GasGas Halley 125

C1RCL3
Pyörä:
Husqvarna WRE -08
Liittynyt:
12.9.2011 21:09
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut C1RCL3 » 17.4.2012 15:32

Olen harkinnut tämän pyörän ostoa ensi kevariksi, kun mopot alkaa jo ottaa päähä kun on niin laiskoja :D
Onko kukaan penkittänyt tälläistä?
Ja mitä nyt lukee omistajien kommentteja niin olen saanut sellaisen käsityksen että kyseessä olisi SUURI vikainen pyörä vai riippuuko ihan omistajasta?..
Olisi kiva kuulla suositteleeko edes kukaan tälläistä ostettavaksi ?
Husqvarna WRE 2K8
jepsu``
Liittynyt:
14.12.2009 20:18
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut jepsu`` » 17.4.2012 15:56

Itselläni on ollu kyseinen pyörä 9000 km eikä mitään suurempaa vikaa oo ollu muutakun että öljypumppu on pettäny mutta senyt on kaikiis sähköösiis pumpuus vikana:D Tonnin välein vaihtanu öljyt, tulpan ja putsannu ilmanputsarin niin on pysynyt kunnossa. Itse ainakin suosittelisin pyörää ja olen muutenkin tykännyt! ainut suuri vika on vain se tehon puute mutta saman verran näis on ku husseis säxis ja muis katulussuus.
hejope
Pyörä:
Gas Gas SM Halley 125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.7.2009 18:33
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut hejope » 17.4.2012 19:26

Kyllähän tämä hyvä pyörä on jos sitä osaa huoltaa ja käyttää oikein. Itellä ajettu omasta puolesta nyt n.1800km ja yhteensä 11 200km. Mulla leipo aluks kiinni ja oli vähän kaikkee muutakin paskana ja uusin sitte melkee kaikki kulutusosat pakon edessä, ainoastaan alakerrasta en vaihdellu mitään muuta ku öljyt. n.2000e edestä on mulla kuitteja ja sen jälkeen on toiminu hyvin :) Kallista touhua ja meni pari kolme kuukautta säätämisessä. Itellä tietty kävi vaan vitun huono tuuri ja oli aika heikosti huollettu pyörä minkä ostin, sekä leipominen oli paskan huoltoliikkeen syytä :D

Tehoista sen verran et itellä on TT, messicon putki, kaasarin setit, kuriton ilmanputsari, vforce3 ja 13-38 välit ni huiput on nyt jossain 110kmh tuntumassa ja kiihtyvyys melko hyvä. Noi on kuitenki niin pitkät välit ku tähän halleyyn voi laittaa ja silti huiput tollaset ni kyl niitä tehokkaampiakin kevareita löytyy, tähän pitäis laittaa isompi kaasari (vakio on 26mm) ni sit päästäis 130 lukemiin. Veikkaisin et tehoja löytyis vakikaasarilla ja noilla tän hetkisillä palikoilla n.21-23hp takarenkaalta. Menee kyllä minkä vaan vakion ohi ja kovaa, 0-80kmh n.6s, sekä pysyy kiihtyvyydessä normaalin TT-kevarin kanssa samoissa sinne 100kmh asti, sit tulee siinä kohtaa TT husset ohi pikkusen ja huipuissa kans mut ku laittais esim. keihin 36mm pwk kaasarin (menee suoraan kiinni) ni kulkis sen n.130kmh ja piikki repis keulaa ylös helposti kaasustakin ;)

Ite sanoisin sulle et jos et oo kiinnostunut huoltamisesta / kaipaat enemmän huippuja ja tehoa ja haluut silti kakstahdin ni osta vaikka husse sms, siitä saa enempi tehoa vakiokaasarilla irti ku laittaa TT:ks :D eikä tarvii välttämättä ihan niin paljoo säätää, siinä kuitenki on kokonaan katukone ja tässä kisakoneen alakerta + halleyn kone on muutenki näköjään aika herkkä, niinku kuulopuheiden mukaan EC:nki kone :D Mut jos sulla ei hirveetä pakkoa oo ostaa kakstahtia ni osta nelari, säästät rahaa ;)
Tietenki, jos löydät läpikäydyn, hyvinhuolletun halleyn ni käy kiinni, tä on luotettava pyörä jos sitä on pidetty huolella ja vaihtelee suuttimia kelin mukaan, pesee ilmanputsaria ja vaihtaa öljyjä. Ei tä loppujenlopuks paljoo hoitoa tarvii ku noi pienet asiat muistaa tehä ja ajaa kunnolla :) Osta multa täysin läpikäyty gassu missä seuraava huolto sinä 22tkm hujakoilla (mäntä, alakertaan kevyttä remppaa ja tiivisteitä). Ainoo ennen sitä vaihdettava osa on takarengas joka on melko lopussa :D hintaaki tietty on koska mulla on melkeen 2000e edestä kuitteja tohon.
Tulipas pitkä viesti :D

