Beta RR 125 4T LC

Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 13.7.2018 6:03

Ensimmäisellä sivulla löytyy vinkkejä, killeri pois, B5 johto poikki, EGR poisto tai tukkiminen ja suuttimien vaihto. Noiden jälkeen pitäisi kelata mittariin 100-110kmh.
Pyörä:
Beta 125 LC 4t
Paikkakunta:
kitee
Liittynyt:
11.5.2017 0:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut PieniHiace » 3.9.2018 16:22

Mitäs tuo johtokurin nyppäseminen tekee? Ja oisko ideoita koropalan tekemisee tai ootteko tilannu mistää sopivaa?
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 3.9.2018 16:38

B5 johdon katkaiseminen muuttaa sytytysennakkoa ja moottoriin tulee aavistuksen enemmän voimaa.
Pyörä:
Beta 125 LC 4t
Paikkakunta:
kitee
Liittynyt:
11.5.2017 0:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut PieniHiace » 8.9.2018 2:40

Oisko kellää tietoo mikä mahtas betassa olla ku alku kesästä tulin ajelemasta ja olin lähdössä uusiks huomasin että moottorin vika valo sytty. sitte päätin kummiski lähteä ajamaa mökille. mökillä ku on oli seisonu muutama tunni nii kävin kahtomassa palaako vielä niin oli sammunut. Ja tänää kun menin kauppaan kun tulin kaupasta oli syttynyt uudestaa nyt muutama kerra käyny katsomassa koittanu johtoja kahella oisko mitä häikkää mut ei oo löytyny oisko neuvoja mistä kiikastaa. Uskoisin että jostai ottaa häikkää kun ajossa ei tunnu mittää poikkeamaa.
Liittynyt:
16.9.2018 16:07
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Syncro » 19.9.2018 19:36

Osaisiko joku neuvoa minua seuraavissa asioissa:
1. Sopiiko Betan nelitahtikoneeseen Yamaha wr:n tai Husqvarna smr:n starttimoottoori.
2. Mistä saisin etsittyä tai tietääkö kukaan Beta 125 rr lc nelitahtikoneen startin varaosanumeroa.
3. Runkoa pitäisi hitsata. Tietääkseni migillä se ei onnistu, mutta tigillä onnistuu, tietääkö joku mitä lankaa/lisäainetta hitsauksessa pitäisi käyttää.
4. Runko on maahantuojan mukaan terästä, mutta lisäaineistettua.
Tietäääkö joku tarkemmin teräksen koostumusta?
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 20.9.2018 6:21

1: sopii
2: Betan sivuilla ainakin aiemmin oli varaosaluettelo
3: onnistuu migillä ja tigillä, mielummin jälkimmäisellä
3/4: oletus on errä runko on aika tavallista kromimolyterästä ja ihan normi teräksille tarkoitetulla lisäainelangalla.
Liittynyt:
2.7.2016 23:00
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut V1ltsu- » 24.9.2018 21:55

kellään tietoa mistä saa kaasuttimeen luistin kalvon?
Liittynyt:
2.7.2016 23:00
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut V1ltsu- » 25.9.2018 0:32

Syncro kirjoitti:Osaisiko joku neuvoa minua seuraavissa asioissa:
1. Sopiiko Betan nelitahtikoneeseen Yamaha wr:n tai Husqvarna smr:n starttimoottoori.
2. Mistä saisin etsittyä tai tietääkö kukaan Beta 125 rr lc nelitahtikoneen startin varaosanumeroa.

Rimotoshopista tilasin ite husseen startin ja hintaa tuli 88€ posteineen, kun vastaava maksaa suomessa 390€ npm:mmällä.
Muistaakseni yamaha wr tai yzfr varaosaluettelosta löytyy eikä toimituskaan kestänyt viikkoa pidempään vaikka italiasta asti käsittääkseni tulee.
Pyörä:
Beta 125 LC 4t
Paikkakunta:
kitee
Liittynyt:
11.5.2017 0:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut PieniHiace » 9.10.2018 21:55

Oon katkassu betasta b5 johdon ja laittanu scalvinin kokoputkiston kiinni nii onko välttämätöntä vaihtaa suutinta koska ei ole minkäänlaisia oireita että kävisi laihalla. Sekä pienkonehuollossa sanoivat että suutinta ei tarvitse vaihtaa vaikka vaihtaa putkiston riittää kuulemma että seosruuvii säätää mutta sitä en jostain syystä kaasuttimesta löydä.
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 10.10.2018 6:16

Seosruuvilla ei säädetä muuta kun tyhjäkäynti-pintakaasun alue, eli 1/8 osa kaasu on vaikutusalue, sillä ei todellakaan lähdetä säätämään kokonaisseosta. Säätöohjeet löytyy tekniikka osiosta Minarelli WR keskustelusta ja jos kaasarissa on vakio suuttimet niin todellakin kannattaa vaihtaa suuremmat että kone alkaa toimimaan kunnolla, oli putkisto vaihdettu tai ei.

Betassa on vakioputkisto sen verran hyvä että Scalvin tuo lähinnä mielihyvää siitä että on vaihdettu putkisto, suurempaa hyötyä siitä ei ole versus vakio jonka vaimentimesta on killeri poistettu.
Pyörä:
Beta 125 LC 4t
Paikkakunta:
kitee
Liittynyt:
11.5.2017 0:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut PieniHiace » 28.10.2018 17:06

Miten tuo db killeri kuuluisi ottaa irti kun koittaa ottaa se vaan lonksaa siinä eikä tule ulos millää
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 29.10.2018 6:55

Ensin lukkorengas irti, sen jälkeen killeri lähtee vetämällä ja on lujassa kiinni.
Pyörä:
Beta 125 LC 4t
Paikkakunta:
kitee
Liittynyt:
11.5.2017 0:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut PieniHiace » 31.10.2018 20:58

Millähä työkalulla sais parhaite
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 1.11.2018 6:41

Mulla oli levittävä ulosvetäjä oka laitettiin killerin sisälle ja sen kanssa vedin sen pois. Jo tulee vähänkään ulos niin lukkopihdeillä kiinni ja vetoa sekä vasaralla naputusta.

Jos muuten ei lähde niin poraa takapäädyn pop-niitit ja irroita takapääty, sen jälkeen killeri on helppo irroittaa. Samalla haet Akran naruvillaa tai FMF mattovillaa ja laita uudet villat vaimentimeen jos ne on vähänkään huonossa kunnosa, kestää ja äänet on aika sopivat. Kasaamiseen 5mm RST popparit, mikään muu ei kestä vaimentimessa.
Pyörä:
Beta 125 LC 4t
Paikkakunta:
kitee
Liittynyt:
11.5.2017 0:08
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut PieniHiace » 28.1.2019 20:42

Vaihdoin juuri 130 pääsuuttimen. B5 johto katkaistu, EGR otettu pois ja scalvinin koko putkisto, kun lähtee 3-4 vaihteella (isommalla en ole kokeillu) noin 30-40 vauhdista ja vetää nupi nuri niin hetken jammailee ja nykii ja sitten lähtee niinkun kuuluukin. Joten kysymys kuuluu onko vika tulpassa, liian isossa tai pienessä pääsuuttimessa vaiko liian pieni tyhjäkäynti suutin. ja vaikuttaako nämä pakkaset siihen miten paljon.
cron