KTM EXC 300

Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Jesking » 27.5.2019 17:23

Kiitos Palis ja JM82 vastauksista. Vaikea sanoa tohon savuttamiseen koska ajoni kotarilla voi tähän asti laskea metreissä koska on ollut sitä sun tätä ongelmaa. Yhdestä imuläpästä oli lähtenyt puolet irti, joka on todennäköisin syy oudolle käytökselle. Ostin saman tien Vforce 4 ja sain kaasarinkin pelastettua pienellä modauksella. Tosin, jotta kärsimys ei loppuisi niin kaasari näyttää nyt tältä: . Jos jollain on samanlainen kaasari kun mulla nii voisitko millään ottaa kuvaa niin tietäs miltä ton pitäs näyttää mistä mulla vuotaa bensat pihalle nii vois yrittää saada sitä fiksattua. Liitteenä parempi kuva murtumakohdasta. Tohon pitäs vissiin tulla ylivuotoletku päälle?Mulla on jo 4 kiinni. Ja minkähän takia se edes pääsee vuotamaan noin korkealta? :s
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut JM82 » 28.5.2019 8:09

Tuossa kuulusi olla paikka vielä yhdelle ylivuotoletkulle.

Kuva

Sinun kaasuttimessa on kyllä jotain pahasti pielessä, kun se puskee bensaa ulos tuolta. Suosittelen uuden kaasuttimen hankkimista
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Lezeko
Liittynyt:
13.8.2018 20:00
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Lezeko » 22.10.2019 19:44

Joo elikkäs oon miettiny tässä A2 kortin lähestyessä että oisko hyvä vaihtoehto smotoks ktm exc 300? No oon sit kavereilta kyselly mielipiteitä yms ja sanoo et kyseinen pyörä on aivan liian raju ns. "aloittelijalle" (Mulla ei siis oo kokemusta 2t piikistä vaan itel oli nelari). Joten oisin kiinnostunut ja hiukan huolissani että kuinka tehokas tää pyörä nyt sitten oikein on. Tosiaan ei mulla siis ajotaidoissa mitään vikaa ole tms ja n. 90kg 195cm en usko että pyörä olisi liian kookaskaan. Eli ois kiva kuulla mielipiteitä kokemusta omaavilta että onko pyörä liian tehokas ja vaikea hallita.

Ja vielä lisäyksenä pyörä tulis siis kilvellisenä katuajoon/suljetulla alueella kikkailuun.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 28.10.2019 0:21

Ei sulla pitäisi olla mitään ongelmaa ajaa tuollaista. Huomattavasti suurempaan teho/painosuhteeseen kun totuttelee alkuun rauhassa, niin ei karkaa käsistä. Kevyempi tällänen on käsitellä kuin tuollaiset nelaripiikit yleisesti.

Omasta kokemuksesta Exc piikillä ja nyt jonkun vuoden Husq 300 ajaneena olen sitä mieltä, että kireä kakstahtinen enduro(kuutioista riippumatta) on väärä laite pelkästään tielle. Todella rasittavia luonteeltaan ajaa etenkin pidempää matkaa. Räpättää ja röpöttää kunnes ottaa tehopiikkiä, joten esim. tasaisella nopeudella ajaminen tuskaa. Lisäksi käyvät itsensä tukkoseksi jos joutuu kärvistelemään jonossa tai valoissa yms.

450 exc oli myös ja nyt Husq 701. Ei ole kyllä nelaria voittanutta katuhommiin minun mielestä. 8)
Palis Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 3:00
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Palis » 29.10.2019 10:28

Komppaan täysin tuota kakstahtisen mukavuutta tiellä. Ei se käy nätisti kun ei ole suunniteltu tasakaasu ajoon.

Vinkvink, olisi myynnissä 450 hussen fe vm2017. Valkokilpinen ;)
*Jarrut ovat vauhdin surma*
Lezeko
Liittynyt:
13.8.2018 20:00
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Lezeko » 29.10.2019 21:19

SimplemÄÄn kirjoitti:Ei sulla pitäisi olla mitään ongelmaa ajaa tuollaista. Huomattavasti suurempaan teho/painosuhteeseen kun totuttelee alkuun rauhassa, niin ei karkaa käsistä. Kevyempi tällänen on käsitellä kuin tuollaiset nelaripiikit yleisesti.

Omasta kokemuksesta Exc piikillä ja nyt jonkun vuoden Husq 300 ajaneena olen sitä mieltä, että kireä kakstahtinen enduro(kuutioista riippumatta) on väärä laite pelkästään tielle. Todella rasittavia luonteeltaan ajaa etenkin pidempää matkaa. Räpättää ja röpöttää kunnes ottaa tehopiikkiä, joten esim. tasaisella nopeudella ajaminen tuskaa. Lisäksi käyvät itsensä tukkoseksi jos joutuu kärvistelemään jonossa tai valoissa yms.

450 exc oli myös ja nyt Husq 701. Ei ole kyllä nelaria voittanutta katuhommiin minun mielestä. 8)

Vähän menee oftopic mut mimmonen toi 450exc on katuajossa tai ylipäätään luonteeltaan ja miten soveltuu keulimiseen yms kikkailuun? Ja miten tossa noi huollot menee? Kulutus oletettavasti kyllä ainakin pienempi, oon vaan kuullut et sillon ku nelareita pitää huoltaa niin tulee aika kalliiks.

Ja sitten aiheen puolelle miten on kun puhutaan et kakstahilla ei matkoja ajeta yms niin onks joku 30km suuntaansa turhan pitkä matka moottorille? Takapuoli kärsikööt siit ei oo nyt kysymys.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 31.10.2019 20:41

Kyllähän se on kaikinpuolin huomattavasti rennompi ajaa kuin 2t. Voima kun tulee tasaisesti ulos läpi koko kierrosalueen, eikä ole niin tarkka millä vaihteella ajaa.
Käsiteltävyyteen 4t hyrrävoimat hieman vaikuttaa tietenkin. Keulimishommissa ehkä vakaampi mutta yleisesti stunttailuun hieman raskaampi. Kulutuskin taisi olla siinä jotain 5-7L/100km luokkaa.

Kilpaenduro moottorin tahdeista riippumatta tarvitsee paljon huoltoa. mm. öljyn vaihdot noin 10-20h välein. Remontit tietysti 4t moottoriin tulee melko paljon kalliimmaksi monimutkaisemman tekniikkansa takia.

Ei se 2t moottori nyt sentään ajamisesta itsessään rikki mene.
Sillä ei ole merkitystä ajatko 30 vai 300km yhtä soittoa, vaan sillä että sitä ajaa oikein eikä tee esim. pitkiä moottorijarrutuksia tai vedätä moottoria isolla vaihteella pintakaasulla. Ja välillä antaa moottorille voitelua kytkin pohjassa kaasuttelemalla.