PS: jos kiinnostuit ni pistä YV:tä ja kattele mun galleriasta kuvia
http://www.motot.net/talli/osat/id35940/ uudenveroiset helvetin hyvät ajohousut, ostakaa!
-linttamummo-
Pyörä:
EX KTM EXC -04, Honda monkey -99
Liittynyt:
26.2.2011 19:40
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut -linttamummo- » 17.4.2012 21:05

hejope kirjoitti:Kyllähän tämä hyvä pyörä on jos sitä osaa huoltaa ja käyttää oikein...

Ei pahalla, kun luin edellisen sivun viestejä niin jotenkin vaikutti siltä että et huolla pyörääsi ollenkaan (tarkista ilmanputsaria, säädä kaasaria, tarkista renkaan laakereita jne.) Heität vaan pyörän kalliiseen huoltoon, ja syytät sitten huoltoliikettä kun taas leikkaa kiinni. Kun 2t leikkaa kiinni niin se on 90% aina kuskin vika :roll:
jepsu``
Liittynyt:
14.12.2009 20:18
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut jepsu`` » 17.4.2012 22:51

kyllon ollu kaverilla huono tuuri! Mutta sitä vain ihmettelen että kuinka sun halley menee vain 110 km/h? oma halley menee samoilla väleillä, hgsllä ja tt setilllä 130 km/h kun hetken hinguttaa?
hejope
Pyörä:
Gas Gas SM Halley 125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.7.2009 18:33
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut hejope » 18.4.2012 7:51

Pummi123 kirjoitti:
hejope kirjoitti:Kyllähän tämä hyvä pyörä on jos sitä osaa huoltaa ja käyttää oikein...

Ei pahalla, kun luin edellisen sivun viestejä niin jotenkin vaikutti siltä että et huolla pyörääsi ollenkaan (tarkista ilmanputsaria, säädä kaasaria, tarkista renkaan laakereita jne.) Heität vaan pyörän kalliiseen huoltoon, ja syytät sitten huoltoliikettä kun taas leikkaa kiinni. Kun 2t leikkaa kiinni niin se on 90% aina kuskin vika :roll:

Hei nyt jumalauta, sä et tunne mua ollenkaa ja noitten syksysten pyörän ongelmien takia väität et mä en huolla pyörääni ? :D Heti pyörän ostettuani vein sen 10tkm huoltoon merkkiliikkeeseen ja niiden piti siellä vaihtaa stefat, jarrupalat ja tarvittavia tiivisteitä koneesta + pakolliset ilmanputsari jne. No, ne vaihto pumpun stefat ja tulpan ja totes vaan et jarrulevyt pitäis vaihtaa mut muuta ei tehny ja pyörä sitten leipo ilmanputsarin hörpättyä vettä sisään kun oletin että se oli vaihdettu niinku piti, mut siinä oliki 2 sormen mentävä reikä. Sit meni kuukausi-pari siihen et tilailtiin uutta pyttyä, mäntää, tiivisteitä, jarrulevyjä jnejne. ja laitettiin niitä kiinni ja säädettiin kaasari. Sen jälkeen oon ajanu sen ~1100km ni ei siinä oo paljoa muuta huoltoa tarvinnu tehä kun vaihtaa öljyt ja tulppa, ilmanputsarin pesen heti kun nä kurakelit alkaa olee ohi. :D

Ja noi kaikki pyöränlaakerit, jarrulevyt ym. kulutusosat oli aiemman omistajan huoltamattomuuden syytä, koska mä en ollu ajanu metriäkään pyörällä ennen sitä 10tkm huoltoa :D
Viimeksi muokannut hejope päivämäärä 18.4.2012 7:57, muokattu yhteensä 1 kerran
http://www.motot.net/talli/osat/id35940/ uudenveroiset helvetin hyvät ajohousut, ostakaa!
hejope
Pyörä:
Gas Gas SM Halley 125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.7.2009 18:33
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut hejope » 18.4.2012 7:55

jepsu`` kirjoitti:kyllon ollu kaverilla huono tuuri! Mutta sitä vain ihmettelen että kuinka sun halley menee vain 110 km/h? oma halley menee samoilla väleillä, hgsllä ja tt setilllä 130 km/h kun hetken hinguttaa?

