Ostan kevarin, mutta minkä?

kopra__
Liittynyt:
14.4.2018 15:04
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut kopra__ » 11.9.2019 16:26

Niksu01 kirjoitti:
kopra__ kirjoitti:Ajelen tässä mopolla toista kesää ja rupee nyt toi mopon vauhti tuntuun tylsältä ja oon aatellu kevarin ostoo. Rahaa ei löydy oikeen kun korttiin, mutta kaks mopoo olis ja niistä vois sen 2000€ saada, eli siihen hintaluokkan jonkinlaista 2t kevaria. Mikä ois semmone mikä kulkis ihan hyvi ja ois niin luotettava ku 2 tahdeista nyt saa. Ulkonäöllä ei sillain väliä vaikka plussahan se tottakai on.


Yamaha DT 125 ois aika sopiva tohon budjettiin. Jos kyykkypyörä käy niin Derbi Gpr 125 vois olla aika kova ku siinä on sama kone ku Yamaha Dt ja kyykkynä teoriassa pitäisi olla huput korkeemmat verrattuna detsiin.

Jos pyörän iällä ei oo väliä niin 1990- luvun kevareiden hinnat on alhaalla (ainakin tällä hetkellä) ja ne vissiin kestää, ainakin mun 1990 vuoden tessu kesti älyttömän hyvin 8) . Niissä on kulkupuoli samaa luokkaa Yamaha Dt kanssa. Yamaha Tzr 125 oli muuten detsin koneella oleva kyykky 1990- luvun alkupuolelta ja vissiin luotettavakin. Vanhoja tietenkin nuo on, mut halpoja, kestäviä, sähköjen luulis olevan yksinkertasemmat, kulkupuoli riittävä ainakin itelle ja nykyään alkaa olla harvinaisempia...

Tietty jos ei 4t oo pois luettu nii joku pikkunen 4t kevari (esim monkey) ja siihen isompaa konetta.

Supermotoo melkeimpä oon just kattellu. Noi detsit kyl vaikuttaa iha hyviltä vempeleiltä. Osaisikko/osaisko joku sanoo, et millasia noi sm husset on? Oon kattelu et niist saa ainaki hyvin tehoo ja jos on 07 vanhempi ni on luotettavampi ecu. Varaosathan niihin ois kalliimpia mut onko muuten hyviä? Esim verrattuna vaikka detseihi. Ja 4t en aatellu hankkia kun en niitten koneita osaa huoltaa enkä jaksa opetella melkei täysin uutta asiaa :D. Noi mankit kans ois vissii mulle vähä pieniä.
Niksu01
Pyörä:
Skyteam ape 125 '12
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
21.4.2017 16:14
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Niksu01 » 13.9.2019 22:31

2 tutulla oli sm husset, ja en ostais sellsta ainakaa 2000€ budjetilla, toisaalta ne oli tältä vuoskymmeneltä ja en kumpaankaan itse koskenu tai ylipäätänsä ollu tekemisissä heidän kaa eli tälleen sivustakatsojana puhun. :roll: Tietty sellainen jolla on sm husse ollu nii vois osata kertoo paremmin.

Ja mitä vuosmalliin tulee nii itekki kuullu et sähköjen suhteen 2006 ja vanhemmat ois parempia. Jotkut on nimenomaan suositellu 2006 vuosmallia... ainakin joskus. Osathan niihen on kalliit verrattuna noihin DT yms. piikkeihin. Budjetista muistutan et jos se on tasan 2000€ nii kannattaa varata huoltoihin rahaa ku ei oo meinaa kivaa ostaa pyörää jolla ajaa viikon ja sit se leviää eikä oo rahaa korjata :nolo:

Ja pakko tohon mankiin takertua ku sellaisella päristelin tossa pari vuotta sitten :D Ite ainakin pystyin hyvin ajaa vaikka olin aika isokokonen (180 pitkä) ja nykyäänkin omistan tollasen skyteam apen (tai Skyteam Cobra :roll: ), joka on vissiin kooltaan skymaxin/daxin kokonen ja hyvin pystyy ajaa (edelleen oon sen 180) ja ohan toi nyt mankia vähän isompi mut silti melko pieni. Käy ees kokeilee jos saat mahiksen 8)
Skyteam monkey (72cc) (ex) -> Suzuki ts 125 r '90 -> Skyteam ape 125 '12
kopra__
Liittynyt:
14.4.2018 15:04
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut kopra__ » 13.9.2019 22:39

Niksu01 kirjoitti:2 tutulla oli sm husset, ja en ostais sellsta ainakaa 2000€ budjetilla, toisaalta ne oli tältä vuoskymmeneltä ja en kumpaankaan itse koskenu tai ylipäätänsä ollu tekemisissä heidän kaa eli tälleen sivustakatsojana puhun. :roll: Tietty sellainen jolla on sm husse ollu nii vois osata kertoo paremmin.

