Honda CB125:set

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.7.2010 17:16

jokup kirjoitti:Summa summarum: halvalla ei saa hyvää, osta alkuperäistä.

Toiset muotoilee saman niin, että köyhällä ei ole halpaan varaa. Kyllähän nämä vanhat pelit alkaa vähän olla nykypäivinä sellaisia, että ei kannata lähteä kauemmaksi, kuin että kotikylän kirkontorni vielä näkyy. Toisaalta tuntuu pätevän sama kiinalaiseen kulkukalustoon, vaikka ihan uusikin olisi. Vuosikausiin ei ole rakennettu mitään enää kestämään takuuaikaa pidemmälle. Oli sitten kyse ajoneuvoista tai vaikka kodinkoneista. Harmi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Zepzep
Pyörä:
Honda CB125T, Honda Monkey
Liittynyt:
5.8.2009 23:57

ViestiKirjoittanut Zepzep » 17.7.2010 0:53

No nyt tuli tälläne sit ostettua. Kuvakalleriassa muutama kuva, mutta ei ehtinyt vielä taidekuvia ottaa. Talven aikana ois tarkotus laittaa hienoon kuntoon se, eli joidenkin yksityis kohtien maalaaminen ja osien kiillottamista lähinnä. Kone on hyvässä kunnossa lukuunottamatta kaasarinsäätöjä.
jokup
Liittynyt:
22.1.2008 20:54

ViestiKirjoittanut jokup » 22.7.2010 22:06

Zepzep kirjoitti:Kuvakalleriassa muutama kuva, mutta ei ehtinyt vielä taidekuvia ottaa. Talven aikana ois tarkotus laittaa hienoon kuntoon se, eli joidenkin yksityis kohtien maalaaminen ja osien kiillottamista lähinnä. Kone on hyvässä kunnossa lukuunottamatta kaasarinsäätöjä.


Hyvältä näyttää! Ensitöikseen sen öljyfiltterin kannattaa tarkistaa & puhdistaa ellei sitä ole tehty jo.

Omalta osaltani pyörässä on nyt tarrat asennettu ja lakattu, kuvia tulee tässä muutaman päivän sisään. Isompi takaboxi tulossa myös tulevaisuudessa ja 15 eturattaan sijalle on ilmestynyt 17 piikkinen. Kierokset laski sen verran, että 50km/h vauhdista n. 5000rpm -> 4000rpm. Matka-ajoon sopivampi kun noi halavat mäntäsarjat puskee öljyä putkista korkeilla kieroksilla.. Talveksi kone auki ja Hondan omat mäntäsarjat sisälle. ;)
Zepzep
Pyörä:
Honda CB125T, Honda Monkey
Liittynyt:
5.8.2009 23:57

ViestiKirjoittanut Zepzep » 23.7.2010 18:03

jokup kirjoitti:Hyvältä näyttää! Ensitöikseen sen öljyfiltterin kannattaa tarkistaa & puhdistaa ellei sitä ole tehty jo.

Kiitoksia vinkistä. En ole vielä ehtinyt tehdä juuri mitään matkailun vuoksi, mutta tänään tuota venttiilikoppaa jo kiillottelin ja kaasareita säätelin.
Paljos teillä on maksanu tuoho peliin nuo vakuutukset, kun itsellä maksaa n.520€ kahdenkymmenen prosentin boonuksilla tapiolassa? Minusta ainakin tuo on kohtuullisen kallis.
Sitten myös sellasta, että mitä öljyjä ootte käyttäny? Tuttava suositteli kovin mineraali öljyjä ja varmaan se 10W40 on hyvä, muttapa mikä ois teistä hyvä? Niin ja vielä sellaista, että mihin ootte löytäny alkuperäsiä tarroja tähän? Tulipa paljon kysymyksiä..
a_oksanen
Pyörä:
Aprilia RS 125, Yamaha DT 125 R
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.12.2008 17:03

ViestiKirjoittanut a_oksanen » 25.7.2010 0:40

Moro
Olen tällästa peliä katellu jo pidemmän aikaa ja nyt ilmeisesti oman projektini haen ensi viikolla, niin miten helposti tälläseen löytää osia vai alkaako olla jo kiven alla?
jokup
Liittynyt:
22.1.2008 20:54

ViestiKirjoittanut jokup » 25.7.2010 21:08

Zepzep kirjoitti:Paljos teillä on maksanu tuoho peliin nuo vakuutukset, kun itsellä maksaa n.520€ kahdenkymmenen prosentin boonuksilla tapiolassa? Minusta ainakin tuo on kohtuullisen kallis.
Sitten myös sellasta, että mitä öljyjä ootte käyttäny? Tuttava suositteli kovin mineraali öljyjä ja varmaan se 10W40 on hyvä, muttapa mikä ois teistä hyvä?


