Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

2T viritys ja tekniikka

Liittynyt:
20.6.2018 16:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut dtdtdtdt » 19.8.2018 21:09

Gilera sc:n moottorista kuuluu aika kovaa sirinää/rahinaa. Oon lukenu että männänrenkaat vois olla syy. Ite mäntä on vaihdettu edellistä edeltävän omistajan toimesta eikä tämän jälkeen ole paljoa ilmeisesti ajettu. Jotkut sanoo että koko mäntä pitää vaihtaa jos männänrenkaat tuhoutuneet mutta onko se niin tärkeää jos mäntä on ja vaikuttaa melko uudelta? Mitä veikkaatte tuleeko ääni ylipäätään männänrenkaista vai jostain ihan muualta?
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 14:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 21.8.2018 9:09

Juu, kyseessä siis kemmudetsi jossa 170 pytty. Lähin kiihyttelemään aika rajusti (viivoja otin kaverin hussea vastaan) ja siinä sitten vaihan kakkoselle, pomppaa vapaalle

no vaihdan uudestaan ylöspäin ja sitten kolmosvaihteella paukahtaa kerran pakoputkesta, iski liekkiä, jonka jälkeen kuulostaa siltä ettei kone saa bensaa, booaa, paukahtaa toisen kerran ja sitten sammutan koska tiesin että jotain on vialla.

Se jäi sitten viimeiseksi sammutukseksi. Seuraavana päivänä otan putken irti ja näen nuo naarmut mitä tuossa kuvassa on, tuntuvat hyvin huonosti, melko sileälle tuntuu.

Mikä on syynä naarmuihin ja siihen että ei käynnisty? Kone ei ole jumissa ja puristuksia on hyvin siihen nähden että pytyllä ajettu alle 600 kilometriä.

Saa kipinän ja bensaakin, kun sieltä jotain pisaroita naamalle tuli kun konetta pyöritin. Ei ole metallisilppua kuvassa, vaikka näyttääkin sille. Pytyssä ei ollut mitään ylimääräistä. Karstainen oli.

Säätöjen pitäis olla kohillaan koska seuraavan koon suutin röpöttää jo niin paljon että ei oikein piikille jaksa vetää. (Nyt siis 350 suutin vakiokaasarissa)

Öljyäkin oli yli 3% (pullossa oli sen verran eikä jaksanut liruja säästellä)

https://imgur.com/a/peLcPyZ
:D
Liittynyt:
5.9.2018 21:44
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut eud » 6.9.2018 14:25

Onko 125 detsin kuriton vakioputki verrattavissa muihin tehareihin esim. giannelli vai onko ihan paska? :D
Liittynyt:
20.7.2018 10:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Akseli Palola » 27.9.2018 21:52

Ainakin 50cc detsonin putki on verrattavissa metrakittiin. 125 en oo niin varma..
Liittynyt:
2.9.2018 21:04
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut riejumies02 » 3.2.2019 13:28

Minkä kokonen suutin sopis 28mm keihin kaasariin? Tekniikka on tyhjennetty vakioputki ja muuten vakio. Pyörä on siis kawasaki kmx 125.
Liittynyt:
9.8.2018 9:28
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Boss51 » 11.2.2019 6:03

Auttakaa tyhmää. Jos vaihdan änkän pitääkö vaihtaa suutin?
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 20:56
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 12.2.2019 19:46

Ei.
Liittynyt:
26.2.2019 19:03
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Raito » 28.2.2019 20:01

Alle bilister vet hvor mye oppmerksomhet og penger som trengs for å opprettholde en bil. men det er ikke alltid mulig. En uventet situasjon kan rettes ved å ta et lån fra selskapet https://www.pengero.no/sms-lan/ Velg riktig og nødvendig lån for deg. Det viktigste er å nærme seg valget, og de vil hjelpe deg.
Liittynyt:
16.8.2016 21:23
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut eetkas » 28.3.2019 16:56

Mikähän on ktm exc 125 2011 vikana ku tehot kokonaa hukassa. Just ja just menee 110 ja kutoselle vaihtaes meinaa hyytyä ihan kokonaa vaikka suht lyhyet välit. Mäntä vasta vaihettu, Kaasutin, pa säädin summuut säädöt katottu mut ei pelaa. Seuraavaks läpät. Myös alkaa pätkiä maksimi kierroksilla ja kaasarin säädöt ei vaikuta siihen (sähkövika) mut tehot hukassa koko kierrosalueelta. Kellää tietoo?
cron