125cc mopon jälkeen?

Meinaatko hankkia kevarin mopon jälkeen?

1664 55%
1368 45%
Ääniä yhteensä : 3032
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 21.4.2009 18:15

Spedee- kirjoitti:
Pöndeix kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Itse en osta koska tulee halvemmaksi jäädä viritetyllä mopolla parikin kertaa kiinni kun ostaa kevarikortti ja kevari.

Onhan se tietysti halpaa kun lähtee pari kerta kilvet :roll:

Halvempaa kuin kevarin hankkiminen.

moottoripyöräilyssä nyt ei mietitäkkään kummemmin mikä on halvempaa. Kallis harrastus ja ei läheskään kaikilla ole siihen varaa.
Skipidiveinau
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
25.5.2008 19:04

ViestiKirjoittanut dööbi13 » 21.4.2009 18:55

yzäri_92 kirjoitti:
Spedee- kirjoitti:
Pöndeix kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Itse en osta koska tulee halvemmaksi jäädä viritetyllä mopolla parikin kertaa kiinni kun ostaa kevarikortti ja kevari.

Onhan se tietysti halpaa kun lähtee pari kerta kilvet :roll:

Halvempaa kuin kevarin hankkiminen.

moottoripyöräilyssä nyt ei mietitäkkään kummemmin mikä on halvempaa. Kallis harrastus ja ei läheskään kaikilla ole siihen varaa.
Onhan sillä kemmulla paljon mukavempi ajellakkin,kuin mopolla.
"ainahan sitä täydellisyyttä kohti pyrkii, vaik sitä ei koskaan pysty saavuttaa, siin on se juttu"
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 23.4.2009 15:06

riippuu moposta ja kevarista. Kyllä mieluummin ajan sitten epämukavammalla halvalla mopolla kun mukavalla ja kalliilla kevarilla.

Myöskään täällä korvessa ei tartte poliiseja miettiä kun käyvät ehkä pari kertaa vuodessa täällä.
Liittynyt:
22.2.2008 19:39

ViestiKirjoittanut Zuidaaja » 23.4.2009 15:15

No joku vanha 125cc dt maksaa sen 2000e ja kulkee päältä 120 ja jos siihe päälle laittaa sen ~800e autokoulun niin ei se hirveitä summia vaadi :D
Paikkakunta:
04260
Liittynyt:
30.4.2008 20:53

ViestiKirjoittanut pag » 23.4.2009 15:57

Slerpa_ kirjoitti:Itse en osta koska tulee halvemmaksi jäädä viritetyllä mopolla parikin kertaa kiinni kun ostaa kevarikortti ja kevari.

No onko se nyt sitte siistiä, että sulla on 4t kemmun tehone pyörä? Ainoo ero vaa, et sun mopos tulee räjähtämää ku tarpeeks sitä raiskaat mut 4t kemmu kestää lähes kaiken. :lol:
ulisijat ulisee
Liittynyt:
4.8.2007 22:03

ViestiKirjoittanut T-Doggy » 23.4.2009 18:16

Mielummin ajan markkinoiden luumuimmalla kevarilla, kuin jollain tappiin viritetyllä mopolla. Mopo on aina mopo ei siitä mihinkään pääse. Kuutiot tuovat fiilistä. 8)
Ja tohon korttiin; vaikkei kevaria hommaiskaa niin jos sattuu löytymään 500€ ylimäärästä nii miksei sitä käyttäisi korttiin. Ei sitä koskaan tiedä millon se kärpänen puree, jolloin voikin suoraan marssia kauppaan ostamaan sitä isompaa pyörää enempää kortin hankkimisia miettimättä.
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/honda/nsr_125/id12974/
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Koski TeeÄll
Liittynyt:
5.7.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Bronn » 23.4.2009 19:02

Huomen inssi. Kyllä on jotenkin varmempi tunne kun saa ajella laillisesti sen +65km/h ilman että tulee veroi, sakkoi tai kortti lähe.

T-Doggy kirjoitti:Ja tohon korttiin; vaikkei kevaria hommaiskaa niin jos sattuu löytymään 500€ ylimäärästä nii miksei sitä käyttäisi korttiin. Ei sitä koskaan tiedä millon se kärpänen puree, jolloin voikin suoraan marssia kauppaan ostamaan sitä isompaa pyörää enempää kortin hankkimisia miettimättä.

Juurikin näin. Kevarikortis on sekin hyvä puoli että ei tarvitse käydä kaikkia autokoulun tuntei jolloin säästyy jälleen rahaa.
Honda Shadow
Pyörä:
Yamaha FZR 1,0
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
15.9.2008 17:01

ViestiKirjoittanut Pöndeix » 23.4.2009 19:33

pag kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Itse en osta koska tulee halvemmaksi jäädä viritetyllä mopolla parikin kertaa kiinni kun ostaa kevarikortti ja kevari.

No onko se nyt sitte siistiä, että sulla on 4t kemmun tehone pyörä? Ainoo ero vaa, et sun mopos tulee räjähtämää ku tarpeeks sitä raiskaat mut 4t kemmu kestää lähes kaiken. :lol:

Ite ostin Yamaha DT 125 R:n 1100e ja siihen kortti päälle niin 2000e hinnaks että mieluummin niin kun viritetyllä mopolla mikä ei kestä kuitenkaan..Kyllä sitten nauran kun jäät sillä virimopollas kiinni pari kertaa :lol: Katotaan sitten mielipiteitäs uudestaan.
Nissan Skyline R32 GTS-T Type-M<3
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
25.5.2008 19:04

ViestiKirjoittanut dööbi13 » 23.4.2009 19:50

Pöndeix kirjoitti:
pag kirjoitti:
Slerpa_ kirjoitti:Itse en osta koska tulee halvemmaksi jäädä viritetyllä mopolla parikin kertaa kiinni kun ostaa kevarikortti ja kevari.

