Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

KTM EXC 300

Liittynyt:
15.9.2016 4:03
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Kaasse » 25.1.2017 19:19

Heh löyty kottaraisesta edellisen omistajan jäljiltä neula > ktm taulukonmukaan N0ZG kuuluu 125 kottaraiseen.
Liittynyt:
31.1.2017 8:49
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Testikuski » 31.1.2017 8:51

Morjensta!

Tuli tällainen video väsättyä tuosta uudesta EXC 300:sta (2017):

https://www.youtube.com/watch?v=5-UWcXtOyCA

:)
Liittynyt:
15.9.2016 4:03
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Kaasse » 9.2.2017 19:56

Testikuski kirjoitti:Morjensta!

Tuli tällainen video väsättyä tuosta uudesta EXC 300:sta (2017):

https://www.youtube.com/watch?v=5-UWcXtOyCA

:)


Hienosti väsätty ;) komeaa menoa :)
Liittynyt:
19.3.2018 0:43
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Eekki_ » 19.3.2018 1:02

Hei. Nyt tarvis vähän mielipiteitä. Tosissaa oon nyt 17v ja oon nyt parivuotta ajanut ktm 250sxf. Sen myin talvella pois ja tarkotus on hankkia enskaan 2tpyörä koska kone on yksinkertaisempi ja sen pystyy itse huoltamaan kokonaan männänvaihdot yms. Aluksi tarkoitus oli 250 2t mutta päädyin lopulta 300 exc. Päädyin siihen koska olen ajanut aina 4t pyörää. Tottakai olen ajanut piikkistä ja 250 2t, mutta vääntö houkuttelee joten päädyin Kolmisatkuun. Nyt tarvisi vähän mielipiteitä siitä että oliko järkevä päätös vai sysipaska. Paikkakuntana kotka että paikat löytyy missä ajaa kuhan saa vaan oikeenlaiset vehkeet jalkojen alle. Myös neuvoja saa antaa siihen että mitä Pyörälle kannattaa tehdä että siitä saadaan mahdollisimman optimaalinen kuskia kohtaan. Tottakai alusta, pa säädöt yms. Mutta jos joltain löytyis vielä jotain protippejä millä ajo saadaan mahdollisimman sujuvaksi ja toimivaksi
Liittynyt:
21.12.2017 20:55
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Sirernog » 8.10.2018 21:57

Mitähän mahtaa ukkojen ja akkojen kotarit kuluttaa?

Itsellä -09 300exc fmf gnarlyllä, v-force 4, panoaukonsäädin vihreällä jousella ja noin 20km matka montulle, 2h kevyttä ajelua ja kotimatkalla saa olla kääntämässä varatankille. :lol:

Tulppa normaalin värinen, vehkeet vetää hyvin. Hirvittää vaan toi kulutus.

Ps. Ylivuotoletkusta tiputteli lattialle jos bensahana jäi auki, tämä korjaantui kuitenkin kaasuttimen ultaäänipesulla.
Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 2:00
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Palis » 16.10.2018 11:37

Oma Husqvarna vm.2017 menee varmaan aika samoihin. 115km about ja noin 7L bensaa. Osa reissusta meni ihan körötellen ja osa kunnolla avaten, eli aika keskimääräinen. Tuntuu siis maistuvan soppa myös uudemmille :lol:
Liittynyt:
27.4.2013 17:33
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut jonteck » 4.4.2019 18:16

Olen katsellut 12vm 300 sixday kotaria. Tiedustelisin onko näissä minkälainen tuorevoitelu omalla pumpulla vai tankkiin sekotukset?
Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 2:00
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Palis » 6.4.2019 8:17

jonteck kirjoitti:Olen katsellut 12vm 300 sixday kotaria. Tiedustelisin onko näissä minkälainen tuorevoitelu omalla pumpulla vai tankkiin sekotukset?


Tankkiin omat seokset. Riippuen mieltymyksistä/ajosta/öljystä 2-3%
Liittynyt:
27.4.2013 17:33
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut jonteck » 6.4.2019 17:33

Palis kirjoitti:
jonteck kirjoitti:Olen katsellut 12vm 300 sixday kotaria. Tiedustelisin onko näissä minkälainen tuorevoitelu omalla pumpulla vai tankkiin sekotukset?


Tankkiin omat seokset. Riippuen mieltymyksistä/ajosta/öljystä 2-3%

Joo siinä tapauksessa valinta on 4t koska tarkoitus oli laittaa kilpiin ja smotot alle. En jaksa alkaa värkkämään seoksien kanssa.
Liittynyt:
9.5.2019 21:42
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Enska-exc » 9.5.2019 21:48

Terve,
Uusi täällä joten älkää heti lynkatko..
EXC 300 vm.2016 A1 papereilla (6kW)
Osaako raati kertoa mitä kaikkea tuossa pyörässä on kuristettu? Pakoputkessa jokin tulppaviritys? Pakoaukon säätö? CDI kartta? Kaasari?

