Rieju Marathon

Leksaa77
Pyörä:
Rieju Marathon Pro SM -11 EX HVA sm 125 -10 & EX Derbi senda x-treme sm -09
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
12.8.2009 22:31
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Leksaa77 » 2.10.2011 20:56

http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id18038/
http://www.nettimoto.com/rieju/marathon/1176620

Ostakaahan joku siitä hjuva marathoooooni!!
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ri ... d/id18038/
Myynnissä !
min-akin
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Enduro
Paikkakunta:
Asikkala, Vääksy
Liittynyt:
28.9.2011 18:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut min-akin » 2.10.2011 22:13

Nyt on selvinnyt se pätkimisen syy! Eli avasin bensatankin, kun olin ajanut tyhjäksi ja otin bensahanan ulos. Sen päädyssä ollut reikä oli pienempi kuin nuppineulan pää, joten suurensin sitä hieman puukolla ja puhdistin paineilmalla. Laitoin takasin ja täydessä kaasutuksessa ollut pätkiminen ja bensan saamattomuus loppui! :D Kiitos neuvoista, kun luin edellisen topicin läpi ja sain ratkaisun sieltä.

Miks toi bensatankin tilavuus on vain 5,5l? :s Malli: Rieju Marathon Pro 125 Enduro
Bensan kulutuslaskut meni uusiksi, eli kuluttaa vain n.3,3l satasella.

Ilmanputsarin levyn otin pois ja CDI-kurin, niin kulki ~110 loivaan alamäkeen vakiosuuttimella.
Nyt koiranluukoro paikoillaan ja 2cm reikien väli keskipisteestä toiseen keskipisteeseen. Nosti mukavasti, vaikka jätin iskarin vielä alempaan kohtaan penkin puolelta.
:)
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
19.2.2009 21:29
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut sikil4 » 3.10.2011 20:12

Nuadhu kirjoitti:Onkos kellään kokemusta EGR-järjestelmän käytöstä poistamisesta?
Tästä oli aiemmin juttua, mutta haluaisin kysyä että onko haittaa jos vain tukkii putken josta pakokaasut pääsevät EGR-venttiiliin, eli jättää siis imukaulaan ja ilmanputsariin saapuvat letkut "auki". Voisin kuvitella että tällöin näihin letkuihin syntyy alipainetta, ja varsinkin imukaulan kohdalla se voisi ehkä haitata tavaran kulkemista.

Paras vaihtoehtohan olisi siis repiä nämä letkut helvettiin ja tukkia jäljelle jääneet reiät, mutta haluaisin että pyörä olisi mahdollisimman vähällä työllä ja nopeasti muutettavissa takuukelpoiseksi.

En nyt pääse testaamaan asiaa käytännössä sillä pyörä on jo toista kuukautta jälleenmyyjän hoivissa takajarrun pettämisen takia, eikä Mascolta ole toistaiseksi osia kuulunut.


en tiiä takuusta mutta mulla ei oo ollu sitä letkua aikoihin, eikä se mihinkään vaikuta
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
19.2.2009 21:29
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut sikil4 » 3.10.2011 20:13

tupez kirjoitti:
min-akin kirjoitti:Millaiseen ratkaisuun päädyit noissa xenoneissa? Onko valo vakiomaskissa vai jotenkin muuten?
Itseäni ainakin harmittaa nuo "pitkät" valot, kun näyttää himmeämmin kuin lyhyet. :lol:

Kävin ostaan lähi rautakaupasta kokonaan uuden umpion (joku sellanen missä oli ihan vitun pieni hehku/tai mikä lie) ja sen otin pois ja muokkasin sopimaan H3 kantaan sopivaks ja vedin akulta uudet johot sille. Lyhyinä valoina on H4 polttimo tuolla loksun alla ja se palaa pitkillä myös eli kun on pitkät niin palaa xenon sekä se H4:nen ja lyhyillä se H4. :D


tai sitte vaan hommaat suoraan semmosen xenonin missä on lyhyt normi ja pitkä xenon, ni ei tarvii amistella :D
tupez
Liittynyt:
26.10.2010 19:09
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tupez » 3.10.2011 21:22

sikil4 kirjoitti:
tupez kirjoitti:
min-akin kirjoitti:Millaiseen ratkaisuun päädyit noissa xenoneissa? Onko valo vakiomaskissa vai jotenkin muuten?
Itseäni ainakin harmittaa nuo "pitkät" valot, kun näyttää himmeämmin kuin lyhyet. :lol:

Kävin ostaan lähi rautakaupasta kokonaan uuden umpion (joku sellanen missä oli ihan vitun pieni hehku/tai mikä lie) ja sen otin pois ja muokkasin sopimaan H3 kantaan sopivaks ja vedin akulta uudet johot sille. Lyhyinä valoina on H4 polttimo tuolla loksun alla ja se palaa pitkillä myös eli kun on pitkät niin palaa xenon sekä se H4:nen ja lyhyillä se H4. :D


tai sitte vaan hommaat suoraan semmosen xenonin missä on lyhyt normi ja pitkä xenon, ni ei tarvii amistella :D

Niip... se ei kyllä käynyt mielessä... :roll: Hehhehhehe ekat slipat vejetty marallani ei pahemmin käynyt tanko hieman vääntynyt ja takakatteessa hieman naarmuja sekä etu jarrun kiinnityskorva (osa jolla jarru on kiinni tangossa poikki)... :x
tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tommia » 3.10.2011 21:44

