Honda Shadow

Eläkeläinen
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.7.2006 18:18
Honda Shadow

ViestiKirjoittanut _nikko » 8.2.2008 20:26

Jatketaan täällä, vanhat viestit löytyy täältä.
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 8.2.2008 21:18

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
Suzuki GS 500 E
Liittynyt:
24.8.2007 19:25

ViestiKirjoittanut Jo_Hu » 8.2.2008 22:01

Aika paljo Sanzo oot ajanu, kun 22500km 10kk, kun ottaa huomioon, että varmaan näin kylmemmillä ilmoilla et oo niin paljo ajanu, kun kesällä...? Ootko pidempiäkin lenkkejä näin "talvella" tehny? Onko kylmä ollu ajella? :D
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 9.2.2008 19:18

Avasin sen jäähdytinnesteen tyhjennysruuvin ja sieltä tuli jotain, mutta paisuntasäiliöstä ei tullut mitään, joten imin ne sieltä pois. Täytin paisuntasäiliön uudella jäähdytinnesteellä. Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä, koska eihän ne nesteet ole kuin siinä säiliössä, mutta ei letkuissa ja lohkoissa.
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 9.2.2008 19:22

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 9.2.2008 20:39

Rasenger kirjoitti:
zeiou kirjoitti:Avasin sen jäähdytinnesteen tyhjennysruuvin ja sieltä tuli jotain, mutta paisuntasäiliöstä ei tullut mitään, joten imin ne sieltä pois. Täytin paisuntasäiliön uudella jäähdytinnesteellä. Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä, koska eihän ne nesteet ole kuin siinä säiliössä, mutta ei letkuissa ja lohkoissa.


Se olisi pitänyt täyttää sieltä syylärin täyttökorkista. Noh, sun ei auta kuin käyttää konetta pieni hetki (about minuutti), sitten alat täyttämään sieltä syylärin korkista niin kauan et tulee merkkiviivaan. Sitten käytät konetta vaikka viitisen minuuttia ja puristelet letkuja että lähtee ilmat pois (korkin voi jättää raolleen). Sitten katsot jälleen syyläristä tarviiko lisätä.


No ihmettelin sitä myös, kun ohjekirjassa lukee, että: "lisää nestettä aina paisuntanestesäiliöön"

Täytin jo sen paisuntasäiliön upper -merkkiin asti?
Paikkakunta:
Ikaalinen
Liittynyt:
3.1.2007 12:13

ViestiKirjoittanut -IceBurn- » 9.2.2008 21:22

Rasenger kirjoitti:Tuo oli varmaan läppä, mutta sanotaan silti että netistä jos lukee esim. 30 positiivista kommenttia jostain renkaasta ja toisesta 30 negatiivista kommenttia niin tietää testaamattakin kumpi on parempi.

Minut tuntien tiedät, että olen täysi tosikko enkä vitsaile koskaan ;)

Noh, nythän sinulle on Metzeleriä ylistetty, mutta sinä kehotat välttämään merkkipalvontaa ;)
Elämä on kuin penis; joskus kova muttei koskaan riittävän pitkä.
Hyvin menee ja vielä paremmin tulee pois!
Luovun Nitrostani: http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=45029
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 10.2.2008 18:56

zeiou kirjoitti:No ihmettelin sitä myös, kun ohjekirjassa lukee, että: "lisää nestettä aina paisuntanestesäiliöön"

Täytin jo sen paisuntasäiliön upper -merkkiin asti?
En tiedä missä vaiheessaa nyt meet, mutta homma menee näin: jostain random tyhjennysruuvista nesteet pois siitä jäähdytysjärjestelmästä, eli syylarista, pytyistä ym. Sitten erikseen esim. letkun irroittamalla paisuntasäiliö tyhjäksi, sitten syylarista se korkki auki ja syylari täyteen litkua, sit letkujen puristelua ja kallistelua ni ilmat liikkuu ja sen jälkeen lisää nestettä. Sitten täytät paisuntasäiliön niin, että aluksi ilmaat sen letkun, eli letku maahan suunnattuna täytät, kunnes sieltä alkaa tulla nestettä. Sitten tökkäät sen takas paikalleen ja paisuntasäiliö ylämerkkiin. Sit ilman syylarin korkkia kone käyntiin ja heiluttelet pyörää, jolloin ilmat lähtee veks. Aina kun pinta laskee ni lorauttelet lisää nestettä(voit sammuttaa koneen välillä tai olla sammuttamatta). Sitku pinta ei enää laske ni korkki kii ja ajelemaan. Sitte esim. seuraavana aamuna ennen ajoja katot että syylari ja paisuntasäiliö on täynnä.
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.2.2008 10:41

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 6.7.2009 0:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
27.1.2007 21:50

ViestiKirjoittanut motoristi-x » 14.2.2008 12:42

missäs päin sijaitsee öljynsuodatin? onko kovakin homma vaihtaa? meinaan ku kohta pitäis nuo öljyt vaihtaa, niin vaihtaisin sen suodattimenkin siinä samalla...

tiedän, tosi naurettava kysymys, mutta kun en ole kerennyt perehtymään vielä varjon tekniikkaan sen kummemmin, kun pyörä ollut mulla vasta noin kuukauden.

kysynpä nyt siis viisaammiltani. onko öljynsuodattimen vaihto shadowiin siis semmonen varttitunnin homma, vai joutuuko purkamaan puol pyörää siinä suodattimen vaihdossa? tätä lähinnä haen.

niin ja tosiaan minkä viskositeetin öljyjä ootte käyttäneet, oletteko kokeneet paremmaksi ohuen 10w-40 öljyn, vai sitten hiukan paksumman esim. 15w-50 öljyn?
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.2.2008 14:15

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 6.7.2009 0:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 14.2.2008 16:47

mustavi kirjoitti:4) Putsaa propun ja öljypohjan kierteet, uusi tiiviste jos tarpeen, ja kierrä proppu taas paikalleen. Momentti on 2,5Nm - proppua ei pidä jengata kiinni apinan raivolla koska alumiinisesta lohkosta menee helposti kierteet.
Ja otetaan se pilkku momentista pois, eli se on 25Nm, eli 2,5kgfm. Tuohon kiristykseen riittää hyvin tosiaan semmonen pikku nykäisy siitä, kun se proppu on "pohjassa".
Liittynyt:
14.9.2006 15:20

ViestiKirjoittanut zeiou » 14.2.2008 18:07

kevaristi-x kirjoitti:niin ja tosiaan minkä viskositeetin öljyjä ootte käyttäneet, oletteko kokeneet paremmaksi ohuen 10w-40 öljyn, vai sitten hiukan paksumman esim. 15w-50 öljyn?


Hondan omaa öljyä käytän, eli 10w-40.
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.2.2008 18:22

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 8:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 14.2.2008 18:32

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:38, muokattu yhteensä 1 kerran