Honda CB125:set

isopersekalevi
Paikkakunta:
vaasa
Liittynyt:
14.7.2005 0:58
jep jep

ViestiKirjoittanut isopersekalevi » 23.2.2006 22:40

joo olikos seny et 78 vuoteen asti niissä oli vähemmän tehoo
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: jep jep

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.2.2006 22:44

isopersekalevi kirjoitti:joo olikos seny et 78 vuoteen asti niissä oli vähemmän tehoo


-83 asti tuli 12kW, siitä uudemmat puskee 13kW.

Juusela: Niinno, minun hondasta tuli se 13KW vaikka oli 55tkm silloin mittarissa.
Dank memes melt steel beams.
isopersekalevi
Paikkakunta:
vaasa
Liittynyt:
14.7.2005 0:58
hooondaaaa

ViestiKirjoittanut isopersekalevi » 23.2.2006 22:47

juu juu mutta eiks siellä pakariski oo pieni holkki näis 80 luvun---->
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: hooondaaaa

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.2.2006 22:56

isopersekalevi kirjoitti:juu juu mutta eiks siellä pakariski oo pieni holkki näis 80 luvun---->


Eipä ainakaan mulla ole näkynyt, mutta koko putkisto on kuristava.
Dank memes melt steel beams.
Juusela
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2004 19:07

ViestiKirjoittanut Juusela » 23.2.2006 23:28

Tehot säilynyt hyvin. En yhtään tiiä paljon tossa mun vehkeessä on tehoja, jos joskus pääsis halvalla penkittää.

Mutta, mutta ei kukaan vieläkään tiedä osaa sanoa mitään jakopään asennusohjeista? En löydä netistä, (enklantin tekniikka sanasto on aika heikkoa), eikä kirjastostakaan/alfamerilta löydy vuoden -74 honda cb:hen tietoa.
Nyt kyllä "tilasin" Honda CB tekniikka kirjan jossa on vm.77 lähtien.

Mutta siis jos joku osaisi auttaa ja viitsisi.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 24.2.2006 0:23

Juusela kirjoitti:Tehot säilynyt hyvin. En yhtään tiiä paljon tossa mun vehkeessä on tehoja, jos joskus pääsis halvalla penkittää.

Mutta, mutta ei kukaan vieläkään tiedä osaa sanoa mitään jakopään asennusohjeista? En löydä netistä, (enklantin tekniikka sanasto on aika heikkoa), eikä kirjastostakaan/alfamerilta löydy vuoden -74 honda cb:hen tietoa.
Nyt kyllä "tilasin" Honda CB tekniikka kirjan jossa on vm.77 lähtien.

Mutta siis jos joku osaisi auttaa ja viitsisi.


Niin tuo taitaa olla tuo sinun honda sitä mallia jossa jakoketju kulkee vasemman pytyn vasemmalta puolen eikä sylinterien välistä? Sen pitäisi olla ihan "simppeli" juttu, huomenna voin kysästä isältä mitenkä se onnistuu, silläkun on ollut kaksi cb hondaa aikoinaan niin se tietää nämä.
Dank memes melt steel beams.
Juusela
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
3.10.2004 19:07

ViestiKirjoittanut Juusela » 24.2.2006 2:40

Kiitokseni, pieni apu on tosiaan tarpeen. Vanha omistaja sanoi, että on tainnut ajottaa sen väärin, josta johtuu että käy huonosti pienillä kierroksilla.

Muuten, kun kirjotit tonne wikipediaan ja siellä luee että:
"1973: CB125 B6 jossa rumpujarrut edessä ja takana. Tehoja 15hv ja pyörästä löytyy sekä sähkö- kuin myös potkustartti. Pinnavanteet.

1975: CB125 K5 jossa edessä mekaaninen levyjarru, teho pysynyt muuttumattomana. Pinnavanteet vielä tässäkin versiossa."

Ja minulla on nyt tuo vm.1974 ja se on vissiin tota K-mallia ja siinä on mekaaninen levyjarru... Joku pieni erehdys käynyt?
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 24.2.2006 8:27

Juusela kirjoitti:1975: CB125 K5 jossa edessä mekaaninen levyjarru, teho pysynyt muuttumattomana. Pinnavanteet vielä tässäkin versiossa."

Ja minulla on nyt tuo vm.1974 ja se on vissiin tota K-mallia ja siinä on mekaaninen levyjarru... Joku pieni erehdys käynyt?


Joo, ilmeisesti olen elänyt harhaluulossa, sillä en ole nähnyt yhtäkään mekaanisella levyllä varustettua alle -75 vuotista. No, se pitää korjata wikiin.
Dank memes melt steel beams.
erkkola
Paikkakunta:
Lumijoki
Liittynyt:
29.9.2004 11:14

ViestiKirjoittanut erkkola » 5.3.2006 18:54

Mitä eroja tekniikassa on vm. -73 ja -75 välillä? Mulla on nyt vm. -75 tallissa ja ensviikolla tulee vielä vm. -73 chopattu CB.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 5.3.2006 19:08

erkkola kirjoitti:Mitä eroja tekniikassa on vm. -73 ja -75 välillä? Mulla on nyt vm. -75 tallissa ja ensviikolla tulee vielä vm. -73 chopattu CB.