No onko se nyt sitte siistiä, että sulla on 4t kemmun tehone pyörä? Ainoo ero vaa, et sun mopos tulee räjähtämää ku tarpeeks sitä raiskaat mut 4t kemmu kestää lähes kaiken. :lol:

Ite ostin Yamaha DT 125 R:n 1100e ja siihen kortti päälle niin 2000e hinnaks että mieluummin niin kun viritetyllä mopolla mikä ei kestä kuitenkaan..Kyllä sitten nauran kun jäät sillä virimopollas kiinni pari kertaa :lol: Katotaan sitten mielipiteitäs uudestaan.
Jep ja tollasella vanhalla jammullakin on h*lvetin paljon mukavempi ajella.Ite oon ajanu nyt autokoulussa Dt:llä ja on ihan eri tuntuinen ajaa kuin jollakin mopolla,kiihtyykin mukavasti.
"ainahan sitä täydellisyyttä kohti pyrkii, vaik sitä ei koskaan pysty saavuttaa, siin on se juttu"
Pyörä:
DT 125R 200cc köyhän miehen kisaenska
Paikkakunta:
Teuva
Liittynyt:
22.5.2007 15:34

ViestiKirjoittanut Mokuli » 23.4.2009 20:17

Itellä autokoulun 11kw cebari kyl tuntu alusta asti suht laiskalta, TT vasta tuntuu liikkuvan johki.
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 23.4.2009 20:37

Mokuli kirjoitti:Itellä autokoulun 11kw cebari kyl tuntu alusta asti suht laiskalta, TT vasta tuntuu liikkuvan johki.

tietty jos ajat eka omalla TT DT:EELLÄ ja sitten nelarilla. Mut esim ite, kun ostan jammun yzzärin ni voi tuntua ekat viikot jopa ''tehokkaalta'' :)
Skipidiveinau
Paikkakunta:
04260
Liittynyt:
30.4.2008 20:53

ViestiKirjoittanut pag » 23.4.2009 20:58

Meil on autokoulus Honda CRM 125 (TT) ois suht hätäne, mut on nii raiskattu ettei mikää toimi.
ulisijat ulisee
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 25.4.2009 13:34

Niin mutta olet maksanut jo ne tunnit siinä kevarikortissa, joten ei siinä rahaa yhtään säästy. Sitten tietenkin jos on moottoripyörää hankkimassa, on kevarikortti ehdoton. Eikös sen saa vaihtaa ilmaiseksi moottoripyöräkortiksi kun on ikä täynnä?
Ite ostin Yamaha DT 125 R:n 1100e ja siihen kortti päälle niin 2000e hinnaks että mieluummin niin kun viritetyllä mopolla mikä ei kestä kuitenkaan..Kyllä sitten nauran kun jäät sillä virimopollas kiinni pari kertaa Katotaan sitten mielipiteitäs uudestaan.
Kyllä mopo kestää hyvin jos on tehnyt hyvin virityksen, eikä virittänyt ihan tappiin.Joku 60-80km/h vauhti riittää ihan hyvin maantieajossa.Tietenkin moposta puuttuu ne kuutiot ja eikä sillä yhtä mukava ole ajaa maastossa kun ei jaksa mennä. Itellä tulisi supersportista, jos sen joskus pistän kulkemaan yli sen 60km/h joku 300 euroa maksua, ja nuo sinun kevarisi ja korttisi on maksanut yhteensä 3100e.Eli tästä äkkiä katottuna saan jäädä 10 kertaa kiinni että tulisi yhtä paljon maksettavaa kun sinä olet kevaristasi ja kortistasi maksanut.Onhan se kevari turvallisempi aika lailla, mutta levyjarrua tohon sporttiinkin olen suunnittelemassa ettei jarrutusmatka olisi niin pitkä.

Ja mille jää kiinni? Ei täällä mitään poliiseja ole, jotka jasavat napista mopoista.Jos ne joskus tänne tulevat, niin sitten on vähintään ollut joku kolari tai isompi rikos.

No onko se nyt sitte siistiä, että sulla on 4t kemmun tehone pyörä? Ainoo ero vaa, et sun mopos tulee räjähtämää ku tarpeeks sitä raiskaat mut 4t kemmu kestää lähes kaiken.
ja toinen ero on että kemmu maksaa pari tonnia enemmän kun viritetty mopo ja sen mahdollinen korjaus.
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
25.5.2008 19:04

ViestiKirjoittanut dööbi13 » 25.4.2009 13:37

Slerpa_ kirjoitti:
No onko se nyt sitte siistiä, että sulla on 4t kemmun tehone pyörä? Ainoo ero vaa, et sun mopos tulee räjähtämää ku tarpeeks sitä raiskaat mut 4t kemmu kestää lähes kaiken.
ja toinen ero on että kemmu maksaa pari tonnia enemmän kun viritetty mopo ja sen mahdollinen korjaus.
125cc 4t kemmu riejuja saa jo +-2000e samaten monia muita.
"ainahan sitä täydellisyyttä kohti pyrkii, vaik sitä ei koskaan pysty saavuttaa, siin on se juttu"
Liittynyt:
22.2.2008 19:39

ViestiKirjoittanut Zuidaaja » 25.4.2009 13:54

Ei tosiaan oo mukavaa ajaa mopolla joka kulkee vinguttamalla sen 80km/h kun laiskin nelarikevari kulkee sen verran puolikaasulla :roll: