TM 125cc

nicke1234
Liittynyt:
30.11.2009 18:59

ViestiKirjoittanut nicke1234 » 30.11.2009 19:09

Moro, rupesin tossa miettiin ku tarvis omaa vaihtaa öljyt, sen verta uus etten oo sillä hirveesti vielä edes ajanu. Luin tuolta aikasemmasta sekä luin noi minor maintenance ohjeet missä ehdoteltiin tota bel ray 85 - 75 w öljyä. Siinä ohjeessa lukee että "change twice per year (with ATF oil)", pikasesti googlasin ja löyty että atf öljy on automaattivaihteistoon öljyä. Kuitenkin toi bel ray on mun käsityksen mukaan hypoidi öljy gl-5 luokituksella mikä tarkottaa sitä että sen pitää kestää ihan helvetin kova rasitus korkeissa lämpötiloissa. Kuitenkaan mitkään ATF öljyt ei täytä näitä standardeja, ainakaan noin yleisesti, koska ne on kevyitä ja laihoja seoksia. Eli mitäs öljyä tonne ny sitte kannattaa kaataa, ainakaan tuota bel rayta ei netistä tilaamatta saa, mieluiten ostaisin suoraa kaupan hyllyltä ainakun siihen on mahdollisuus.

Semmosta.
Samis*
Pyörä:
Tm
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
16.6.2008 19:41

ViestiKirjoittanut Samis* » 30.11.2009 19:21

Bel Ray, Morris, Motul yms... Toimii ihan hyvin.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/76486
Måpå199
Liittynyt:
1.1.2008 15:21

ViestiKirjoittanut Måpå199 » 30.11.2009 19:44

nicke1234 kirjoitti:Moro, rupesin tossa miettiin ku tarvis omaa vaihtaa öljyt, sen verta uus etten oo sillä hirveesti vielä edes ajanu. Luin tuolta aikasemmasta sekä luin noi minor maintenance ohjeet missä ehdoteltiin tota bel ray 85 - 75 w öljyä. Siinä ohjeessa lukee että "change twice per year (with ATF oil)", pikasesti googlasin ja löyty että atf öljy on automaattivaihteistoon öljyä. Kuitenkin toi bel ray on mun käsityksen mukaan hypoidi öljy gl-5 luokituksella mikä tarkottaa sitä että sen pitää kestää ihan helvetin kova rasitus korkeissa lämpötiloissa. Kuitenkaan mitkään ATF öljyt ei täytä näitä standardeja, ainakaan noin yleisesti, koska ne on kevyitä ja laihoja seoksia. Eli mitäs öljyä tonne ny sitte kannattaa kaataa, ainakaan tuota bel rayta ei netistä tilaamatta saa, mieluiten ostaisin suoraa kaupan hyllyltä ainakun siihen on mahdollisuus.

Semmosta.
Meet stormiin taikka allright liikkeesee nii löytyy öljyt: )
http://www.motot.net/galleria/68114 Kommentoi, saat keksin ;P :D
Escalator
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
12.5.2006 19:29

ViestiKirjoittanut Escalator » 30.11.2009 20:59

nicke1234 kirjoitti:Moro, rupesin tossa miettiin ku tarvis omaa vaihtaa öljyt, sen verta uus etten oo sillä hirveesti vielä edes ajanu. Luin tuolta aikasemmasta sekä luin noi minor maintenance ohjeet missä ehdoteltiin tota bel ray 85 - 75 w öljyä. Siinä ohjeessa lukee että "change twice per year (with ATF oil)", pikasesti googlasin ja löyty että atf öljy on automaattivaihteistoon öljyä. Kuitenkin toi bel ray on mun käsityksen mukaan hypoidi öljy gl-5 luokituksella mikä tarkottaa sitä että sen pitää kestää ihan helvetin kova rasitus korkeissa lämpötiloissa. Kuitenkaan mitkään ATF öljyt ei täytä näitä standardeja, ainakaan noin yleisesti, koska ne on kevyitä ja laihoja seoksia. Eli mitäs öljyä tonne ny sitte kannattaa kaataa, ainakaan tuota bel rayta ei netistä tilaamatta saa, mieluiten ostaisin suoraa kaupan hyllyltä ainakun siihen on mahdollisuus.

Semmosta.