Tarkoitus on saattaa pyörä täysitehoiseksi metsäpoluille.

Jos asiaa on puitu jo jossain toisessa ketjussa/foorumissa, niin vinkatkaa minne pitää mennä.. Thänks!
Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 2:00
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Palis » 12.5.2019 10:57

Enska-exc kirjoitti:Terve,
Uusi täällä joten älkää heti lynkatko..
EXC 300 vm.2016 A1 papereilla (6kW)
Osaako raati kertoa mitä kaikkea tuossa pyörässä on kuristettu? Pakoputkessa jokin tulppaviritys? Pakoaukon säätö? CDI kartta? Kaasari?

Tarkoitus on saattaa pyörä täysitehoiseksi metsäpoluille.

Jos asiaa on puitu jo jossain toisessa ketjussa/foorumissa, niin vinkatkaa minne pitää mennä.. Thänks!


Oma vahva veikkaus että tuo pyörä on jo täysitehoinen. Näillä kun ei oikein ajaminen luonnaa jos kuristukset ovat kiinni, rötää ja ei kierrä mihinkään :lol: Mutta putkessa on täytettä, kaasarin säädöillä ainakin on tehty. En tiedä onko 2t vehkeessä rajotusta myös imupuolella.
Liittynyt:
3.8.2012 23:52
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Jesking » 14.5.2019 14:05

Osaisikohan joku arvoisasta foorumikansasta auttaa mystisen ongelmani kanssa?
Ostin KTM EXC 300 '10 ja se kävi jo ostovaiheessa hieman rikkaalla, mutta se pahentui nopeasti. Aluksi alkoi hieman ylärekisterissä pätkimään ja lopulta jos antoi yhtään kaasua niin sai vastaukseksi "BÖ" ja sammumisen kunnes päästi kaasun. Vaihdoin tulpan pyörän 9-lämpöarvoisesta seiskaan ja tämä auttoi pari minuuttia kunnes ongelmat taas jatkuivat. Pyörä omasta mielestäni kävi selvästi rikkaalla, jonka takia vaihdoinkin pyörässä olleen 182 suuttimen ->175, mutta tämä vain selvästi pahensi ongelmaa :s Pistin vielä testiksi ryypyn päälle ja meni entistä pahemmaksi. Miten tämä on mahdollista? Lannistuneena aloin hätiköidysti vaihtamaan suutinta sitten takaisin, mutta kiristin sen liian kovaa ja pieni pala neulaputken (?) jengoista meni paskaksi :nolo: , jonka takia en saa enää suutinta kiinni. Etta jos löytyy mahdollista selitystä säädöille tai mistä löytyisi tuohon Keihinin 39mm tuo neulaputki(?) eli mihin pääsuutin menee kiinni nii arvostaisin kovasti apua! :D
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 18:28
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut JM82 » 15.5.2019 10:31

Savuttaako pyörä normaalia enemmän? Voisin veikata, että kytkimen puoleinen kampiakselin tiiviste vuotaa ja sen kautta pääsee vaihteistoöljy kampikammioon sekoittaen moottorin käynnin

Neulaputkea, johon pääsuutin kiinnittyy, ei näytä saavan varaosana, joten joudut ostamaan koko kaasuttimen.
https://www.frankmxparts.com/Keihin-PWK ... ts-diagram

Purkuosaa kannattaa kysellä vaikka tuolta: https://www.kisakone.com/

Kiinan kopio Keihiniä saa eBay:sta edullisesti ja se toimii yhtä hyvin kuin alkuperäinen, kunhan vaan korvaa neulan, suuttimet ja luistin palautusjousen alkuperäisillä Keihinin osilla. https://www.ebay.com/itm/Keihin-Carbure ... SwBfhb9sUn
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 2:00
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Palis » 18.5.2019 9:11

Kyllähän noita neulaputkia löytyy, erityisesti ulkomailta. Luultavasti monesta Suomalaisesta pajastakin. Googleen Main Jet Holder, ja kaasutin malli niin ollaan jo pitkällä.
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 18:28
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut JM82 » 24.5.2019 11:22

PWK Keihineissä ei ole varsinaista erillistä neulaputkea, vaan ns. "Metering Block" johon pääsuutin kiinnittyy ja kyseistä osaa ei saa alkuperäisenä Keihin varaosana erikseen.

http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw