Fantic Caballero

Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 11.5.2008 15:19

Ja vesijäähyssä on huimat 2 hevosta enemmän tehoa? Huh, toivottavasti eximake ja fantic eivät tee itsestään pelleä lupaamalla aivan liikoja.
omglolwtf
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.6.2007 19:04

ViestiKirjoittanut omglolwtf » 11.5.2008 16:44

Eilen ajettiin mun fanticilla varmaan 100-120 :)) mittariakun ei ole... mut ajettiin melkeen samaa vauhtia semmosen 2 tahti piikin kans ja se meni noin 120 et silleee kyl se kulkee iha hyvin ! meni ny vähä sekavaks toivottavasti saatte selvää :p
Velmu_
Pyörä:
Yamaha R125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.5.2007 16:50

ViestiKirjoittanut Velmu_ » 11.5.2008 17:11

Atech kirjoitti:Ja vesijäähyssä on huimat 2 hevosta enemmän tehoa? Huh, toivottavasti eximake ja fantic eivät tee itsestään pelleä lupaamalla aivan liikoja.


Kyllä siinä nestejäähdytteisessä on täystehosena 2-4hp enemmän kuin ilmajäähdytteisessä. Tätä nestejäähdytteistä voi viellä virittää ja saadaan muutaman hevosen lisää vaihtamatta sitä pyttyä. Kauheen monta kertaa tämä pitää sanoa ennen kuin ihmiset ymmärtävät. :)

Matzku. kirjoitti:teitä on kustu silmää ny pahemman kerran. :d


Sitä kanttahan siinä voi muokata ym. ;)
-juho
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.5.2005 12:02

ViestiKirjoittanut -juho » 11.5.2008 19:28

Mutta sitten tulee vastaan semmonen kysymys, että onko mitään järkeä laittaa jo valmiiksi kalliiseen pyörään vielä monilla sadoilla euroilla rahaa saadakseen muutaman hevosvoiman lisää? Kun siitä ei sillonkaan vielä irtoa mitään huimia tehoja, niin tehoa haluaville kannattavammaksi tulisi melkein ostaa joku valmiiksi tehokas 2t "kisapiikki".
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 11.5.2008 19:32

Velmu_ kirjoitti:Kyllä siinä nestejäähdytteisessä on täystehosena 2-4hp enemmän kuin ilmajäähdytteisessä. Tätä nestejäähdytteistä voi viellä virittää ja saadaan muutaman hevosen lisää vaihtamatta sitä pyttyä. Kauheen monta kertaa tämä pitää sanoa ennen kuin ihmiset ymmärtävät. :)


Eihän toi nyt uppoa kun kenelläkään ei ole esittää lähdettä tiedoilleen?
KingIrma
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
30.9.2004 11:02

ViestiKirjoittanut KingIrma » 11.5.2008 19:40

-juho kirjoitti:Mutta sitten tulee vastaan semmonen kysymys, että onko mitään järkeä laittaa jo valmiiksi kalliiseen pyörään vielä monilla sadoilla euroilla rahaa saadakseen muutaman hevosvoiman lisää? Kun siitä ei sillonkaan vielä irtoa mitään huimia tehoja, niin tehoa haluaville kannattavammaksi tulisi melkein ostaa joku valmiiksi tehokas 2t "kisapiikki".

mitä jos haluaa vähän tehokkaamman nelitahtisen? kaikki eivät tykkää kakstahtisista. saattaa tulla halvemmaksi vähän virittää tuota kuin ostaa uusi "kisapiikki"
en mä oo siitä vihainen jos karvan kasvu alkanut ja lihas menny pilalle mut se on ihan normaalii
[antti92]
Pyörä:
Nelipyöränen :(
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
23.11.2007 17:00

ViestiKirjoittanut [antti92] » 11.5.2008 19:49

-juho kirjoitti:Mutta sitten tulee vastaan semmonen kysymys, että onko mitään järkeä laittaa jo valmiiksi kalliiseen pyörään vielä monilla sadoilla euroilla rahaa saadakseen muutaman hevosvoiman lisää? Kun siitä ei sillonkaan vielä irtoa mitään huimia tehoja, niin tehoa haluaville kannattavammaksi tulisi melkein ostaa joku valmiiksi tehokas 2t "kisapiikki".