Pelkkää Bel-rayta vaan koneeseen eikä mitään muuta liirumlaarumia. Puromotor ja R.M. Heino myy. Kallista mutta suojaa erittäin hyvin. Omassa puolikkaassakin käytetty pelkästään bel-rayta alusta saakka. Tehdas suosittelee ja kone tykkää. Laatikon öljyt kannattaa (aivan sama mitä kukaan spede sanoo) vaihtaa 500km välein. Mielummin usein kuin harvoin.

Vihdoinkin 5kk odotuksen jälkeen. Suoraan tehtaalta, Italiasta. Nyt kelpaa..
It's a fine line between life and death. Dare to walk on that line?
nicke1234
Liittynyt:
30.11.2009 18:59

ViestiKirjoittanut nicke1234 » 1.12.2009 9:33

oliko escalator kallis setti? tyylikästä. Sulla ku on kans toi 250 nii meneekö esim 125cc katteet ja tarrasarjat heittämällä kiinni, tai ylipäätään 125cc osat?

Tosta öljystä vielä sen verran että ei ollu ainakaan all rightin myymälässä bel raytä eikä oo stormin nettisivuilla, motorexiä sieltä kyllä löyty. Tarvii koittaa metsästää lisää kuhan kerkee.
smu-
Pyörä:
exc -09, myyty ;<
Paikkakunta:
Vantaa, kogE!
Liittynyt:
25.4.2008 15:42

ViestiKirjoittanut smu- » 1.12.2009 13:19

Scatteriltakin löytyy bel-rayn öljyä kans ja tietty puromotorilta niin kuin tossa aijemmin jo mainittiin.
seeimu
Pyörä:
250 nelkku Temmeli
Liittynyt:
13.4.2009 19:29

ViestiKirjoittanut seeimu » 3.12.2009 14:55

Escalator kirjoitti:
nicke1234 kirjoitti:Moro, rupesin tossa miettiin ku tarvis omaa vaihtaa öljyt, sen verta uus etten oo sillä hirveesti vielä edes ajanu. Luin tuolta aikasemmasta sekä luin noi minor maintenance ohjeet missä ehdoteltiin tota bel ray 85 - 75 w öljyä. Siinä ohjeessa lukee että "change twice per year (with ATF oil)", pikasesti googlasin ja löyty että atf öljy on automaattivaihteistoon öljyä. Kuitenkin toi bel ray on mun käsityksen mukaan hypoidi öljy gl-5 luokituksella mikä tarkottaa sitä että sen pitää kestää ihan helvetin kova rasitus korkeissa lämpötiloissa. Kuitenkaan mitkään ATF öljyt ei täytä näitä standardeja, ainakaan noin yleisesti, koska ne on kevyitä ja laihoja seoksia. Eli mitäs öljyä tonne ny sitte kannattaa kaataa, ainakaan tuota bel rayta ei netistä tilaamatta saa, mieluiten ostaisin suoraa kaupan hyllyltä ainakun siihen on mahdollisuus.

Semmosta.


Pelkkää Bel-rayta vaan koneeseen eikä mitään muuta liirumlaarumia. Puromotor ja R.M. Heino myy. Kallista mutta suojaa erittäin hyvin. Omassa puolikkaassakin käytetty pelkästään bel-rayta alusta saakka. Tehdas suosittelee ja kone tykkää. Laatikon öljyt kannattaa (aivan sama mitä kukaan spede sanoo) vaihtaa 500km välein. Mielummin usein kuin harvoin.

Vihdoinkin 5kk odotuksen jälkeen. Suoraan tehtaalta, Italiasta. Nyt kelpaa..



Paljon makso noi? on pirun siistit :D, nimittäin tommoset seuraavaks voi ostaa :D
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 3.12.2009 19:19

Kävin heittää viimese kikkailulenkin temmillä :) Toimi niin helvetin hyvin ja meni että harmittaa myydä :lol: Ikävä tulee <3
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
Escalator
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
12.5.2006 19:29

ViestiKirjoittanut Escalator » 4.12.2009 13:04

Paljon makso noi? on pirun siistit :D, nimittäin tommoset seuraavaks voi ostaa :D


Erittäin kalliit kun otetaan huomioon että puhutaan tarrasarjasta. Tota tarrasettiä ei ihan noin vaan osteta. Hyvä kun tehtaalta löyty yksikin setti. Tm racing kun ei enää valmista vanhemman polven kisatarroja.
It's a fine line between life and death. Dare to walk on that line?
Epi_
Pyörä:
detsi 125 07
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
28.3.2007 17:29

