Sähköviat

Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 16.3.2009 20:42

Hohhoh. Uudella säätimellä testasin ja sama juttu, ei se 4V enemmän anna virtaa jännitteensäätimen jälkeen. Taidan jättää ongelman ratkaisematta, ei enään keksi mistä vikaa etsisi. :(
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 17.3.2009 15:23

TseiTsei kirjoitti:Hohhoh. Uudella säätimellä testasin ja sama juttu, ei se 4V enemmän anna virtaa jännitteensäätimen jälkeen. Taidan jättää ongelman ratkaisematta, ei enään keksi mistä vikaa etsisi. :(


Maavika? Tsekkaa vielä kaikki maadoitukset.
Seuraava vaihtoehto on käämit rikki.
Pyörä:
Beta
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
12.4.2008 23:34

ViestiKirjoittanut smaiiap » 17.3.2009 19:49

Joo. Sain mittarin toimimaan pienenllä ränkkäyksellä, mutta nyt tuo bensavalo. Valo siinä koko ajan, että tankki pian tyhjä. Käytin kyllä tankin irti ja katoin sen sydeemin sieltä tankin sisältä, mutta tuntu toimivan se mutta kuitenki valoa koko ajan vain vaikka tankki täynnä. Että mikäs siinä ois vikana?

Mopona on Yamaha DT -04
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 17.3.2009 21:38

smaiiap kirjoitti:Joo. Sain mittarin toimimaan pienenllä ränkkäyksellä, mutta nyt tuo bensavalo. Valo siinä koko ajan, että tankki pian tyhjä. Käytin kyllä tankin irti ja katoin sen sydeemin sieltä tankin sisältä, mutta tuntu toimivan se mutta kuitenki valoa koko ajan vain vaikka tankki täynnä. Että mikäs siinä ois vikana?

Mopona on Yamaha DT -04


Onko tankissa koho jossa katkaisija vai minkälainen systeemi siinä on? Oisko vaan johtovika, en tunne systeemiä yhtääm joten hieman paha neuvoa...
Pyörä:
mh ryz ja suzuki pv
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.9.2007 18:12

ViestiKirjoittanut _Pide_ » 17.3.2009 22:01

Mikäköhän voi olla vikana, kun kaikki vilkut alkoivat vilkkua samaan aikaan vaikka niitä ei käyttänyt ja mittarissa paloi vilkun merkkivalo?? Otin kaikki vilkut pois ja muutama päivä sen jälkeen laitoin vilkut takas nii ei palanu mikää vilkku, mutta merkkivalo paloi. Mopo on motorhispania ryz.
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 18.3.2009 16:11

saku89 kirjoitti:
TseiTsei kirjoitti:Hohhoh. Uudella säätimellä testasin ja sama juttu, ei se 4V enemmän anna virtaa jännitteensäätimen jälkeen. Taidan jättää ongelman ratkaisematta, ei enään keksi mistä vikaa etsisi. :(


Maavika? Tsekkaa vielä kaikki maadoitukset.
Seuraava vaihtoehto on käämit rikki.


Hyppyjohdolla olen kokeillut maadoituksia muualle ja ei auta. Staattori on myös uusittu.
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
Pyörä:
Malaguti XSM, PeeVee, Dt, xtreme
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
24.11.2007 21:51

ViestiKirjoittanut KmÖmÖ » 18.3.2009 16:28

TseiTsei kirjoitti:
saku89 kirjoitti:
TseiTsei kirjoitti:Hohhoh. Uudella säätimellä testasin ja sama juttu, ei se 4V enemmän anna virtaa jännitteensäätimen jälkeen. Taidan jättää ongelman ratkaisematta, ei enään keksi mistä vikaa etsisi. :(


Maavika? Tsekkaa vielä kaikki maadoitukset.
Seuraava vaihtoehto on käämit rikki.