No jos kerran rahaa on ostaa joku nestejäähy kismalli, niin kai sit on viel muutama satku ylimääräst ostaa viel vähän "viriosia". Ja jos haluu ettei tarvii koko ajan olla kone pöydällä, tai en sit tiiä Fanticin huoltoväleist ;)
-juho
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.5.2005 12:02

ViestiKirjoittanut -juho » 11.5.2008 20:01

Riippuu minkä verran pyörästään haluaa tehoa irti. Ihan ilmaiseksi tuohon ei kyllä 20 hevosvoimaa takapyörältä saa 125cc tekniikalla, ja vaikka saisikin niin huoltovälitkin ovat sillon suunnilleen yhtä lyhyet kuin 2-tahtisissa kisapiikeissä.
Velmu_
Pyörä:
Yamaha R125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.5.2007 16:50

ViestiKirjoittanut Velmu_ » 11.5.2008 20:16

Atech kirjoitti:Eihän toi nyt uppoa kun kenelläkään ei ole esittää lähdettä tiedoilleen?


Tietenkin tämä tieto tulee essolta. Kuka hullu soittais Eximakelle ja kysyis niiltä?

-juho kirjoitti:Riippuu minkä verran pyörästään haluaa tehoa irti. Ihan ilmaiseksi tuohon ei kyllä 20 hevosvoimaa takapyörältä saa 125cc tekniikalla, ja vaikka saisikin niin huoltovälitkin ovat sillon suunnilleen yhtä lyhyet kuin 2-tahtisissa kisapiikeissä.


Eihän sitä ole väitettykkään, että tulis 20hp takapyörältä. Huoltoväleistä semmosta, että sisäänajon jälkeen on 5000km välein huolto, johon luonnollisesti kuuluu öljyjen vaihto ja venojen säätäminen.
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 11.5.2008 20:45

Kisapyörää huolletaan yhtä usein ku ilmajäähyä missä o 8,4kw? :D
KingIrma
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
30.9.2004 11:02

ViestiKirjoittanut KingIrma » 11.5.2008 21:02

tarjoon kaljat ensimmäiselle piikkiselle nelarille mitä huolletaan useemmin kun tota mun omaa..
en mä oo siitä vihainen jos karvan kasvu alkanut ja lihas menny pilalle mut se on ihan normaalii
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 11.5.2008 21:05

Hoh, aika moiset insinöörit Fanticilla.
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 11.5.2008 21:26

Velmu_ kirjoitti:Tietenkin tämä tieto tulee essolta. Kuka hullu soittais Eximakelle ja kysyis niiltä?


Joku sellainen hullu joka kuvittelee eximaken lupausten olevan jotain muuta kuin myyjän mainostusta. Johan on monta kertaa todistettu että tavallista on notta sitä tehoa on jopa 30% vähemmän mitä valmistaja ja myyjä lupaa.

Puolueeton dynokäyrä olis ehkä asiaa?
Velmu_
Pyörä:
Yamaha R125
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.5.2007 16:50

ViestiKirjoittanut Velmu_ » 11.5.2008 22:10

Atech kirjoitti:Joku sellainen hullu joka kuvittelee eximaken lupausten olevan jotain muuta kuin myyjän mainostusta. Johan on monta kertaa todistettu että tavallista on notta sitä tehoa on jopa 30% vähemmän mitä valmistaja ja myyjä lupaa.

Puolueeton dynokäyrä olis ehkä asiaa?


Joo tuossa olet oikeassa A1 on 30% vähemmän tehoo tosta 20hp, koska eihän sitä muuten sais kilpiin.
Juuzmo
Pyörä:
KTM SMC 625 -07
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
28.2.2006 21:30

ViestiKirjoittanut Juuzmo » 11.5.2008 22:30

Ei vaan nyt taidettiin puhua siitä, et valmistajat liiottelee tehoja. Esim ilmotetaan tt:nä 20hp mut oikeesti onki vaikka 16.