Jarrujen ilmaus

Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
2.6.2002 21:33

ViestiKirjoittanut vnt » 1.5.2004 18:30

Saako jarrunestesäiliöön laittaa DOT4 nestettä?
Jarrunestesäiliön kannessa lukee DOT3 only, mutta eihän DOT3 myydä enää missään? Tällähetkellä säiliössä on sinistä jarrunestettä, jotain erikoista silikonipitoista kisanestettä?
Liittynyt:
26.10.2001 2:00

ViestiKirjoittanut nasu » 1.5.2004 18:50

Saa. DOT3 tilalle saa laittaa DOT4 ja DOT5 muttei toisinpäin, noi on laatuluokituksia vaan.
Lahjattomat harjoittelee, tyhmät lukee ja viisaat eivät tee mitään.
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
27.8.2002 15:51

ViestiKirjoittanut jasso » 3.5.2004 8:25

Liittyykö takajarrun ilmaamiseen mitään ongelmia? Ihan vain sylinterin/letkujen asennon takia vähän epäilyttää saako jarrua ilmattua kunnolla ilman ilmauspumppua? Kyseessä olisi jarrunesteen vaihto.
jasso°
Liittynyt:
18.12.2003 12:33

ViestiKirjoittanut ktm4t » 3.5.2004 12:44

Kai niitä nesteitä sekoitella voi, mutta silikoninestettä ei missään tapauksessa saa sekottaa mineraalinesteeseen. Neste muuttuu kuulemma mössöksi joka tukkii joka paikan ja joka ikinen tiiviste ja nippeli on purettava ja putsattava sen jälkeen.

Jarrunesteen voi vaihtaa "uittamalla" jolloin ei tartte ilmata. Eli ilmaruuvi auki, pumppaa nestettä ulos, lisää nestettä säiliöön. Toista tätä kunnes ilmaruuviin kiinnitetyssä letkussa näkyy uutta nestettä.
Liittynyt:
28.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut Sultzi -99 » 30.6.2004 11:02

No niin. Nyt kävin ostamassa uutta jarrunestettä. Eli kertokaas, olisko järkevää tyhjentää se takajarru järjestelmä siitä vanhasta nesteestä ja sitten tunkee tota uutta sinne? Kun se on päässy nyt imaseen sen nestesäiliön tyhjäks.
Kawasaki KXF250 -05 *MYYTÄVÄNÄ*
Liittynyt:
28.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut Sultzi -99 » 30.6.2004 12:28

Nooh, pumppailin niin kauan kunnes tuli kirkasta nestettä sieltä. On muuten erittäin hyvä systeemi laittaa letku siihen nipaan kiinni ja letkun toiseen päähän pyörän venttiili ;) Paljon nopeempaa ilmaaminen tuollain.
Kawasaki KXF250 -05 *MYYTÄVÄNÄ*
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
7.10.2003 18:58

ViestiKirjoittanut Freddie Fly » 30.6.2004 15:10

Mitä se pyörän venttiili siellä toisessa päässä auttaa? Et kai sä pumpannu siitä sitä ilmaa sinne jarruihin:)
Liittynyt:
12.10.2001 2:00

ViestiKirjoittanut KaTooM » 30.6.2004 15:45

Sultzi -99 kirjoitti:Nooh, pumppailin niin kauan kunnes tuli kirkasta nestettä sieltä. On muuten erittäin hyvä systeemi laittaa letku siihen nipaan kiinni ja letkun toiseen päähän pyörän venttiili ;) Paljon nopeempaa ilmaaminen tuollain.

Joo tottakai "ilmaaminen" on nopeempaa tuollain. :o Ilmaamisella vain tarkoitetaan päinvastaista eli ilman poistamista jarruletkusta. Tai sitten mä en vaan tajua tosta sun tekstistä mitään.
Liittynyt:
28.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut Sultzi -99 » 30.6.2004 16:03

Siis, se pyörän venttiili estää sen ilman menemistä sinne järjestelmään. Siis se on niin päin että se neste tulee siitä läpi, mutta se ei päästä ilmaa takaisin päin. Näin ei tarvi avata ja laittaa kiinni sitä ilmaamisnippaa. Mutta venttiilin pitää olla hyvä, ettei päästä sitä ilmaa takaisinpäin. Tein vielä varmuuden vuoks normaalisti ilmaamisen tuon jälkeen.
Kawasaki KXF250 -05 *MYYTÄVÄNÄ*
Liittynyt:
12.10.2001 2:00

ViestiKirjoittanut KaTooM » 30.6.2004 18:41

Ahaa, nyt tajusin. Ei pöllömpi ajatus itseasiassa.
Liittynyt:
28.9.2002 19:26

ViestiKirjoittanut Sultzi -99 » 30.6.2004 18:42

Jep :)
Kawasaki KXF250 -05 *MYYTÄVÄNÄ*
Paikkakunta:
Paimio
Liittynyt:
14.3.2005 17:58

ViestiKirjoittanut Spade » 15.12.2006 20:14

Nyt tarvis apua ja nopeesti.
Elikkä mulla oli takajarrusatulasta jarruletku kokonaan irti eli sinne meni ilmaa aivan saatanasti ja nyt ollaan ukon kans ilmattu jo toista tuntia, mut ei tuu ilmaa pal paskaakaa siihen nähden mitä siel oikeesti on. Onks jotain jippoa millä homma hoidetaan?

PS: ilmaustekniikka on ainakin oikea
Moderaattori
Pyörä:
GasGas 300ec
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 2:00

ViestiKirjoittanut Palis » 15.12.2006 21:08

Spade kirjoitti:Nyt tarvis apua ja nopeesti.
Elikkä mulla oli takajarrusatulasta jarruletku kokonaan irti eli sinne meni ilmaa aivan saatanasti ja nyt ollaan ukon kans ilmattu jo toista tuntia, mut ei tuu ilmaa pal paskaakaa siihen nähden mitä siel oikeesti on. Onks jotain jippoa millä homma hoidetaan?

PS: ilmaustekniikka on ainakin oikea


Itellä on aina mennyt helposti ja kivuttomasti takajarrusylinteri täyteen nestettä ihan normi ilmauskonstein mutta sen voi esitäyttää. Eli kaadat nestettä sinne niin että se tulee täyteen.

Onko ilmaustekniikka varmasti oikea? ja toimiiko pääsylinteri, eli syöttääkö painetta?
Paikkakunta:
Paimio
Liittynyt:
14.3.2005 17:58

ViestiKirjoittanut Spade » 16.12.2006 9:37

Kyllä se syöttää painetta ja välillä tuleekin pieniä pruitteja ilmaa, mut melkeen koko ajan nestettä.
Tekniikka mul on sellanen, et pumpataan poljinta 3kertaa ja jätetään pohjaan ja sit kierretään ilmausruuvia vähän auki ja sit kiinni ja sit taas poljinta jne... ja nestettä lisätty sen mukaan ku sitä sinne menee..
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 16:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 16.12.2006 11:23

Mä oon ilmannut sillä tavalla et satula on ollut maassa, pyörä pukilla ja siit alkanut ilmaamaan. Kun sillon sihen letkuun tuli semmonen ihme kiekura kun oli satula paikoillaan ja sinne jäi ilmaa simona.
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo




Auto kuvia