Ja mitä vuosmalliin tulee nii itekki kuullu et sähköjen suhteen 2006 ja vanhemmat ois parempia. Jotkut on nimenomaan suositellu 2006 vuosmallia... ainakin joskus. Osathan niihen on kalliit verrattuna noihin DT yms. piikkeihin. Budjetista muistutan et jos se on tasan 2000€ nii kannattaa varata huoltoihin rahaa ku ei oo meinaa kivaa ostaa pyörää jolla ajaa viikon ja sit se leviää eikä oo rahaa korjata :nolo:

Ja pakko tohon mankiin takertua ku sellaisella päristelin tossa pari vuotta sitten :D Ite ainakin pystyin hyvin ajaa vaikka olin aika isokokonen (180 pitkä) ja nykyäänkin omistan tollasen skyteam apen (tai Skyteam Cobra :roll: ), joka on vissiin kooltaan skymaxin/daxin kokonen ja hyvin pystyy ajaa (edelleen oon sen 180) ja ohan toi nyt mankia vähän isompi mut silti melko pieni. Käy ees kokeilee jos saat mahiksen 8)

Joo kyllä toi detsi varmaan vaikuttaa parhaalta vaihtoeholta tällä hetkellä ja eiköhän sitä rahaa tuu huoltoon ja korjauksiin ku rupee ens vuonna saamaa kelalta opintotukee ;) .
Ja oon kyl testannu kaverin mopomankia ja se tuntu aika pieneltä (oon jotain 185-187cm) en sit tiiä onko noi piikkiset mankit yhtään isompia.
Kevaria etsimässä
Liittynyt:
2.3.2020 23:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Kevaria etsimässä » 2.3.2020 23:15

Morjesta! Haluaisin kuulla minkälaisia kokemuksia lyhyillä ihmisillä on smoto kevareista koska itse olisin kiinnostunut ostamaan sellaisen tossa syksyllä tänä vuonna. Olen tällä hetkellä 160cm pitkä mutta kasvan kyllä koko ajan että olen enemmän syksyllä! Olen ajanut mopoilla pienestä saakka joten haluaisin jonkun tehokkaan 2T kevarin mutta en tiedä mikä olisi sopiva näin lyhyelle ! Olen kyllä valmis seisomaan esim. Liikenne valoissa yhdellä jalalla ei sitä ongelmaa ole! Olen katsellut noita ktm exc:eitä! Mutta mitäs te ehdottaisitte? Ja antakaa kaikkea tietoa ja vinkkejä mitä keksitte mulle olen valmis lukemaan ja käyttämään aikaa tähän! Kiitos valmiiksi! :D
vantic
Liittynyt:
5.7.2017 11:22
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut vantic » 3.3.2020 19:30

Kotariin saa madallussarjan joka madaltaa 50mm tai matalan satulan joka madaltaa 15mm.
Kevaria etsimässä
Liittynyt:
2.3.2020 23:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Kevaria etsimässä » 4.3.2020 23:23

Sen tiedän ja miettinyt et varmaa sellasseet täytyy ostaa!
Auttaakos sellasseet yhtää? Ja pystyykö silloin ajaa ees vähä paremmi?
Kevaria etsimässä
Liittynyt:
2.3.2020 23:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Kevaria etsimässä » 5.3.2020 12:14

Paitsi en osaa asentaa sellassii taakse? :itku: :s :|
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 6.3.2020 8:34

Tottahan ne auttaa, mutta voi 160 pitkälle olla vähän kintaalla silti. Riippuu vähän sun sisäjalan pituudesta.

Iskunvaimentimien huoltajat varmasti voi laittaa noi madallusosat. Tekevät muutenkin madallettuja alustoja jäälle. Maksaa tietty jonkin verran.

Käsittääkseni TM SMR on rungoltaan vähän kotaria pienempi?
Kevaria etsimässä
Liittynyt:
2.3.2020 23:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Kevaria etsimässä » 12.3.2020 21:03

Onko muita 2T kevareita mitkä olis suhtkoht matalia?? :nörtti:
Niksu01
Pyörä:
Skyteam ape 125 '12
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
21.4.2017 16:14
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Niksu01 » 15.3.2020 14:03

Kevaria etsimässä kirjoitti:Onko muita 2T kevareita mitkä olis suhtkoht matalia?? :nörtti:


Kyykyt on yleensä aika matalia
Skyteam monkey (72cc) (ex) -> Suzuki ts 125 r '90 -> Skyteam ape 125 '12
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut vetko » 3.4.2020 23:50

Olen noin 162 Yamaha dt 125 r on pyöränä ja toinen jalka ylettää melkein kokonaan maahan. Ja kummankin jalkojen kärjet ylettävät just ja just maahan. jalan koko 42
Kevaria etsimässä
Liittynyt:
2.3.2020 23:06
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Kevaria etsimässä » 12.4.2020 11:34

Juu ei mua se haittaa jos yhellä jalalla täytyy seisoa jne mutta en kyllä kyykkyä oikeen haluin et joku smoto olis kyl kivempi :s
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut vetko » 12.4.2020 22:11

Osta dtx tai dtr jossa katurenkaat. Saattaa olla jopa mukavampi ajaa pitkää matkaa.
Juuhsiis
Liittynyt:
19.11.2020 23:24
Sama kai kysyä täältä kun ei muutakaa keksi

ViestiKirjoittanut Juuhsiis » 19.11.2020 23:29

Elikkäs tällanen ehotus isännältä et laittasin ens vuodelle 4t kevaria ja nykynen mopo otettas pois tieliikentäästä ja laitettas vaikkapa 180cc mottia. Ei sinäänsä huono vaihtoehto kun kuitenki asustetaa keskellä ei mitään ja ois ainaki joku hauska vekotin. Että osaisko joku ny sanoa kuin paska idea on.
erkkialarik
Liittynyt:
24.5.2021 18:26
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut erkkialarik » 7.9.2021 18:07

Suositelkaapas nelarikemmui. Budjetti on 3k-4,5k. Parhaiten omaa silmää miellyttää Hondan cb125r ja Fanticin 125 smoto. Oon 180cm ja painan 60kg