Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Yamaha YZF-R125

Liittynyt:
28.8.2018 18:29
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Joo ei » 28.8.2018 18:39

Hei! Minkä hintasia vakuutuksia teillä on yzäreissä ja mistä yhtiöstä kiitos jo etukäteen.
Pyörä:
yzfr125 ja dt50x
Liittynyt:
18.1.2017 18:16
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Mikzu37 » 6.2.2019 16:55

Onko kellään tietoa "potikka" säädöstä eli sitä millä säädetään hieman seoksia.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla
Vituiks se kumminkin menee.
Liittynyt:
13.5.2019 13:15
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut 4tahtimies » 13.5.2019 13:28

Mikä vois olla vikana kun yamaha yzfr ylikuumenee helposti ja tyhjäkäynti tosi huono. Välillä sammuu jos ei anna kaasua, mutta kulkee ja silti suht normaalisti, ei vaan mene enään 110-125 kmh niin sujuvasti. Vaihdoin tulpan kun ei lähtenyt seisonnan jälkeen käyntiin ja siitä seuraavana päivänä alkoi. Öljyt ja suodatin vaihdettu ja jäähytinnestettäkin pitäis olla.
Liittynyt:
30.3.2019 22:36
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Teme28 » 13.5.2019 21:38

Kertokaas ku oon ostamassa yzäriä. Nii myyjä sanoi että nykii Joskus matalilla kierroksilla. Mistä johtuu ja onko vakava asia. Ja onko kuinka paha jos on gpr kokoputki eikä oo säädetty. Ja onko jotaki kikkakakkosta jolla vois säätää kotikonstein?
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 16:10
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.5.2019 17:51

4tahtimies kirjoitti:Mikä vois olla vikana kun yamaha yzfr ylikuumenee helposti ... jäähytinnestettäkin pitäis olla.


Poimisin tuon jäähdytysjutun ekaks selvitettäväks. Älä aja, jos jäähdytys ei toimi oikein: Yzän jäähdytysjärjestelmän kenkkuiluun täytyy reagoida heti, sillä tunnetusti pikku pulmat johtavat tässä moottorissa seurannaisvahinkoihin, jotka ovat hankalampia ja tyyriimpiäkin korjata.

Kyseessä voi olla pikku kevätharmi (jumittava termari, ilmakupla painejärjestelmässä), mutta oireet kuten huono käynnistyminen ja tyhjäkäynti, ehkä huippujenkin katoaminen (mihin vaikuttaa kyl monia muitakin syitä... tuulen suuntakin) kyl sopis myös kansitiivistevuotoon... mikä ei Yzässä ole mikään täysin tuntematon ropleema. Mutta en tarkoita nyt vielä maalata piruja seinille: tarkasta häiriköivä jäähdytysjärjestelmä huolellisesti, seuraile pyörän oireilua ("mitä se yrittää sanoa minulle?"). Esmes:

1) Moottori kuumenee, jäähdytin kylmä -> termari jumittaa (uusi, jäähdytysnesteen vaihto)
2) Moottori kuumenee hidasajossa, mutta vauhtiajossa ok -> ilmakupla, ilmaa järjestelmä (5-10 min juttu, tarkista paisuntasäiliön-moottorin välinen letku, juurisyy?)
3) Järjestelmä ok, mutta nestettä kuluu, muitakin oireita -> kansitiiviste?
4) Nestettä kuluu, öljy samea ja värivirheinen, pinta nousee -> vesipumpun stefa vuotaa? (tyypillinen seurannaisvahinko, jos moottori ylikuumenee: monimutkainen stefa ei ole ihan halpa, eikä "kalasopaks" menny moottoriöljy enää voitele kunnolla)

Kirjotin aiheesta YZF-R125:n tietopankkijuttuun... sikäli ku sedän jorinoista saa tolkkua :)
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Liittynyt:
8.5.2014 16:48
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Anders_423 » 20.6.2019 12:04

Mikähän on hätänä kun talven seisomisen jälkeen kaikki toimii muuten, mutta kun kytkimen painaa pohjaan (tuntuu ihan normaalilta) niin se ikäänkuin mene pohjaan. Todella huonosti selitetty mutta siis kytkimen painamisella ei ole mitään vaikutusta.
Liittynyt:
8.8.2011 19:37
Re: Yamaha YZF-R125

ViestiKirjoittanut Murska » 20.6.2019 17:39

Kuulostaa siltä että kytkin ei irroita eli seisonnassa kytkinlevyt on liimautuneet levyihin kiinni. Korjaantuu yleensä käyttämällä koneen ensin lämpimäksi ja sen jälkeen ajamaan kytkin pohjassa, jossain vaiheessa levyt irtoaa ja kytkin alkaa toimimaan normaalisti.