ViestiKirjoittanut Epi_ » 4.12.2009 13:28

Escalator kirjoitti:
Paljon makso noi? on pirun siistit :D, nimittäin tommoset seuraavaks voi ostaa :D

Erittäin kalliit kun otetaan huomioon että puhutaan tarrasarjasta. Tota tarrasettiä ei ihan noin vaan osteta. Hyvä kun tehtaalta löyty yksikin setti. Tm racing kun ei enää valmista vanhemman polven kisatarroja.
Kuulostaa epäilyttävästi vähän siltä ettei kaveri vaan halua että kukaan muu menee edes yrittämään ostoa :lol:

E: Jos nyt alat miettimään tarkemmin niin postauksen kolme ensimmäistä lausetta kuulostaa aika typerän teennäisiltä ja että asiaa on kaikin mahollisin keinoin yritetty sanoilla suurentaa, eli tässä tapauksessa sitä sarjan hintaa + vaikeaa saatavuutta.

Sori offtopic mutta oli pakko sanoa :) En oo kirjottamassa aiheesta enempää.
Viimeksi muokannut Epi_ päivämäärä 5.12.2009 5:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Escalator
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
12.5.2006 19:29

ViestiKirjoittanut Escalator » 4.12.2009 19:35

Juuri näin. Mopopoikafilosofia pähkinänkuoressa.
It's a fine line between life and death. Dare to walk on that line?
Tropicalll
Pyörä:
125 EXC '10
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.7.2009 1:55

ViestiKirjoittanut Tropicalll » 6.12.2009 12:43

|TgNox| kirjoitti:
Tropicalll kirjoitti:Kuis usein tälläseen tarvii mäntä vaihtaa, ja paljon se mäntä maksaa? Ja miten nää on kuristettu (08-09)?

Mäntä kadulla 60-80h ja maksaa ~100-150€ paikasta riippuen. Kuristuksista en osaa sanoo mut veikkaisin et pakoputkesta, kaasukahvasta tai ilmanputsarista. Joku ketä tietää voi tarkentaa. ;)


Niin usein? Kuinka moni muka vaihtaa niin usein edes? Ja siinähän täytyy sit jo porauttaa sylinterii ja kantta oikasta, eihän sinne voi loputtomasti niitä lyödä. Aika kalliiks tulee ajella tollasella.. Entäs sit laatikkoöljyt? Kuinka moni niitä muka vaihtaa 500-1000km välein? :D
Samis*
Pyörä:
Tm
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
16.6.2008 19:41

ViestiKirjoittanut Samis* » 6.12.2009 13:03

Kaikki järkevät ihmiset...
http://www.motot.net/talli/kayttaja/76486
tapsuu
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
27.6.2006 12:40

ViestiKirjoittanut tapsuu » 6.12.2009 13:03

Tropicalll kirjoitti:
|TgNox| kirjoitti:
Tropicalll kirjoitti:Kuis usein tälläseen tarvii mäntä vaihtaa, ja paljon se mäntä maksaa? Ja miten nää on kuristettu (08-09)?

Mäntä kadulla 60-80h ja maksaa ~100-150€ paikasta riippuen. Kuristuksista en osaa sanoo mut veikkaisin et pakoputkesta, kaasukahvasta tai ilmanputsarista. Joku ketä tietää voi tarkentaa. ;)


Niin usein? Kuinka moni muka vaihtaa niin usein edes? Ja siinähän täytyy sit jo porauttaa sylinterii ja kantta oikasta, eihän sinne voi loputtomasti niitä lyödä. Aika kalliiks tulee ajella tollasella.. Entäs sit laatikkoöljyt? Kuinka moni niitä muka vaihtaa 500-1000km välein? :D


Idiootti, kaikki vaihtaa ne 10h välein ja kivahan se on väljällä pyörällä ajella...
Mikkolox
Pyörä:
Ktm exc
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
7.3.2008 19:24

ViestiKirjoittanut Mikkolox » 6.12.2009 13:13

Ja näitte pyttyi ei pysty porautella.
Eli kun et vaiha mäntää nii tulee vielä isompi lasku ku pytyt ei oo halpoi.