Ja toi voi olla ihan messicon putkestaki kiinni ( ja vakio änkkä) mut en tiiä, kaveril hävis kans hussesta huipuista 15kmh kun vaihto männän, mulla kans tuntu hävinneen vähän tehoa ku vaihto sen uuden sylinterisetin mut täs on kokoajan alkanu palailee ne tehot et sisäänajon jälkeen on aluks ollu huiput 103, sit vaihdoin pikkusen isomman suuttimen ni meni 106 ja nyt ku kelit on lämmenny ni meni 110 edellispäivänä eli lämpötila vaikuttaa paljonki asiaan koska toi 103 oli n. +1c lämpötilassa ajettu ja 110kmh n.+9c :D
http://www.motot.net/talli/osat/id35940/ uudenveroiset helvetin hyvät ajohousut, ostakaa!
Dokku7
Liittynyt:
27.8.2011 17:13
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut Dokku7 » 18.4.2012 12:00

C1RCL3 kirjoitti:Olen harkinnut tämän pyörän ostoa ensi kevariksi, kun mopot alkaa jo ottaa päähä kun on niin laiskoja :D
Onko kukaan penkittänyt tälläistä?
Ja mitä nyt lukee omistajien kommentteja niin olen saanut sellaisen käsityksen että kyseessä olisi SUURI vikainen pyörä vai riippuuko ihan omistajasta?..
Olisi kiva kuulla suositteleeko edes kukaan tälläistä ostettavaksi ?


En ymmärrä miksi et ostaisi hussen sm:ää samalla hinnal, koska mitä täältä nyt lukenut niin näyttää aikamoisilta pommeilta nää jos melkee jokatoisella on leiponu jne. Ja kulkee vaan 110 kunno vireillä ku verrataa et husse menee 130 pelkäl putkel ja tt-setillä?
C1RCL3
Pyörä:
Husqvarna WRE -08
Liittynyt:
12.9.2011 21:09
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut C1RCL3 » 18.4.2012 14:43

Kotikulmilla on jo muutamia husseja kavereilla eikä ihan heti samanlaista tekisi mieli ostaa, mutta kyllä ne husset vähän luotettavimmilta kuitenkin vaikuttaa kuin nämä GasGasit, vaikka omistajasta se kiinni onkin eikä vain huonosta tuurista.
Ja ostopäätöstähän en ole vielä tehnyt, harkinta vaiheessa vasta. Eikä se kysyminenkään väärin oo ennen ostopäätöksen tekoa?
Husqvarna WRE 2K8
hejope
Pyörä:
Gas Gas SM Halley 125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.7.2009 18:33
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut hejope » 18.4.2012 16:53

Jep, näissä gassuissa (niinku kyllä ihan missä vaan kakstahdissa) se pyörän toiminta on kiinni käytöstä ja huollosta ja ite vaan tyhmänä menin ostamaan pyörän jota ei ollu huollettu niinku pitäis vaan ajettu vaan menemään ja kaikki viat ja puutteet ilmeni vasta oston jälkeen. Kantapään kautta tuli opittua et kattoo vähän tarkemmin mitä on ostamassa :D Nyt on vähän siinä ja siinä et riittääkö rahat pitää tätä gassua ja luultavasti jos ei kesäks tuu töitä ni menee pakkomyyntiin ku ei oo rahaa maksaa vakuutusta ja bensoja+ öljyjä, kun porukat ei halua tästä mitään maksaa ikävä kyllä.

Tohon hussen luotettavuuteen vielä et ihan samaa laatua seki on, jos ei huolla ni paskaks se menee, kaverilla vakiohusseen uponnu rahaa kans lähemmäs 2000e kaikenlaisiin sähkövikoihin ja huoltoihin :D
Osta nelari, suosittelen :)
http://www.motot.net/talli/osat/id35940/ uudenveroiset helvetin hyvät ajohousut, ostakaa!
jepsu``
Liittynyt:
14.12.2009 20:18
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut jepsu`` » 18.4.2012 19:09

Dokku7 kirjoitti:
C1RCL3 kirjoitti:Olen harkinnut tämän pyörän ostoa ensi kevariksi, kun mopot alkaa jo ottaa päähä kun on niin laiskoja :D
Onko kukaan penkittänyt tälläistä?
Ja mitä nyt lukee omistajien kommentteja niin olen saanut sellaisen käsityksen että kyseessä olisi SUURI vikainen pyörä vai riippuuko ihan omistajasta?..
Olisi kiva kuulla suositteleeko edes kukaan tälläistä ostettavaksi ?


En ymmärrä miksi et ostaisi hussen sm:ää samalla hinnal, koska mitä täältä nyt lukenut niin näyttää aikamoisilta pommeilta nää jos melkee jokatoisella on leiponu jne. Ja kulkee vaan 110 kunno vireillä ku verrataa et husse menee 130 pelkäl putkel ja tt-setillä?


