Honda CB125:set

Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 22.6.2005 21:07

erkkola kirjoitti:Osaisko kukaan neuvoa mikä mun cb:ssä on vikana. Sain siihen vihdoinkin kipinän, mutta käynnistyy huonosti, koska kone potkii takaisin. Jos se sattuu käynnistymään niin toimii ihan hyvin, mutta kun laskee kierrokset alle ~3000rpm niin potkaisee takaspäin ja sammuu. Syttyä on säädetty ja jako näyttäisi olevan kohdillaan. Ois kiva päästä fiilistelemään kun on noin hyvät kelitkin.


kannattaa katsoa puristuspaineet. mikäli jokin venttiili olisi palanut. joskus -75 cbssä oli samaa vikaa että kierroksilla kävi jotenkuten ja matalilla ei ollenkaan. venttiili oli palanut, tosin kukaan ei muista mikä venttiili.

tume34: Cb vääntöhuippu on 8500rpm jonka jälkeen vääntökäyrä jatkaa loppuun asti tasaisesti, kulutuksen kasvaessa :-?
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 22.6.2005 21:28

8500? Dynotestissä kun cb:tä käytin niin paras vääntö tuli jo 4400rpm kohdalla, HMM? Ja huipputeho 11 400rpm. Vois vaikka skannata tänne ne dynolaput kun otin kopiot niistä, alkuperäset ku katsastusmiehet vei.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 22.6.2005 21:57

jaa.. no ihme kikottimia nää cb:t on ku mikää ei oo niinku pitäs :P jostai joskus luin et väännönhuippu olis 8500.. mut tm testi sanoo et vääntöhuippu 11nm /10500rpm :O aika pieni vääntö :D no laiskahan toi on
-Klaukkalan Matkamotoristit-
erkkola
Paikkakunta:
Lumijoki
Liittynyt:
29.9.2004 11:14

ViestiKirjoittanut erkkola » 23.6.2005 16:43

Kyllä olisin ne puristukset katsonutkin, mutta kun ei ole mittaria. Niinpä nostin kantta hieman pytystä irti ja välistä tiirailin venojen kuntoa, hyviltä näyttivät. Samoin männät.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.6.2005 18:06

Ja wanhoissa Mp1-lehdissä cb-esittelyssä vääntöhuippu 9000rpm.. Niin, jotain 10,9-11.5nm se oli se vääntöhuippu dynossa 4400rpm, vaan ei se siitä sitten laske kuin johki 7000rpm asti jonka jälkeen taas kasvaa lähelle nuita samoja lukuja, muistaakseni.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 26.6.2005 22:25

http://www.mobile.de/SIDHncmSfYgkoVDWZ6 ... 151746341&

Löytöjen löytö! :)
-Klaukkalan Matkamotoristit-
prätkä poju
Liittynyt:
20.2.2005 15:45

ViestiKirjoittanut prätkä poju » 27.6.2005 19:49

Ei kellään sattus olemaan tai jos tietäisitte kellä olisi cb:n koneen osia myynnissä???? olisin kiinnostunut....
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 27.6.2005 20:33

riippuu mitä tarttee.. mul on yks varaosa kone tuolla josta puuttuu joitain osia mm. kansi
-Klaukkalan Matkamotoristit-
prätkä poju
Liittynyt:
20.2.2005 15:45

ViestiKirjoittanut prätkä poju » 27.6.2005 21:00

tartteisin cb:n kurkut ja myös kaasarit.... löytyykö???
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 28.6.2005 21:31

onhan mulla.. toisesta kaasarista puuttuu muistaakseni neula ja suutin..
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 29.6.2005 18:22

Periaatteessahan Rebeliin saa kaasareiden+imukaulojen vaihdolla (eli siis CB:n kaasarit ja imukaulat) sen 13kW, kun rebelissähän ei ole ku 1 kaasari jolla sen tehot on kuristettu.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 29.6.2005 18:27

rebellissä on muutettu myös kampiakselia ja nokkaa sen verran että ei kierräkään läheskään yhtä hyvin kun cb
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 3.7.2005 11:48

Aha, ok.

Nyt on ne 90 suuttimet paikollaan ja kyllä kannatti, huomaa ihan perstuntumalta että väännöt ja tehot kasvo jonkun verran, nyt ottaa tasamaalla tyynellä säällä huippuja mittariinsa joku 130 ja ihan loivaan alamäkeen pääsin vähän reilut eli 130-133. Piikkiä pienemmällä eturissalla ei varmaan 135-140 mittariinsa ole kovin kaukaa haettu kun sillon jaksas vetää vitosen loppuun asti, kiekat on vasta n.10 000rpm 120 vauhdissa ja rajotettu 12 500. Tai en kyllä tiiä tuosta rajottimesta kun se joskus junnaa jo 12k ja joskus vähä reilu 12 500 ja kerran jopa 11 500 ja kun kierrokset on kympissä se houkuttelee jo vaihtamaan isommalle. Outoa..
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 4.7.2005 18:13

mietin tossa että miten teijän ceebeet voi kulkee 120-130 nopeuksia kun nyt helsingistä tornioon ajaneena max huiput oli 110 kun rekan imussa pääsin ajamaan :o 100 on ehdoton maksimi mitä pääsee :cry:
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 4.7.2005 18:19

Pistoolisankari kirjoitti:mietin tossa että miten teijän ceebeet voi kulkee 120-130 nopeuksia kun nyt helsingistä tornioon ajaneena max huiput oli 110 kun rekan imussa pääsin ajamaan :o 100 on ehdoton maksimi mitä pääsee :cry:


Tänään 120 vastatuuleen "tavan" (eli minun ajoasento jalat matkustajan tapeilla muuten suorassa) ja loivaan ylämäkeen. Jos sulla on väljähtäny kone, tai ootko vaihdellu suuttimia sen sinun 2-1 putkiston laiton jälkeen? Kaasarit kannattaa kans putsata, mullakin meni ennen ku putsasin kaasarit jotai max 110.
Dank memes melt steel beams.