Sachs X-Road 125

Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 2.10.2007 1:07

JP. kirjoitti:Mun tt rs vie vähemmän bensaa. Jos tuo siis vie 4.8l/100km
Kävin joskus tommosella koeajolla, en kyl tiiä miks. Oli se aika erikoinen, ajettavuus oli ku jossain mopossa, iskarit ja ohjaus ennen kaikkea. Ja se penkki ja tankki oli niin hyvät :D sitä suunniteltaessa ei ole mietitty että jonkun pitäs istua siinä. Ja huiput oli 91km/h


Vertailun vuoksi Fude Fighter kulkee huiput aika tarkasti 110-120km/h (omaan mittariin 120km/h, hieman kovempaa kuin kaverin Derbi Senda 125 jolla melko tarkat huiput useammalla pyörällä rinnan mitattu n.105km/h) ja kuluttaa n. 3 litraa sadalla kovallakin ajolla. Minne nuo saxin tehot hukkuvat? Entä minne tuo järjetön bensamäärä? :D Epätaloudellista sanon minä.
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
kuuttti
Liittynyt:
13.10.2007 16:06

ViestiKirjoittanut kuuttti » 13.10.2007 16:14

Eli tälläinen on nyt Saksasta tulossa 100km ajettuna ja täysin vakiona pyörä on ollut moto gp varikkopyöränä. Vähän ihmetyttää kun tuon moottorin tehot on ilmoitettu vähän sekavasti eri paikoissa eli saksassa ne oli ilmoitettu 11 kW ja taas sachs-bikesin sivulla ne on 9,8 kW ja käsittääkseni molemmissa paikoissa kone on sama eli moto-maurini. Ja sitten olisi mukava tietää että onko tässä nyt sitten kuristuksia vai ei?
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 14.10.2007 4:21

kuuttti kirjoitti:Eli tälläinen on nyt Saksasta tulossa 100km ajettuna ja täysin vakiona pyörä on ollut moto gp varikkopyöränä. Vähän ihmetyttää kun tuon moottorin tehot on ilmoitettu vähän sekavasti eri paikoissa eli saksassa ne oli ilmoitettu 11 kW ja taas sachs-bikesin sivulla ne on 9,8 kW ja käsittääkseni molemmissa paikoissa kone on sama eli moto-maurini. Ja sitten olisi mukava tietää että onko tässä nyt sitten kuristuksia vai ei?


Nelarit on syntyjään laiskoja, niitä ei kuristeta.

Kai ne yrittävät saada kaupaksi helpommin ilmoittamalla lain salliman maksimitehon. Luultavasti tuo nettisivujenkin ilmoittama teho ampuu ylitse. Jos pyörän huiput ovat 91km/h niin voin sanoa että sillä ei ole enää merkitystä onko tehot 9 vai 11 kw :D oma 8.0 kw pyörä menee 110-120 (ei pelkästään omaan mittariin)
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
timppad
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.6.2005 14:03

ViestiKirjoittanut timppad » 14.10.2007 18:59

Panth kirjoitti:
kuuttti kirjoitti:Eli tälläinen on nyt Saksasta tulossa 100km ajettuna ja täysin vakiona pyörä on ollut moto gp varikkopyöränä. Vähän ihmetyttää kun tuon moottorin tehot on ilmoitettu vähän sekavasti eri paikoissa eli saksassa ne oli ilmoitettu 11 kW ja taas sachs-bikesin sivulla ne on 9,8 kW ja käsittääkseni molemmissa paikoissa kone on sama eli moto-maurini. Ja sitten olisi mukava tietää että onko tässä nyt sitten kuristuksia vai ei?


Nelarit on syntyjään laiskoja, niitä ei kuristeta.

Kai ne yrittävät saada kaupaksi helpommin ilmoittamalla lain salliman maksimitehon. Luultavasti tuo nettisivujenkin ilmoittama teho ampuu ylitse. Jos pyörän huiput ovat 91km/h niin voin sanoa että sillä ei ole enää merkitystä onko tehot 9 vai 11 kw :D oma 8.0 kw pyörä menee 110-120 (ei pelkästään omaan mittariin)

http://www.morinimotori.com/eng/motori02_04.asp

MAX POWER CRANKSHAFT 14,4 HP ( 10,5 Kw) at 10500 rpm
MAX POWER WHEEL 12,6 HP (9,3 Kw) at 10500 rpm

Huoltokirjan mukaan 9,8 Kw 9000 rpm ja huiput 104km/h.
Enemmänki varmaan kulkis mutta väittäsin että kierrokset loppuu kesken..
kuuttti
Liittynyt:
13.10.2007 16:06

ViestiKirjoittanut kuuttti » 15.10.2007 14:35

timppad kirjoitti:
Panth kirjoitti:
kuuttti kirjoitti:Eli tälläinen on nyt Saksasta tulossa 100km ajettuna ja täysin vakiona pyörä on ollut moto gp varikkopyöränä. Vähän ihmetyttää kun tuon moottorin tehot on ilmoitettu vähän sekavasti eri paikoissa eli saksassa ne oli ilmoitettu 11 kW ja taas sachs-bikesin sivulla ne on 9,8 kW ja käsittääkseni molemmissa paikoissa kone on sama eli moto-maurini. Ja sitten olisi mukava tietää että onko tässä nyt sitten kuristuksia vai ei?


Nelarit on syntyjään laiskoja, niitä ei kuristeta.