Kyllä mun gassu ainakin kulkee 130 km/h samalla vaivalla mitä hussekin eli putki vaihtoon ja kaasarin setti. Mutta mitänyt kavereilla on husseja ollut/on niin en menisi ikään eres koskemaan. kaikki husset mitä tiedän on leiponut parikin kertaa kesäs ihan omia syitään vaikka husse säädetty niinkuin kuuluukin. että enemmänkin husset on leipurin mainees kun nämä.
hejope
Pyörä:
Gas Gas SM Halley 125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.7.2009 18:33
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut hejope » 18.4.2012 20:45

Samaa mieltä, ja suurin tekijä on tietty se miten sitä käyttää. (nimim. yks puolituttu osti husse wr:än ja sen isä kävi testaamassa huiput 160kmh ja jarrutti moottorijarrulla --> tottakai leipo heti)
Veikkaisin et husse leipoo helpommin ku tä, sillä hussessa on aina niitä omia ongelmiaan. Mut yhtäläillä täkin leipoo jos ei osaa ajaa kakstahtia eikä pidä pyörästä huolta. Ja noi huiputki on pyöräkohtasia, mullaki näyttäis kelien mukaan huiput vaa paranevan enkä mä sitä koskaan oo ihan loppuun huudattanu vaan sen satasen jälkeen pitäny kahvaa auki ehkä viis sekunttia ku kaikilla kerroilla kun oon huippuja testannu ni on ollu joko 50kmh alue tai 60kmh alue, ja melko lyhyet suorat :D Kai mäki ainakin jonku 117 saisin kesällä mittariin ku oikeen huudattais tyynellä ja lämpimällä kelillä :D
http://www.motot.net/talli/osat/id35940/ uudenveroiset helvetin hyvät ajohousut, ostakaa!
Dokku7
Liittynyt:
27.8.2011 17:13
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut Dokku7 » 18.4.2012 21:40

jepsu`` kirjoitti:
Dokku7 kirjoitti:
C1RCL3 kirjoitti:Olen harkinnut tämän pyörän ostoa ensi kevariksi, kun mopot alkaa jo ottaa päähä kun on niin laiskoja :D
Onko kukaan penkittänyt tälläistä?
Ja mitä nyt lukee omistajien kommentteja niin olen saanut sellaisen käsityksen että kyseessä olisi SUURI vikainen pyörä vai riippuuko ihan omistajasta?..
Olisi kiva kuulla suositteleeko edes kukaan tälläistä ostettavaksi ?


En ymmärrä miksi et ostaisi hussen sm:ää samalla hinnal, koska mitä täältä nyt lukenut niin näyttää aikamoisilta pommeilta nää jos melkee jokatoisella on leiponu jne. Ja kulkee vaan 110 kunno vireillä ku verrataa et husse menee 130 pelkäl putkel ja tt-setillä?


Kyllä mun gassu ainakin kulkee 130 km/h samalla vaivalla mitä hussekin eli putki vaihtoon ja kaasarin setti. Mutta mitänyt kavereilla on husseja ollut/on niin en menisi ikään eres koskemaan. kaikki husset mitä tiedän on leiponut parikin kertaa kesäs ihan omia syitään vaikka husse säädetty niinkuin kuuluukin. että enemmänkin husset on leipurin mainees kun nämä.


Nyt on sori vaa pakko sanoo suoraan että kyllä sielläpäin on paskoja kuskeja jos onnistuvat kokoaja leikkauttamaa vehkeensä : DDDDDDD
AKWM
Pyörä:
Yamaha Xt 125 -06, RD 125 -85(proju), HVA WRE -09(ex), Generic Trigger(ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
21.2.2011 15:15
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut AKWM » 18.4.2012 23:04

Epic skills jos saa pyörän leikkaamaan pari kertaa kesässä, eikä vielä senkään jälkeen joko opettele ajamaan tai osta nelaria. :)

OT! Oon tässä kattellut kylällä miten osa porukasta ajaa. Yllättävän harvat ajavat kakstahtejansa oikein. Ensinnäkin pyörä lyödään tuosta käyntiin ja kierrokset tappiin, sitten vaihde sisään(komeesti kolahtaa) ja täyskaasukiihdytyksellä menoksi. Hienosti lämmitetty, hermanni. Tätä ehkä enemmän mopojen keskuudessa tosin. Moottorijarru on kans toinen mitä ei monet ymmärrä välttää. Sit on paska mopedi kun leipoo!

Joo, topikkiin liittyen. Ite en ole koskaan tälläseen gassuun törmännyt, vissiin vähän harvinaisempi pyörä?
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: GasGas Halley 125

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 18.4.2012 23:06

Juu, harvinainen ku kalliin maineessa ja maahantuoja ei ole aktiivinen mainostamaan ja kauppaamaan.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa