Rieju RS 2 125

-.Latvis.-
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.10.2008 9:11
Piristystä

ViestiKirjoittanut -.Latvis.- » 1.10.2008 10:51

Ostin tuossa viime lauantaina tämän Rieju RS 2 punaisena, ajettu 9300km ja vuosimalli on 2006. Kortin saan vasta ens vuonna maaliskuus, mutta toivoisin nopeita vastauksia kun talvella on omiaista aikaa viritellä kaikennäköistä tähän piikkiin.
Elikkäs ajattelin vähän piristää tätä piikkiä kun menee 2 päällä (160kg yhteispaino) vain hieman alle 90km/h ja pitäisi päästä vähän lujempaa ilman kuutioiden muuttoa (100km/h riittää jo hyvin 2 päällä).Yksin en ole kerinnyt huippuja kokeilla, kun pitää olla tämän viikon töissä, mutta luulisin ettei se paljoa päälle 110km/h kulje 75kg hepun alla (jos kulkee edes sen 110km/h). Pitäisi saada ainakin 120km/h kulkemaan yksin, jotta pysyy mukana moottoritiellä :).
Kun olen täältä lukenut näitä teidän viestejä niin olen löytänyt tälläisiä neuvoja piristämiseen (kommentoikaa, hyvät ja huonot puolet ja lisätkää jos on vielä jotain muuta, kertokaa myös niistä hyvät ja huonot puolet):
- Eturattaan vaihto (13 vai 15?)
- Ilmanputsarin avarrus (en tiedä vielä mitä sieltä avartaa, mutta selviää varmaan ens viikolla kun katson mitä se on syöny)
- Kaasarin neulan nosto ja pääsuuttimen vaihto (98-110, mikä mielestänne paras? kokemuksia, paljo kulutus nousee, paljo kulkee ja kiihtyykö paremmin?)
- Isompaa kaasaria (24mm liian pieni, vaikuttaako mitää? Ja mitä maksaa?)
- Vähän ristiriitaista tietoa ollut tuon pakoaukon kanssa, onko sielä jotain kuristusta? Jos on niin onko kukaan ottanut sitä pois ja onko vaikuttanut mitenkään?
- CDI boxi joka ei rajota (mistä tälläsiä löytyy ja mitä maksaa? Kannattaako ostaa, vaikuttaako paljon?)
- Sitten on pieni vika kun ei oikeen meinaa tyhjäkäynnillä käydä kunnolla, kierrokset 1000 ja välillä sammuu. Lämpimänä kierrokset vaihtelee 1000-3000, mutta pysyy käynnissä. Voi olla että säädöissä vikaa, mutta jos ei oo niin mitä kannattaa tehdä? Kellää ollu samaa vikaa?
*Sitten vielä kun papereissa on 7.5kW ja piikki saa olla sen 11kW, niin saako lisätä tehoja ja miten sen sitte saa paperiin, jotta se on laillinen? Mitä saa vaihtaa/muuttaa? Onko vaikee/kallis homma? Kannattaako edes ruveta siihen?*
Ja sitten pari kosmeettista vikaa:
- Lamppujen alla sulamisjäljet, oletteko keksineet mitään ratkaisuja tähän?
- Millä saa helpoiten naarmut pois katteista (ei syviä naarmuja)

Tulipas vähän pitkä, mutta kiitos jo etukäteen kaikille, jotka jaksavat lukea :D ja tuhannet kiitokset niille jotka jaksavat vielä vastata tähän :).
; -)
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 1.10.2008 14:47

-.Latvis.- kirjoitti:Ostin tuossa viime lauantaina tämän Rieju RS 2 punaisena, ajettu 9300km ja vuosimalli on 2006. Kortin saan vasta ens vuonna maaliskuus, mutta toivoisin nopeita vastauksia kun talvella on omiaista aikaa viritellä kaikennäköistä tähän piikkiin.
Elikkäs ajattelin vähän piristää tätä piikkiä kun menee 2 päällä (160kg yhteispaino) vain hieman alle 90km/h ja pitäisi päästä vähän lujempaa ilman kuutioiden muuttoa (100km/h riittää jo hyvin 2 päällä).Yksin en ole kerinnyt huippuja kokeilla, kun pitää olla tämän viikon töissä, mutta luulisin ettei se paljoa päälle 110km/h kulje 75kg hepun alla (jos kulkee edes sen 110km/h). Pitäisi saada ainakin 120km/h kulkemaan yksin, jotta pysyy mukana moottoritiellä :).
Kun olen täältä lukenut näitä teidän viestejä niin olen löytänyt tälläisiä neuvoja piristämiseen (kommentoikaa, hyvät ja huonot puolet ja lisätkää jos on vielä jotain muuta, kertokaa myös niistä hyvät ja huonot puolet):
- Eturattaan vaihto (13 vai 15?)
- Ilmanputsarin avarrus (en tiedä vielä mitä sieltä avartaa, mutta selviää varmaan ens viikolla kun katson mitä se on syöny)
- Kaasarin neulan nosto ja pääsuuttimen vaihto (98-110, mikä mielestänne paras? kokemuksia, paljo kulutus nousee, paljo kulkee ja kiihtyykö paremmin?)
- Isompaa kaasaria (24mm liian pieni, vaikuttaako mitää? Ja mitä maksaa?)
- Vähän ristiriitaista tietoa ollut tuon pakoaukon kanssa, onko sielä jotain kuristusta? Jos on niin onko kukaan ottanut sitä pois ja onko vaikuttanut mitenkään?
- CDI boxi joka ei rajota (mistä tälläsiä löytyy ja mitä maksaa? Kannattaako ostaa, vaikuttaako paljon?)
- Sitten on pieni vika kun ei oikeen meinaa tyhjäkäynnillä käydä kunnolla, kierrokset 1000 ja välillä sammuu. Lämpimänä kierrokset vaihtelee 1000-3000, mutta pysyy käynnissä. Voi olla että säädöissä vikaa, mutta jos ei oo niin mitä kannattaa tehdä? Kellää ollu samaa vikaa?
*Sitten vielä kun papereissa on 7.5kW ja piikki saa olla sen 11kW, niin saako lisätä tehoja ja miten sen sitte saa paperiin, jotta se on laillinen? Mitä saa vaihtaa/muuttaa? Onko vaikee/kallis homma? Kannattaako edes ruveta siihen?*
Ja sitten pari kosmeettista vikaa:
- Lamppujen alla sulamisjäljet, oletteko keksineet mitään ratkaisuja tähän?
- Millä saa helpoiten naarmut pois katteista (ei syviä naarmuja)

Tulipas vähän pitkä, mutta kiitos jo etukäteen kaikille, jotka jaksavat lukea :D ja tuhannet kiitokset niille jotka jaksavat vielä vastata tähän :).


Jos alottasin noista välityksistä. 13 piikkisellä kiertää kyllä hyvin rajottimelle asti, mutta 120km/h oikeeta ei yllä sitten millään(eri asia jos on rajoittamaton cdi-boksi). Mulla on itellä 15 piikkinen ja toimii aika hyvin. Vastatuuleen hyytyy aika mukavasti, mutta myötätuulella olen päässyt aina 131km/h mittariin. Jos tehoo tahtoo niin kyllä se kaasarin vaihto tulee ekana mieleen. En oo ainakaan ite huomannu juuri mitään eroa kulkupuolessa ilmanputsarin avartamisen, suuttimen vaihdon ja änkän avartamisen jälkeen(ehkä vääntöä/kiihtyvyyttä tullut lisää?!)
Pakoaukkoon tuskin kukaan on kajonnut. Cdi-boksin saa tilattua netistä ja linkki siihen löytyy muistaakseni rieju mrx:n topicista.
Ymmärtääkseni tehoja saa nostaa <11kw jolloin pyörä pitäisi uudelleen katsastaa(en usko että kannattaa, sillä saattaa olla kallistakin).
Lamppujen alla on mullakin sulamisjäljet. Jälleenmyyjältä varmastikin saa uuden maskin, mutta samalla laillahan se sulaa taas. Jos nyt jotenki tahtois sen ehkäistä niin tulis ainaki mieleen et sen maskin vois maalta jollain kirkkaalla värillä(valkoinen?) niin sitten ei sulais niin helposti (hienohan siitä ei välttämättä tule).
Joihinki pieniin naarmuihin varmaan auttaa oikeanlainen vaha.
-.Latvis.-
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.10.2008 9:11

ViestiKirjoittanut -.Latvis.- » 1.10.2008 17:16

Paljo sulla kulkee ihan normaaliolosuhteis (ei kovaa tuulta oikeen mihinkää päin) tolla 15 piikkisellä eturattaalla? Ookko koittanu 2 päällä? Minkä kokosen suuttimen vaihdoit?
; -)
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 1.10.2008 18:10

No ihan normioloissa ja normiasennossa 107km/h. 2 päällä se on varmaan vastaavissa olosuhteissa jotain 97-100km/h. Tosin molempiin pieni kyyristyminen vaikuttaa todella paljon.
Suuttimeksi vaihdoin 105#. Ilmanputsarista porasin niitä "tukittuja" ilmanottoaukkoja auki ja porasin vaimentimeen reikiä. Muuten vakiopeliin tuo 105 käy aika varmasti turhan rikkaalla. Ja neulaa nostin myös eikä ainakaan haittaa tullu.
-.Latvis.-
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.10.2008 9:11

ViestiKirjoittanut -.Latvis.- » 1.10.2008 20:36

Ok, kiitos sulle näistä!Olis vielä kiva saada muutamalta muultaki jotain mielipiteitä/neuvoja samasta asiasta.
; -)
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 4.10.2008 0:30

Pienin vaiva, ja suurin ilo tulee varmasti kun lyö vaikka 150cc kitin kiinni, tulee uus nokkakin mukana eikä maksa paljoa. Tähän käy se sama jammu tt-r:rän setti ilmeisesti.
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 4.10.2008 14:03

Varmaan käy sitten tuo vakiokaasarikin pieneksi 150cc pytylle. Eli kaasarin vaihtaminen suurempaan on hyvä tapa alottaa piristäminen.
-.Latvis.-
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.10.2008 9:11

ViestiKirjoittanut -.Latvis.- » 4.10.2008 18:56

Tuo voisi tietenkin olla paras mutten halua noin suurta muutosta siihen tehdä...
; -)
Krukoda
Pyörä:
Pilvi
Paikkakunta:
Renko
Liittynyt:
19.5.2008 16:53
joo

ViestiKirjoittanut Krukoda » 4.10.2008 20:52

niin mistä tohon saa noita 150cc settejä?tai saaks vielä isompaa?
kävisköhän 28-30mm kassu toho.
Regnbogi
Javaq
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Liittynyt:
5.8.2006 11:53

ViestiKirjoittanut Javaq » 4.10.2008 21:17

Krukoda kirjoitti:niin mistä tohon saa noita 150cc settejä?tai saaks vielä isompaa?
kävisköhän 28-30mm kassu toho.


vaikka: http://www.ocperformancemotorsports.com ... ange-.html
-.Latvis.-
Pyörä:
Derbi GPR 125 Racing
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.10.2008 9:11

ViestiKirjoittanut -.Latvis.- » 5.10.2008 11:38

Javaq kirjoitti:
Krukoda kirjoitti:niin mistä tohon saa noita 150cc settejä?tai saaks vielä isompaa?
kävisköhän 28-30mm kassu toho.


vaikka: http://www.ocperformancemotorsports.com ... ange-.html

Eipä halvalla pääse, ~332 euroa...
Viimeksi muokannut -.Latvis.- päivämäärä 6.2.2009 0:42, muokattu yhteensä 1 kerran
; -)
sMt
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
10.5.2007 18:46

ViestiKirjoittanut sMt » 5.10.2008 12:12

Varmasti yksi halvimmista keinoista saada sitä vääntöä tähän pyörään :roll: Kun eihän tuokaan tehoja liiemmin tuo? Ja sit jos ajattelee jos tekee nää pikkujutut niinkun: Nokka, putki, kaasari yms, niin taitaa tulla enemmän hintaa kuin tuolle sylinteri satsille? Ja ei taida olla apukaan niin suuri? :P
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 5.10.2008 13:36

Joo niin se on, että jos tän haluu kulkeen kevyesti sen 120km/h ja enemmän niin tuo 150cc kitti on paras vaihtoehto. Ite ei oo kokemusta paljonko tuo kaasarin vaihto vaikuttaa kun oon vaan pelleilly noitten suuttimien kans, mutta puheiden mukaan auttaa aika paljon kuitenki.

Nyt lähti sitten munki rieju odottelemaan kevättä :(. Vois koittaa korjailla noita vikoja mitä tuli kun pannutin :D
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 6.10.2008 16:55

Topler kirjoitti:Varmaan käy sitten tuo vakiokaasarikin pieneksi 150cc pytylle. Eli kaasarin vaihtaminen suurempaan on hyvä tapa alottaa piristäminen.

No enny sanoisi hyväksi tavaksi, kun sillä ei saavuteta mitään piristystä :D Pelkän kaasarin vaihdolla ei saa mitään merkittävää edes aikaseksi, tuurilla eron voi huomata.
Topler
Pyörä:
Kawasaki Z750r
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
11.8.2007 14:42

ViestiKirjoittanut Topler » 6.10.2008 20:01

Mut lähinnä meinasin kuitenki sitä, että jos meinaa ennemin tai myöhemmin vaihtaa ton pytyn isompaan ni sama sitte vaikka vaihtaa se kaasari etukäteen kun käy vakio mikuni pieneksi :)