Kai ne yrittävät saada kaupaksi helpommin ilmoittamalla lain salliman maksimitehon. Luultavasti tuo nettisivujenkin ilmoittama teho ampuu ylitse. Jos pyörän huiput ovat 91km/h niin voin sanoa että sillä ei ole enää merkitystä onko tehot 9 vai 11 kw :D oma 8.0 kw pyörä menee 110-120 (ei pelkästään omaan mittariin)

http://www.morinimotori.com/eng/motori02_04.asp

MAX POWER CRANKSHAFT 14,4 HP ( 10,5 Kw) at 10500 rpm
MAX POWER WHEEL 12,6 HP (9,3 Kw) at 10500 rpm

Huoltokirjan mukaan 9,8 Kw 9000 rpm ja huiput 104km/h.
Enemmänki varmaan kulkis mutta väittäsin että kierrokset loppuu kesken..


Kuulostikin hieman oudolta tuo 91km/h, siinähän se viimeistään selviää kun pääsee ajamaan.
Dayttoona
Pyörä:
isompi smoto haussa
Paikkakunta:
LemBois
Liittynyt:
25.5.2007 0:32

ViestiKirjoittanut Dayttoona » 15.10.2007 23:37

JP. kirjoitti:Mun tt rs vie vähemmän bensaa. Jos tuo siis vie 4.8l/100km
Kävin joskus tommosella koeajolla, en kyl tiiä miks. Oli se aika erikoinen, ajettavuus oli ku jossain mopossa, iskarit ja ohjaus ennen kaikkea. Ja se penkki ja tankki oli niin hyvät :D sitä suunniteltaessa ei ole mietitty että jonkun pitäs istua siinä. Ja huiput oli 91km/h
Kannattaa käydä koeajaa, ei siinä mitää häviä
Myyjä sano et toi sachs olis äkäsempi kun dt mut kyl mun mielestä dt kiihtyy tavallaan paremmin, hankala sanoo kun ne on niin erilaisia


No jos hänen kokemuksiinsa on uskominen.. Tosin ei sitä tiedä, kokeile ja tiedä. :D
Asenne tekee motoristin. Reissublogi Ahvenanmaan piikkireissulta!
CrTomppeli
Liittynyt:
31.5.2007 17:45

ViestiKirjoittanut CrTomppeli » 9.5.2008 16:02

Tämmönen peli alkoi kiinnostamaan. Saisiko jostain jotain viritysosia tähän? Linkkiä? Esim. jotain putkee, 4-venttiilistä kantta, viri nokkaa yms.?
CrTomppeli
Liittynyt:
31.5.2007 17:45

ViestiKirjoittanut CrTomppeli » 11.5.2008 9:23

Eikö kukaan tiedä?

Edit. Onkos tossa 4-venanen kansi jo valmiiksi? Jollain ulkomaalaisella sivulla oli. Siis siä myytiin uusia pyöriä ja tiedoissa luki et on 4-v kansi. :S Outoa.
jape112
Liittynyt:
1.10.2007 15:19

ViestiKirjoittanut jape112 » 11.5.2008 10:14

rxrx kirjoitti:ei toi kyl kauheen tehokkaalt tuntunu teharimopoon verrattuna... vääntöö tietenkin oli paljon ja äänet hyvät. jarrut vaikutti myös todella tehokkailta


Oho :O Kyllä kaikki tietää et sun derbis kulkee eniten kovaa.
Hirsa
Pyörä:
R6
Liittynyt:
6.12.2006 0:23

ViestiKirjoittanut Hirsa » 11.5.2008 11:04

CrTomppeli kirjoitti:Eikö kukaan tiedä?

Edit. Onkos tossa 4-venanen kansi jo valmiiksi? Jollain ulkomaalaisella sivulla oli. Siis siä myytiin uusia pyöriä ja tiedoissa luki et on 4-v kansi. :S Outoa.
Muistaakseni vuodesta 2006 lähtien tässä on ollut Morini Motorin 2-venttiilikone, sitä ennen Suzukin 4-venttiilikone joka on siis vielä tuossa XTC mallissa.
Kidius
Pyörä:
Honda cbr 125r -07
Liittynyt:
20.4.2008 19:23

ViestiKirjoittanut Kidius » 18.6.2008 18:19

Saako tämmöseen tehoputkea?
Edit: Jos jollain on myydä mulle käytettyä sachsia niin olisin kiinnostunut.
[antti92]
Pyörä:
Nelipyöränen :(
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
23.11.2007 17:00

ViestiKirjoittanut [antti92] » 18.6.2008 20:26

Kidius kirjoitti:Saako tämmöseen tehoputkea?
Edit: Jos jollain on myydä mulle käytettyä sachsia niin olisin kiinnostunut.

Taitaa ihan toi nokuputki olla jo "tehoputki", koska ei näitä tarvi kuristaa, mutta äänien puolest putkea voi tietty vaihtaa ;)
Donppa
Pyörä:
Rieju SMX125, Aprilia SR50, Tunturi Sport, Ögland
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
28.6.2006 1:46

ViestiKirjoittanut Donppa » 21.6.2008 14:47

Tuolla aikasemmin puhuttiin jostain lähes viiden litran kulutuksista, mutta kuluttaako tää niin paljon oikeesti? Onko luotettava, vai onko paljonkin vikoja?
jjepsU
Pyörä:
DRD
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.1.2007 19:40

ViestiKirjoittanut jjepsU » 26.6.2008 16:35

Kuinka paljon öljyä tonne koneeseen laitetaan?
KEVARIPOJU
Liittynyt:
10.9.2008 15:16
ohhoh

ViestiKirjoittanut KEVARIPOJU » 10.9.2008 16:46

kylläpä on hieno kevari
mä ostan tommoisen Herrtoniemen FINNMOTOSTA UUTENA

JA OSTAN TON VASTA KESÄDUUNIEN JÄLKEEN

KU SILLO ON RAHAT TOHON