Suzuki RG GAMMA 125

nikke-88
Liittynyt:
4.4.2005 18:39

ViestiKirjoittanut nikke-88 » 4.6.2005 9:30

jes vika löytyi!!!! ei ihme jos ei pelannu, otin kannen irti niin mäntä on halki ja siinä on reikä!!! No nyt sit pannu vaa kantaselle porattavaks ja uutta mäntää... mistä tota muuten saa säätää tota tuoreöljyvoitelu jutskuu vai kannattaako lyyä öljyä bensan sekaan? paljon sisään ajoo pitää tehä ja millasilla seos suhteilla?
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 4.6.2005 12:18

Varmaan liian kuumalla tulpalla ajeltu jos mäntä on mennyt tollaseksi ;) ja meikäläisen muistin mukaan gammassa(kin) öljypumppua voi säätää vaijeria kiristämällä.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
nikke-88
Liittynyt:
4.4.2005 18:39

ViestiKirjoittanut nikke-88 » 4.6.2005 12:26

mihkä asti noita voi porata? Ku mulla on nyt vissii 56mm...
nikke-88
Liittynyt:
4.4.2005 18:39

ViestiKirjoittanut nikke-88 » 4.6.2005 12:34

tai siis et löytyy mäntiä eiks ts:sään saa ainakin isoja mäntiä eiks ne käy?
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 4.6.2005 12:40

puolmilliä voit vielä porauttaa, ja kun siistit kanavat huolella niin männät kestää. jep tessun männät kelpaa, muttei TSR:n maksoivat jtoain 30e/kpl kun niiden kanssa vuosi sitten leikin.
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
nikke-88
Liittynyt:
4.4.2005 18:39

ViestiKirjoittanut nikke-88 » 4.6.2005 12:47

eli pitää olla ts:än mäntä tarviiko sille tehä jotain? kaippa ne tuolla kantasella ki jotain tietää...
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 4.6.2005 12:55

nikke-88 kirjoitti:eli pitää olla ts:än mäntä tarviiko sille tehä jotain? kaippa ne tuolla kantasella ki jotain tietää...
Pitää ottaa helmoista jonkin verran tavaraa pois, muistaakseni ~3mm. ja on 0.3mm korkeampi kupuinen kuin vakiomäntä eli tulee vähän kovemmat puristukset ;)
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
nikke-88
Liittynyt:
4.4.2005 18:39

ViestiKirjoittanut nikke-88 » 4.6.2005 13:06

hyvä jos kaikki menee nappiin ni sehän voi kulkee ihan mukavasti:D

mistä noita mäntiä saa ja paljon nillä on hintaa?
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 5.6.2005 10:29

Itse ostin tuusmotorista, ja hintaa oli ~30e
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
hannu_vaan
Paikkakunta:
hämeenkyrö
Liittynyt:
27.5.2005 2:00

ViestiKirjoittanut hannu_vaan » 5.6.2005 21:08

no niin, kyllä se onnistui se etupään sovitus. sorvattiin siitä alemman T palan akselista joka tulee rungon sisään pois tavaraa ja täytehitsattiin sitä sisältä niin kyllä pitäis kestää. on tuo etupää muuten noin 4cm pitempi kuin gamman. tarvii ehkä korottaa takapäätä hieman.. korokepaloilla. tulee tuosta moposta joku ihme maasturi vielä. :D
"no ei sen väliä kunhan on välihousut" ;D
hannu_vaan
Paikkakunta:
hämeenkyrö
Liittynyt:
27.5.2005 2:00

ViestiKirjoittanut hannu_vaan » 6.6.2005 18:05

no niin. nyt on etupää paikoillaan ja pistin kuvankin siitä. on se nyt kyllä paljon jykevämmän näköinen kuin odotin verrattuna gamman omaan. tarvii ehkä laskea tuota keulaa hieman. etuvanne on vielä huonosti kiinni. gamman oma akseli liian lyhyt. tarvii käydä sorvaamassa sellainen sopiva. pistin kuvankin siitä tuonne omaan galleriaan. sieltä katsomaan vaan. mopo vain on resuisen näköinen kun on likainen ja keskeneräinen vielä.. :)
kyllä se siitä lähtee pikkuhiljaa :)
jep_jep
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
13.3.2005 0:44
Re: kytkintanko

ViestiKirjoittanut jep_jep » 7.6.2005 12:15

b2_ kirjoitti:Toi kytkintanko on aika pa##a homma, mullakin on mennyt magneetonpuolen kyljestä kierteet parista pultinreiästä, ja kylki antaa periksi kytkintä painettaessa, nyt ongelma on ratkaistu väliaikaisesti 4 nippusiteellä ja ylisuurella pultilla 8mm>6mm reikään...


No nyt sitten tapahtu jotain aivan ihmeellistä, viimeinenkin pultti petti....no ei se mitään sain kyllä omilla virityksillä kopan pysyyn tukevasti eikä tule kuin n.millin ulospäin kuin painaa kytkintä, mutta silti on kuin ei olisi kytkintä ollenkaan,pistää vaihteen silmään niin siihen sammuu. Vaijeria on säädelty mutta ei mitään merkitystä. Olisiko mahdollista että tanko on siirtynyt pois paikoiltaan, sillä eikös siellä oo semmonen oma kolo sille? Itse en voi nähdä koska edellinen omistaja oli HITSANNUT vaihdepolkimen kiinni ja koppaahan ei saa pois ellei ota eka poljinta....auttakaa.....
pööööö
jep_jep
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
13.3.2005 0:44

ViestiKirjoittanut jep_jep » 8.6.2005 12:24

No nyt se sitten myrkyn lykkäs, kaikki on tarkistettu; vaihdetanko, liikkuu on hyvin ym... vaijeripuolella kaikki toimii, levyt ok, siis toisin sanoen kytkin on näyttää olevan täysin kunnossa......mutta: ykkönen silmään siihen sammuu!!!!! kysyn vaan:mitä helv....??????
pööööö
nikke-88
Liittynyt:
4.4.2005 18:39

ViestiKirjoittanut nikke-88 » 8.6.2005 16:00

en tiiä tosta kytkimestä... mut ei ois kellään jääny yli määrästä pyttyä nurkkiin ku ei kuulemma löydy enää mulle 56mm isompaa, on sit siihe paskaa hommattava pelkkä mäntä tai uus pytty.perkeleh
hannu_vaan
Paikkakunta:
hämeenkyrö
Liittynyt:
27.5.2005 2:00

ViestiKirjoittanut hannu_vaan » 8.6.2005 16:55

b2_ kirjoitti:No nyt se sitten myrkyn lykkäs, kaikki on tarkistettu; vaihdetanko, liikkuu on hyvin ym... vaijeripuolella kaikki toimii, levyt ok, siis toisin sanoen kytkin on näyttää olevan täysin kunnossa......mutta: ykkönen silmään siihen sammuu!!!!! kysyn vaan:mitä helv....??????


oletko pistänyt vaseliinia siihen akseliin jossa on se hassu ihme kierre tyypinen juttu. mulla auttoi se vedätykseen. ei sen jälkeen ole vedättänyt!

tänään pitäis ottaa gamman sylinteristä vähän vingulla kanavia. paljonkohan uskaltaa levittää pakokanvaa? maksimihan on sille yksiosaiselle 72%. ajattelin pikkusen vain levittää ja ehkä vähän nostaa pakoa ja siistiä imuaukot. mikä hyöty sillä on kun toisessa imuaukoista on jotenkin matalempi kuin toinen? onko sillä mitään merkitystä jos sen viilaa samankokoiseksi kuin toisenkin?