Mineraali ööli on ihan suositeltavaa, koska noilla "hienommilla" ööleillä on tapana pestä konetta, joka voipi väljästyttää konetta. Jos et harrasta matka-ajoa tai levotonta kaasukättä, niin 10W40 riittänee.

a_oksanen kirjoitti:Moro
Olen tällästa peliä katellu jo pidemmän aikaa ja nyt ilmeisesti oman projektini haen ensi viikolla, niin miten helposti tälläseen löytää osia vai alkaako olla jo kiven alla?


Suomesta varaosien saatavuus on niin ja näin, kaasuvaijeria ja muuta yleisosaa voit löytää (älä sorru halpoihin mäntiin/renkaisiin). Brandiltahan saa kyllä tarvittaessa myöskin, mutta hinnat onkin sen mukaiset. Yksityisiltä voit löytää tarvittavia osia, mutta helppoa se ei ole aina. Silverilta ja Wemotosta alkaa taasen löytymään koneosia ja muuta pientä hilpetööriä, jota täältä et löydä. Ainahan toi Cmsnl olemassa, joka myy jokaista osaa mitä voit pyörästä löytää, prikoista moottorilohkoihin.

[edit]: Kuvat lisätty.
Nezumi87
Liittynyt:
23.8.2010 18:39

ViestiKirjoittanut Nezumi87 » 23.8.2010 18:45

moro itelläni on pienenä projektina muutaman vuoden seissyt honda cb 125 T vm81 malli ja ei voi muuta sanoa kuin että on se ihme epeli menemään vielä tänäkin päivän :) ainoa ongelma tällä hetkellä on että ei tykkää oikein ottaa kierroksia yli 10000 mutta veikkaan että ongelma on ajoituksessa koska kärkien kärkiväliä suurentamalla alkaa ottamaan isotkin kierrokset mukaan :) entinen omistaja sanoi joskus että oli sillä päässyt "140km/h" mutta silloin oli ollut jotkut liru öljyt sisällä ja kierroksia oli noin 1000 enemmän kuin mitä mittarissa riittää :D mutta itse olen sellaista 125km/h 2 päällä päässyt silloin joskus kun vielä olin 16v :D enää puuttuu pyörästä hienosäätö ja sähköt oikeille paikoilleen ja takalokarin maalaus ja toisen sivuposken maalaus :)

http://www.youtube.com/watch?v=KsBzmNPJ9oI
<3
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.8.2010 21:51

jokup kirjoitti:Suomesta varaosien saatavuus on niin ja näin, kaasuvaijeria ja muuta yleisosaa voit löytää..

Vähän eri mieltä. Vilkaisehan http://www.jokaosa.fi -> Moottoripyörät ja sivun alhaalta HONDA KATUPIIKKI-varaosat ja tarvikkeet
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Taappa
Pyörä:
Rieju Smx Pro -06 Honda CB 125t -80
Liittynyt:
29.8.2010 17:42

ViestiKirjoittanut Taappa » 29.8.2010 17:53

Itellä on projektina äiteen vanha (15-20vuot seisonu) honda cb125t vm. -80.

Ongelmia on ollut. Vapaalla kierrokset nousee helposti yli 10 000, mutta kun yrittää lähteä liikkeelle ei saa nostettua kuin noin 7 000. Ja niin pienillä kierroksilla se ei jaksa. Vähän perus juttuja ollaa katottu esim. tulpat, kaasarit putsattu ja vähä konet katottu isän kanssa mitä ite ny osaan. Tyhmä kun olen kysyn joltain viisaammalta onko minkään laista hajua viasta.

Edit. Käy huonost liikkeessä vaikka säätäs ryyppyäki. Eikä lähde lämimänäkään ilman ryyppyä. Mystinen ongelma.
jokup
Liittynyt:
22.1.2008 20:54

ViestiKirjoittanut jokup » 9.9.2010 0:25

Taappa kirjoitti:Käy huonost liikkeessä vaikka säätäs ryyppyäki. Eikä lähde lämimänäkään ilman ryyppyä.