-75 vm:ään tuli levyjarru eteen, mekaaninen sellainen.
Dank memes melt steel beams.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 11.3.2006 19:53

Ettei cb topikki jälleen vaipuisi unohduksiin, nostetaan se nyt ylös ja pistetään vähän uutta tietoa hondasta.

Tänään isän kanssa purettiin kansi pois, onneksi ei ole pahasti väljä mitä vähän silmäilin sitä. Venttiilit on täysin kunnossa kaikki, mutta karstaa oli saakelisti mikä johtuu/johtui viallisista venttiilinvarren kumeista.

Eli karstanpoisto suoritettiin, ja vaihdettiin uusi yläpään tiivistesarja. Ongelmien pitäisi olla ratkennut näillä eväin, ja huomenna säädän venttiilien välykset millä toivottavasti teho-ongelma saadaan häivytettyä. Sillä viimeisillä ajokerroilla viime syksynähän ei honda jaksanut ottaa enää kuin n.110 mittariinsa, joka tosin saattaa johtua siitä että joka kerralla kun kokeilin ajettiin kaksipäällä ja taisi olla vastatuulikin. No, sen näkee TOIVOTTAVASTI tässä kuukauden sisään mitenkä se nyt käyttäytyy.

Niin, Honda on sitten myynnissä tiedoksi vaan kaikille ;). Isompaa tekee niin kovasti mieli.
Dank memes melt steel beams.
kartsa89
Paikkakunta:
Kiuruvesi,Iisalmi
Liittynyt:
10.3.2006 17:53

ViestiKirjoittanut kartsa89 » 12.3.2006 12:57

Joo,elikkäs täällä näyttäs olevan honda miehiä..ja vielä tarkemmin cb hondiin keskittyneitä.
Mulla itelläni on tällähetkellä Honda CB 125TD.
En tiiä minkä verra tume on kertonu,kun kavereita ollaa ja tunnetaa mutta kyseisen pyörän kanssa oli vähä huono tuuri.Sitä oli edellinen omistaja vähä "duunaillu" ja koko pyörä,etenkin mootori oli huollettu helvetin huonosti!!!Ja tämän johdosta,ku ite piti koko viimekesä kantapäänkautta asioita oppia,annan mielelläni neuvoja ja vinkkejä.
Rekistöröidyin tuossa muutama päivä sitte enkä oo kerenny tota koko keskustelua käydä läpi,vaa näyttäs aika paljon oleva noide vanhempien hondien kyydittäjiä.Mulla tuli oman hondan oston yhteydessä laatikollinen T-mallin cb:een osia ja kun ite en niitä tarte nii ovat joutilaita.Eli siis näyttäs oleva koko moottori osina,ja satun tietämää muutaman hemmon joka saa kaiveltua noihi vanhempii osia.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 12.3.2006 13:30

kartsa89 kirjoitti:Joo,elikkäs täällä näyttäs olevan honda miehiä..ja vielä tarkemmin cb hondiin keskittyneitä.
Mulla itelläni on tällähetkellä Honda CB 125TD.
En tiiä minkä verra tume on kertonu,kun kavereita ollaa ja tunnetaa mutta kyseisen pyörän kanssa oli vähä huono tuuri.Sitä oli edellinen omistaja vähä "duunaillu" ja koko pyörä,etenkin mootori oli huollettu helvetin huonosti!!!Ja tämän johdosta,ku ite piti koko viimekesä kantapäänkautta asioita oppia,annan mielelläni neuvoja ja vinkkejä.
Rekistöröidyin tuossa muutama päivä sitte enkä oo kerenny tota koko keskustelua käydä läpi,vaa näyttäs aika paljon oleva noide vanhempien hondien kyydittäjiä.Mulla tuli oman hondan oston yhteydessä laatikollinen T-mallin cb:een osia ja kun ite en niitä tarte nii ovat joutilaita.Eli siis näyttäs oleva koko moottori osina,ja satun tietämää muutaman hemmon joka saa kaiveltua noihi vanhempii osia.


Melko lieviä ilmauksia käytät, kuten vaikkapa tuo "helvetin huonosti". Sehän oli jätetty siis kokonaan huoltamatta? Varmaan ajettu samoilla öljyilläkin 20k ennenkun vaihdoit ne öljyt siihen? :D

Niin, nokkaketjua kiristettäessä pitäkää huoli ettei se pieni, neliskulmainen ruuvi pääse pyörimään mihinkään suuntaan, ettei käy ikävästi ;).
Dank memes melt steel beams.
-jorkki-
Paikkakunta:
Liminka
Liittynyt:
14.8.2004 17:51

ViestiKirjoittanut -jorkki- » 18.3.2006 13:04

tietääkö kukaan mistä löytyis puola CB:seen? käytetty tai uusi... Mielellään ehjä:D
Myydään Cagiva Freccia osina. Kysele YV:llä!
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 18.3.2006 13:25

-jorkki- kirjoitti:tietääkö kukaan mistä löytyis puola CB:seen? käytetty tai uusi... Mielellään ehjä:D


Soitteleppas Stormille, www.storm-motor.fi.
Dank memes melt steel beams.