Rieju RS 2 125

Jisto
Pyörä:
Honda nsr 125r
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
1.4.2008 19:34

ViestiKirjoittanut Jisto » 10.5.2009 23:27

pitäs mennä kyl kovempaa ko vaa toi 110 (ellei mittari kuse 25km/h :roll: )itte oon saana suht vakiona 135 mittariin, ja änkästä voin sanoa et itel sattu ainaki R6 devilin änkkä sovite palalla ja siihe tekas ''pannan'' ympärille mut muute sattu suoraa :D
Hurjastellaan kun tavataan...
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 11.5.2009 0:30

Jisto kirjoitti:moni piikkinen on vakio etu ratas? ja saako mistään piikkiä isompaa ratasta?

14 piikkinen on vakio(joka on aivan aivan aivan liian pieni, 16 piikkinen on jo liian iso, jotenka 15 piikkinen on paras)
Jälleen myyjältä saa muutamalla eurolla uuden rattaan.

Tuli taas todistettua että Rieju kestää, käytiin kaverin kanssa kuusamossa viikonloppu viettään ja kilometrejä tuli lähemmäs 800km eikä mitään vikaa. Sai siellä kelattua uudet huiput riejuun kun on noita korkeuseroja tuolla pohjosessa(133km/h alamäkeen, jolloin rajotin ei antanu periksi).
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 11.5.2009 0:39

riejaz kirjoitti:Tämmönen ois ehkä hankinnassa. Saako mistään muualta rattaita yms hilppeitä ku maahantuojalta? Kulkeeko oikeeta vakiona sen 110? Mistä saa änkkäreitä tähän ja paljon suunnilleen maksaa, voiko soveltaa jostain muusta pyörästä? 2007 vuonna vissiinki loppunu maahantuonti ku ne näyttäs olevan uusimpia mitä myynnissä. Mitkä täs on vakio välit? Miten usein pitää vaihtaa moottoriöljyt ja mikä on suunnilleen huoltoväli ja mitä pitää tehä? Kiitos!


Vakiona ei mene oikeeta ku maks 110km/h(mittariin n.120km/h). Vakiona on niin tiuhat välitykset, että on mahdotonta päästä lujempaa kun iskee rajottimeen kiinni(jos nyt edes saa kierrätettyä sinne asti :D). Sitten kun välityksiä vaihtaa isommiksi ni meinaa tietty loppuu väännöt kesken, mutta vakiovälit on ehdottomasti liian tiuhat. Parhaat väännöt ja tehot on niin alhaalla, että turha tätä peliä on vinguttaa.
Änkkäreitä löytyy käytettynä nettivaraosasta yms, ja Espanjasta sai vissiin turbokitin putkiston, jonka hinta onki sitte suolanen.
Moottoriöljyt vaihan ite ainaki 3000km välein. No siis Riejuunhan tehdään just samat perushuollot mitä muihinki pyöriin: öljyjen vaihto, kettinkien rasvaus ja kiristys, aika ajoin venttiilien säätö, ilmansuodattimen puhdistus yms yms.

EDIT: Jisto millä väleillä oot ton 135km/h saanu? Meinaan ku iskee 15 piikkisellä eturissallaki pahasti rajottimelle jo tossa 133km/h. Vakioväleillä tuo 135km/h onnistuu vaan vapaapudotuksessa. Toki sun mittari ei välttämättä oo vakioasetuksilla..
Itellä tuo 133km/h oli jo niin hien ja tuskan takana ja vedetty suunnilleen tunturin huipulta alas kuusamon reissulla. :D
Jisto
Pyörä:
Honda nsr 125r
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
1.4.2008 19:34

ViestiKirjoittanut Jisto » 13.5.2009 18:19

luultavasti vakio väleillä? emt kun myyjä sanoi että pyörä ois vakio. Mutta paljonko Toplerilla oli kierroksia kun mittarissa oli se 133km/h? Kun itellä oli n.11 000.
Hurjastellaan kun tavataan...
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 13.5.2009 18:22

Vakioväleillä se lyö rajottimelle ku on 120km/h :D. Mulla oli kierrokset sillon 10k, jolloin se rajotin lyö samalla kiinni. En sitte tiiä miten sulla voi olla 11k...
Jisto
Pyörä:
Honda nsr 125r
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
1.4.2008 19:34

ViestiKirjoittanut Jisto » 13.5.2009 18:37

joko heittää se kierros luku mittari taikka siinä on sitten jotain muuta ihmeellistä :D Paikaltaan huudatettuna itel ottaa n.11 500 rmp :eek:
Hurjastellaan kun tavataan...
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 13.5.2009 20:01