Oletko tarkistanut kärjet/ajoituksen? Imuvuotoja? Mitä tulpat kertovat, käyvätkö laihalla? Haynesin opas kertonee, että tyhjäkäynti hääytyisi olla 1400rpm +-100
a_oksanen
Pyörä:
Aprilia RS 125, Yamaha DT 125 R
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
1.12.2008 17:03

ViestiKirjoittanut a_oksanen » 20.9.2010 13:43

Sellanen ongelma tuli että CB:n tyhjäkäyntisuuttimet on tukossa enkä saa niitä perinteisin keinoin auki (happokylpy, paineilma, kuumentaminen) niin onko tohon joku poppakonsti, vai pitääkö ostaa uudet? ja mistä niitä saa?
Revenge
Liittynyt:
18.6.2009 19:08

ViestiKirjoittanut Revenge » 15.1.2011 0:08

Mistäs tähän saa sitä 200cc pyttyä?
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 13.3.2011 17:18

Hmm enpä ole kuullut 200cc pytyistä CBsee... Mun mielestä tulee aika nopeesti vastaa ihan se ku sylinteriputket aika lähellä toisiaan, siis jos iskunpituutta ei kasvata kampiakselia vaihtamalla.

Perkele ku vanha omistaja oli viilaillut alkuperäset Keihinit puhki... Oli joku liimapaikka laitettu, mutta ei oikein tahtonut pysyä. Muutenki tyhjäkäyntiä ollu milloinkaan mun aikana. Eli uusia kaasareita. Ei vaan oikee tahdo löytyä budjettiin mahtuvia. Mistäs kannattais lähtä hakemaan...?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.3.2011 18:12

teeemuu kirjoitti:..Ei vaan oikee tahdo löytyä budjettiin mahtuvia. Mistäs kannattais lähtä hakemaan...?

Mikäs tämä budjetin suuruusluokka on ?
Ihan vain heittona, tuossa saattais olla jotakuinkin sopivan kokoiset : http://www.menopelimarket.fi/epages/PPO ... 02x22mm%22
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
teeemuu
Liittynyt:
4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittanut teeemuu » 18.3.2011 1:06

Täytyy pistää korvan taakse. Kyl toi siel budjetin ylärajois on. Saakohan noit kalvokaasareit miten säädettyy... En oo ihan täysin selvil niitten toimintaperiaatteest. Kai sielki jotain suuttimia on. :D

Kattelin Duellilta et siel olis ilmeisesti PHBG:n kopio 50€. Vaijeriryypyllä viel. Muuteki nois Keihineis oli sitä kun siin on se metallisanka mil menee oikean puolen kaasarii myös ryyppy pääl ni vähä hankaluuksii oli saada bensaletkut menee siel sillee sopivasti ettei ne hankais.

Tietty ennen ku noit kaasareit alkaa miettimää ni täytys keksii mikä siin konees on muuten vikana. En muista kerkesinkö avautumaan, mutta tosiaan toissa syksynä ku viimeks ajelin ni yhtäkkii hävis tehot ja alko jotain ihme kolkatusta kuulumaan. (Ajoin rampilta ylös ja aikani siin ihmettelin ja oottelin kyytiä, tuli viel joku harrastaja siihen 3-pyttysel 750cc kakstahti Kawal kyselemää, komeet oli äänet. :D) Muistaakseni jompikumpi pytty ois hävinny, mut kuiteki se pari vuotta aikaa ni täytyy tutkii uudestaan. Avasin silloin yläkerran mut ei siel mitään kummallist ollu. Jälkikätee kun miettii ni ihan ku ois joku laakeri menny. Yks ois et sytytysjärjestelmää on tullu jotain, katkoja jotenki jumis tai se säätönokka.

Jos ei tuu enää peliä niin ilmottelen täällä kyllä jos sen raadon joku haluaa...

LISÄYSTÄ:

Avasin kytkinkopan, ei siel ainakaa mitää fyysisii muutoksii näkyny. Öljyn seas melko paljon rautalastuu... :s

LISÄYSTÄ:

Kone on purettu. Kiertokangen laakerihan se oli menny.