Suzuki RG GAMMA 125

Inertia
Liittynyt:
27.5.2008 14:31

ViestiKirjoittanut Inertia » 27.5.2008 14:49

Mikähän on RG:ssä vikana kun se ei ota kierrosta tai no kyllähän se kaasua pumpatessa saattaa vähän korkeamminkin naukaista, mutta lopulta kierrokset jäävät 6k-7k:n. Minuutin parin jälkeisen "ajon" jälkeen kone yleensä sammuu, mutta lähtee kuitenkin käyntiin pienen odotuksen jälkeen. Läppäventtiilit on tarkastettu, pakoaukon säädin on aina auki, kun servo kerran heitti pelaamasta, puola on ehjä ja sitä rataa. Voisiko joku ehdottaa mahdollisia vika paikkoja? Sillä hermot alkavat loppua tuon murheenkryynin kanssa..
Jorkka90
Liittynyt:
3.7.2007 2:21
Tulilla taas

ViestiKirjoittanut Jorkka90 » 28.5.2008 0:47

Sain vihdoin oman RG Gammani tulille mutta pientä vikaa löytyy mutta tietämys/sen puute ja ajanpuute haittaavat vian etsintää joten jos jollakin on ollut samanlaisia vikoja tai tietävät asiasta niin kertokaa ihmeessä. Eli tyhjäkäynti on 4500 - 7000rpm ja röpeltää kun ajaa alle 5000rpm kiekoilla, pientä nykimisen meininkiä tuossa 1000- 6000 rpm välillä.. kun ostin piikin niin oli siihen jo keretty normaalia lyhyempi neula vaihtaa, voisikohan vika olla neulassa tai jossain muussa.. Joskus tyhjäkäynti pysyy 1500-3000rpm välillä mutta jos antaa kaasua edes vähän niin sitten ei kierrokset mene alle 5000.. :/

E: Juu olen vähän hukassa, onkos sen pitkä ruuvi (ainut mitä voi kääntää käsin) kaasuttimen vasemmassa sivussa tyhjäkäynnin ruuvi.. (ei ainakaan kiekkoihin auttanut..)
Inertia
Liittynyt:
27.5.2008 14:31

ViestiKirjoittanut Inertia » 28.5.2008 14:59

E: Juu olen vähän hukassa, onkos sen pitkä ruuvi (ainut mitä voi kääntää käsin) kaasuttimen vasemmassa sivussa tyhjäkäynnin ruuvi.. (ei ainakaan kiekkoihin auttanut..)
joo, tyhjänkäynnin ruuvihan se..
_Nico
Pyörä:
Muutama löytyy
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
21.4.2006 22:09

ViestiKirjoittanut _Nico » 12.6.2008 20:24

Ostakaas joku toimiva Gamma pois nurkista. Paperit ja kilvet on.
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 15.6.2008 17:01

taas leipo kiinni gamma
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 15.6.2008 17:28

RG125 kirjoitti:taas leipo kiinni gamma


Mikäs oli syynä tällä kertaa?
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 15.6.2008 18:39

puukaasari kirjoitti:
RG125 kirjoitti:taas leipo kiinni gamma


Mikäs oli syynä tällä kertaa?


En oo vielä purkanu, rupee vituttamaan jo tuo pytyn repiminen tuosta vehkeestä. Ei se ainakaan voitelun puute ollu,öljyä runsaasti
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 15.6.2008 18:41

RG125 kirjoitti:rupee vituttamaan jo tuo pytyn repiminen tuosta vehkeestä.


Tuttu tunne ;)
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 17.6.2008 20:30

pytty irti, kauhein tuho mitä oon nähny. Männän toinen puolikas kiertokangessa, toinen pytyssä ja sylinteri halki. heh heh...
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 17.6.2008 22:07

RG125 kirjoitti:pytty irti, kauhein tuho mitä oon nähny. Männän toinen puolikas kiertokangessa, toinen pytyssä ja sylinteri halki. heh heh...


Kieltämättä aika täystotaalinen tuho tullut jos kerran noin pahasti on mennyt solmuun.
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta
puukaasari
Pyörä:
Aprilia AF1 & Suzuki RG
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.5.2006 11:03

ViestiKirjoittanut puukaasari » 19.6.2008 16:37

Noniin, nyt sain lisättyä kuvia Suzukista uuden maalipinnan kera. Kohta alkaa olemaan kasassa, pientä vaivaa aiheuttaa vain kaasuttimen tulviminen, putsasin kohokammion ja koho vaikutti herkälle mutten sitten muistanut samalla tarkistaa kohon neulaa jos se olisi tukossa ym.

Jos vielä tämän kesän aikana riittäisi inspis tuon kasaan saamiseen kokonaan, niin saisi laitettua myyntiin tuon.
Urheilu ilman moottoreita on aika vaatimatonta
Green_
Pyörä:
Yamaha FZ1-N '09
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
7.4.2007 12:30

ViestiKirjoittanut Green_ » 22.6.2008 18:57

puukaasari kirjoitti:
RG125 kirjoitti:rupee vituttamaan jo tuo pytyn repiminen tuosta vehkeestä.


Tuttu tunne ;)


Erikoista, mä olen ajanu gammallani 20tkm, kymppitonnis tein rempan. MITÄÄN vikaa ei ole ollut.

On se jännä...
http://green.kuvat.fi/
http://instagram.com/juhisssss
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 22.6.2008 20:22

Carcrazy-j kirjoitti:
puukaasari kirjoitti:
RG125 kirjoitti:rupee vituttamaan jo tuo pytyn repiminen tuosta vehkeestä.


Tuttu tunne ;)


Erikoista, mä olen ajanu gammallani 20tkm, kymppitonnis tein rempan. MITÄÄN vikaa ei ole ollut.

On se jännä...


Galleriassa kuva männästä, tuo mun yksilö ainakin on kirottu :)
Green_
Pyörä:
Yamaha FZ1-N '09
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
7.4.2007 12:30

ViestiKirjoittanut Green_ » 23.6.2008 18:27

RG125 kirjoitti:pytty irti, kauhein tuho mitä oon nähny. Männän toinen puolikas kiertokangessa, toinen pytyssä ja sylinteri halki. heh heh...


Etkai ole Gammaan Cagivan konetta laittanut? :-DD
EHHEHE-EHHEHE ;)

Meinaan vaan että meidän korjaamolla on ollut monta Cagivaa (Frecciat vielä pahempia ku Mitot) laitettavana joiden kone on menny vähän vastaavanlaisesti. Tai ehkä se on niiden ominaisuus? ;)

Pyydän anteeksi Caggiva-kuskeilta. :(
http://green.kuvat.fi/
http://instagram.com/juhisssss
RG125
Liittynyt:
7.12.2005 17:38

ViestiKirjoittanut RG125 » 23.6.2008 21:07

viittiskö joku kertoa sen vuosimallin TS:n mihin saa + 56mm mäntiä ? jos vielä kerran laittas kuntoon kun kuitenkin kerkesin rekisteröidä uudelleen...