Paikallaan huudatettuna kiertää mulla pohjaan asti. :)
Mut ne mittarin vakioasetukset on kuitenki silleen että: 1930c 5-6.
Ainaki jotain tuohon suuntaan ne oli. Tuo jälkimmäinen kuutonen säätää juuri sitä, että miten mittari näyttää kierrokset.
Jisto
Pyörä:
Honda nsr 125r
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
1.4.2008 19:34

ViestiKirjoittanut Jisto » 14.5.2009 17:17

aivan :nolo: pitää kattoo ne asetukset siintä
Hurjastellaan kun tavataan...
Jisto
Pyörä:
Honda nsr 125r
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
1.4.2008 19:34

ViestiKirjoittanut Jisto » 30.5.2009 0:42

mistähän mahtaisi löytää taka rattaita? kun ei taho mistään löytyä :eek:
Hurjastellaan kun tavataan...
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 31.5.2009 19:18

En kyllä keksi tuohon mitään muutakun, että jälleenmyyjälle soitat tai käyt siellä tilaamassa. ;)
miicco
Pyörä:
Rieju RS 2
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.2.2007 13:46

ViestiKirjoittanut miicco » 3.6.2009 15:11

Jisto kirjoitti:mistähän mahtaisi löytää taka rattaita? kun ei taho mistään löytyä :eek:

Takarattaan jouduin itse tilaamaan maahantuojalta, suolaiseen 60€ hintaan...


Ja välityksistä sen verran että itelläni 16piikkinen edessä ja kyllä se vie tämmöstä 60kg kaveria ihan hyvin.

Huiput lähes "oikeaa nopeutta" noin 130km/h, 127 näytti mittari ja autolla perässäajava sanoi vauhtia olleen 130kmh. Tasasella maalla pääsen mittariin 115km/h joka näytti autonmittariin samaa.

Säädin mittarin lukemaksi tuon 1930mm tilalle 1870mm (tjsp.) minkä sain tulokseksi mitattuani takarenkaan ympäryksen useampaan kertaan ja laskemalla keskiarvon.
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 3.6.2009 19:16

miicco kirjoitti:
Jisto kirjoitti:mistähän mahtaisi löytää taka rattaita? kun ei taho mistään löytyä :eek:

Takarattaan jouduin itse tilaamaan maahantuojalta, suolaiseen 60€ hintaan...


Ja välityksistä sen verran että itelläni 16piikkinen edessä ja kyllä se vie tämmöstä 60kg kaveria ihan hyvin.

Huiput lähes "oikeaa nopeutta" noin 130km/h, 127 näytti mittari ja autolla perässäajava sanoi vauhtia olleen 130kmh. Tasasella maalla pääsen mittariin 115km/h joka näytti autonmittariin samaa.

Säädin mittarin lukemaksi tuon 1930mm tilalle 1870mm (tjsp.) minkä sain tulokseksi mitattuani takarenkaan ympäryksen useampaan kertaan ja laskemalla keskiarvon.


Mulla oli riejussa mittarin lukemana 1830 ja näytti mittari just saman minkä kaverin aprilia rs eli tuo 1870 on vielä luultavasti hieman liikaa.
Eli totuushan on, että ainakaan mun alla rieju ei menny pienehköön vastatuuleen edes 100km/h vaan paremminkin 90-95(ja nyt puhutaan normaalista ajoasennosta eikä muna-asennosta). Myötätuuleen sillä pääsi normaalissa asennossa uudelleen säädetyn mittarin mukaan 105-107.
Vaikka rieju onki kyykky niin ei se lopen mene juuri paremmin mitä esim derbi senda.
jamppi mies
Liittynyt:
18.5.2008 18:55

ViestiKirjoittanut jamppi mies » 15.6.2009 22:00

tietääkö joku saako viri osii mistää? (muutaku tehari)
jos ostais ni siint fighteri tulis väsättyy ;) siin tarvis sillo meinaa tehoo löytyy, huipuil ei ny nii välii :D
Vaihe
Pyörä:
KTM Duke II
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.5.2009 23:41

ViestiKirjoittanut Vaihe » 15.6.2009 22:54

BBR:ltä. Mitä tehtävissä on lähinnä uusi kansi ja pytty. (tai vanhojen muokkaaminen)
peteöö
Pyörä:
Aprilia rs 125cc 2006, EX: Aprilia RS 125cc,Rieju rs2 125cc, Derbi Senda DRD+muita mopoja
Liittynyt:
8.10.2007 15:57
rieju

ViestiKirjoittanut peteöö » 17.6.2009 20:36

käviskö 2006 vuoden riejuun tälläinen eturatas: http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=14534

Kun eikös riejussa ole sama kone kun yamaha XT:ssä niin eiköhän XT:n eturatas käy, vai???