Rieju Marathon

tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tommia » 28.9.2011 20:20

Ei ole rajoitin Iha. Cdi kuri on irti ja normaalisti esim. 5 vaihteella mennään 106 mittarinopeutta asti ja vaihdetaan kutosta sisään. Nyt 98-102 ja töksähtelee, huiputkin jää 115 juuri tuon töksähtelyn vaikka olisi alamäki.

Pyörä juuri säädätetty huollossa kun samalla vaihdettiin luistin kalvo. Kytkin pohjassa ropleemaa ei ole paitsi rajotinta vasten ei aivan niin iloisesti pauku, vaan tuhruaa hieman. Vein pyörän jo kerran säädätettäväksi takuun piikkiin (kalvossa juurikin vika silloin) kun pyörä nostatti kierroksia itsekseen ja kävi selvästi laihalla. Millään suuttimella ei toiminut ja ne suuttimet on nyt siellä huollossa mitkä annoin avuksi säädätykseen, pitäs hakea.
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 28.9.2011 20:23

Jaa okkei. Mietin vain kun oma pyörä menee sen 107km/h mittariin vitosella ja kaverin smoto (2t) Husse sen sata. Tästä vain tuli sellainen mielikuva, että loppuisiko Riejussakin välit siihen satasen tuntumiin ja kun kaverikin oli vielä uusi nimi foorumeilla... No joo, kai sitten jotakin vikaa on :lol:.
Mopo oli ja mopo meni :(
Riejutherocket
Pyörä:
Cagiva Mito -04
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
28.12.2009 12:00
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Riejutherocket » 28.9.2011 21:06

Mulla on täysin tyhjennetty änkkä, 50 millinen reikäputki, putsarin kuri poijes ja johtokikka tehty. Suuttimena toimii parhaiten 132,5, 130:llä teki täyskaasulla tota pätkimistä. Huippuja ottaa oikeeta nopeutta 110, joskus 115.
Tede'
Pyörä:
KTM EXC 400
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
17.12.2009 22:49
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Tede' » 29.9.2011 16:12

siis reiskahan vie vakio hussen tuosta vaan jos on otettu cdi johto ja ilmanputsari kuri irti. ainakin mun reiska vei helposti kaverin vakio hussen
MBK X-limit nyt myynnis kyselkää.... Eipäs ookkaa enää :D
tommia
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
3.10.2006 18:54
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tommia » 29.9.2011 21:27

Eikä siis ennen ollut tehnyt tuota, vain silloin ennen kuin vein korjattavaksi. Joku siinä mättääpi.

Pari Marsua täällä Rovaniemellä ja kyllä ne kaikki mittarinopeutta sen 115 saa kerättyä monestikkin ellei ylikin, aivan normaaliasennossa normaalilla säällä. Tosin -11 Riejuissa tuo mittari kusettaa kyllä aivan törkeesti, näyttää liian vähän. Itellä ilmeisesti -10 sillä keväällä mie tuon ostin ihan uutena maahantuojalta tilattiin mutta erinlainen mittaristo ja jarrupoljin mitä parilla kaverilla jotka saivat pyörät pari kk myöhemmin.
tupez
Liittynyt:
26.10.2010 19:09
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tupez » 30.9.2011 10:11

Nonnii ruppee reijunkin valoilla näkemään xenonit laitettu ja on kyllä kirkkaat! :lol:
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 1.10.2011 10:16

Itelle ehkä tulos tämmöne :P Meneekös toi gas gas katesarja suht kivuttomasti? Joku semmosta puhu joskus.. Vaikka ei tommone musta katesarja paljoa maksakkaa ja ois aika hieno myös.. :)
min-akin
Pyörä:
Rieju Marathon 125 Enduro
Paikkakunta:
Asikkala, Vääksy
Liittynyt:
28.9.2011 18:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut min-akin » 1.10.2011 14:22

Millaiseen ratkaisuun päädyit noissa xenoneissa? Onko valo vakiomaskissa vai jotenkin muuten?
Itseäni ainakin harmittaa nuo "pitkät" valot, kun näyttää himmeämmin kuin lyhyet. :lol:
:)
FSNGGHGG2
Pyörä:
ei pyörää
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
13.6.2011 12:39
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut FSNGGHGG2 » 2.10.2011 14:03

