Rotax 122 ja 123

Aprilia154
Liittynyt:
16.8.2018 20:53
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Aprilia154 » 16.8.2018 21:04

Aprilian kytkin ei tahdo irrottaa, mikähän on vikana. Avasin kytkinpuolen ja levyt olivat hyvässä kuosissa, mutta kytkimen painelevyn laakerissa oli jonkin verran kulumaa eikä se pyörinyt juuri ollenkaan. Onko se mahdollinen syypää vai onko jokin muukin vikana?
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut MX_125 » 17.8.2018 20:32

Painelevyn laakerin ei kuulukkaan liikkua, sulla on kytkinvarren kierteet paskana tod näk.
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 30.9.2018 19:39

Jos jollakulla ois myydä ehjää sylinteriä 122 Rotaxiin, bigbore ei haittaa :seko: mutta ei mitakaa niin täältä löytyis ostaja. Vakiopytty nalkkas kiinni 8tkm ajetulla männällä kun männäntapin sokka katkesi. :lol:
VerttiLaht
Liittynyt:
25.7.2019 18:26
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut VerttiLaht » 25.7.2019 19:54

Mitä eroja 122 ja 123 on ja kumpi kone on hemmissä?
Pärinäpasi
Liittynyt:
6.11.2019 1:25
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Pärinäpasi » 6.11.2019 2:17

Onko kellään tietoa mikä 428 eturatas sopii rotax 123 moottorin vetoakseliin? Siis kyseessä olis projekti mallia karting auto 30mm taka-akselilla ja rotax 123 moottori. 520 takarattaita löytyy 50mm taka-akselille mutta ei nyt kiinostais alkaa uutta taka-akselia vääntämään niin helpompaa olis löytää sopiva 428 eturatas tohon moottoriin. Kiitos jo etukäteen
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut MX_125 » 6.11.2019 17:04

Rotaxin booreille ei ole koskaan tehty 428 eturissoja. Ainoat ketjut mitä rotaxin koneisiin voi laittaa on 415 tai 520 jakoiset. 428 ketjuja ei oo ees missään kisapyörissä ollut saati sitten katuvehkeissä... Eli helpompaa vaihtaa taka-akseli.
VauhtiMies69
Liittynyt:
19.3.2019 23:57
Whatsapp ryhmää?

ViestiKirjoittanut VauhtiMies69 » 3.2.2020 17:28

onko olemassa jotain rotax whatsapp ryhmää?
molopää123
Liittynyt:
6.4.2020 20:20
Kysymys

ViestiKirjoittanut molopää123 » 6.4.2020 20:23

Moi, kirjotan ekaa kertaa mut joku varmasti osaa auttaa.
Mulla on aprillia rs 125 ja tota sen vaihteen vaihtaja menee edes takasi ku sitä vetää sormilla. Kuuluuko sen mennä niin vai onko jokin pahasti pilalla. :P
ErkkiPM
Liittynyt:
17.1.2021 4:24
Apikan kytkin jumissa?

ViestiKirjoittanut ErkkiPM » 17.1.2021 4:28

Eli tosiaan kun siinä kytkmen päällä on se kuula niin ei painaudu alas eli kytkin ei toimi. mikä nyt avuksi?
MX_125
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Cagiva Mito 1991, Cagiva Mito SP, KTM 990 SMR
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut MX_125 » 24.1.2021 17:02

Jos painelevyn kuulaa meinaat niin ehjän painelevyn merkki on se että kuulaa ei voi sormin liikuttaa helposti, rikkinäistä/kulunutta voi. Katoppa että kytkinkäpälän kierteet on kunnossa.
Riejukuski16
Liittynyt:
22.11.2019 21:31
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut Riejukuski16 » 28.2.2021 22:27

Hei. Osaisiko joku auttaa mistä löytäsin Aprilia MX 125 122 Rotax:iin 57,00 mm männän? Porataan kyseisestä pyörästä Mitakan sylinteri isompaan kokoon koska sitä on jo porattu vakio koosta ( 54,00 mm ) 56,91 mm ja sen koon mäntiä ei löydy mistään. Olisin hyvin kiitollinen jos joku osaisi auttaa pulmassa. Vai pitääkö minulla tilata uusi sylinteri sarja vain :/
TP22
Liittynyt:
15.6.2022 22:00
Re: Rotax 122 ja 123

ViestiKirjoittanut TP22 » 15.6.2022 22:19

Nyt tarvitaan apua! Rotax 122
Olen siis vaihtanut alakertaan kaikki laakerit ja sitten kasannut kaiken uudelleen. Lohkojen ollessa auki kaikki vaihteet menevät sisään ja vaihteisto tuntuisi pyörivän ongelmitta. Heti, kun pistän toisen lohkon kiinni vaihteisto ei toimi kunnolla, lukkiutuu kokoajan eikä mene vapaalle, joillakin vaihteilla olen jotenkin saanut toimimaan.
Ykkösellä varsinkin menee täysin lukkoon ja vapaalle ei tosiaan mene. Eri vaihteilla vaihteistosta kuuluu erinnäistä naksuntaa ja loksuntaa rattaat arvatenkin mutta miksi?
Olen siis ainakin kolmeen kertaa uudelleen kasannut vaihteiston tällä samalla tuloksella. Videoita ja räjäytys kuvia katsottu tarkasti.
Myöskin kun laittaa lohkot yhteen menee vaihteisto todella jäykäksi ja todella vaivallista pyörittää ilman että pistää kytkimen ja pyörittää sen avulla.

Ennen avaamista toimi.
Meneekö lohkot jostain syystä liian tiukkaan vai voiko muuten kasatessa tehdä jonkun yleisin/muuten vaan typerän virheen?