Liian rikkaalla ilmeisesti kävi pyörä kun pätki, ilmanputsarista kuri taas huollon jälkeen irti niin nyt ottaa kierroksia herkästi eikä töki!
FSNGGHGG2
Pyörä:
ei pyörää
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
13.6.2011 12:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut FSNGGHGG2 » 3.10.2011 22:07

tupez kirjoitti:
sikil4 kirjoitti:
tupez kirjoitti:
min-akin kirjoitti:Millaiseen ratkaisuun päädyit noissa xenoneissa? Onko valo vakiomaskissa vai jotenkin muuten?
Itseäni ainakin harmittaa nuo "pitkät" valot, kun näyttää himmeämmin kuin lyhyet. :lol:

Kävin ostaan lähi rautakaupasta kokonaan uuden umpion (joku sellanen missä oli ihan vitun pieni hehku/tai mikä lie) ja sen otin pois ja muokkasin sopimaan H3 kantaan sopivaks ja vedin akulta uudet johot sille. Lyhyinä valoina on H4 polttimo tuolla loksun alla ja se palaa pitkillä myös eli kun on pitkät niin palaa xenon sekä se H4:nen ja lyhyillä se H4. :D


tai sitte vaan hommaat suoraan semmosen xenonin missä on lyhyt normi ja pitkä xenon, ni ei tarvii amistella :D

Niip... se ei kyllä käynyt mielessä... :roll: Hehhehhehe ekat slipat vejetty marallani ei pahemmin käynyt tanko hieman vääntynyt ja takakatteessa hieman naarmuja sekä etu jarrun kiinnityskorva (osa jolla jarru on kiinni tangossa poikki)... :x

voi minkä teit! :D
Mkah36
Liittynyt:
2.8.2009 21:16
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Mkah36 » 4.10.2011 18:46

Muistaakseni muillakin oli tälläistä vikaa, että mittarin nopeus pomppii miten sattuu kun antaa kierroksia. Eli mikäs oli sillon syynä ja miten korjattiin? Eli nopeus pomppii siinä 20km/h - 200km/h ihan randomisti, vaikka ihan paikalla kierrättäisi. Tänään ilmaantui ajossa ihan yhtäkkiä tämä vika...
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 4.10.2011 19:32

Kato ottaako se anturin johto kiinni pakoputkeen. Ite teki tollasta kun putki oli polttanut anturin piuhat yhteen. :D Jos vika on johdossa niin voin myydä aivan uuden anturin johtoineen vitosella, koska itellä ei oo enää tarvetta kun mittaristo vaihtu uuteen.
Santzuk
Pyörä:
125cc
Liittynyt:
29.4.2010 20:11
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Santzuk » 4.10.2011 20:47

Itelläkin on mittarissa jotain häikkää, näyttää kokoaika mitä sattuu, ei liity kierroksiin. Välillä näyttää pelkkää nollaa.
tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tommia » 4.10.2011 21:03

Santzuk kirjoitti:Itelläkin on mittarissa jotain häikkää, näyttää kokoaika mitä sattuu, ei liity kierroksiin. Välillä näyttää pelkkää nollaa.


Kattelin yks päivä mistä se pääsee palamaan putkeen se johto niin heti siite runkopalkin takaa se on tosi lähellä putkea. Kanttii siitä kahtoa ettei ole kärhäyttäny kiinni.
Santzuk
Pyörä:
125cc
Liittynyt:
29.4.2010 20:11
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Santzuk » 4.10.2011 21:44

Ite kattelin just sen johon läpi ja siinä oli jotain 5sentin väliä siihen putkeen.. En kyllä tuola pimeessä nähny että onko johto kärsiny.
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 4.10.2011 21:58

Kattelin äsken siivotessani tallia sitä vanhaa anturia, se johto on kärsinyt myös sieltä anturin vierestä. Kannattaa varmaan sekin kattoa.
Mkah36
Liittynyt:
2.8.2009 21:16
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Mkah36 » 5.10.2011 17:44

Eipä näytä johto mistään kohtia kärsineen, täytyy toivoo ettei oo mikää isompi homma, kun saattaa olla hankala vetää mitään sähkötakuusta, kun on kuitenkin vähä jokasta valoa ja vilkkua vaihdeltu...

E: Tuli vielä mielee, että ku kerran riippuu kierroksista aika pitkälti, nii vois jotenki liittyä CDI-boxin ongelmiin, mutta muistin että ainaki kerran tässä lähiaikoina valo himmeni tyhjäkäynnillä, mutta kun anto kierroksia niin meni normaali kirkkauteen. Vähänku jossain mopo derbeissä.

Jos tässä tänään kerkeis, vaikka lataamaan ton akun, en kyllä tiiä miten on voinu tyhjentyä, mutta jos vaikka siitä johtuis...
Viimeksi muokannut Mkah36 päivämäärä 5.10.2011 17:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Tede'
Pyörä:
KTM EXC 400
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
17.12.2009 22:49
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Tede' » 5.10.2011 17:48

onks kellää muil aina startates ja välil ajossakii näyttän sitä työkalumerkkii ja nesteiden ylikuumenemis valoo sillee hetkisen aikaa
MBK X-limit nyt myynnis kyselkää.... Eipäs ookkaa enää :D