani kirjoitti:ite oon odottanut takapyörän laakereita kans abaut 2k ja jarrupaloja jouduin melkein kesän odottamaan :roll:

Laakereita ei kyllä kannata ahvalalta ostaa :s Kaikki GGn laakerit mitä vain löytyy niin saa suoraan laakeri kaupasta, itse hain juuri Lakeuden Hydrolta eteen uudet laakerit, stefatkin hommasin siin samal. Mutta jarrupaloilla meni kylläsitte aika kauan tulla :S

ei löytynyt paikallisesta laakerikaupasta :| ja jarrupalat tuli 2 kertaa väärät ja ei meinannut sitten löytyä oikeita :s
Liittynyt:
3.12.2007 18:32

ViestiKirjoittanut Larv- » 12.11.2010 0:01

robbani kirjoitti:
Larv- kirjoitti:
robbani kirjoitti:ite oon odottanut takapyörän laakereita kans abaut 2k ja jarrupaloja jouduin melkein kesän odottamaan :roll:

Laakereita ei kyllä kannata ahvalalta ostaa :s Kaikki GGn laakerit mitä vain löytyy niin saa suoraan laakeri kaupasta, itse hain juuri Lakeuden Hydrolta eteen uudet laakerit, stefatkin hommasin siin samal. Mutta jarrupaloilla meni kylläsitte aika kauan tulla :S

ei löytynyt paikallisesta laakerikaupasta :| ja jarrupalat tuli 2 kertaa väärät ja ei meinannut sitten löytyä oikeita :s

Ahvala osaa :eek:
Pyörä:
kasawika, 300ec
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2006 12:43

ViestiKirjoittanut Johnsson » 12.11.2010 1:56

Ei mulla ainakaan ollu koskaan mitään ongelmaa osien saannissa :D , jos ei lasketa sitä että vierailut ahvalan luona venähti aina parin tunnin keskusteluiks.
Ja eikös GG:n jarrupalat löydy stormiltaki, ainakin näin muistelisin. Varmaan muistakin isommista ja pienemmistä kaupoista jotka myy krossien ja enskojen osia.

E:Tossahan olis supermopon jarrupalat ja siinä EC:n.