SomaliKapteeni kirjoitti:Eli kuriton rieju ja 183cc niin 18 heppaa? :eek:

Vaikka se 3hepan tehonlisäys kuulostaa pieneltä, on se käytännössä helvetin suuri ero siihe kurittomaan verrattuna, kuitenki toi 3hp on yks viidesosa kurittoman tehoista. Ja moottorin luonne muuttuu iha täysin ku ton vaihtaa, se alkaa vetämään heti tyhjäkäynniltä lähtien ja kiertää nätisti aina rajottimelle asti. Esimerkiks 6. vaihteella ku laitto kaasun pohjaa 50km/h vauhdista ni lähti kiihtyyn iha mukisematta ja veti siitä sitte aina sinne 120km/h paremmalle puolelle ;) ei tarvinu hirveesti vaihteita rukata :lol:

E. VITTU TEKEE MIELI AJAA TAAS!!!
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut välzy » 2.10.2011 14:39

Olisiko ketään reijumies innokas vaihtamaan pyöräänsä suht nopeaan WR husseen, myyntiilmotus löytyy tuolta oman profiilin puolelta :)
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut j|m| » 2.10.2011 15:27

Osaakos kukaan kertoa, minkä paksuiset akselit näissä on, kun aattelin mopodetsin vanteet laittaa, jos riejun hommaan. Toisekseen, eikös näissä oo sama runko, kuin tossa 125 nelari hm: ssä, jos crf250 katteet sais suoraan kiinni? :D
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
19.2.2009 21:29
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut sikil4 » 2.10.2011 15:29

jimigoescrazy kirjoitti:Osaakos kukaan kertoa, minkä paksuiset akselit näissä on, kun aattelin mopodetsin vanteet laittaa, jos riejun hommaan. Toisekseen, eikös näissä oo sama runko, kuin tossa 125 nelari hm: ssä, jos crf250 katteet sais suoraan kiinni? :D


en tiiä akseleista mutta dt:n vanteet menee suoraan, tai ainakin muutaman prikan kanssa kiinni :)
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
19.2.2009 21:29
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut sikil4 » 2.10.2011 15:29

välzy kirjoitti:Olisiko ketään reijumies innokas vaihtamaan pyöräänsä suht nopeaan WR husseen, myyntiilmotus löytyy tuolta oman profiilin puolelta :)


päixee vois :D
tupez
Liittynyt:
26.10.2010 19:09
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut tupez » 2.10.2011 18:23

min-akin kirjoitti:Millaiseen ratkaisuun päädyit noissa xenoneissa? Onko valo vakiomaskissa vai jotenkin muuten?
Itseäni ainakin harmittaa nuo "pitkät" valot, kun näyttää himmeämmin kuin lyhyet. :lol:

Kävin ostaan lähi rautakaupasta kokonaan uuden umpion (joku sellanen missä oli ihan vitun pieni hehku/tai mikä lie) ja sen otin pois ja muokkasin sopimaan H3 kantaan sopivaks ja vedin akulta uudet johot sille. Lyhyinä valoina on H4 polttimo tuolla loksun alla ja se palaa pitkillä myös eli kun on pitkät niin palaa xenon sekä se H4:nen ja lyhyillä se H4. :D
Nuadhu
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
19.11.2009 21:01
Re: Rieju Marathon

ViestiKirjoittanut Nuadhu » 2.10.2011 20:25

Onkos kellään kokemusta EGR-järjestelmän käytöstä poistamisesta?
Tästä oli aiemmin juttua, mutta haluaisin kysyä että onko haittaa jos vain tukkii putken josta pakokaasut pääsevät EGR-venttiiliin, eli jättää siis imukaulaan ja ilmanputsariin saapuvat letkut "auki". Voisin kuvitella että tällöin näihin letkuihin syntyy alipainetta, ja varsinkin imukaulan kohdalla se voisi ehkä haitata tavaran kulkemista.

Paras vaihtoehtohan olisi siis repiä nämä letkut helvettiin ja tukkia jäljelle jääneet reiät, mutta haluaisin että pyörä olisi mahdollisimman vähällä työllä ja nopeasti muutettavissa takuukelpoiseksi.

En nyt pääse testaamaan asiaa käytännössä sillä pyörä on jo toista kuukautta jälleenmyyjän hoivissa takajarrun pettämisen takia, eikä Mascolta ole toistaiseksi osia kuulunut.