Hyppyjohdolla olen kokeillut maadoituksia muualle ja ei auta. Staattori on myös uusittu.

lainaa jonkun kaverin am6 käämit ja testaa sitten?
tsek ilmoitukset
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 18.3.2009 21:02

Käämitkin on siis vaihdettu jo uusiin. ;D
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
Pyörä:
Beta
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
12.4.2008 23:34

ViestiKirjoittanut smaiiap » 18.3.2009 22:26

Nonii, sain uuet minivilkut ja laitoin taakse ne. Noniin, sain toisen toimimaan, ja toisesta oli palanut hehku. Eli oikealla puolella toimi ensin niinkuin pitääkin. Nonih, lähtiin ostamaan uutta hehkua, sillä matkalla kumpikaan vilkku ei toiminut, tulomatkalla vain vasemmalla puolella vilahti valo, ei muuta. Sitten kotona aloin ottamaan sitä lasia siitä päältä vasemmalta puoleen, siinä vaiheessa se alkoi toimimaan. Ja sitten oikeaan puoleen vaihdoin hehkun koska se ei enää näyttänyt toimivan ollenkaan. Sitten sain sen, niin se vilkuttaa todella nopiaa, niinkuin silloin että jos toinen vilkku samalla puolella ei toimi. Mutta täsä tapauksesa toimii molemmat vilkut.

Eli oikealla puolella vilkut vilkuttaa nopeasti. Mikäs tähän?



Ja kun ajan vesilätäköstä, niin mopo alkaa booaamaan ja sammuu. Pari minuuttia heiluttelee niin lähtee käyntiin taas. Rasittavaa. Mikä tähän?
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '010 & Beta rr50 '09
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
19.3.2008 21:16

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 19.3.2009 8:36

Taitaa olla oikosulussa sulla ne johdot..
420
Pyörä:
2Pyörää:Derbi Senda -08 4Pyörää: Bmw e36 325
Paikkakunta:
Juuka City
Liittynyt:
27.2.2008 21:38

ViestiKirjoittanut SukkaBomber » 19.3.2009 18:27

Noniin nyt testailin johtoja mittarin kanssa ja anto sinivalkeeseen johtoon virtaa ainakin, mutta muihin en saanu ainakaan kun nopeeta testasin(Mankissa)..
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 19.3.2009 19:23

SukkaBomber kirjoitti:Noniin nyt testailin johtoja mittarin kanssa ja anto sinivalkeeseen johtoon virtaa ainakin, mutta muihin en saanu ainakaan kun nopeeta testasin(Mankissa)..


eikös SIN/VALK johto ole kampuran asentotunnistimen johto kärjettömässä, ruskea maa ja pun? virta cdi:lle.

KELT ja VALK tai 2xKELT valot.

Eli yleismittari vaihtojänniteasteikolle riittävän suurella alueella ja mitta ruskean ja punaisen väliltä kun kaveri polkee konetta pyörimään.
Pyörä:
125 Lifan manki
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
13.6.2008 14:13
kipinä

ViestiKirjoittanut Plast » 19.3.2009 19:38

Tänään vähä ajelin ja yhtäkkii sammu koko mopo. Huomasin sit ku koton rupesin tutkiin et ei anna kipinää. Kattosin sytytyspuolan johdot mut ei kipinää tuu vaiks kaikki on hyvin. oon myös vaihtanu tulppaa mut ei auta. Kertokaas voiks kysees olla joku pikkuvika ennenku rupeen tilailemaa uutta puolaa. Sopiiks muuten 50cc motin sytytyspuola tähän. Kyseinen moottori siis 125 Lifan.
125cc manki myynnissä! (rekisterissä!)
Pyörä:
4-Pyörä
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.10.2005 23:22

ViestiKirjoittanut saku89 » 19.3.2009 20:47

Plast kirjoitti:Tänään vähä ajelin ja yhtäkkii sammu koko mopo. Huomasin sit ku koton rupesin tutkiin et ei anna kipinää. Kattosin sytytyspuolan johdot mut ei kipinää tuu vaiks kaikki on hyvin. oon myös vaihtanu tulppaa mut ei auta. Kertokaas voiks kysees olla joku pikkuvika ennenku rupeen tilailemaa uutta puolaa. Sopiiks muuten 50cc motin sytytyspuola tähän. Kyseinen moottori siis 125 Lifan.


Mittaa yleismittarilla puolan ensiö ja toisiopiirin resistanssit, kampiakselin asentotunnistimen voit mitata myös että antaako se mitään jännitettä. Cdi yksikköä on paha testata mitenkään.
Puolat käy kyllä ristiin lähes mistä vehkeestä tahansa.
Pyörä:
Drd Racing SM -04
Liittynyt:
13.9.2008 21:06

ViestiKirjoittanut ^temee^ » 19.3.2009 22:33

ei ny oikeastaan haittaa, mutta kun pistää välillä barbissa (isoilla kierroksilla) vilkun päälle niin öljy ja lämpö valo vilahtavat. Ei tee näin siis aina vaan välillä?